طراحی بسته بندی مواد شوینده

طراحی بسته بندی مواد شوینده(Detergent packaging design) ؛ فرآیندی است که برای انواع مختلف مواد شوینده مانند پاک کننده‌های سطوح و … بسته‌ای متناسب با کاربرد و جنس این مواد طراحی می‌شود. طراحی بسته برای مواد شوینده با توجه به اینکه برخی مواد شوینده مثل پاک‌کننده‌های سطوح از متریال‌های خطرناک برای پوست ساخته می‌شوند باید استانداردهای ایمنی و سلامت لازم را داشته باشد. مواد شوینده در دنیای صنعتی امروز به وفور تولید می‌شوند و یکی از محصولات پرفروش در تمامی دنیا بوده و بعد از مواد غذایی در رتبه دوم کالاهای مصرفی خانوارها دسته بندی می‌گردد. این حجم از مواد بهداشتی برای عرضه در مراکز خرید نیاز به پوشش مناسب دارد، استفاده از الگوهای نوین و حرفه‌ای طراحی بسته بندی مواد شوینده می‌تواند به خوبی این نیاز را برطرف ‌نماید. برای سفارش طراحی بسته بندی محصولات با ما در استودیو سلام گرافیک تماس بگیرید.

نمونه بسته بندی مواد شوینده

بسته‌بندی مواد شوینده مثل بسته شوینده‌های مصرفی انسان، شوینده‌های خانگی و صنعتی انواع مختلفی دارد. برای آشنایی با انواع مختلف بسته مواد شوینده و ایده گرفتن برای طراحی بسته‌بندی محصولات خود، مشاهده نمونه بسته بندی مواد شوینده بهترین کار است. محصولات شوینده تولیدی شما ممکن است کیفیت مطلوبی داشته باشند اما اگر بسته‌بندی مناسبی نداشته باشند، مشتری رغبتی به خرید ندارد.

فواید بسته بندی مواد شوینده

مواد شوینده غالبا از ترکیب مواد شیمیایی مختلف به دست می‌آیند و به نسبت نوع ترکیبات و کاربردی که دارند، درجاتی از خطر را برای انسان به همراه خواهند داشت. برای مثال شامپو بچه به علت برخورد با پوست حساس کودکان، به نحوی تولید می‌شود که برای مصرف کننده بی‌خطر بوده و موجب لطافت پوست و موی او گردد. اما از آن سو موادی همچون لکه‌برها و سفیدکننده‌ها برای پوست و دستگاه تنفس خطرناک بوده و همواره به استفاده از دستکش و ماسک در هنگام کاربرد آنها تاکید می‌شود. لذا در طراحی بسته بندی مواد شوینده نیز باید به این نکته توجه گردد. اولین وظیفه یک بسته بندی خوب قابلیت‌های حفاظتی و امنیتی آن است که هم از نظر طراحی فنی و کاربردی و هم از نظر انتخاب جنس بسته بندی قابل بررسی است.

بسته بندی مواد شوینده در عصر صنعت

افزایش ماشین آلات و توسعه صنایع، تولید انواع مواد شوینده را گسترش داده است. حجم زیاد محصولات بهداشتی برای عرضه به بازارهای مختلف، نیاز به نوعی بسته بندی دارد که علاوه بر ضرورت‌های ایمنی و سلامت، به فاکتورهای زیبایی بها بدهد. چرا که با افزایش تراکم هر کالایی، شانس دیده شدن برندها کمتر می‌گردد اما به کمک یک پوشش مناسب می‌توان این شانس را افزایش داد. همانطور که در یک مهمانی بزرگ، افراد مختلف حضور دارند و هریک تلاش می‌کنند با پوشیدن لباسی فاخر توجه و احترام بیشتری در بین دیگران کسب کنند، بسته بندی مواد شوینده نیز همین نقش را در بازارهای بزرگ و پررونق که برندهای زیادی مهمان آن است، بازی می‌کند. به این ترتیب بسته بندی اختصاصی به بهتر دیده شدن کمک می‌کند.

جنس مطلوب برای بسته بندی مواد شوینده

فلزات در برخورد با شوینده‌هایی که خاصیت اسیدی یا قلیایی دارند، دچار خوردگی می‌گردند به همین علت استفاده از بسته بندی قوطی در این صنعت کمتر اتفاق می افتد. همچنین از مقوا و مواد آسیب پذیر مانند شیشه نیز کمتر استفاده می‌شود چرا که در برابر ضربات مکانیکی مقاومت کمی داشته و ممکن است با کوچکترین سوراخ یا ترک خوردگی، مواد درون آن به بیرون انتشار یابند.

