تصویر سازی

تصویر سازی (Illustration) را می‌توان نوعی چینش المان‌های بصریی در یک متن، رسانه یا هر محل دیگری در نظر گرفت. هدف از تصویر سازی اراه یک معنا و مفهوم در قالب تصاویر است. به نوعی می‌توان گفت که تصویر سازی با متن درگیر است. طراحی بسته بندی را در نظر بگیرید که برای ارائه اطلاعات بیشتر از بسته بندی زعفران اقدام به تصویر سازی از زعفران روی جلد بسته بندی می‌کند. آنچه که بیش از همه در تصویر سازی اهمیت دارد داستان گو بودن تصویرپردازی است. برای سفارش طراحی تصویر سازی با ما تماس بگیرید. 

نمونه کارهای تصویر سازی

نمونه کارهای تصویرسازی استودیو سلام گرافیک بیان کننده کیفیت کاری ماست. نمونه‌های مختلف تصویر سازی حرفه‌ای انجام شده توسط تیم سلام گرافیک را مشاهده کنید.

طراحی بسته بندی چیست؟

سفارش طراحی تصویر سازی

از انواع تصویرسازی‌ها برای کتاب کودکان، طراحی شخصیت‌های دو بعدی برای تبلیغات، طراحی پوستر، بازی‌های چاپی و بوردگیم، طراحی پترن و طرح پوشاک، و یا طراحی محصولات چرم استفاده می‌شود. برای آنکه بتوانید برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشید بهتر است با نکات و روند سفارش طراحی تصویرسازی نیز آشنا باشید. معمولاً شرکت‌های طراحی گرافیک و یا طراحان زبده اقدام به دریافت سفارش‌های تصویرسازی می‌کنند. توصیه می‌کنیم که برای سفارش تصویرسازی به افراد باتجربه و ماهر مراجعه کنید تا در انتها از نتیجه نهایی رضایت کامل داشته باشید.

ویدیو معرفی خدمات تصویر سازی سلام گرافیک

استودیو گرافیک سلام گرافیک، خدمات متنوعی در زمینه طراحی تصویر سازی ارائه می‌دهد؛ مجتبی ملاکی مدیر استودیو سلام گرافیک در رابطه با خدمات ارائه شده اطلاعات کاملی را بیان می‌کند.

پخش ویدیو
طراحی بسته بندی چیست؟

مقدمات پذیرش سفارش طراحی تصویر سازی چیست؟

برای آنکه بتوانید سفارش طراحی تصویرسازی خود را ثبت کنید ابتدا باید مراحل مقدماتی را طی کنید. در ابتدا باید درباره متن، ایده، موضوع اصلی، و همچنین هدف خود با تصویرگر صحبت کرده و اگر سبک خاصی را مد نظر دارید تصاویر نمونه آن را با وی به اشتراک گذارید. علاوه بر این باید تمام جزئیات سفارش خود از جمله ابعاد، متریال یا مدیای چاپی، بازار محصول، کاربرد تصویرسازی، گروه سنی مخاطب و علایق آن‌ها، و همچنین تکنیک دلخواه خود را به طور کاملا واضح و شفاف با تصویرگر در میان گذارید. در انتها تصویرگر با دریافت تمام اطلاعات و جزئیات مربوطه آمادگی و شرایط خود را برای همکاری و انجام سفارش شما اعلام خواهد کرد. می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان پیش از مراجعه به آژانس طراحی مورد نظر خود تمام اطلاعات و جزئیات مربوطه را جمع‌آوری و آماده ارائه کنید.

تفاوت تصویر سازی با نقاشی

تصویر سازی یکی از فنون طراحان گرافیک است که اصولا برای ساخت و طراحی بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پادکست چرا نیاز به طراحی تصویر سازی

چرا نیاز به تصویرسازی داریم؟ تصویر سازی چرا باید در بسته بندی مورد استفاده قرار بگیرد؟ در پادکست طراحی تصویر سازی در رابطه با اهمیت تصویر سازی و دلایل استفاده از آن خواهیم پرداخت. اگر نیاز به خدمات طراحی تصویر سازی دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما پادکست تصویر سازی را گوش کنید.

سلام گرافیک خدمات متنوعی در زمینه تصویر سازی دارد، برای اطلاع با ما تماس بگیرید.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی گرافیک، در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تصویر سازی شناخته می‌شود.

