طراحی بسته بندی
بسته بندی هنر طراحی محصولات است. طراحی بسته بندی یک بخش مهم از فروش محصول است. یک بسته بندی حرفهای میتواند فروش محصولات شما را افزایش دهد. بهترین شرکت طراحی بسته بندی کدام شرکت است؟ یک بسته بندی باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟ نیاز به خدمات طراحی بسته بندی بندی حرفهای دارید؟ شرکت طراحی و بسته بندی سلام گرافیک آماده ارائه خدمات متنوع ساخت انواع بسته بندی به شماست. استفاده از خدمات طراحی جعبه چه مزیتی را با خود به همراه دارد؟ بسته بندی محصول چیست؟ طراحی بسته بندی (packaging design) با هدفهای مختلفی انجام میشود. از جمله هدفهای ساخت بسته بندی میتوان به افزایش فروش، حفاظت از کالا، بازاریابی محصول، حفظ ویژگیهای محصول و… اشاره کرد. طراح بسته بندی باید به تمام اهداف یک بسته بندی به خوبی آگاه باشد. شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک با ارائه نمونه کارهای عالی یک از عالیترین شرکتهای پکیجینگ محصولات شناخته میشود. نمونه کارهای packaging design سلام گرافیک را در یک نگاه ببینید و با صنعت پکیجینگ دیزاین آشنا شوید. دیزاین بسته بندی را حرفهای و فوری انجام دهید. نمونه بسته بندی محصول با کارایی بالا را از ما بخواهید.
نمونه طراحی بسته بندی
نمونه بسته بندی میخواهید؟ چند نمونه بسته بندی از نمونه کار طراحی بسته بندی انجام شده توسط استودیو خلاق سلام گرافیک را مشاهده کنید. میدانید یک نمونه بسته بندی مناسب باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ برای مشاهده نمونه کارهای دیزاین بسته بندی استودیو طراحی گرافیک کافی است به قسمت نمونه کارهای طراحی بسته بندی اسکرول کنید و اطلاعات روی بسته بندی را با دقت بخوانید.
طراحی بسته بندی حرفهای
بسته بندی حرفه ای از ما بخواهید. زیبایی و حرفهای بودن محصول مزیت است، تمامی بسته بندیهای طراحی شده در استودیو سلام گرافیک در حرفهایترین حالت و با زیبایی خاص پیاده سازی میشوند. نیاز به طراحی بسته بندی حرفهای دارید؟ طراحی حرفهای بسته بندی شما با ماست!
تحصیلات در حوزه پکیجینگ
ما بازار هدف و مخاطبان را مثل کف دستمان میشناسیم! عدم شناخت بازار و مخاطب باعث کاهش فروش، عدم برقراری ارتباط با مشتری و شکست کسب و کار و صادرات محصول میشود. تیم ما در رشته طراحی بسته بندی تحصیل کردهاند.
نکات مهم در ساخت بسته بندی
طراحی بسته بندی محصولات مختلف اصلیترین دلیل موفقیت سایت طراحی گرافیک سلام گرافیک است. تجربه بالا در کنار دانش فنی مکمل یکدیگر برای داشتن یک بسته بندی عالی و مناسب لازم است. ساخت بسته بندی خاص با ماست.
بسته بندیهای متعدد
نمونه کارهای طراحی و بسته بندی جعبه ما نتیجه تلاش شبانه روزی تیم سلام گرافیک است. میخواهید سفارش طراحی بسته بندی دهید؟ نمونه کارهای ما بهترین دلیل برای انتخاب ماست.
خلاقیت در طراحی طرح بسته بندی
بسته بندی که در طراحی آن خلاقیتی وجود نداشته باشد مناسب کسب و کار شما نخواهد بود. خلاقیت موتور متحرک افزایش فروش محصولات شماست. خلاقیت را با شرکت پکیجینگ سلام گرافیک تجربه کنید.
راهنمای دیزاین بسته بندی
عوامل مهم در طراحی بسته بندی کدامند؟ نیاز به راهنمای طراحی بسته بندی دارید؟ شرکت پکیجینگ دیزاین سلام گرافیک 24 ساعته آماده ارائه مشاوره و راهنمای رایگان طراحی و پیاده سازی بسته بندی است.
خرید و انتخاب نیاز به دلیل دارد! چرا سفارش طراحی بسته بندی در مجموعه سلام گرافیک؟ یک به یک میشماریم! طراحی بسته بندی و ارائه بسته بندی در بهترین حالت ممکن نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد. ارائه نمونه کارهای مختلف برند سلام گرافیک در حوزه ساخت بسته بندی نشان از کیفیت کاری بالا و همچنین اعتماد برندهای بزرگ به شرکت سلام گرافیک است. تحقیق و بررسی مداوم و گرفتن بازخورد از پروژههای طراحی بسته بندی قدیمی همگی باعث شده است که سلام گرافیک توانایی ارائه بسته بندیهای خلاقانه و حرفهای را دارا باشد. در زیر به چند ویژگی برند سلام گرافیک در طراحی بسته بندی پرداختهایم.