طراحی بسته بندی مواد شوینده همانطور که در اکثر فروشگاه‌ها شاهد هستیم، غالبا بر پایه مواد پلیمری و بسته بندی پلاستیکی بنا شده است.

سفارش طراحی بسته بندی محصولات شوینده بهداشتی

در بازار امروز شکل ظاهری و نحوه ارائه آن تاثیر فوق‌العاده‌ای بر میزان فروش محصولات دارد. بسته بندی شوینده‌ها نیز در صورتیکه از طراحی جذابی برخوردار باشند فروش بیشتری را برای شرکت تولیدکننده به ارمغان می‌آورد. سپردن طراحی بسته شوینده به یک شرکت حرفه‌ای و اختصاص دادن هزینه در نهایت به نفع خود شما خواهد بود. یک شرکت حرفه‌ای با رعایت تمامی اصول طراحی بسته بندی آشنایی به برندینگ شما کمک زیادی می‌کند. برای سفارش طراحی بسته بندی مواد شوینده از خدمات شرکت سلام گرافیک استفاده کنید.

بسته بندی مواد شوینده در فروش 

مجتبی ملاکی مدیر عامل شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک در رابطه با اهمیت طراحی بسته بندی مواد شوینده و تاثیر آن بالا رفتن فروش مواد شوینده می‌گوید.

پادکست بسته بندی محصولات شوینده و روش آن

محصولات شوینده با توجه به جنس و متریال خاصی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود نیاز به بسته‌بندی ویژه‌ای دارند مثلا نباید از بسته‌بندی فلزی برای مواد شوینده استفاده کرد زیرا با مواد شوینده واکنش شیمیایی می‌دهند. در پادکست پیش رو در مورد روش‌های بسته‌بندی مواد شوینده و بسته‌بندی اولیه و بسته‌بندی ثانویه صحبت خواهیم کرد. شنوا یاشید!

بسته بندی جزو اولین نیازهایی است که هر محصولی قبل از عرضه به بازار به آن نیاز دارد. به نوعی می‌توان گفت بسته بندی هویت یک محصول است و چهره کالا را مشخص می‌نماید.

معمولا مواد شوینده برای بسته بندی نیازمند دستگاه های پیشرفته و بزرگی هستند و این کار از همان کارخانه انجام می‌شود و بعد از بسته بندی صنعتی، محصولات پخش می‌شود.

faq

بسته بندی شوینده‌های پرطرفدار چه خصوصیاتی دارد؟

افرادی که به منظور خرید مواد شوینده به بازار مراجعه می‌کنند به احتمال زیاد برندهایی را که قبلا استفاده کرده و از کیفیت آن رضایت دارند، می‌خرند و حتی به دوستان و آشنایان نیز معرفی می‌کنند. اما اگر از محصولات قبلی ناراضی باشند قطعا به دنبال کالایی جدید می‌گردند. در این مواقع بسته بندی مواد شوینده فرصت ابراز وجود و جلب نظر مشتری را فراهم می‌کند. نکته جالب اینکه برجسته بودن طرح بسته بندی حتی می‌تواند مشتریان وفادار یک برند دیگر را وسوسه کرده تا محصولی جدید را امتحان کنند و چه بسا اگر آن ماده شوینده کیفیت برتر نیز داشته باشد به طرفدار و مبلغ آن محصول تبدیل گردد. در ادامه چند خصوصیت مهم بسته بندی‌های منتخب مواد شوینده را مرور می‌کنیم:

  • ظاهر جذاب و گیرا دارند، از تاثیر رنگ در بسته بندی غافل نشوید.
  • نکات ضروری و راهنمای استفاده روی آن نوشته شده است.
  • شکل و نوع لایه بسته بندی، سهولت استفاده از مواد شوینده را فراهم می‌کند.
  • جنس بسته بندی بادوام است و تا اتمام ماده شوینده آسیب نمی‌بیند.
  • در اندازه مناسب برای کاربردهای مختلف در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب طراحی بسته بندی مواد شوینده به عنوان یکی از انواع کالاهای ضروری در جوامع مختلف، قوانین بسته بندی زیادی دارد و علاوه بر اهمیت دادن به جاذبه‌های گرافیکی و خلاقیت در این زمینه، توجه به نکات ایمنی و کاربردی را نیز می‌طلبد.