نظرات مشتریان

این بار کیفیت را از زبان سفارش دهندگان خدمات تصویرسازی بخوانید.

ناصر جاوید

همکاری چندین ساله با تیم قوی و کاربلد سلام گرافیک تجربه‌های خوبی رو برای استارتاپ‌هایی که راه اندازی کردم عالی بود.

حامد جلائیان یادآور

تجربه خوبی از همکاری با مجموعه سلام گرافیک دارم، یک تیم حرفه‌ای در کنار ارائه کار عالی از جمله ویژگی‌های تیم سلام گرافیک.​

گوش به زنگتونیم!

ما آماده پاسخگویی به هر گونه سوال در رابطه با طراحی تصویر سازی هستیم

0935-505-4580

تعرفه سفارش طراحی تصویر سازی

یکی از مسائل مهمی که باید پیش از اقدام به سفارش تصویرسازی به آن توجه داشته باشید تعرفه انجام سفارش است. به طور کلی تعرفه مشخصی برای انجام سفارشات تصویرسازی وجود ندارد. فاکتورهای مختلفی می‌توانند بر تعیین هزینه نهایی تاثیرگذار باشند که از میان آن‌ها می‌توان به تجربه و مهارت تصویرگر، اعتبار شرکت یا مجموعه طراحی، پیچیدگی و مشکل بودن تصویرسازی، سبک و تکنیک تصویرسازی، و همچنین زمان مورد نظر برای تحویل پروژه اشاره داشت. معمولاً برای اطلاع از هزینه تصویرگری باید با کارشناسان شرکت مورد نظر خود تماس حاصل کرده و پس از در اختیار گذاشتن انتظارات خود هزینه حدودی برای انجام پروژه را دریافت کنید. البته قیمت‌گذاری پروژه شما ممکن است به 1 الی 2 روز زمان احتیاج داشته باشد. در حالت کلی هزینه تصویر سازی از 1.000.000 تومان شروع می‌شود و تا 15.000.000 تومان ادامه خواهد داشت.

پلن تصویر سازی طلایی
تماس بگیرید
  • List Item
  • List Item
  • List Item
  • List Item
پلن تصویر سازی نقره‌ای
تماس بگیرید
  • List Item
  • List Item
  • List Item
  • List Item
پلن تصویر سازی برنزی
تماس بگیرید
  • List Item
  • List Item
  • List Item
  • List Item

تصویر سازی چیست؟

تصویرسازی یکی از زمینه‌های کاری طراحان گرافیک محسوب می‌شود. تصویرسازی توضیح بصری یک مفهوم است تا به کمک آن مخاطبان به راحتی با مفهوم مد نظر آشنا شوند. هنرمند تصویرگر برای رساندن پیام خود دست به خلق تصویری می‌زند تا بین تصویر و متن مذکور، ارتباطی عمیق به وجود بیاورد. به طور مثال از تصویرسازی در کتاب‌ها، مجلات، پوسترها، آگهی‌ها و … استفاده می‌شود تا مفاهیم موجود در این موارد به کمک تصاویر به بیننده منتقل شود. همچنین از تصویرسازی در ساخت انیمیشن‌ها، بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها نیز استفاده می‌شود. در رابطه با کلمه تصویرسازی خوب است بدانید که کلمه تصویرسازی در زبان انگلیسی illustration بوده که از کلمه (illustration‌(n که ریشه فرانسوی لاتین دارد، مشتق شده و به معنای روشنگری معنوی، روشنگری فکری و روشنایی است. گفتنی است هنر تصویرسازی دارای اصول و معیار خاصی است و به همین دلیل در دسته هنرهای کاربردی جا می‌گیرد.