- صرفه جویی در زمان (طراحی بسته بندی فوری)
- صرفه جویی در هزینه
- عدم نیاز به پیگیری شما
- طراحی حرفهای و اصولی بسته بندی
- 99 درصد رضایت مشتریان قبلی
- حفظ اطلاعات شما نزد استودیو
- فروش بیشتر محصول
طراحی بسته بندی چیست
طراحی بسته بندی چیست؟ منظور از سوال بسته بندی چیست؟ بستهبندی برای محافظت از کالا و همچنین ارائه محصول به مشتریان انجام میگیرد. اما تاثیر پکیجینگ فراتر از این موارد است. امروزه میتوانید صدها هزار محصول متنوع را مشاهده کنید که قفسههای سوپرمارکتها و مغازهها را پر کردهاند و هر یک با بستهبندی جذاب و چشمگیر خود نظر مصرفکنندگان را به خود جلب میکنند. در واقع دیزاین بستهبندی ابزاری مناسب برای بازاریابی و تبلیغات است. طراحی بستهبندی را میتوان شامل ساختار، رنگ، مواد، تصویر، تایپوگرافی، و دیگر اطلاعات فرعی در طراحی دانست که در کنار یکدیگر موجب جذابتر شدن محصول خواهند شد. هدف اصلی از طراحی بستهبندی محافظت، مهار، توزیع محصول، حمل و نقل، ذخیره، و همچنین شناسایی و تمایز راحتتر محصول در بازار است. هر محصولی که مصرف میکنید از غذایی که میخورید تا لباسی که بر تن میکنید، همگی در جعبهها یا کیسهها مخفی میشوند. طراحی بستهبندی محصول علاوه بر جذابیت، میتواند تجربه مشتری را نیز رقم بزند.

از میان قوانینی که باید در طراحی بستهبندی محصولات به آنها توجه شود میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- طراح و کارفرما باید به خوبی مشتری و بازار هدف را شناخته و نیازهای آنان را درک کنند
- سادگی بیش از آنچه که فکرش را بکنید به فروش میرسد
- در طراحی بستهبندی محصول باید بر روی برند تمرکز شود
- پیش از شروع کار باید درباره رقیبان و عملکرد آنان تحقیق شود
- تست را فراموش نکنید
از جمله مزایای طراحی بستهبندی محصولات میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- صرفهجویی در زمان
- صرفهجویی در هزینههای لازم برای بازار رقابتی
- جلب نظر مشتریان و افزایش فروش محصولات
- نشان دادن حرفهای بودن کسب و کار
- افزایش اعتماد و اطمینان و وفاداری مشتریان به محصولات برند

طبق تحقیقات انجام شده، حدود 72% از مشتریان ادعا کردهاند که طراحی لوگو جذاب و متفاوت بستهبندی میتواند بر روی تصمیم آنها مبنی بر خرید محصول اثرگذار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و موفق برای جذب مشتریان بیشتر از طراحان مجرب برای طراحی بستهبندی محصولات خود کمک میگیرند. با وجود صدها و هزاران محصول گوناگون بر روی قفسههای فروشگاهها و وسعت انتخاب مصرفکنندگان، لزوم به تمایز در میان دیگر محصولات بازار به خوبی احساس میشود. طراحی بستهبندی موفقیت آمیز میتواند در مخاطبان اشتیاق بیشتری ایجاد کند. توجه داشته باشید که طراحی بستهبندی نه تنها طراحی گرافیکی، بلکه نوع، شکل، و جنس بستهبندی فیزیکی که مصرفکننده خریداری میکند را نیز شامل میشود. بستهبندی محصول میتواند به یک نماینده به یاد ماندنی از یک مجموعه یا برند تبدیل شود.
انواع طراحی بسته بندی
با انواع طراحی بسته بندی آشنا هستید؟ چند نوع بسته بندی داریم؟ آیا برای هر محصول نیاز به یک بسته بندی خاص داریم؟ نیاز به بسته بندی چه محصولی دارید؟ استودیو خلاق سلام گرافیک متخصص طراحی انواع بسته بندی، آماده همکاری با شما است. سفارش طراحی بسته بندی خود را در کمتر از 5 دقیقه نهایی کنید و بهترین نوع دیزاین بسته بندی را تحویل بگیرید. با ما انواع بسته بندی را با هر شیوه طراحی را حرفهای بخواهید. سلام گرافیک متخصص انواع طراحی بسته بندی در خدمت شماست.
همین حالا تماس بگیرید
0935-505-4580
کاربردهای بسته بندی چیست؟
از مهمترین کاربردهای بسته بندی میتوان به محافظت فیزیکی از محصول اشاره کرد. نیاز به ایجاد بسته بندی مناسب یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژهای کرد. محصول بدون بسته بندی مناسب فروش لازم و کافی نخواهد داشت. دومین کارکرد بسته بندی افزایش میزان فروش محصول است. مجتبی ملاکی؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر مجموعه سلام گرافیک در این ویدیو در رابطه با اهمیت طراحی بسته بندی میگوید.
پادکست سفارش دیزاین پکیجینگ (design packaging)
نمیدانید که در زمان سفارش دیزاین بسته بندی به چه مواردی باید توجه کنید؟ سفارش بسته بندی باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ مجتبی ملاکی کارشناس ارشد طراحی گرافیک صفر تا 100 روند پیاده سازی بسته بندی را برایتان میگوید. کافی است قبل از سفارش این پادکست گرافیکی را گوش کنید.
طراحی بسته بندی به چقدر زمان نیاز دارد؟
وابسته به نوع محصول، کیفیت مورد نظر مشتری و همچنین سابقه طراح بسته بندی این مدت زمان میتواند از 1 هفته تا 30 روز به طول انجامد
همه محصولات نیاز به بسته بندی دارند؟
بله، بسته بندی علاوه بر آن که باعث حفاظت از محصول میشود به نوعی بازاریابی محصول نیز به حساب میآید.
