شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک
تاریخ بروزرسانی: سپتامبر 29, 2022

طراحی کاتالوگ 

کاتالوگ، کارنما، کالانما (Catalog) یکی از راه‌های مناسب برای نمایش محصولات و خدمات در قالب جذاب بصری است. در فرآیند طراحی کاتالوگ محصولات یا خدمات به صورت کامل تشریح می‌شوند به نحوی که کاتالوگ خود بازاریاب محصولات و خدمات ارائه شده ماست. کاتالوگ‌های در دو شیوه کاتالوگ صنعتی و کاتالوگ تبلیغاتی ارائه می‌شوند. کاتالوگ می‌تواند به راحتی ارتباط مستقیمی بین مشتریان و تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات برقرار کند. نیاز به طراحی حرفه‌ای کاتالوگ دارید؟ استودیو خلاق سلام گرافیک ارائه‌ دهنده انواع خدمات طراحی کاتالوگ مشاوره رایگان برای شما در نظر گرفته است، همین حالا تماس بگیرید. 

سفارش طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ یکی از کارهای مهمی است که باید برای هویت بصری برند خود و تبلیغات موثر به آن بپردازید. کاتالوگ‌ها را می‌توانید به هنگام ارائه و فروش محصولات و یا رویدادهای معرفی و تبلیغاتی به مخاطبان خود ارائه دهید. اگر طراحی کاتالوگ جذاب و چشم‌نواز باشد کاربران به طور قطع زمانی را صرف مشاهده و مطالعه مطالب آن خواهند کرد. بدین ترتیب می‌توانید به روشی موثر خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و نظر مخاطبان را به فعالیت‌های خود جلب کنید.

a

نمونه طراحی کاتالوگ

نمونه کار و مشتریان استودیو سلام گرافیک بهترین تبلیغات کنندگان ما هستند.

البته بهتر است به خاطر داشته باشید که طراحی کاتالوگ نیازمند دانش، تجربه، و تخصص در زمینه طراحی گرافیکی و تبلیغات است. به طور قطع کسانی که تنها تجربه کار با نرم‌افزارهای گرافیکی را دارند نمی‌توانند کاتالوگی تاثیرگذار و مناسب طراحی کنند. از این رو برای سفارش طراحی کاتالوگ بهتر است به شرکت‌های طراحی معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید. در شرکت‌ها و آژانس‌های طراحی سفارش شما زیر نظر تعداد بیش‌تری از طراحان آماده می‌شود و به همین دلیل از کیفیت بالاتری هم برخوردار خواهد بود. برای سفارش طراحی کاتالوگ حرفه‌ای می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

چرا طراحی کاتالوگ با سلام گرافیک؟

استودیو خلاق سلام گرافیک بیش از 10 سال است که خدمات طراحی گرافیک ارائه می‌دهد. مهم‌ترین دلایل انتخاب ما برای طراحی کاتالوگ می‌توانند موارد زیر باشند.

  • بیش از 10 سال سابقه طراحی کاتالوگ
  • ارائه قیمت مناسب و اقتصادی
  • نمونه کارهای متعدد و حرفه‌ای
  • امکان ویرایش به تعداد بار دلخواه مشتری
  • عکاسی محصول و تهیه محتوا توسط استودیو خلاق سلام گرافیک
  • و…
  • هنوز هم به دنبال چرایی انتخاب ما هستید؟

طراحی گرافیکی کاتالوگ

به دلیل آن که کاتالوگ بیشتر با هدف بازاریابی طراحی و پیاده سازی می‌شود استفاده کردن از عناصر بصری و گرافیکی می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که طراح کاتالوگ باید به آن توجه کافی داشته باشد. استفاده از عناصر بصری به خوبی می‌تواند کارکرد تبلیغاتی کاتالوگ را به میزان قابل توجه‌ای افزایش دهد. توجه داشتن به مواردی که در ادامه بیان می‌شود می‌تواند دیزاین کاتالوگ را به مراتبط حرفه‌ای‌تر و خاص کند.