از نظر تاریخی تصویرسازی را می‌توان با پیدایش خطوط ابتدایی یکی دانست به طوری که بسیاری از انسان‌ها در دوره باستان برای معرفی داستان‌های اساطیری خود از تصویرسازی کمک می‌گرفتند. در دوره‌ای که مذاهب مختلف ظهور پیدا کردند و کتاب‌های آسمانی نزول یافتند، تصویرسازی برای کتاب‌های آسمانی در بین تصویرگران رواج یافت به طوری که در دوره قرون وسطی می‌توان تصاویر مختلفی از انجیل‌ها را مشاهده کرد. همچنین تصاویر بسیاری از قصه‌های مذهبی مسلمانان وجود دارد که به خوبی تصویرسازی در گذشته را نشان می‌دهند. اولین باری که در عصر جدید از تصویرسازی برای تبلیغات استفاده شده به سال 1870 برمی‌گردد که ژولس شروه از تایپ و طراحی برای تصویرسازی‌های تبلیغاتی خود استفاده کرد، در صورتی که تا قبل از آن تصویرسازی‌ها محدود به روزنامه‌ها می‌شد. رفته رفته تصویرگری مسیر تکامل خود را پیمود تا زمانی که به شکل امروزی درآمد. در ایران باستان نیز تصویرگری جای بسیار محکمی در بین مردم و به خصوص پادشاهان داشت. این هنر به ویژه در دوره اسلامی در ایران رواج بسیاری پیدا کرده بود به طوری که بسیاری از حاکمان در مراکز حکومت خود کارگاهی جداگانه مختص به تصویرگری به وجود آورده بودند و نسخه‌های مصور بسیاری از داستان‌ها در آن دوره را به وجود می‌آوردند. از آن دوره امروزه شاهکارهایی چون شاهنامه طهماسبی، شاهنامه دموت و … باقی مانده است که با مشاهده آن‌ها می‌توان به اهمیت تصویرسازی در آن بخش از تاریخ ایران رسید. در دوره معاصر نیز در ایران تصویرسازی‌های بسیاری را می‌توان مشاهده کرد که بیشتر آن‌ها در مکتب‌های قهوه خانه‌ای و سقاخانه‌ها دیده می‌شود. به طور مثال در دوره معاصر نقال‌های بسیاری در قهوه‌خانه‌ها به نقل داستان‌های دنباله‌داری مانند شاهنامه می‌پرداختند. آن‌ها از تصاویری که بر روی پرده‌های بزرگ به دست تصویرگرها کشیده شده بود، استفاده می‌کردند تا در حین روایت داستان با استفاده از این تصاویر مفهوم داستان را بهتر به مخاطبان حاضر برسانند. به کمک این تصاویر که در حین بازگو کردن داستان توسط نقال به نمایش درمی‌آمد، احساسات مخاطبان برانگیخته می‌شد به طوری که پیوند محکمی با داستان برقرار می‌کردند و از شنیدن آن لذت می‌بردند.

امروزه از تصویرسازی در شاخه‌های مختلف بسیاری استفاده می‌شود به طوری که از حوزه‌های آن می‌توان به تصویرسازی مد، تصویرسازی فنی، تصویرسازی پزشکی، تصویرسازی روایت، تصویرسازی باستان‌شناسی، تصویرسازی گیاه‌شناسی، تصویرسازی علمی، هنر مفهومی، طراحی مفهومی و … اشاره کرد. به طور مثال در نشریات مختلف از تصویرسازی‌ها در روزنامه‌ها استفاده می‌کنند، به طوری که به کمک کاریکاتورها و یا تصاویر طنز مطالب سیاسی و اجتماعی را به گونه‌ای مخاطب‌پسند به مخاطبان روزنامه منتقل می‌کنند. همچنین از تصویرسازی در بخش تبلیغات بسیار استفاده می‌شود. تبلیغ‌کننده‌ها از تصاویر مرتبط با هر چیزی که به دنبال تبلیغ آن هستند استفاده می‌کنند و آن را در پوسترها و بنرها جا می‌دهند. تصویرسازی به خصوص در تبلیغات بسیار موثر است زیرا مخاطبان با کمک تصاویر سریع‌تر می‌توانند با مطلب آشنا شوند. از تصویرسازی در ادارات مختلف نیز استفاده می‌شود تا پیام‌های مورد نظر رییس سازمان به کمک این تصویرسازی‌ها به کارمندان و یا ارباب رجوع‌ها منتقل شود. به طور مثال از چنین تصویرسازی‌هایی در بیمارستان‌ها بسیار دیده می‌شود. یکی دیگر از موارد پراستفاده در زمینه تصویرسازی، تصویرسازی برای کتاب‌هاست. کتاب‌های کودک و بزرگسال بسیاری وجود دارد که در آن‌ها از تصویرهایی برای روشن کردن بخشی از داستان برای خواننده‌ها استفاده می‌شود. این عمل به خصوص در اکثر کتاب‌های کودک دیده می‌شود زیرا کودکان یا سواد خواندن ندارند و یا به تازگی با خواندن و نوشتن آشنا شده‌اند و به همین دلیل با استفاده از تصاویر به راحتی می‌توانند کتاب‌های قصه خود را بخوانند و با داستان‌های آن‌ها آشنا شوند. خوب است بدانید که ایده تصویرسازی برای کتاب‌های کودکان اولین بار توسط راندولف کالد کات در کشور انگلستان مطرح شد. وی اولین نفری بود که از تصاویر رنگی در کتاب‌های کودکان استفاده کرد و این کار به قدری از طرف مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت که امروزه بسیاری از کارشناسان، کتاب‌های کودک بدون تصاویر را حاوی ارزش خاصی نمی‌دانند.