شرکت طراحی بسته بندی
شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه بسته بندی در حال حاضر به یکی از شرکتهای فعال طراحی و چاپ بسته بندی تبدیل شده است. سفارش آنلاین بسته بندی با سلام گرافیک را تجربه کنید. طراحی بستهبندی تنها بر المانهای گرافیکی چاپ شده بر روی محصول تمرکز ندارد، بلکه به شکل فیزیکی و متریالهای استفاده شده نیز توجه دارد. با در نظر گرفتن این مورد واضح است که طراحی بستهبندی محصولات نیازمند متخصصان ماهر و باتجربه در این زمینه است. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای طراحی بستهبندی محصولات خود از کمک آژانسهای تبلیغاتی و طراحی استفاده میکنند. شما میتوانید با ثبت سفارش خود در این شرکتها از داشتن نتیجهای عالی و منحصر به فرد اطمینان کامل داشته باشید. اما چگونه میتوانیم بهترین شرکت طراحی بستهبندی را انتخاب کنیم؟ به طور قطع به هنگام جستجو برای یافتن بهترین شرکت با گزینههای زیادی مواجه میشوید. بسیار مهم است که با تحقیقات کافی بهترین مورد را برای همکاری با کسب و کار خود انتخاب کنید. شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک در خدمت شماست.
به خاطر داشته باشید که کیفیت انجام کار و سرعت تحویل پروژه تنها مواردی نیستند که باید در انتخاب بهترین شرکت طراحی مد نظر داشته باشید. بلکه باید به نحوه ارتباط با مشتری و پاسخگویی مناسب نیز توجه داشته باشید. برای اینکه از کیفیت کار یک مجموعه طراحی اطمینان کافی حاصل کنید بهتر است به موارد زیر توجه کنید:
درباره سوابق و تجربههای کمپانی بستهبندی سوال کنید
یکی از مهمترین مواردی که باید برای انتخاب بهترین شرکت طراحی بستهبندی مد نظر داشته باشید سوابق و تجربیات طراحان است. مجموعههایی که سابقه همکاری با دیگر برندها را داشته باشند به خوبی با روند طراحی و تحویل پروژه آشنا بوده و میتوانند انتظارات شما را برای طراحی بستهبندی محصولات برآورده کنند. به همین دلیل هم توصیه میشود که پیش از هر چیز درباره سوابق و تجربیات پیشین شرکت مورد نظر خود سوال بپرسید و به دقت آنها را بررسی کنید.
از مشتریان شرکت بسته بندی سوال کنید
از دیگر مواردی که میتواند بر تصمیم شما اثرگذار باشد، تجربه مشتریان پیشین از خدمات شرکت مورد نظر است. همانطور که گفته شد نحوه پاسخگویی به مشتری و پشتیبانی طراحان نیز عامل مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. این مورد را میتوانید از مشتریان پیشین پرس و جو کنید. معمولاً مواردی هستند که ممکن است در برخوردهای اولیه با مجموعه به آنها پی نبرید؛ در این مواقع است که تعامل و کمک گرفتن از کارفرمایان سابق به شما کمک خواهد کرد.
بررسی نمونه کارهای شرکت بسته بندی
توجه به نمونه کارهای شرکت میتواند دید مناسبی از کیفیت و سبک کار طراحان به شما دهد. بسیاری از شرکتهای معتبر طراحی نمونه کارهای پیشین خود را بر روی وبسایت یا دیگر شبکههای اجتماعی قرار میدهند تا مشتریان بتوانند به راحتی آنها را ارزیابی کنند.
طراحی بسته بندی محصولات
بستهبندی مناسب میتواند اولین چیزی باشد که مشتریان را جذب میکند. علاوه بر این بستهبندی میتواند حمل و نقل و همچنین حفاظت از محصول را آسانتر کند. با پیشرفت سریع تکنولوژی در در زمینههای مختلف به ویژه صنعت چاپ و کاغذ، محدودیتهای پیشینی که برای طراحی ظاهر فیزیکی بستهها وجود داشت از میان برداشته شد. به گونهای که امروزه میتوان هرگونه بستهبندی با هر شکل و ظاهری را به چاپ رسانید. از جمله فاکتورهای مهمی که باید در طراحی بستهبندی محصولات به آنها توجه داشت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
خلاقیت در ساخت بسته بندی
بستهبندی به دلیل ارسال پیام تولیدکنندگان به مصرفکنندگان بدون هیچگونه واسطه به عنوان فروشنده خاموش شناخته میشود. مهمترین هدف از طراحی بستهبندی جلب نظر مخاطب و تشویق وی به خرید محصول است که معمولاً با استفاده از المانهای گرافیکی و طراحی زیبا و خلاقانه انجام میشود.
امروزه میتوان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد. محصولاتی که از بستهبندی جذاب و خلاقانهای برخوردار هستند میتوانند نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده و فروش بهتری داشته باشند. وجود تکنولوژی پیشرفته و کمک طراحان باتجربه، همگی به تولیدکنندگان برای تولید محصولی خلاقانه که بتواند در اولین نگاه توجه همگان را به خود جلب کند کمک میکنند.
استفاده از علامت تجاری مجموعه روی بسته بندی
لوگو مهمترین جزء از هویت بصری یک برند است که میتواند ارزشها و اهداف یک مجموعه را به مخاطبان نشان دهد. استفاده از لوگوی حرفهای و جذاب میتواند علاوه بر افزایش آگاهی مشتریان درباره برند مورد نظر، به فروش بیشتر محصولات نیز کمک کند. به همین دلیل هم توصیه میشود که در طراحی بستهبندی محصولات حتماً از لوگو مجموعه نیز استفاده شود.
