طراحی بسته بندی ادویه

طراحی بسته بندی ادویه به چه صورتی باید انجام شود؟ طرح بسته بندی ادویه مانند بسیاری از محصولات غذایی، اولین عامل موثر در جلب نظر مشتری است. یک بسته بندی خوب می تواند علاوه بر جذب سریع نگاه‌ها، کیفیت و ماهیت محتوای آن را نیز نشان ‌دهد. همچنین از آنجا که ادویه جات یکی از مواد غذایی پرمصرف در جامعه است، توجه به قیمت تمام شده آن اهمیت به سزایی دارد. بنابراین در طراحی بسته بندی ادویه می‌بایست نکات زیادی را مدنظر داشت. در ادامه به اهمیت بسته بندی ادویه از برخی زوایای تجاری در شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک می‌پردازیم. از خدمات طراحی بسته بندی سلام گرافیک با خبر شوید. همچنین از قیمت طراحی بسته بندی با خبر شوید. 

طراحی بسته بندی ادویه جات
سفارش طراحی بسته بندی ادویه جات

hi-graphic

اهمیت بسته بندی ادویه

 چرا بسته ‌بندی کردن مواد غذایی مهم است؟ چه ضرورتی دارد ادویه‌جات در قالب بسته‌های شکیل به مصرف‌کننده عرضه شود؟ آیا اگر این چاشنی‌های خوشمزه درون ظروف جذاب‌تر قرار بگیرند، کیفیت بهتری خواهند داشت؟ مطمئنا خیر… پس چرا طراحی بسته بندی ادویه تا این اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد؟

شکی نیست که بسته ‌بندی کردن ادویه از نظر بهداشتی و سهولت عرضه به مشتری ضروری است. اما آنچه از نظر تجاری و اقتصادی حائز اهمیت می‌باشد، پتانسیل بالای تبلیغات به کمک انواع طرح‌های بسته ‌بندی است. با توجه به رشد بی‌سابقه صنایع غذایی و افزایش تعداد تولیدکنندگان، شانس خودنمایی یک محصول خاص در بین بیشمار برند ادویه، کم خواهد بود. به علاوه با گسترش سریع اینترنت و ارتباطات، این رقابت سخت‌تر نیز می‌شود. بنابراین استفاده از یک بسته ‌بندی جذاب که بتواند توجه و اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کند، به اندازه کیفیت ادویه پراهمیت است.

اهمیت بسته بندی ادویه و چاشنی‌ها

نکات مهم در طراحی بسته ‌بندی ادویه

طراحی بسته ‌بندی دانشی است که به اقتضای شرایط مختلف جامعه و بازار عرضه و تقاضا رشد کرده است. بسیاری از قوانین این حوزه جایی نوشته نشده و بر اساس اصول سایر علوم از جمله روانشناسی، اقتصاد، بهداشت و … شکل گرفته است که باعث شده توجه به نکات ریز و درشت بسیاری برای طراحی بسته ‌بندی ادویه ضروری باشد. برخی از آنها را با هم مرور می‌کنیم:

  • اندازه بسته بندی متناسب با نیاز مشتری باشد، این مقدار بعد از بررسی آمار میزان خرید مصرف کنندگان در دراز مدت مشخص می‌شود و همانطور که در ویترین فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم معمولا ادویه‌جات در بسته‌هایی با اندازه نسبتا کوچک عرضه میگردد.
  • رنگ و یا تصویر روی بسته بندی معرف ادویه درون آن باشد یا قسمتی از بسته بندی شفاف باشد به طوری که محتوای داخل آن دیده شود.
  • برخی از اطلاعات و خواص ادویه روی بسته بندی نوشته شود.
  • شکل بسته بندی از نظر جانمایی و نگهداری مناسب باشد. برای مثال ظرف ادویه به گونه‌ای طراحی شود که به راحتی بتواند داخل ویترین فروشگاه و یا کابینت آشپزخانه در کنار سایر مواد قرار بگیرد.
  • جنس بسته ‌بندی باید استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت باشد. لازم به ذکر است بسته ‌بندی مواد غذایی از جمله ادویه به علت تاثیر گذاری مستقیم بر سلامت انسان، نیاز به رعایت استانداردهای بهداشتی خاص دارد، برای نمونه استفاده از مقوا یا نایلونی که از مواد بازیافتی تولید شده باشد، ممنوع است.

خلاقیت در طراحی بسته بندی ادویه

نوآوری همواره مورد استقبال انسانها قرار می‌گیرد. با توجه به وجود محصولات مختلف ادویه در فروشگاه‌ها که معمولا شکل و طرح‌های بسته بندی آنها مشابه است، استفاده از یک طرح جدید و خلاقانه به راحتی می‌تواند نظر مشتری را جلب نماید. طرحی که هم ذهنیت و انتظار قبلی از ظاهر یک بسته ادویه را تامین کند و هم آنقدر متفاوت باشد که نسبت به برندهای رقیب بیشتر جلوه‌گری کند. استفاده از رنگ بندی خاص، شکل متفاوت بسته، جنس مرغوب و همچنین ترکیب همه این موارد می‌تواند به این مهم کمک کند.