شرکت چاپ و طراحی کاتالوگ

استودیو خلاق سلام گرافیک قوی‌ترین استودیو در زمینه چاپ و طراحی کاتالوگ در ایران است. استودیو خلاق سلام گرافیک با بیش از 20 نفر نیروی متخصص طراحی گرافیک در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین استودیو طراحی گرافیک در ایران شناخته می‌شود. ارائه کاتالوگ با بالاترین کیفیت  و مناسب‌ترین قیمت یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب استودیو خلاق سلام گرافیک است. استودیو خلاق سلام گرافیک خدمات طراحی کاتالوگ خود را برای مجموعه‌ها و سازمان‌های خیریه به صورت رایگان انجام می‌دهد.

مراحل سفارش طراحی کاتالوگ

به طور کلی ثبت سفارش برای طراحی کاتالوگ کار پیچیده‌ای نخواهد بود. تنها کافیست مراحل زیر را طی کنید. البته بهتر است اشاره داشته باشیم که مراحل ثبت سفارش ممکن است بر اساس سیاست‌های شرکت مربوطه متفاوت باشد. اما به طور کلی مراحل زیر برای سفارش کاتالوگ توسط مشتریان طی می‌شوند:

تماس با کارشناسان

در اولین مرحله باید با کارشناسان شرکت طراحی تماس حاصل کنید. راه‌های ارتباطی برای ارتباط با کارشناسان ما در سلام گرافیک از طریق وبسایت در اختیار شما قرار می‌گیرند. می‌توانید با راهنمایی کارشناسان ما اطلاعات و مشخصات ابتدایی را ارائه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

پرداخت هزینه

بسیاری از شرکت‌های طراحی تمام یا بخشی از هزینه را در ابتدای کار و به هنگام ثبت سفارش دریافت می‌کنند. در این مرحله بر اساس اطلاعات اولیه که در مرحله پیش در اختیار کارشناس قرار دادید پیش فاکتور تنظیم شده و برای شما ارسال می‌شود. پس از تایید می‌توانید مبلغ مشخص شده به عنوان بیعانه را پرداخت کنید.

ارسال اطلاعات برای طراح

در قدم سوم باید اطلاعات و جزئیات لازم را برای واحد طراحی ارسال کنید. از جمله این اطلاعات می‌توان به نام کسب و کار، زمینه فعالیت، رنگ‌های سازمانی، لوگو، نوع فونت‌های مورد نظر، تصاویر مورد نظر، و هرگونه خواسته دیگری که در ذهن دارید اشاره داشت.

ارسال اتود طراحی

طراح بر اساس اطلاعات ارسالی از سوی شما طی زمان تعیین شده چند اتود اولیه را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تعداد اتودهای اولیه را در مرحله ثبت سفارش تعیین کنید. در این مرحله اگر اتودها مورد تایید شما باشند فایل‌های نهایی بر اساس آن‌ها طراحی شده و با خروجی‌های استاندارد برای شما ارسال می‌شوند.

ویرایش و ارسال مجدد

در صورتی که از طرح فایل‌های نهایی رضایت نداشته باشید می‌توانید درخواست ویرایش دهید. پس از انجام هماهنگی‌های لازم میان شما و طراح  تغییرات مورد نظرتان در طرح‌ها اعمال شده و سپس فایل‌های نهایی مجددا در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

می‌خواهید طراحی کاتالوگ خود را به بهترین شرکت طراحی کاتالوگ بسپارید؟ از اهمیت ساخت کاتالوگ خبر ندارید؟ نمی‌دانید چه نوع کاتالوگی برای کسب و کار شما مناسب است؟ مجتبی ملاکی مدیر استودیو خلاق سلام گرافیک از تاثیر کاتالوگ و اهمیت آن می‌گوید. ویدیو تاثیر کاتالوگ در فروش خدمات و محصولات را چندین بار ببینید. 

در فرآیند تبلیغات ارائه کاتالوگ یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند به خوبی مشتریان و مخاطبان شما را از محصولات و همچنین قیمت آن‌ها با خبر کند. در زمان طراحی کاتالوگ تبلیغاتی عموما طراحی لیستی از محصولات، قیمت و ویژگی‌های آن‌ها را قرار می‌دهد. وابسته به آن که کسب و کار شما بیزینس در بیزینس است یا بیزینس در مشتری، نوع نوشتار و همچنین عکس‌هایی که در کاتالوگ به کار می‌رود متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله کاتالوگ چیست را مطالعه کنید. 