استفاده از لوگو باید به گونهای باشد که بتواند تا حد ممکن خصوصیات محصول بستهبندی شده را بیان کرده و هماهنگی بیشتری میان محصول و بستهبندی آن ایجاد کند. معمولاً شکل و ترکیب رنگی لوگو با بستهبندی محصول نیز هماهنگ خواهد بود. نیاز به طراحی لوگو حرفهای دارید؟
رعایت سادگی در پکیجینگ دیزاین
برخی تصور میکنند که استفاده از طرحهای شلوغ میتواند توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. این در حالی است که طرحهای شلوغ به هیچ وجه خوشایند مشتریان نبوده و آنها را سردرگم خواهد کرد. استفاده از طرحهای شلوغ و درهم میتواند نتیجه عکس در میزان فروش محصولات داشته باشد. بهتر است در طراحی بستهبندی سادگی و هماهنگی المانهای به کار گرفته شده به خوبی رعایت شوند. علاوه بر این درج تمام اطلاعات لازم درباره محصول نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
صداقت در درج مشخصات بسته بندی
حتما شما نیز تا کنون محصولاتی را مشاهده کردهاید که شکل چاپ شده بر روی بستهبندی آنها هیچ شباهتی به خود محصول نداشته است. متاسفانه برخی از کسب و کارها برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش خود تصاویری را بر روی بستهبندی درج میکنند که هیچ شباهتی به محصول واقعی ندارد. واضح است که خریداران با باز کردن بستهبندی و مشاهده محصول ناامید میشوند.
به خاطر داشته باشید که اگر محصول خود را چندین برابر بهتر از آنچه که هست نمایش دهید در واقع مشتریان و مخاطبان خود را فریب دادهاید و در نهایت آنها را از برندتان دلگیر خواهید کرد. این موضوع در نهایت به خراب شدن تصویر ذهنی مشتریان و کاهش شدید فروش منتهی میشود. مصرفکنندگان ترجیه میدهند محصولی ساده و معمولی را که صداقت بیشتری دارد خریداری کنند. البته اگر میخواهید محصول خود را تنها کمی بهتر و زیباتر نمایش دهید هیچ مشکلی نخواهد بود؛ اما در این کار باید حد و مرزها را به خوبی رعایت کرده و رفتاری صادقانه را پیش بگیرید.
بسته بندی را طنز آلود کنید
اگر میتوانید در طراحی بستهبندی محصولات خود از کمی طنز و المانهای بامزه استفاده کنید این کار را دریغ نکنید. بستهبندیهای بامزه در عین سادگی بسیار دلنشین هستند و موجب جذابیت بیشتر محصول میشوند. استفاده از المانهای طنز نه تنها برای محصولات کودکان، بلکه در بستهبندی محصولات بزرگسالان نیز نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت. البته بهتر است پیش از آن نوع محصول و روحیه مخاطبان آن را نیز مد نظر داشته باشید.
باز شدن آسان در بسته بندی طراحی شده
آخرین نکتهای که بهتر است در طراحی بستهبندی محصول به آن توجه شود باز شدن آسان است. طراحی بستهبندی که در عین زیبایی و جذابیت به راحتی باز شده و محصول را در اختیار مشتری قرار دهد میتواند احساس امنیت و راحتی را به مصرفکننده منتقل کند.
اگر بستهبندی شما حساس و ضعیف به نظر برسد این احساس به مخاطب القا میشود که محصول درون آن آسیب دیده و از کیفیت کافی برخوردار نیست. بهتر است بستهبندی شما به گونهای باشد که بدون کمک گرفتن از هیچگونه وسیله جانبی به راحتی باز شود. توصیه میشود که در طراحی و ساخت بستهبندی محصولات هیچگاه کاربردی بودن را فدای زیبایی نکنید.
ویژگیهای یک بسته بندی خوب
مهمترین ویژگی یک بسته بندی خود را میتوان مسیری در نظر گرفت که محصول را از تولید تا زمانی که به مصرف برسد همراهی کند. بسته بندی میتواند مناسب و خوب باشد که محصول از زمانی که تولید میشود، به باربری سپرده میشود، در مغازه قرار میگیرد، به فروش رسیده میشود تا در بهترین زمان و مکان مورد استفاده قرار گیرد همراهی کند.
یک بسته بندی خوب وظیفه دارد محصول را بنابر شرایط آن محصول (شکستنی، فاسد شدنی و گم شدن) در تمامی شرایط حفظ کند. علاوه بر این موارد بسته بندی را میتوان گفت که عالی و درجه یک است که ارزش محصول اضافه کند. در یک دید کلی میتوان گفت که یک بسته بندی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد.
- راحتی استفاده برای کاربر
- حفاظت از محصول
- جلوگیری از آسیب دیدن محصول
- اضافه کردن ارزش به محصول
- جلوگیری از تغییر شکل محصول
- جلوگیری از گم شدن محصول
- بیان کننده محصول
- کمک به بازاریابی محصول
- دارای طراحی حرفه ای و شیک
- جلوگیری از تغییر بیولوژیکی محصول
کاربرد ساده بسته بندی برای استفاده کننده
بسته بندی مناسب باید بتواند آسایش و راحتی را برای استفاده کننده، واسطهها و فروشنده را فراهم آورد. حمل و نقل راحت، باز شدن به دور از پیچیدگی و محافظت از محصول همه میتواند باعث کاربری ساده بسته بندی شود.
