طراحی بسته بندی مواد شوینده

طراحی بسته بندی مواد شوینده به چه صورتی انجام می‌شود؟ بسته بندی مواد شوینده باسد چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟  خدمات طراحی جعبه بندی مواد شوینده مانند شامپو، صابون و… به چه صورتی انجام شود، فروش مواد شوینده انجام می‌شود؟ مواد شوینده در دنیای صنعتی امروز به وفور تولید می‌شوند، یکی از محصولات پرفروش در تمامی دنیا بوده و بعد از مواد غذایی در رتبه دوم کالاهای مصرفی خانوارها دسته بندی می‌گردد. این حجم از مواد بهداشتی برای عرضه در مراکز خرید نیاز به پوشش مناسب دارد، استفاده از الگوهای نوین و حرفه‌ای طراحی بسته بندی مواد شوینده می‌تواند به خوبی این نیاز را برطرف ‌نماید. برای سفارش طراحی بسته بندی محصولات با ما در استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک تماس بگیرید. با یک تماس از قیمت طراحی بسته بندی با خبر شوید. 

بسته بندی مواد شوینده
بسته بندی مواد شوینده

نیاز به بسته بندی با طراحی خاص دارید؟ بهترین بسته بندی مواد شوینده با سلام گرافیک را تجربه کنید.

طراحی حرفه‌ای مواد شوینده
طراحی حرفه‌ای مواد شوینده

اگر خاص بودن و حرفه‌ای بودن محصولات مواد شوینده برای شما مهم است، سلام گرافیک با شماست.

زیبایی بصری مواد شوینده
زیبایی بصری مواد شوینده

نیاز به بسته بندی زیبا بسته بندی مواد شوینده دارید؟ از خدمات سلام گرافیک برای بسته بندی خبر دارید؟ 

چند نمونه بسته مواد شوینده طراحی شده

فواید بسته بندی مواد شوینده

مواد شوینده غالبا از ترکیب مواد شیمیایی مختلف به دست می‌آیند و به نسبت نوع ترکیبات و کاربردی که دارند، درجاتی از خطر را برای انسان به همراه خواهند داشت. برای مثال شامپو بچه به علت برخورد با پوست حساس کودکان، به نحوی تولید می‌شود که برای مصرف کننده بی‌خطر بوده و موجب لطافت پوست و موی او گردد. اما از آن سو موادی همچون لکه‌برها و سفیدکننده‌ها برای پوست و دستگاه تنفس خطرناک بوده و همواره به استفاده از دستکش و ماسک در هنگام کاربرد آنها تاکید می‌شود. لذا در طراحی بسته بندی مواد شوینده نیز باید به این نکته توجه گردد. اولین وظیفه یک بسته بندی خوب قابلیت‌های حفاظتی و امنیتی آن است که هم از نظر طراحی فنی و کاربردی و هم از نظر انتخاب جنس بسته بندی قابل بررسی است.

طراحی بسته بندی مواد شوینده
سال تجربه طراحی
%
رضایت مشتری
%
سال بررسی و مطالعه
همکاری موفق

بسته بندی مواد شوینده در عصر صنعت

افزایش ماشین آلات و توسعه صنایع، تولید انواع مواد شوینده را گسترش داده است. حجم زیاد محصولات بهداشتی برای عرضه به بازارهای مختلف، نیاز به نوعی بسته بندی دارد که علاوه بر ضرورت‌های ایمنی و سلامت، به فاکتورهای زیبایی بها بدهد. چرا که با افزایش تراکم هر کالایی، شانس دیده شدن برندها کمتر می‌گردد اما به کمک یک پوشش مناسب می‌توان این شانس را افزایش داد. همانطور که در یک مهمانی بزرگ، افراد مختلف حضور دارند و هریک تلاش می‌کنند با پوشیدن لباسی فاخر توجه و احترام بیشتری در بین دیگران کسب کنند، بسته بندی مواد شوینده نیز همین نقش را در بازارهای بزرگ و پررونق که برندهای زیادی مهمان آن است، بازی می‌کند. به این ترتیب طراحی بسته بندی اختصاصی به بهتر دیده شدن کمک می‌کند.

جنس مطلوب برای بسته بندی مواد شوینده

فلزات در برخورد با شوینده‌هایی که خاصیت اسیدی یا قلیایی دارند، دچار خوردگی می‌گردند به همین علت از این مواد در بسته بندی مواد شوینده کمتر استفاده شده است. همچنین از مقوا و مواد آسیب پذیر مانند شیشه نیز کمتر استفاده می‌شود چرا که در برابر ضربات مکانیکی مقاومت کمی داشته و ممکن است با کوچکترین سوراخ یا ترک خوردگی، مواد درون آن به  بیرون انتشار یابند.

طراحی بسته بندی مواد شوینده همانطور که در اکثر فروشگاه‌ها شاهد هستیم، غالبا بر پایه مواد پلیمری بنا شده است. این مواد به علت مزایای زیر توسط صنایع بسته بندی مورد توجه می‌باشند:

  • قابلیت شکل پذیری بالایی دارند.
  • مقاومت زیادی در مقابل واکنشهای شیمیایی دارند.
  • استحکام قابل قبولی در برابر فشار و ضربات فیزیکی دارند.
  • امکان چاپ تصاویر و نوشته های مختلف بر روی آنها وجود دارد.
  • در رنگهای متنوع قابل تولید است.
  • سبک بوده و جابجایی آن آسان است.
  • با توجه به توسعه صنایع پتروشیمی در ایران، قابلیت دسترسی خوبی دارند.

