ایده طراحی بسته بندی از کجا پیدا کنیم؟ ایده بسته بندی یا همان فکری که یک طراح قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی پیاده سازی به آن نیاز دارد یکی از مهمترین مواردی است که هر طراح به آن نیاز دارد. طراحی بسته بندی قبل از هر چیزی نیازمند ایده است! اگر به دنبال ایده طراحی بسته بندی هستید کافی است در این مقاله با ما همراه باشید تا با ایدههای جدید با جنس بسته بندی متفاوت برایتان به نمایش بگذاریم. در این مقاله که برای پیدا کردن ایده بسته بندی نوشته شده است، چند نمونه بسته بندی حرفهای به شما نمایش خواهیم داد.

ایده شیک بسته بندی

ایده جعبه شیک

ایده برای جعبه محصول

ایده یابی بسته بندی محصول

ایده زیبا برای ساخت جعبه محصول چای

بهترین ایده برای بسته بندی سیگار

بسته بندی تخم مرغ و ایده یابی مناسب

ایده بسته بندی لاکچری

ساخت بسته بندی لاکچری با استفاده از ایده رنگ مناسب

بسته بندی + ایده مناسب

ایده بسته بندی قهوه مناسب


چگونه ایده یابی برای بسته بندی پیدا کنیم؟
یکی از مهمترین مشکلاتی که طراحان بسته بندی با آن دست و پنجه نرم میکنند، فرآیند ایده یابی است. در فرآیند ایده یابی که برای بسته بندی پیادهسازی میشود، توجه به نوع محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال در زمان طراحی بسته بندی میگو یا طراحی بسته بندی گیاهان دارویی نسبت به زمانی که قرار است طراحی بسته بندی شمع یا طراحی بسته بندی خاویار انجام میدهیم، باید با توجه بیشتری اقدام به ارائه ایده پردازی کنیم.
کلاس ایدهیابی برای ساخت بسته بندی
اگر شما هم به دنبال کلاس ایده یابی هستند کافی است در دوره آموزش طراحی بسته بندی شرکت سلام گرافیک شرکت کنید و به راحتی هر آنچه که از یک ایده یابی مناسب و حرفهای برای ساخت بستههای خود نیاز دارد، آموزش ببینید.
اهمیت ایدهیابی در طراحی بستهبندی
بستهبندی برای یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. هر محصولی برای ورود به بازار نیاز به بستهبندی دارد که علاوه بر حفاظت از محصول، مخاطب را نیز جذب کند. حال مسئله مهم این است که یک بستهبندی محصصول چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا افزایش فروش داشته باشد.
طراح بستهبندی از اشخاص مهمی است که باید این فرایند را پیش ببرد. طراح باید با شناخت هدف محصول و مشتری شناسی بستهبندی را در جهت جلب توجه مشتری طراحی کند.
به طور مثال در طراحی بستهبندی زعفران یا بسته بندی ادویه از جعبههای کاملا پوشیده استفاده نمیشود زیرا از آنجاکه زعفران یک محصول صادراتی است باید کمی از آن در بستهبندی نمایش داده شود.
تمام این نکات و ایدهها توسط طراح باید شناسایی و تشخیص داده شود تا خروجی کار همراه با بازخورد مثبت باشد.