طراحی گرافیکی حرفهای بسته بندی
بسته بندی محصول باید از لحاظ بصری داری زیبایی باشد، این کار نه تنها باعث میشود مصرف کننده در زمان استفاده حس خوبی را تجربه کند بلکه باعث میشود که فروش محصول به میزان قابل توجهای افزایش پیدا کند.
بسته بندی با کیفیت؛ بیان کننده محصول
بسته بندی باید بیان کننده نوع محصول، کیفیت محصول و همچنین نشان دهنده محصول باشد، به نوعی میتوان گفت که محصول باید به خوبی با بسته بندی مچ شده باشد و تمام ویژگیهای محصول قابل نمایش باشد.
یک پکیجینگ عالی باید آرم شرکت تولید کننده، خاصیتها و اطلاعاتی از این قبیل را نیز برای مصرف کننده به نمایش بگذارد.
حفاظت از محصول وظیفه بسته بندی
یکی از چالشهای طراحان بسته بندی آن است که بسته بندی باید هم بیان کننده ویژگیهای محصول باشد هم از محصول حفاظت کند، به نوعی یک بسته بندی عالی باید در کنار حفاظت از محصول توانایی به نمایش گذاشتن محصول را داشته باشد.
فروش بیشتر با طراحی بسته بندی لاکچری
روشهای مختلفی برای پروموت کردن و تبلیغ کردن محصول وجود دارد که یکی از مهمترین این موارد بسته بندی است. طراحی بسته بندی در صورتی که به درستی انجام شده باشد میتواند خود به تنهایی تبلیغ کننده محصول باشد.
بسته باید در نگاه اول مصرف کننده را جذب کند، ماحصل تمامی تبلیغات انجام شده از بروشور، کاتالوگ، بیلبورد، تبلیغات آنلاین و… در بسته بندی جمع میشود بسته بندی تیر نهایی برای خرید محصول توسط مشتری است. وظیفه طراح بسته بندی است که به خوبی بتواند در لحظه مخاطب را مجاب به خرید یک محصول کند.
زمانی میتوانیم بگوییم که بسته بندی به درستی کار خود را پیش برده است که محصول بدون حضور هیچ فروشندهای به فروش برسد. یعنی بدون هیچ توضیحی مصرف کننده محصول را انتخاب و با رضایت کامل محصول را خریداری کند در این صورت بسته بندی وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.
وظایف طراح بسته بندی چیست
درصد بالایی از محصولاتی که از فروشگاهها تهیه میکنید بستهبندی شکیلی دارند که متناسب با ارزشها و هویت برند مربوطه طراحی شدهاند. این طراحیها توسط طراحان گرافیست که در حوزه طراحی بستهبندی فعالیت دارند خلق میشوند. بسیاری از افراد به هنگام خرید از فروشگاهها به ظاهر محصولات و بستهها توجه زیادی دارند. طراحان بستهبندی در واقع تلاش میکنند که محصول را در بهترین حالت خود نمایش داده تا بتوانند نظر مشتریان بیشتری را به محصول مورد نظر جلب کنند. معمولاً طراح بستهبندی علاوه بر ظاهر گرافیکی بستهبندی، شکل و اندازه آن را نیز مشخص میکند. طراحان بستهبندی حرفهای و باتجربه با صنعت چاپ نیز آشنا هستند. زیرا طراح بستهبندی همانند دیگر طراحان گرافیکی باید به ظاهر نهایی محصول اهمیت دهد.
طراحان بستهبندی با اعضای تیم مارکتینگ و دیزاین ارتباط نزدیکی دارند تا بتوانند بهترین ایدهها برای پاسخ به نیازهای مشتریان را خلق کنند. علاوه بر این طراحان بستهبندی باید دانش مناسبی در زمینه انواع متریالهای بستهبندی و ویژگیهای هر یک داشته باشند. بسیاری از افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند با تکنیکهای تبلیغاتی و بازاریابی محصولات نیز آشنایی کافی دارند و میتوانند ترندهای مارکت و نیازهای مشتریان را به خوبی شناسایی کنند.
چه کسانی به کمک طراح بستهبندی احتیاج دارند؟
اگر هر فروشگاهی که تا کنون در آن حضور داشتهاید را در نظر بگیرید متوجه میشوید که محصولات و کالاهای گوناگون با انواع بستهبندیها و برچسبها عرضه میشوند. حتی برچسبی کوچک که از محصولی آویزان شده است هم توسط یک طراح بستهبندی طراحی شده است. هر شرکتی که قصد تولید محصولی را داشته باشد به احتمال زیاد به کمک یک طراح حرفهای بستهبندی برای آمادهسازی محصول خود جهت حضور در قفسه فروشگاهها نیاز دارد. پس در واقع شمار زیادی از کسب و کارها به کمک طراحان بستهبندی نیاز دارند.
برخی از طراحان به صورت اختصاصی تنها برای یک شرکت یا مجموعه کار میکنند و به تمام نیازهای بستهبندی توسط آنها و کمک تیم طراحی پاسخ داده میشود. برخی دیگر از طراحان در یک آژانس یا استودیو طراحی فعالیت کرده و برای انواع کسب و کارها بستهبندی مورد نظر را طراحی میکنند. برخی از طراحان ممکن است با نام تجاری و دیگر وظایف طراحی گرافیکی محصول نیز سر و کار داشته باشند. بسیاری از مجموعهها برای طراحی بستهبندی، تعیین برند، طراحی گرافیکی، و… به استودیوهای طراحی مراجعه میکنند. به طور کلی طراحان بستهبندی پیش از هر چیز بر روی برند و هویت کسب و کار تمرکز دارند و وظایف انها در محدوده گستردهای اعم از طراحی بستهبندیها پراکنده میشود.
