طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ (Catalog design) یا طراحی کالانما؛ به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن طراحی کاتالوگ فوری از صفر تا صد به دست طراحان گرافیک استدیو طراحی گرافیک انجام شده و به آن اسم‌های دیگری هم مانند کاتالوگ تجاری یا بروشور تعلق می‌گیرد. همچنین طراحی کاتالوگ بیشتر برای معرفی خدمات یا محصولات یک بیزینس به کار می‌رود که با هدف تبلیغات این کار انجام می‌شود. معمولا طراحی کالانما با لحن نوشتاری تبلیغاتی انجام می‌شود.

سفارش طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ یکی از کارهای مهمی است که باید برای طراحی و ساخت ست اداری خود و تبلیغات موثر به آن بپردازید. کاتالوگ‌ها را می‌توانید به هنگام ارائه و فروش محصولات و یا رویدادهای معرفی و تبلیغاتی به مخاطبان خود ارائه دهید. اگر طراحی کاتالوگ جذاب و چشم‌نواز باشد، کاربران به طور قطع زمانی را صرف مشاهده و مطالعه مطالب آن خواهند کرد. بدین ترتیب می‌توانید به روشی موثر خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و نظر مخاطبان را به فعالیت‌های خود جلب کنید. 

در ادامه پلن های همکاری و هزینه طراحی کاتالوگ را مشاهده می‌کنید.

پلن پایه دیزاین کاتالوگ

تعداد ادیت: 3 بار

هزینه: 4.200.000 تومان

مدت زمان طراحی: 15 روز

پلن نقره‌ای دیزاین کاتالوگ

تعداد ادیت: 5 بار

هزینه: 6.200.000 تومان

مدت زمان طراحی: 10 روز

پلن طلایی دیزاین کاتالوگ

تعداد ادیت: 7 بار

هزینه: 9.200.000 تومان

مدت زمان طراحی: 5 روز

چرا طراحی کاتالوگ با سلام گرافیک؟

طراحی صفر تا صد

کاتالوگ های دیزاین شده با شرکت ما کاملا یونیک هستند.

رعایت استاندارد دیزاین

طراحی کاتالوگ با گرافیست های ما به معنای رعایت کامل استاندارد ها است.

حرفه ای و با تجربه

سابقه طولانی شرکت ما در همکاری با برند های بزرگ، دانش عملی ما را غنی کرده است.

قرارداد دیزاین کاتالوگ

ما با قرارداد طراحی کاتالوگ کیفیت کار را برای مشتریان تضمین می‌کنیم.

شناخت کامل بیزینس

ابتدا بیزینس را کامل می‌شناسیم؛ سپس کالانمای مناسب می‌سازیم.

زمان بندی مناسب

تحویل به موقع کاتالوگ طراحی شده از ویژگی های سلام گرافیک است.

شرکت طراحی کاتالوگ

استودیو خلاق سلام گرافیک بیش از 10 سال است که خدمات طراحی گرافیک ارائه می‌دهد. مهم‌ترین دلایل انتخاب ما برای طراحی کاتالوگ می‌توانند موارد زیر باشند.

  • بیش از 10 سال سابقه طراحی انواع کاتالوگ
  • ارائه قیمت مناسب و اقتصادی
  • نمونه کارهای متعدد و حرفه‌ای
  • امکان ویرایش به تعداد بار دلخواه مشتری
  • عکاسی محصول و تهیه محتوا توسط استودیو خلاق سلام گرافیک

برای سفارش طراحی کاتالوگ حرفه‌ای یا سفارش طراحی پوستر می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

خدمات طراحی کاتالوگ

شرکت ما علاوه بر دیزاین کاتالوگ، دیزاین بسته‌بندی به شکل حرفه‌ای را اجرا می‌کند. کاتالوگ های زیر تنها چند نمونه از کالانماهایی است که دیزاین می‌کنیم.

طراحی کاتالوگ لت دار

دیزاین کاتالوگ منگنه‌ای

طراحی کاتالوگ سیمی

دیزاین کاتالوگ دیجیتالی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

دیزاین کاتالوگ صنعتی

ویدئو آشنایی با روند طراحی کاتالوگ

در ویدئو مقابل، اصول طراحی لوگو  برای آشنایی شما با لوگوی حرفه‌ای گفته می‌شود.

پادکست ساخت کاتالوگ

ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب

طراحی چشم نواز، فرم‌بندی کاتالوگ هوشمند، استفاده از تصاویر جذاب در طراحی کاتالوگ، سنگ بنای کالا نمای خوب هستند. برای این که تشخیص دهید کالا نما طراحی شده حرفه ای و کاربردی است یا خیر فقط کافی است به وجود ویژگی های زیر دقت کنید:

  • عکس با کیفیت
  • فونت خوانا
  • رنگ های جذاب
  • سایز مناسب با توجه به انواع قطع کاتالوگ

مراحل طراحی کاتالوگ

بریف کاتالوگ

دریافت اطلاعات مفید برای طراحی کالانما از مشتری با فرم بریف کاتالوگ

تشخیص فونت مناسب

ممکن است برای دیزاین کردن کالانما احتیاج به طراحی فونت جدید باشد

تعیین سایز کاربردی

ایجاد کاتالوگ با سایز یا قطع کاربردی امر مهمی است که بازدهی را ارتقا می‌دهد

ترکیب بندی رنگی مناسب

ترکیب رنگی که برای طراحی کاتالوگ تناسب بیشتری داشته باشد برگزیده خواهد شد.

دیزاین اتود کاتالوگ

برای اعمال نظر مشتری در طراحی، طرح های اولیه کالانما به او نشان داده می‌شود.

اجرای دیزاین

با توجه به فونت، سبک، رنگ بندی و سلیقه شما بهترین کاتالوگ ممکن ساخته می‌شود.

طراحان کاتالوگ

مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
ملیکا علیزاده
ملیکا علیزاده
فاطمه جمشیدی
فاطمه جمشیدی
محمد واحدی
محمد واحدی
المیرا عطاپور
المیرا عطاپور مشهدی

ویژگی کاتالوگ طراحی شده با سلام گرافیک

امتیازات دیزاین کاتالوگ با شرکت ما، با مشاهده کاتالوگ معرفی محصول مشخص می‌شود. اگر بخواهیم این موارد را بیان کنیم:

  • به کار بردن جذاب‌ترین قالب های طراحی کاتالوگ به منظور ترغیب مشتریان
  • معرفی محصول یا خدمات شما به صورت کاملا حرفه‌ای
  • تهیه خروجی از طرح مورد نظر مطابق با استانداردهای چاپ
  • شناسایی مخاطب
  • محتوای دقیق
  • استفاده از عکس‌های باکیفیت
  • انتخاب رنگ و نوع فونت
  • انتخاب سایز و قطع کاتالوگ
  • انتخاب جنس کاغذ چاپ کاتالوگ

در فرایند طراحی کاتالوگ از بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ استفاده می‌کنیم تا بهترین کیفیت را به مشتری تحویل دهیم.

principles of catalog design

بهترین طراحی کاتالوگ

کارشناسان مجرب سلام گرافیک خلاقانه‌ترین ایده‌ها را به صورت هماهنگ شده با هویت تجاری بیزینس شما به کار می‌برند. همچنین این امکان برای‌تان فراهم است که فایل دیزاین شده نهایی را با فرمت دلخواه خود برای استفاده در ایمیل مارکتینگ، سایت فروشگاهی و غیره دریافت کنید. گرافیست‌های این مجموعه تلاش می‌کنند که بهترین طراحی کاتالوگ را در اختیار مشتریان بگذارند. لذا المان‌هایی همچون نمایش تصاویر کالاها یا خدمات و توضیحات مربوط به آن‌ها، شعار تبلیغاتی شرکت، گواهینامه‌های اخذ شده و اطلاعات تماس را در قالبی یکپارچه و شکیل به مشتریان ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید تاثیر کاتالوگ در بازاریابی را لمس کرده و همواره از رقبای خود جلوتر باشید.