تصویرسازی نیز مانند بسیاری از موارد نیازمند رعایت برخی نکات است تا آن تصویرسازی به یک تصویرسازی خوب تبدیل شود. یک تصویرگر وظیفه خلق تصویری را دارد تا به کمک آن مفهوم و احساسی که به دنبال آن است به خوبی معرفی شود. تصویرگران سلام گرافیک با رعایت تمامی نکات و اصول و همچنین استفاده از خلاقیت خود در زمینه تصویرسازی بهترین و با کیفیت‌ترین تصویرسازی‌های موجود را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. در ادامه با ویژگی‌های یک تصویرسازی خوب و جذاب آشنا خواهید شد.

  • طرح‌های رنگی خلق شده توسط تصویرگر در بسیاری از مواقع به خوبی می‌تواند جزئیات مربوطه را به نمایش بگذارد و از یک عکس در زمینه انتقال مفهوم به مخاطب قوی‌تر عمل کند. گفتنی است نه فقط تصویرسازی‌های رنگی بلکه تصویرسازی‌های سیاه و سفید نیز اگر به درستی طراحی شوند می‌توانند تاثیر بسیاری مثبتی را بر روی مخاطب بگذارند.
  • تصویرگر در حین خلق یک تصویر باید نهایت دقت را به خرج دهد تا بهترین تاثیر را در انتقال مفهوم به مخاطب برساند. برای این که بالاترین دقت در زمینه تصویرسازی رعایت شود، طرح‌های خلق شده باید به زندگی واقعی نزدیک باشد. استفاده از تصاویر فانتزی در برخی از مواقع خوب عمل کرده ولی در بسیاری از مواقع نمی‌تواند به خوبی ذهن مخاطب را با مفهوم مورد نظر آشنا کند.
  • تصویرهای خلق شده توسط یک تصویرگر باید احساسات مخاطب را به جریان بیندازد و در ذهن وی ثبت شود به طوری که تا مدت‌ها با به یاد آوردن مفهومی که تصویرسازی به دنبال آن بوده است، به یاد تصویر مد نظر بیفتد.

قرارداد طراحی تصویر سازی

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در حین ثبت سفارش پروژه خود به آن توجه داشته باشید عقد قرارداد و موارد ذکر شده در آن است. عقد قرارداد پس از طی کردن مراحل مقدماتی و تبادل اطلاعاتی از جمله مدت زمان اجرا، هزینه‌ی سفارش، نوع فرمت فایل‌های خروجی، و همچنین نحوه ارائه پروژه انجام خواهد شد. در قرارداد تمام جزئیات لازم ذکر شده و در انتها با امضای طرفین به ثبت می‌رسد. معمولاً هزینه انجام پروژه و نحوه پرداخت آن نیز به صورت کامل در قرارداد شرح داده می‌شود. به طور معمول بخشی از هزینه نهایی باید در ابتدا و پیش از شروع به انجام پروژه توسط کارفرما پرداخت شود تا قرارداد به رسمیت درآید.

البته این مورد نیز به بزرگ یا کوچک بودن پروژه بستگی خواهد داشت. ممکن است در پروژه‌های کوچک‌تر تمام مبلغ در همان ابتدا درخواست شود.

انواع تصویر سازی

عناصر تصویر سازی

روش‌های تصویر سازی

4.5/5 - (10 امتیاز)