سفارش طراحی بسته بندی
در قفسههای فروشگاهها انواع گوناگونی از هر محصول با بستهبندیهای گوناگون وجود دارد. هر یک از شرکتهای تولیدکننده این محصولات در تلاشند با روشی مقرون به صرفه کالای خود را بیشتر به فروش رسانند. بستهبندی منحصر به فرد و جذاب محصولات میتواند روشی عالی برای این کار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها بودجهای مخصوص جهت سفارش طراحی بستهبندی برای محصولات خود در نظر میگیرند. اما برای سفارش طراحی بستهبندی محصولات خود باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ پیش از ثبت سفارش باید چه اطلاعاتی را جمعآوری کنیم؟
پیش از سفارش ساخت بسته بندی، بپرسید
پیش از آنکه بستهبندی مورد علاقه خود را انتخاب کنید، باید به چند پرسش مهم درباره کسب و کار و محصولات خود پاسخ دهید:
چه محصولی را میفروشید؟
اولین پرسشی که باید پاسخ آن را در نظر داشته باشید نوع کالایی است که به فروش میرسانید. پاسخ به این سوال آنچنان مشکل و پیچیده نیست. چه چیزی را به مشتریان عرضه میکنید؟ آیا کالای شما بزرگ است یا کوچک؟ آیا کالایتان مقاوم است یا ظریف و شکننده؟ پاسخ به این سوالات میتواند درک مناسبی از نوع بستهبندی و اولین قدم برای سفارش دیزاین آن باشد. به طور مثال اگر کالای تولیدی شما ظریف و شکننده است، باید از بستهبندی محکم و مقاومی استفاده کنید که بتواند به خوبی از کالا محافظت کند. اگر محصول شما شکل متعارفی ندارد، نمیتوانید از بستههای آماده برای آن استفاده کنید و باید یک بستهبندی اختصاصی طراحی کنید.
محصول خود را به چه کسانی عرضه میکنید؟
به خاطر داشته باشید که طراحی و دیزاین بستهبندی محصولات برای افزایش فروش و تبلیغات موثر است. در واقع شخصی که تلاش دارید متقاعد کنید مشتریان شما هستند. به همین دلیل هم بهتر است پیش از شروع پروژه بستهبندی، ابتدا علایق و خصوصیات مشتریان خود را بشناسید. مشتریان شما بیشتر خانمها هستند یا آقایان؟ کالای شما مخصوص بزرگسالان است یا کودکان؟ آیا مشتریان شما به حفظ محیط زیست اهمیت میدهند؟ مشتریان شما از قشر مرفه هستند یا بودجه مشخصی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود دارند؟
محصول خود را چگونه به مشتریانتان عرضه میکند؟
روشهای گوناگونی برای عرضه محصولات به مشتریان وجود دارد. اگر کالای خود را در بوتیک یا فروشگاهی بزرگ به فروش میرسانید باید از یک بستهبندی جذاب، زیبا، و تجملی استفاده کنید تا نگاه مشتریان در کنار انبوهی از محصولات دیگر رقیبان به آن جذب شود. اما اگر قصد دارید محصول خود را به صورت اینترنتی به فروش رسانید باید از بستهبندی مطمئن استفاده کنید تا کالا درون آن آسیبی نبیند.
برای ثبت سفارش طراحی و چاپ بسته بندی به چه اطلاعاتی نیازی است؟
برای ثبت هر سفارشی باید اطلاعاتی را از پیش آماده کرده و در اختیار طراح قرار دهید. دیزاین بستهبندی محصولات نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برخی از این اطلاعات عبارت است از:
متنهای لازم برای درج بر روی بستهبندی
هر بستهبندی شامل متنهایی است که میتواند به مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول کمک کند. نوشتههایی که باید بر روی بستهبندی درج کنید کاملاً به کسب و کار و صنعت شما بستگی خواهد داشت. علاوه بر این ممکن است از نظر قانونی نیز موظف به درج برخی از اطلاعات باشید. در هر صورت بهتر است پیش از ثبت سفارش این اطلاعات را جمعآوری کنید.
علائم و نوشتههای لازم روی بستهبندی
گاهی ممکن است بخواهید متنها و نوشتههایی را روی بستهبندی درج کنید که مشتریان را بیشتر به خرید ترغیب کند. علاوه بر این شاید مجبور باشید علائم گوناگونی از جمله بارکد، علائم هشداردهنده، ارزش غذایی، و… را نیز بر روی محصول درج کنید. تمام این موارد به کسب و کار و نوع محصول تولیدی شما بستگی خواهد داشت.
متون موقتی برای درج بر روی بستهبندی محصول
اطلاعاتی وجود دارند که به صورت موقتی بر روی محصول درج میشوند. به طور مثال تاریخ تولید و انقضا، قیمت، و سری ساخت از این دسته از اطلاعات هستند. این اطلاعات هر چند وقت یکبار تغییر میکنند، به همین دلیل هم بهتر است آنها را مستقیماً بر روی بستهبندی درج نکنید. توصیه میشود که به هنگام طراحی بستهبندی متناسب با اطلاعات متغیر و موقتی فضایی را جدا کنید تا بعدها این اطلاعات به صورت مهر یا برچسب به بستهبندی محصولتان اضافه شوند.
بودجه برای طراحی جعبه محصول
از دیگر موارد مهمی که باید پیش از سفارش دیزاین بستهبندی کالای خود در نظر داشته باشید بودجه است. به خاطر داشته باشید که هر اندازه کمتر هزینه کنید نتیجه بهتری نخواهید گرفت؛ گاهی صرف هزینه بیشتر میتواند نتایج اثربخشتر و بهتری برایتان به دنبال داشته باشد. از جمله هزینههایی که باید برای این کار پرداخت کنید میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- هزینه تنظیمات چاپ
- دستمزد طراح
- هزینه ساخت کلیشه
- هزینه مواد اولیه
- دستمزد نیروی انسانی
پیش از سفارش آنلاین طراحی بسته بندی
پس از پرسش به سوالات گفته شده و جمعآوری اطلاعات لازم، وقت آن رسیده است که کارهای زیر را انجام دهید:
انتخاب بهترین نوع بستهبندی
با نگاهی مختصر به صنعت بستهبندی میتوانید طیف وسیعی از انواع بستهبندیها را مشاهده کنید که هر یک برای کالای خاصی مناسب بوده و مزایای مخصوصی دارند. برای انتخاب بهترین بستهبندی باید پیش از هر چیز نوع کالای خود را در نظر داشته باشید. اگر کالای شما مایع است ممکن است با گزینههای کمتر و محدودتری برای بستهبندی آن مواجه باشید. بهتر است اجازه ندهید که این محدودیت جلوی قوه خلاقیت شما را بگیرد. البته معمولاً طراحی بستهبندی با شکلی خاص به هزینه بیشتری احتیاج خواهد داشت؛ اما میتواند نتایج شگفتانگیزی به دنبال داشته باشد.
علاوه بر این بهتر است به عملکرد و نوع بستهبندی رقیبانتان نیز توجه داشته باشید. اگر بتوانید از بستهبندیهای خاصتری استفاده کنید در واقع خود را از رقیبان جدا کرده و متمایز ظاهر میشوید. در انتها باید بودجه خود را نیز برای انتخاب بهترین و مناسبترین بستهبندی در نظر داشته باشید. بهتر است نوع بستهبندی را با بودجه خود و سلایق مشتریانتان متناسب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.
از نظرات و بازخوردهای دیگران استفاده کنید
پیش از آنکه بخواهید بستهبندی مورد نظر خود را به مرحله اجرا برسانید، بهتر است نظر سهامداران و افرادی که هیچ شناختی از برند شما ندارند را جویا شوید. گاهی افرادی که اطلاعاتی درباره محصول و برند شما ندارند میتوانند به نکاتی پی ببرند که شما هیچگاه به آنها توجه نکردهاید. سعی کنید با پرسیدن سوالات هدفمند به میزان موفقیت خود در طراحی بستهبندی پی ببرید. اگر متوجه ضعفهایی در بستهبندی خود شدید میتواند مجددا به مراحل قبلی برگشته و این ضعفها را بهبود دهید.
شناسایی لایههای بسته بندی
پیش از آنکه به سراغ سفارش دیزاین بستهبندی محصول خود روید باید درباره لایههای بستهبندی بدانید. بستهبندی هر محصول میتواند شامل سه لایه باشد: لایه خارجی، داخلی، و بستهبندی کالا. ممکن است برای طراحی بستهبندی محصول خود به هر یک از این سه لایه احتیاج داشته باشید. لایه خارجی بستهبندی همان لایهای است که نخستین بار توجه مشتری را به خود جلب میکند. این لایه میتواند از کالای شما در برابر عوامل خارجی و محیطی نیز محافظت کند. لایه خارجی بستهبندی میتواند جعبه یا کیسهای باشد که محصول در آن حمل میشود.
لایه داخلی بستهبندی در واقع داخل لایه خارجی قرار گرفته و میتواند حفاظت بیشتری برای کالای شما داشته باشد. این لایه میتواند یک کاغذ، فوم، یا ضربهگیر باشد که فضای خالی موجود در بستهبندی خارجی را پر میکند. این بستهبندی ممکن است از کیسههایی که موجب حفظ تازگی مواد غذایی میشوند نیز تشکیل شود. در انتها بستهبندی کالا همان لایهای از بستهبندی است که میتواند داستانی از برند شما را روایت کند. به طور مثال جعبهای که اسباببازی درون آن قرار میگیرد، و یا بطری لیبلدار نوشیدنی جزو این لایه هستند.
پکیجینگ برای محصولات اینترنتی و فروش حضوری
یکی از موارد که اصولا از جانب طراحان گرافیک توجه خاصی به آن نمیشود را میتوان تفاوت قائل شدن بین نحوه طراحی بسته بندی محصولات فروش اینترنتی و محصولات فروش حضوری است. در بسته بندی محصولات فروش حضوری جلوه زیبا اهمیت بیشتری دارد چرا که بخش بزرگی از حلم و نقل محصول بر عهده مصرف کننده است و پس از خرید مصرف کننده محصول را اصولا به سلامت به مقصد دلخواه خود میبرد.
در طراحی بسته بندی محصولات فروش اینترنتی باید توجه داشت که به دلیل نیاز به حمل و نقل محصول توسط شرکتهای ارسال محصول مثل پست، تیپاکس و… نیاز است که استحکام و قوی بودن بسته بندی در اولویت اولیه قرار بگیرید.