ویژگی های بسته بندی مواد شوینده پر طرفدار

 

روند طراحی بسته‌بندی مواد شوینده

پیاده سازی و ساخت بسته برای محصولات شوینده بهداشتی مانند هر نوع بسته بندی دیگری روند خاص خود را دارد. در مرحله اول طراح باید بداند کارفرما قصد دارد برای کدام محصول خود سفارش بسته دهد. در مرحله بعد کارفرما باید یک نمونه از محصول را همراه با اطلاعات آن مثل مواد تشکیل‌دهنده، موارد منع مصرف، کاربردهای آن و … برای طراح ارسال کند تا مطابق با آن بهترین نوع و جنس بسته را انتخاب کند.

طراح بسته بندی با در نظر گرفتن تمامی این موارد و اعمال سلیقه کارفرما، روند طراحی را آغاز می‌کند و طرح نهایی را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. در صورت رضایت کارفرما کار طراحی برای چاپ و ساخت و رسیدن به تولید انبوه به چاپخانه‌های گرافیکی یا مراکز تولید بسته‌های مواد شوینده ارسال می‌شود.

اصول ساخت بسته بندی برای محصولات شونده بهداشتی

اصول بسته بندی برای مواد شوینده شامل رعایت استاندارهای بهداشتی و ایمنی سازمان غذا و دارو، برخورداری از مقاومت کافی برای جلوگیری از نشتی مایعات شوینده، ذکر مواد تشکیل دهنده برای جلوگیری از بروز هر گونه حساسیت‌های پوستی، استفاده از بسته بندی ضدآب و مواردی از این دست می‌شود.

قرارداد بسته بندی مواد شوینده

با عقد قرارداد بسته بندی مواد شوینده سندی مکتوب بین طرفین ایجاد می‌شود که دربرگیرنده اطلاعات مهمی در مورد روند پروژه است. در قرارداد بسته بندی مواردی مثل کالای موردنظر، شرایط کارفرما، وظایف طرفین، میزان پیش پرداخت و هزینه نهایی سفارش و زمان تحویل پروژه ذکر می‌شود. توصیه می‌شود هنگام تنظیم قرارداد دقت لازم را به خرج دهید تا مشکلی در پیاده‌سازی پروژه پیش نیاید.

استانداردهای یک بسته بندی مواد شوینده

بر اساس آیین نامه مواد شوینده، اطلاعات زیر باید بر روی بسته بندی محصولات شوینده که برای فروش به عموم مردم هستند با فونت بسته بندی مناسب درج شود:

  1. نام تجاری محصول
  2. نام، آدرس کامل و شماره تلفن تولیدکننده محصول بهداشتی
  3. لیست مواد تشکیل دهنده محصول
  4. دوز مصرفی محصول
  5. استفاده از علائم طراحی بسته مناسب

برای شوینده‌هایی که صرفاً برای استفاده حرفه‌ای از جمله مصارف صنعتی و سازمانی استفاده می‌شوند، در صورتی که اطلاعات معادل از طریق برگه اطلاعات فنی ارائه شده باشد، الزامات بسته‌بندی ذکر شده در بالا لازم نیست رعایت شود.

مشاوره ساخت بسته بندی برای شوینده بهداشتی

با وجود انواع بسته بندی که در بازار وجود دارد انتخاب نوع بسته مناسب برای مواد شوینده دغدغه تولیدکنندگان مواد شوینده شده است. مثلا در گذشته استفاده از جعبه‌ها و بطری‌های پلاستیکی برای طراحی بسته مواد شوینده رواج بیشتری داشت اما امروزه از تکنیک‌های بسته بندی جدیدتری برای مواد شوینده استفاده می‌شود که نسبت به بطری‌ها و جعبه‌ها راحت‌تر، ارزان‌تر و بسته بندی دوستدار محیط زیست هستند و به سرعت به بهترین نوع طراحی بسته‌ برای مواد شوینده شده اند. انتخاب بهترین نوع طراحی بسته مواد شوینده نیاز به مشاوره و نظرسنجی از متخصصان دارد. برای مشاوره بسته بندی مواد شوینده می‌توانید از خدمات رایگان مشاوره سلام گرافیک استفاده کنید.

مشاوره طراحی بسته بندی برای مواد شوینده

چرا طراحی و ساخت بسته مواد شوینده با سلام گرافیک

سلام گرافیک سابقه درخشانی در زمینه انواع طراحی بسته بندی مثل بسته بندی دارو دارد. طراحان حرفه‌ای سلام گرافیک با تمامی اصول طراحی بسته و ابزارهای طراحی و ساخت بسته آشنا هستند و از متریال‌ها باکیفیت در ساخت جعبه محصولات شوینده استفاده می‌کنند.

