طراحی کاتالوگ با رنگهای جذاب
رنگها یکی از اصلیترین و مهمترین عناصر بصری در زمان دیزاین کاتالوگ است از اهمیت رنگ در کاتالوگ نباید غافل شد. استفاده از یک رنگ نامناسب در زمانی طراحی کاتالوگ میتواند هزینههای شما را به باد بدهد، همچنین استفاده از یک رنگ مناسب بر اساس اصول روانشناسی رنگها میتواند به خوبی کاتالوگ شما را با دیگر کاتالوگها متمایز کند. استفاده از رنگهای گرم برای کاتالوگهایی که مواد غذایی را تبلیغ میکنند میتواند خاص و جذاب باشد. استفاده از رنگهای سفید، آبی ملایم و همچنین سبز ملایم عموما برای تبلیغ محصولات پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد.
طراحی کاتالوگ با فونت خوانا
فونت خوانا و مناسب میتواند درصد خوانده شدن کاتالوگ را به میزان قابل توجهای افزایش دهد. وجود رابطه بین فونت و نوع طراحی میتواند هارمونی جذابی را در کاتالوگ ایجاد کند و همین موضوع باعث افزایش مخاطبان و مشتریان میشود.
طراحی کاتالوگ حرفهای با عکسهای باکیفیت
یکی از اصلیترین مواردی که میتواند در کیفیت یک کاتالوگ تاثیرگذار باشد، عکسهای کاتالوگ است. استفاده از عکسهایی که ادیت مناسبی داشته باشند، نورپردازی حرفهای شده باشند و مواردی از این دست به خوبی میتواند کیفیت کاتالوگ شما را به میزان قابل توجهای افزایش دهد. استفاده از عکسهای تکی به جای عکسهای گروهی یکی از تکنیکهایی است که در طراحان حرفهای کاتالوگ به آن توجه ویژهای نشان میدهند.
طراحی کاتالوگ در سایز مناسب
مطمئن شوید که کاتالوگ شما به اندازه کافی بزرگ است که تمام محصولات شما را نمایش دهد و در حین طراحی کاتالوگ، توجه را به مهم ترین محصولات یا خدمات شما جلب کند. تعداد صفحات، ساختار و انواع قطع کاتالوگ را در نظر بگیرید.
تفاوت رنگ مانیتور و چاپ در طراحی کاتالوگ
یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان طراحی و حتی در زمان چاپ به آن توجه داشته باشید، وجود تفاوت در رنگ مانیتور با رنگ هنگام چاپ است. طراح حرفهای کاتالوگ به خوبی میداند که رنگ در مانیتور با رنگ در چاپ متفاوت است به همین دلیل کدهای رنگ را در هنگام چاپ به چاپ خانه گرافیک ارائه میدهد.
عدم توجه به همین مورد کوچک میتواند کاتالوگ شما را نامناسب جلوه دهد. البته نوع جنس مقوا در طراحی کاتالوگ نیز بر کیفیت نهایی طراحی کاتالوگ تاثیرگذار است. استودیو خلاق سلام گرافیک متخصص طراحی و چاپ انواع کاتالوگ در خدمت شماست.
خدمات طراحی کاتالوگ
یکی از خدماتی که در سایت سلام گرافیک ارائه میشود، طراحی کاتالوگ الکترونیکی است. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش خریدهای اینترنتی، ساخت این قبیل کاتالوگها میتواند تعداد مشتریان شما را در فضای مجازی افزایش دهد. میتوانید نمونه طراحی کاتالوگ معرفی محصول را در سایت مشاهده کرده و بهترین آن را انتخاب کنید. به جز خدمات طراحی کاتالوگ که در این مجموعه انجام میشود، میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
بهترین طراحی کاتالوگ
کارشناسان مجرب سلام گرافیک ضمن رعایت اصول طراحی کاتالوگ، خلاقانهترین ایدهها را به صورت هماهنگ شده با هویت تجاری بیزینس شما به کار میبرند. همچنین این امکان برایتان فراهم است که فایل طراحی شده نهایی را با فرمت دلخواه خود برای استفاده در ایمیل مارکتینگ، سایت فروشگاهی و غیره دریافت کنید. گرافیستهای این مجموعه تلاش میکنند که بهترین طراحی کاتالوگ را در اختیار مشتریان بگذارند. لذا المانهایی همچون نمایش تصاویر کالاها یا خدمات و توضیحات مربوط به آنها، شعار تبلیغاتی شرکت، گواهینامههای اخذ شده و اطلاعات تماس را در قالبی یکپارچه و شکیل به مشتریان ارائه میدهند. بنابراین میتوانید تاثیر کاتالوگ در بازاریابی را لمس کرده و همواره از رقبای خود جلوتر باشید. کاتالوگها در چند نوع طراحی و پیاده سازی میشوند، طراحی کاتالوگ محصول، طراحی کاتالوگ صنعتی و… .
طراحی کاتالوگ حرفه ای
از جمله خصوصیت کاتالوگ حرفهای این است که در آن به المانهایی همچون رنگ و فونت توجه خاصی میشود. رنگ در طراحی کاتالوگ باید طوری انتخاب گردد که توجه مشتری را نسبت به بیزینس جلب کند. گرافیستهای آگاه و باتجربه سایت سلام گرافیک به اصول روانشناسی رنگها کاملاً مسلط بوده و علاوه بر القای رنگ سازمانی شرکت، ترکیب رنگها را به نوعی به کار میبرند که به دیده شدن بهتر محصولات و خدمات کمک شایانی نماید. یکی دیگر از مواردی که توسط گرافیستها مدنظر قرار داده میشود، فونت در طراحی کاتالوگ است. کارشناسان به منظور طراحی کاتالوگ حرفهای، طرح مورد نظر را برای خروجی چاپ به طور دقیق کالیبره کرده و حاشیههای مناسب را برای آن در نظر میگیرند. فاکتور دیگری که در جذابیت طراحی کاتالوگ صنعتی موثر است، تصاویر به کار رفته در آن است. در این راستا طراحان عکسهای خلاقانه را به طور حرفهای در فتوشاپ مورد استفاده قرار میدهند. بسیار اهمیت دارد که عکس در طراحی کاتالوگ متناسب با نوع تجارت باشد و با کالاها و خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد تا تاثیرگذاری آن را چندین برابر کند.
تیم طراحی کاتالوگ
در سایت سلام گرافیک مجربترین تیم طراحی کاتالوگ با بهرهگیری از نرم افزارهای گرافیکی آماده ارائه خدمات به صاحبان مشاغل هستند. پرسنل حرفهای این مجموعه در کنار طراحی کاتالوگ آنلاین و ارائه مشاورههای تخصصی در این رابطه، اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی برای علاقهمندان نیز میکنند. کاتالوگ در واقع مانند یک دفترچه راهنما عمل کرده و کالاها یا خدمات یک شرکت را با تصاویر باکیفیت و جزئیات دقیق به مشتریان معرفی میکند. کارشناسان سلام گرافیک به خوبی میدانند که هرچه طراحی جلد کاتالوگ و صفحات داخلی آن حرفهایتر باشد، موجب قویتر شدن تبلیغات میگردد. از اینرو بر آن هستند که با هنر خود مشتری را نسبت به خرید ترغیب نمایند.
طراحی کاتالوگ چیست؟
طراحی کاتالوگ چیست؟ ممکن است از خود پرسیده باشید که طراح کاتالوگ کیست؟ این افراد همان گرافیستها هستند که به منظور معرفی یک برند، کاتالوگها را به شیوهای استاندارد و شکیل طراحی میکنند. طراحی کاتالوگ امروزه یکی از موثرترین روشهای بازاریابی به شمار میرود. زیرا کاتالوگها دربردارنده اطلاعات مفیدی از محصولات یا خدمات شرکتها هستند و با اهداف جذب مشتری بیشتر تهیه میشوند. در گذشتهای نه چندان دور این محصولات تبلیغاتی تنها به صورت فیزیکی در دسترس مخاطبان قرار میگرفتند. اما این روزها با رونق یافتن کسب و کارهای آنلاین طراحی کاتالوگ الکترونیکی نیز بسیار رواج پیدا کرده است. کارشناسان با تجربه سلام گرافیک تلاش میکنند که نابترین ایده برای طراحی کاتالوگ را در جهت اهداف تجاری صاحبان مشاغل به کار ببرند. این مزیت موجب میشود که شرکتها بتوانند نتیجه مطلوبی را از تبلیغات بگیرند و فروش آنها تا حد زیادی افزایش یابد.
طراحی کاتالوگ شیک
طراحی کاتالوگ شیک مراحل مختلفی را دربر میگیرد. طراحان حرفهای سلام گرافیک در آغاز پروژه، قبل از هرکاری جلساتی را برگزار کرده و ایدههای خود را مطابق با درخواست مشتری و نوع محصولات و خدمات او ارائه میدهند. سپس از بین ایدههای مختلف بهترین آن انتخاب میشود. به دلیل اینکه گرافیستهای این مرکز تجارب فراوانی دارند، ایدههای ناب را با مرغوبترین تصاویر عکاسی شده در نرم افزار تلفیق کرده و در نهایت یک طرح بینظیر و صددرصد حرفهای را خلق میکنند. طراحی کاتالوگ ارزان و شیک مزایای بسیاری را برای بیزینس شما به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها به شرح ذیل است:
- برخورداری از تبلیغات هدفمند
- افزایش میزان فروش
- مشهور شدن برند
- مناسب بودن قیمت طراحی کاتالوگ در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی
طراحی کاتالوگ ارزان
طراحی کاتالوگ با توجه به رقابت بسیاری که بین صاحبان کسب و کارهای مختلف وجود دارد، به یکی از تاثیرگذارترین روشهای تبلیغات تبدیل شده است. از آنجا که در سایت سلام گرافیک اصول حرفهای و خلاقانه به منظور طراحی تخصصی کاتالوگ استفاده میشود، برخی فکر میکنند هزینه زیادی را برای طراحی این محصول باید پرداخت کنند. در صورتیکه سلام گرافیک با طراحی کاتالوگ ارزان، بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه میدهد. از اینرو مخاطبان میتوانند پس از مطالعه متن کاتالوگ طراحی شده توسط تیم سلام گرافیک، در مدت زمان کوتاهی با کالاها یا خدمات شرکت ارتباط برقرار کرده و پیام اصلی بیزینسها را دریافت کنند. طراحی، چاپ کاتالوگ و طراحی کاتالوگ دیجیتال که در این آژانس تبلیغاتی ارائه میشود، کاملاً محصول محور هستند و تمرکز اصلی آنها بر روی فروش بیشتر قرار داده شده است؛ نه اطلاعات اضافی. بهترین طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را از سلام گرافیک بخواهید.
آیا میتوان سفارش طراحی کاتالوگ را زودتر از موعد تحویل گرفت؟
چنانچه عجله دارید، میتوانید این نکته را به هنگام ثبت سفارش در فرم مربوطه درج کنید، تا تیم طراحی سلام گرافیک سفارش شما را به طور ویژه و ظرف ۱ الی ۲ روز کاری تحویل دهند.
فرآیند سفارش طراحی کاتالوگ تا دریافت آن چگونه انجام میگیرد؟
شما می توانید پس از ورود به سایت سلام گرافیک وارد صفحه سفارشات شده و فرم مربوطه را به دقت پر کنید. سپس هزینه طراحی کاتالوگ را پرداخت کنید، تا پس از گذشت چند روز طرح پیشنهادی گرافیست برای شما ارسال گردد. پس از اعلام نظر از سوی شما، در صورت نیاز به تغییر، کارشناسان این تغییرات را اعمال کرده و در نهایت فایل نهایی، با خروجی کیفیت بالا، برایتان فرستاده میشود. همچنین میتوانید قرارداد طراحی کاتالوگ را از صفحه قبلی دانلود کنید.
مراحل طراحی کاتالوگ
پیاده سازی کاتالوگ از یک سری مراحل و قوانین پی روی میکند که عموما بین تمام طراحان گرافیک یکسان است، البته توجه داشته باشید وابسته به نوع طراحی و همچنین تجربه طراح کاتالوگ مراحل ساخت کاتالوگ میتواند متفاوت باشد.
ارسال بریف برای مشتری ساخت کاتالوگ
از آنجایی که هدف اصلی شرکتهای معتبر خدمات طراحی گرافیک، رضایت حداکثری مشتری از نتیجه طراحی است. قبل از شروع کار طراحی، برای مشتریان خود بریف ارسال میکنند تا کارفرما به طور شفاف و دقیق خواستههای خود را در آن توضیح دهد. معمولا مشتری در بریف باید موارد زیر را به طور دقیق شرح دهد:
- اطلاعات اولیه شرکت مانند نام آن، سال تاسیس، خدمات یا محصولات شرکت و…
- رده سنی و نیازهای جامعه هدف
- اسامی رقبا و نقاط قوت و ضعف آنها
- ویژگیهای یک کاتالوگ حرفهای از نظر کارفرما
- اهداف بلند مدت شرکت
- سبک و نوع طراحی پیشنهادی
- رنگهای مورد علاقه
- معرفی ظاهر و رنگ لوگوی شرکت و سایر ابزارهای تبلیغاتی
مشخص شدن نوع طراحی
معمولا کاتالوگ محصولات از نظر سایز، جنس و پوشش جلد، گرماژ کاتالوگ، جهت بازکردن و نوع صحافی به انواع مختلفی دستهبندی میشوند. در همین راستا طراح پس از بررسی بریف و آشنایی با سلایق و علایق کارفرما، فرایند انتخاب نوع طراحی کاتالوگ را آغاز میکند. معمولا نوع طراحی کاتالوگ بر اساس خواست مشتری و صلاحدید طراح گرافیک انتخاب میشود.
دریافت اطلاعات کاتالوگ از سوی مشتری
به وسیله کاتالوگ خدمات کسب و کار خود را به اطلاع مخاطبین میرسانند. به همین منظور پس از مشخص شدن نوع طراحی، طراح از کارفرما میخواهد اطلاعاتی که مایل است در کاتالوگ درج کند یا تصویر محصولات را در اختیار شرکت قرار دهد. چون طراحی کاتالوگ باید بر اساس تصاویر محصولات یا نوع خدمات شرکت، انجام شود.
اجرای طراحی مورد پسند
پس از انجام مراحل قبلی، طراح گرافیک ابتدا ایدههای اولیه خود را پیادهسازی میکند. سپس از بین آنها بهترین ایده که به خواستههای کارفرما نزدیک است را انتخاب میکند. معمولا بعد از مشخص شدن طرح نهایی، طرح مورد پسند مشتری را تکمیل میکند و آن را برای مشتری ارسال میکند تا چنانچه انتقادی نسبت به طرح دارد، اعلام نماید.