با این که این دو راه تبلیغاتی همپوشانی دارند و در بسیاری از جهات شبیه به یکدگیر هستند اما دارای تفاوت‌های بنیادی با هم هستند. در زمان طراحی بروشور آنچه که بیش از همه دارای اهمیت است اطلاعات فنی محصول است، به نوعی می‌توان گفت که بروشور کارکرد تبلیغاتی کمتری دارد و وظیفه آموزش و ارائه اطلاعات فنی را دارد.

این در حالی است که کاتالوگ یکی از شیوه‌های عالی بای بازاریابی محصولات و جزو روش‌های تبلیغات مستقیم شناخته می‌شود.

طراحی بروشور نسبت به طراحی کاتالوگ هزینه کمتری خواهد داشت.

تاثیر رنگ کاتالوگ در طراحی

رنگ‌ها یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عناصر بصری در زمان دیزاین کاتالوگ است. استفاده از یک رنگ نامناسب در زمانی طراحی کاتالوگ می‌تواند هزینه‌های شما را به باد بدهد، همچنین استفاده از یک رنگ مناسب بر اساس اصول روانشناسی می‌تواند به خوبی کاتالوگ شما را با دیگر کاتالوگ‌ها متمایز کند. استفاده از رنگ‌های گرم برای کاتالوگ‌هایی که مواد غذایی را تبلیغ می‌کنند می‌تواند خاص و جذاب باشد. استفاده از رنگ‌های سفید، آبی ملایم و همچنین سبز ملایم عموما برای تبلیغ محصولات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر فونت کاتالوگ در طراحی

فونت خوانا و مناسب می‌تواند درصد خوانده شدن کاتالوگ را به میزان قابل توجه‌ای افزایش دهد. وجود رابطه بین فونت و نوع طراحی می‌تواند هارمونی جذابی را در کاتالوگ ایجاد کند و همین موضوع باعث افزایش مخاطبان و مشتریان می‌شود.

تاثیر عکس محصولات کاتالوگ در طراحی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند در کیفیت یک کاتالوگ تاثیرگذار باشد، عکس‌های کاتالوگ است. استفاده از عکس‌هایی که ادیت مناسبی داشته باشند، نورپردازی حرفه‌ای شده باشند و مواردی از این دست به خوبی می‌تواند کیفیت کاتالوگ شما را به میزان قابل توجه‌ای افزایش دهد. استفاده از عکس‌های تکی به جای عکس‌های گروهی یکی از تکنیک‌هایی است که در طراحان حرفه‌ای کاتالوگ به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

 تفاوت رنگ مانیتور و چاپ در طراحی کاتالوگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان طراحی و حتی در زمان چاپ به آن توجه داشته باشید، وجود تفاوت در رنگ مانیتور با رنگ هنگام چاپ است. طراح حرفه‌ای کاتالوگ به خوبی می‌داند که رنگ در مانیتور با رنگ در چاپ متفاوت است به همین دلیل کدهای رنگ را در هنگام چاپ به چاپ خانه ارائه می‌دهد.

عدم توجه به همین مورد کوچک می‌تواند کاتالوگ شما را نامناسب جلوه دهد. استودیو خلاق سلام گرافیک متخصص طراحی و چاپ انواع کاتالوگ در خدمت شماست.

قیمت طراحی کاتالوگ

هزینه طراحی کاتالوگ به موارد گوناگونی وابسته است، اما در حالت کلی نرخ طراحی لوگو از 400.000 تومان شروع می‌شود و تا بیش از 10.000.000 تومان ادامه میابد. عواملی که در قیمت طراحی لوگو تاثیرگذارند موارد نام برده شده در ادامه هستند.

  • شرکت طراحی کننده کاتالوگ
  • نوع طراحی کاتالوگ
  • جنس برگه کاتالوگ
  • کیفیت چاپ کاتالوگ
  • مدت زمان مورد نیاز برای طراحی و چاپ کاتالوگ
  • تعداد صفحات کاتالوگ
  • و…
3.9/5 - (19 امتیاز)