در طراحی بسته مواد شوینده سلام گرافیک از تکنیک‌های روز دنیا استفاده می‌کند برای مثال بسته‌های ایستاده برای مواد شوینده طراحی می‌کند که تمامی ویژگی‌های یک بسته بندی خوب را دارد. این نوع طراحی بسته هزینه کمتری داشته و فضای کمتری اشغال می‌کند و هزینه حمل و نقل کمتری دارد.

طراحی لیبل مواد شوینده

طراحی تخصصی لیبل مواد شوینده اصول و قواعد خاص خود را دارد. ذکر نکاتی مثل مواد تشکیل دهنده، مورد استفاده و طریقه استفاده از ماده شوینده، دوز مصرفی و مواد آلژی‌زا ضروری است. در کنار رعایت این استانداردها طراحی لیبل باید استاندارهای زیبایی را نیز رعایت کند.

چند ایده برای جعبه محصولات شوینده مایع و جامد

از ایده‌های بسته بندی که در بین تولیدکنندگان مواد شوینده مایع رایج شده می‌توان به اضافه کردن دهانه‌های شوینده مایع اشاره کرد.کیسه‌های دهانه‌دار برای بسته‌بندی مواد شوینده مایع گزینه ایده‌آلی هستند. اگر قصد فروش پودرهای شوینده را دارید می توانید از زیپ در بسته آن استفاده کنید.زیپ ایده ارزانی است و استفاده از مواد شوینده جامد پودری را راحت‌تر می‌کند.

قیمت بسته‌بندی شوینده‌های مختلف 

قیمت بسته بندی به عوامل مختلفی مثل جنس بسته ماده شوینده، پیچیدگی طرح بسته و نوع تصویرسازی بسته بندی، نوع نرم افزاری که کار طراحی با آن انجام می‌شود مثل بسته بندی با فتوشاپ یا بسته بندی با کورل، بسته بندی برای صادرات، زبان بسته بندی و … بستگی دارد. در مجموعه سلام گرافیک طراحی بسته بندی مواد شوینده  با هر میزان بودجه‌ای امکان‌پذیر است.

قیمت بسته‌بندی شوینده های مختلف 

طراحی اختصاصی بسته بندی شوینده‌ها

مواد شوینده بر اساس کاربرد و مشخصات مصرف کننده گروه بندی می‌گردد. لذا طراحی بسته بندی این محصولات نیز می‌بایست بر پایه نیازهای هر گروه و متناسب با اهداف بسته بندی به صورت اختصاصی انجام شود. در ادامه به مشخصات مهم انواع بسته بندی مواد شوینده برای هر گروه می‌پردازیم:

  • شوینده‌های انسانی: این گروه شامل انواع شامپوها، صابون‌ها، اسکراب و غیره می‌شود که با توجه به سن و جنس مصرف کننده به چند زیرمجموعه‌ از جمله خردسالان، بزرگسالان، بانوان و آقایان قابل تقسیم است.

طراحی بسته بندی برای مواد شوینده‌ای که در این بخش جای می‌گیرند باید بر مبنای خصوصیات و سلیقه مصرف کننده باشد. بعنوان نمونه شکل، تصویر و نوشته‌های شامپو بچه می‌بایست فانتزی و شاد باشد تا برای کودکان جذابیت کافی به همراه آورد. همچنین طرح‌ و رنگ به کار رفته برای شوینده‌های مختص بانوان و آقایان با روحیات هرکدام همخوانی داشته باشد.

  • شوینده‌های خانگی: این مواد برای نظافت ظروف، لباسها، سطوح و … استفاده می‌شود. طراحی بسته بندی این گروه از مواد شوینده بیشتر ازجنبه‌های کاربردی اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال ظرف شیشه‌ پاک کن اغلب به صورت اسپری و مایع ظرفشویی به صورت قطره‌ای می‌باشد زیرا این الگوی بسته بندی بیشتر مورد استقبال بوده و سهولت بشتری در هنگام استفاده دارد.
  • شوینده‌های صنعتی: این دسته از مواد شوینده برای تمیز کردن بخش‌های مختلف دستگاه‌های صنعتی و ماشین آلات در کارخانه‌ها کاربرد دارد. توجه به اندازه و سایز در طراحی بسته بندی مواد شوینده ویژه این گروه ضرورت دارد زیرا معمولا حجم مواد مصرفی زیاد است و تهیه مقادیر بشتر در دفعات کمتر برای خریداران اولویت دارد.
یک پاسخ
  1. سلام قیمت طراحی بسته بندی برای صابون چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.5/5 - (20 امتیاز)
یک پاسخ
  1. سلام قیمت طراحی بسته بندی برای صابون چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *