ایده بسته بندی (Packaging idea) یا مثال بسته بندی؛ به صورت یا انگارهای گفته میشود که برای بسته بندی کاربرد دارد. در حقیقت ایده بسته بندی، یک تصور ذهنی است که قبل از طراحی بستهبندی به وجود میآید. ایده بسته بندی که در سایت طراحی گرافیک به نمایش درمیآید، میتواند توسط شما یا طراح گرافیک ما بسط داده و پیچیدهتر شود، این موضوع باتوجه به درخواست شما انجام خواهد شد.
ایده بسته بندی خلاقانه چگونه به وجود میآید؟
ایده بسته بندی خلاقانه اصولا پس از بررسی سرچ کردن زیاد و فکر کردن زیاد به ذهن میرسند. پیدا کردن ایده برای طراحی بسته بندی شاید اوایل کار کمی سخت باشد اما به مرور می توانید این خلاقیت را در خود رشد دهید. اگر هم در این راه احساس ضعف و یا ناتوانی کردید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا یک ایده طراحی بسته بندی جدید پیدا کنید.
ایده بسته بندی خلاقانه
ایده بسته بندی محصولات
ایده های بسته بندی
ایده بسته بندی جدید
ایده زیبا برای ساخت جعبه محصول چای
بهترین ایده برای بسته بندی سیگار
ایده یابی مناسب برای بسته بندی تخم مرغ
ایده بسته بندی لاکچری
ایده های جدید برای بسته بندی
ایده های طراحی بسته بندی
ایده بسته بندی قهوه مناسب
چگونه ایده یابی برای بسته بندی پیدا کنیم؟
یکی از مهمترین مشکلاتی که طراحان گرافیک با آن دست و پنجه نرم میکنند، فرآیند ایده یابی است. در فرآیند ایده یابی که برای بسته بندی پیادهسازی میشود، توجه به نوع محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال در زمان طراحی بسته بندی میگو یا طراحی بسته بندی گیاهان دارویی نسبت به زمانی که قرار است طراحی بسته بندی شمع یا طراحی بسته بندی خاویار انجام میدهیم، باید با توجه بیشتری اقدام به ارائه ایده پردازی کنیم.
کلاس ایده بسته بندی
اگر شما هم به دنبال کلاس ایده یابی هستید، کافی است در دوره آموزش طراحی بسته بندی شرکت سلام گرافیک شرکت کنید و به راحتی هر آنچه که از یک ایده یابی مناسب و حرفهای برای ساخت بستههای خود نیاز دارد، آموزش ببینید.
اهمیت ایده بسته بندی خلاقانه
بستهبندی برای یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. هر محصولی برای ورود به بازار نیاز به بستهبندی دارد که علاوه بر حفاظت از محصول، مخاطب را نیز جذب کند. حال مسئله مهم این است که یک بستهبندی محصصول چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا افزایش فروش داشته باشد.
طراح بستهبندی از اشخاص مهمی است که باید این فرایند را پیش ببرد. طراح باید با شناخت هدف محصول و مشتری شناسی بستهبندی را در جهت جلب توجه مشتری طراحی کند.
به طور مثال در طراحی بستهبندی زعفران از جعبههای کاملا پوشیده استفاده نمیشود یا همین روال برای بسته بندی ادویه هم پیش میرود؛ زیرا از آنجاکه زعفران یک محصول صادراتی است باید کمی از آن در بستهبندی نمایش داده شود. تمام این نکات و ایدهها توسط طراح باید شناسایی و تشخیص داده شود تا خروجی کار همراه با بازخورد مثبت باشد.
اصول بسته بندی خلاقانه
اصول بسته بندی خلاقانه به قدری مهم است که اگر جذاب باشد، با اینکه افراد به آن محصول احتیاج نداشته باشند، بازهم آن را میخرد. این جزو اصول بازاریابی است که با استفاده از بمباران تبلیغاتی، به مخاطب القا میکنند که به آن محصول نیاز مبرم دارد، این در حالی است که شاید بدون آن محصول خللی در زندگی روزمره فرد ایجاد نشود.
ایده بسته بندی خلاقانه هم یکی از این ابزارها است. ما در سلام گرافیک با تحقیق و جستجوی بسیار زیاد، شناخت دقیق و اصولی مخاطب، به این مهم دست یافتیم تا بتوانیم با استفاده از ایده بسته بندی محصولات فروش یک محصول را افزایش دهیم.