طراحی اختصاص بسته بندی شوینده‌ها

مواد شوینده بر اساس کاربرد و مشخصات مصرف کننده گروه بندی می‌گردد. لذا طراحی بسته بندی این محصولات نیز می‌بایست بر پایه نیازهای هر گروه و به صورت اختصاصی انجام شود. در ادامه به مشخصات مهم بسته بندی مواد شوینده برای هر گروه می‌پردازیم:

  • شوینده‌های انسانی: این گروه شامل انواع شامپوها، صابون‌ها، اسکراب و غیره می‌شود که با توجه به سن و جنس مصرف کننده به چند زیرمجموعه‌ از جمله خردسالان، بزرگسالان، بانوان و آقایان قابل تقسیم است.

طراحی بسته بندی برای مواد شوینده‌ای که در این بخش جای می‌گیرند باید بر مبنای خصوصیات و سلیقه مصرف کننده باشد. بعنوان نمونه شکل، تصویر و نوشته‌های شامپو بچه می‌بایست فانتزی و شاد باشد تا برای کودکان جذابیت کافی به همراه آورد. همچنین طرح‌ و رنگ به کار رفته برای شوینده‌های مختص بانوان و آقایان با روحیات هرکدام همخوانی داشته باشد.

  • شوینده‌های خانگی: این مواد برای نظافت ظروف، لباسها، سطوح و … استفاده می‌شود. طراحی بسته بندی این گروه از مواد شوینده بیشتر ازجنبه‌های کاربردی اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال ظرف شیشه‌ پاک کن اغلب به صورت اسپری و مایع ظرفشویی به صورت قطره‌ای می‌باشد زیرا این الگوی بسته بندی بیشتر مورد استقبال بوده و سهولت بشتری در هنگام استفاده دارد.
  • شوینده‌های صنعتی: این دسته از مواد شوینده برای تمیز کردن بخش‌های مختلف دستگاه‌های صنعتی و ماشین آلات در کارخانه‌ها کاربرد دارد. توجه به اندازه و سایز در طراحی بسته بندی مواد شوینده ویژه این گروه ضرورت دارد زیرا معمولا حجم مواد مصرفی زیاد است و تهیه مقادیر بشتر در دفعات کمتر برای خریداران اولویت دارد.

بسته بندی مواد شوینده در فروش آن تاثیری دارد؟

مجتبی ملاکی مدیر عامل شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک در رابطه با اهمیت طراحی بسته بندی مواد شوینده و تاثیر آن بالا رفتن فروش مواد شوینده می‌گوید.

روند طراحی بسته‌بندی مواد شوینده

یک بسته بندی مواد شوینده باید به چه صورتی باشد تا مناسب باشد؟ از روند طراحی بسته بندی مواد شوینده با خبر هستید؟ 

بسته بندی جزو اولین نیازهایی است که هر محصولی قبل از عرضه به بازار به آن نیاز دارد. به نوعی می‌توان گفت بسته بندی هویت یک محصول است و چهره کالا را مشخص می‌نماید.

اولین مرحله‌ای که لازم است در طراحی بسته بندی مایعات و مواد شوینده انجام شود انتخاب نوع ظرف است که تاثیر بسیار مهم و خاصی بر سلیقه مشتری خواهد گذاشت.

 
BusinessCard
پکیج نقره‌ای
تماس بگیرید
  • اتود دستی
Advertisingdesign
پکیج طلایی
تماس بگیرید
  • اتود دستی
Packaging-Design
پکیج برنزی
تماس بگیرید
  • اتود دستی

بسته بندی شوینده‌های پرطرفدار چه خصوصیاتی دارد؟

افرادی که به منظور خرید مواد شوینده به بازار مراجعه می‌کنند به احتمال زیاد برندهایی را که قبلا استفاده کرده و از کیفیت آن رضایت دارند، می‌خرند و حتی به دوستان و آشنایان نیز معرفی می‌کنند. اما اگر از محصولات قبلی ناراضی باشند قطعا به دنبال کالایی جدید می‌گردند. در این مواقع بسته بندی مواد شوینده فرصت ابراز وجود و جلب نظر مشتری را فراهم می‌کند. نکته جالب اینکه برجسته بودن طرح بسته بندی حتی می‌تواند مشتریان وفادار یک برند دیگر را وسوسه کرده تا محصولی جدید را امتحان کنند و چه بسا اگر آن ماده شوینده کیفیت برتر نیز داشته باشد به طرفدار و مبلغ آن محصول تبدیل گردد. در ادامه چند خصوصیت مهم بسته بندی‌های منتخب مواد شوینده را مرور می‌کنیم:

  • ظاهر جذاب و گیرا دارند.
  • نکات ضروری و راهنمای استفاده روی آن نوشته شده است.
  • شکل بسته بندی، سهولت استفاده از مواد شوینده را فراهم می‌کند.
  • جنس بسته بندی بادوام است و تا اتمام ماده شوینده آسیب نمی‌بیند.
  • در اندازه مناسب برای کاربردهای مختلف در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب طراحی بسته بندی مواد شوینده به عنوان یکی از انواع کالاهای ضروری در جوامع مختلف، حساسیت‌های زیادی دارد و علاوه بر اهمیت دادن به جاذبه‌های گرافیکی و خلاقیت در این زمینه، توجه به نکات ایمنی و کاربردی را نیز می‌طلبد.

دیگر خدمات