طراحی بسته بندی ادویه در کنار خلاقیت نیازمند در نظر گرفتن دو نکته مهم است:

  • نمایش کیفیت محصول: هرچند که بسته بندی جذاب می‌تواند نظر مشتری را جلب کند و او را متقاعد به خرید کند. اما اهمیت کیفیت محصول همواره جایگاه نخست را برای مصرف کننده دارد و بسته بندی خوب نمی‌تواند برای همیشه جایگزین کیفیت شود. لذا تولید کنندگان ادویه‌جات باید هم کیفیت محصول را مد نظر داشته باشند و هم طرحی از بسته بندی را انتخاب کنند که این کیفیت را به خوبی نشان دهد.
  • قیمت تمام شده: انواع ادویه تقریبا هر روز توسط اکثر افراد جامعه به مصرف می‌رسد و این به معنی خرید بالای آن است و اگر قیمت تمام شده این محصول زیاد باشد، برای مشتری به صرفه نخواهد بود حتی اگر بسته بندی شیک و جذاب داشته باشد و یا حتی کیفیت عالی! بنابراین نیاز است که جنس بسته بندی، طرح آن و اندازه آن به گونه‌ای باشد که علاوه بر نشان دادن کیفیت ادویه، قیمت نهایی آن را چندان افزایش ندهد.

بسته بندی خلاقانه ادویه

جنس بسته بندی ادویه

مواد مختلف برای بسته بندی ادویه استفاده می‌شود از آن جمله می‌توان به انواع جعبه مقوایی، کیسه نایلونی، پاکت‌های کاغذی، ظروف شیشه‌ای و کریستال، ظروف پلاستیکی، جعبه‌های چوبی و یا ترکیبی از آنها اشاره کرد.

بسته‌های شفاف مانند کریستال این قابلیت را دارند که محتوای درون ظرف را به خوبی نمایش می‌دهند و نیاز به استفاده از شکل و رنگ در طراحی آن کمتر می‌شود اما قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع دارد، از این رو غالبا برای ادویه‌جات گران قمیت همچون زعفران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه با توجه به گسترش صنایع پتروشیمی، استفاده از ظروف پلاستیکی و پت رایج ترین مواد در بسته بندی ادویه است که به علت قیمت کمتر و استحکام مناسب مورد استقبال تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته است.

تاثیر بسته بندی بر فروش ادویه

بسته بندی ادویه اولین سطح تبلیغات که به طور مستقیم توسط مشتری لمس می‌شود بنابراین توجه و سرمایه گذاری مناسب در این حوزه، یک روش موثر بر افزایش بازدهی تولید و عرضه می‌باشد. نکته مهم در انتخاب نوع بسته بندی، تناسب بین جنس، شکل و طرح و قیمت آن است که باید از هر نظر برای مشتری جالب توجه و مقرون به صرفه باشد.

 ادویه‌جات از جمله چاشنی‌هایی است که از زمان‌های قدیم تا به امروز در کنار غذای اصلی و همچنین در پخت مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود و به طرز شگفت آوری بر شکل گیری ذائقه غذایی انسانها تاثیر گذار است. توجه به این ذائقه و استفاده از آن در طراحی بسته ‌بندی ادویه می‌تواند بر میزان فروش آن تاثیر مستقیم بگذارد.

بسته بندی خلاقانه ادویه

نمونه بسته بندی ادویه‌جات حرفه‌ای را ببینید. در زیر چند نمونه از انواع بسته بندی خلاقانه ادویه‌جات را مشاهده می‌کنید. طرح‌های بسته بندی ادویه جات خارجی و ایرانی با بالاترین کیفیت را مشاهده کنید. نمونه بسته بندی ادویه‌جات ارائه شده باعث می‌شود تا با جدیدترین و خلاقانه‌ترین روش‌های بسته بندی آشنا شوید.

پاکت بسته بندی ادویه

پاکت و ظرف ادویه را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و بسته بندی کرد. پاکت بسته بندی ادویه باید دارای ویژگی‌ها خاصی باشد تا بتوان از آن به عنوان یک بسته بندی ادویه مناسب یاد کرد.

پاکت بسته بندی ادویه

انواع ادویه‌جات

ادویه‌جات دارای انواع مختلفی است از جمله مهم‌ترین چاشنی و ادویه‌جاتی که مصرف بالایی دارند و بهتر است بسته بندی مناسب برای آن طراحی شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نمک
  • فلفل قرمز
  • فلفل سیاه
  • زردچوبه
  • ادویه کاری
  • ادویه خورشتی
  • زعفران
  • و…

انواع جنس و متریال بسته بندی ادویه

بسته بندی ادویه را می‌توان در انواع متریال‌های مختلف طراحی و بسته بندی کرد. وابسته به آن که جنس بسته بندی ادویه چیست، نوع و هزینه بسته بندی ادویه مشخص می‌شود.  از جمله مهم‌ترین جنس‌های بسته بندی ادویه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بسته بندی سلفون ادویه و چاشنی‌ها

یکی از رایج‌ترین انواع بسته بندی ادویه را می‌توان بسته بندی به وسیله سلفون در نظر گرفت. انتخاب سلفون به عنوان بسته بندی را می‌توان هزینه ارزان و همچنین کارایی مناسب در نظر گرفت. استفاده از پاکت‌های سلفون برای ساخت بسته بندی ادویه رواج بالایی دارد.