همچنین از خاطر نبرید که اگر تمام محصول شما قرار است به یکی از این دو روش به فروش برسد توجه کردن به این نکته میتواند از مشکلات بسیاری جلوگیری کند. این که محصول شما در یک فروشگاه خاص به فورش میرسد یا در فروشگاههای مختلف میتواند حتی در نوع بسته بندی و همچنین ظاهر بسته بندی تغییراتی ایجاد کند.
توجه به قوانین بسته بندی در کشور مقصد محصول از دیگر مواردی است عدم توجه به آن میتواند ضررهای بسیاری را برای شما و همچنین مجموعه صادر کننده محصول به بار آورد.
سفارش آنلاین بسته بندی
نیاز به سفارش آنلاین بسته بندی دارید؟ از خدمات طراحی بسته بندی سلام گرافیک استفاده کردهاید؟ برای ثبت سفارش آنلاین بسته بندی کافی است با شماره 09355054580 تماس حاصل کنید، همکاران ما آماده پاسخگویی به شما و ثبت سفارش آنلاین بسته بندی هستند.
من نیاز به یک جعبه برای محصولاتم دارم ممنون میشم راهنمایی کنید. شرکتهای مختلفی رو به عنوان مجموعه بسته بندی تست کردم ولی نتیجه مناسبی نگرفتم حقیقتا، شماره تماس و ایمیلم رو از طریق فرم تماس با ما براتون ارسال کردم
سلام جناب عامری عزیز، چشم به مشاوران گفتیم که باهاتون تماس حاصل کنند.
سلام بسیار تیم خوبی دارین امیدوارم همیشه موفق باشین. من یک قرارداد با شما داشتم در رابطه با طراحی کردن یک بسته بندی شیرینی. بسیار تیم طراحی ماهری دارین و من شمارو به تمام دوستانم معرفی کردم . موفق باشین.
سلام، ممنونم ماهان عزیز؛ خیلی خیلی خوشحالیم که تجربه مناسبی از ارائه تیم بسته بندی سلام گرافیک داشتین. و همچنین ممنونیم ازتون برای معرفی ما به دوستان و آشنایانتون
برای طراحی قالب یه کار میخواستم یه فرم جدید داشته باشم اما متاسفانه هر شکتی رو سرچ کردم کارهای روتین و معمولی بودن ممنون میشم اگر در این حوزه میتونید کمکمون کنید
سلام علی عزیز:
شماره شما رو به متخصص طراحی بسته بندی شرکت ارائه دادیم که باهاتون تماس حاصل کنند.
سلام وقت بخیر . یکی از دوستان من یک کسب و کار خانگی در زمینه بدلیجات دست ساز راه انداخته و نیاز به جعبه هایی در ابعاد 10در10 داره. خودش عقیده داره که جعبه هایی از جنس چوب بسته بندی محصولاتش رو زیباتر میکنه ولی بنظر من بهتره جعبه هاش از جنس مقوایی باشن. لطف میکنید منو راهنمایی کنید؟ کدوم جعبه مقرون به صرفه تر درمیاد؟
سلام سحر عزیز: وابسته به نوع محصول که محصول شما بدلیجات هست، بسته بندیهای مختلفی رو میشه انجام داد، پیشنهاد میکنم حتما سری به صفحه طراحی بسته بندی چوبی بزنید. در حالت کلی چون محصول شما خاص و زیبایی داره، بهتره از همان بسته بندی چوبی استفاده کنید.
ایا بسته بندی قهوه هم انجام میدین؟ یک طرح شیک برای بسته های قهوه ام میخام لطفا اگه نمونه کار دارین در این زمینه بذارین ممنون
سلام خانم احمدی، بله بسته بندی قهوه رو انجام میدیم. نمونه کارها رو میتونید توی صفحه طراحی بسته بندی قهوه مشاهده کنید.
با سلام و وقت بخیر من تعریف شما رو از طریق دوستان و آشنایانم که تجربه همکاری با شما رو داشتن شنیدم و همگی از بسته بندی محصولاتشون بسیار راضی بودند و من هم از خلاقیت شما در این زمینه بسیار لذت بردم و لازم دونستم این تجربه رو با سایر افراد به اشتراک بزارم و پیشنهاد کنم که اگر به دنبال جایی برای متفاوت بودن در بحث بسته بندی هستند بدون شک شما رو انتخاب کنند. امیدوارم که بتونم به زودی همکاری خوبی رو با شما شروع کنم. موفق و موید باشید.
سلام خانم وطن دوست عزیز:
ممنونم از لطف دوستانتون و همچنین لطف و نظر شما. حتما همکاری عالی رو خواهیم داشت.
سلام وقتتون بخیر . من یه محصول داشتم که میخاستم برای ارسال محصولم برای مشتریام یه طراحی جعبه خاص داشته باشم خیلی وقته دنبال یه مجموعم که بتونن کارخاص و لوکسی روبرام انجام بدن ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام خانم توکلی عزیز: همکاران طراح بسته بندی با شما تماس خواهند گرفت به زودی
خلاقیت خیلی خوبی تو طراحی های بسته بندی محصولات مختلف تون دیدم، خیلی به نظرم جالب بود که برای انواع محصولات طراحی ایدر نظر گرفته بودین! من برای طراحی بسته بندی اکسسوریها و قابهای هنری که تولید میکنم از مشاوره رایگان بسته بندی شما استفاده کردم و خیلی راضی ام مرسی از شما.
ممنونم غزاله عزیز، خلاقیت در طراحی و ساخت بسته بندی یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. خیلی خیلی خوشحالیم که مشاور ما کار ساز بوده.