بسته بندی پاکت مقوایی ادویه

از گذشته تا حال، استفاده از پاکت مقوایی برای بسته بندی ادویه رواج بالایی داشته است. در حال حاضر با چاپ طرح و گرافیک مورد نظر می‌توانید بسته بندی ادویه را به میزان قابل توجه‌ای زیباسازی کرد.

پت بسته بندی ادویه

این نوع از پاکت بسته بندی ادویه یکی از پر استفاده‌ترین روش‌های بسته بندی ادویه با بهداشت بسیار بالا است. استفاده از این نوع بسته بندی باعث شده است که استفاده از ادویه به میزان قابل توجه‌ای راحت‌تر شود. پت‌ها در اندازه و سایزهای مختلفی در بازار موجود است، شما می‌توانید با چاپ لیبل مناسب، نوع بسته بندی خود را انتخاب کنید. به دلیل قیمت مناسب این نوع از بسته بندی، استفاده از پت در حال حاضر برای ادویه‌جات رواج بالایی دارد.

لیبل ادویه‌جات

یکی از روش‌های ارزان و کم هزینه برای بسته بندی مناسب ادویه‌جات استفاده از بسته بندی‌های آماده و چاپ و طراحی لیبل ادویه است. در این روش نیازی به انجام هزینه زیاد برای بسته بندی ادویه نیست و فقط با استفاده از بسته بندی‌های آماده و چاپ لیبل ادویه با طراحی مناسب، اقدام به بسته بندی ادویه می‌کنید.

 اهمیت ادویه‌جات در صنایع غذایی و فرهنگ جوامع مختلف بر کسی پوشیده نیست. استفاده از بسته بندی مناسب و جذاب که بتواند گوی رقابت را از دیگر تولیدکنندگان برباید در کنار کیفیت خوب محصول می‌تواند موفقیت یک برند را تضمین کند. طراحی بسته بندی ادویه باید به صورت هوشنمندانه و اقتصادی انجام شود به نحوی که علاوه بر رعایت استانداردهای ضروری، خلاقانه و به صرفه باشد، در این صورت قابلیت جلب نظر و اعتماد مشتری را داشته و منجر به افزایش فروش و بازدهی خواهد شد.

لیبل ادویه جات

طراحی و چاپ بسته بندی ادویه

روش بهداشتی برای بسته بندی ادویه

اهمیت بسته بندی ادویه چاشنی‌ها

طرح‌های بسته بندی ادویه جات

طراحی و چاپ بسته بندی ادویه نمونه بسته بندی ادویه طراحی بسته بندی ادویه جات نمونه بسته بندی ادویه جات

شرکت‌های مختلف به شیوه‌های گوناگونی اقدام به طراحی و بسته بندی ادویه می‌کنند، این که کدام شیوه طراحی و بسته بندی ادویه مناسب‌تر و به عنوان بهترین روش شناخته می‌شود وابسته به نوع شرکت طراح و همچنین سلیقه کارفرما ارتباط دارد. 

ادویه‌ها را می‌توان به شیوه‌های مختلفی بسته بندی کرد اما از این میان شیوه‌های طراحی بسته بندی ادویه به صورت پاکتی، سلفون و پت ادویه بسیار رواج دارد. 

وابسته به آن که قرار است چه حجمی از ادویه در بسته بندی جا داده شود و نیاز خریداران به چه حجمی از ادویه، نوع جنس بسته بندی می‌تواند متفاوت انتخاب شود. بسته بندی ادویه را می‌توان به وسیله مقوا، شیشه و پلاستیک طراحی کرد. 

طرح بسته بندی ادویه در صورتی که متناسب با بازار و فرهنگ مردم منطقه و کشور مقصد داشته باشد میزان فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد. عدم توجه به طرح بسته بندی می‌تواند تاثیر زیادی در خرید کم و همچنین از اصلی‌ترین دلایل سود کم باشد. 

خلاقت در طراحی بسته بندی ادویه جات تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش دارد. اگر طراح بسته بندی به صورت درست و مناسب بتواند از خلاقت در جهت افزایش فروش استفاده کند، محصولات در میان دیگر محصولات بازار به خوبی شناخته خواهد شد. 

رعایت برخی از نکات در زمان طراحی بسته بندی باعث خواهد شد که فروش چند برابری را تجربه کنید. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

  • نمایش قسمتی از ادویه‌ها
  • طراحی با میزان کیفیت بالا
  • استفاده از رنگ‌های مناسب و گرم
  • استفاده و کاربری آسان
  • امکان حمل و نقل آسان 
  • و…

شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک با ارائه نمونه کارهای متعدد در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و چاپ بسته بندی شناخته می‌شود. در صورتی که نیاز به طراحی بسته بندی دارید با شماره‌ 09355054580 تماس حاصل کنید.