طراحی کاتالوگ حرفه ‌ای

مزیت طراحی کاتالوگ حرفه‌ای این است که در آن به المان‌هایی همچون رنگ و فونت توجه خاصی می‌شود. رنگ باید طوری انتخاب گردد که توجه مشتری را نسبت به بیزینس جلب کند. گرافیست‌های آگاه و باتجربه سایت سلام گرافیک به اصول روانشناسی رنگ‌ها کاملاً مسلط بوده و علاوه بر القای رنگ سازمانی شرکت، ترکیب رنگ‌ها را به نوعی به کار می‌برند که به دیده شدن بهتر محصولات و خدمات کمک شایانی نماید. کارشناسان به منظور دیزاین کالانمای حرفه‌ای، طرح مورد نظر را برای خروجی چاپ به طور دقیق کالیبره کرده و حاشیه‌های مناسب را برای آن در نظر می‌گیرند. فاکتور دیگری که در جذابیت طراحی کاتالوگ صنعتی موثر است، تصاویر به کار رفته در آن است. در این راستا طراحان عکس‌های خلاقانه را به طور حرفه‌ای در فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌دهند. بسیار اهمیت دارد که عکس متناسب با نوع تجارت باشد و با کالاها و خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد تا تاثیرگذاری آن را چندین برابر کند.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی چیست؟ (?What is advertising catalog design) کاتالوگ تبلیغاتی یک از انواع کاتالوگ است که در زمینه تبلیغات و معرفی محصول شناخته شده و از آن استفاده می‌شود. کاتالوگ‌های تبلیغاتی جزء دسته کاتالوگ معرفی محصول نیز به‌حساب می‌آیند. درواقع باید گفت مجموعه اطلاعات و توضیحات دررابطه‌با یک محصول به همراه قیمت و ویژگی‌های آن در کنار هم یک کاتالوگ برای تبلیغات را تشکیل می‌دهد. 

برای پیاده‌سازی ساختار یک کاتالوگ در تبلیغات، باید مواردی که در کاتالوگ قرار است استفاده شود به ترتیب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در ابتدای کاتالوگ باید شرکت یا برند تولیدکننده آن به طور کامل معرفی شود. یعنی آدرس، شماره‌تلفن و راه‌های ارتباطی با آن کاملاً ذکر شود. همچنین استفاده از شعار شرکت یا توضیح مختصری درباره عملکرد آن نیز در کاتالوگ مناسب است. بعد از آن روند فهرست‌بندی و معرفی محصولات و خدمات آغاز می‌شود. ایده‌های کاتالوگ تبلیغاتی بسیار متنوع است و بهتر است پس از بررسی نمونه های کاتالوگ به انتخاب ساختار کاتالوگ خود بپردازید.

طراحی کاتالوگ معرفی محصول

در طراحی کاتالوگ برای محصول باید نکاتی رعایت شود تا نتیجه مطلوب خود را دهد. رعایت این نکات وظیفه طراح کاتالوگ است. طراح باید به اصول رنگ‌شناسی، شناسایی هدف و انتخاب درست فونت تسلط کافی داشته باشد. در ادامه اصولی که باید در طراحی کاتالوگ محصول رعایت شود را خدمت شما بیان می‌کنیم.

  • انتخاب رنگ‌بندی متناسب با محصول
  • انتخاب جنس مقوا کاتالوگ
  • انتخاب فونت صحیح
  • انتخاب پوشش جلد مناسب کاتالوگ
  • استفاده از کاربرد محصولات به همراه عکس باکیفیت از آن
  • معرفی برند محصول و خدمات آن
  • تناسب سایز عکس‌ها با متن‌ها
  • انتخاب قالب مناسب کاتالوگ
  • انتخاب فرم بندی در کاتالوگ

کاتالوگ معرفی محصول برای چه صنعت‌هایی استفاده می‌شود؟

در صنعت‌های مختلفی از کاتالوگ استفاده می‌کنند. همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم کاتالوگ کتابچه راهنمایی برای خرید بهتر یک محصول است. ازاین‌رو صاحبان کسب‌وکار از کاتالوگ‌ها برای معرفی محصول استفاده می‌کنند، زیرا مشتری در انتخاب راحت‌تر تصمیم‌گیری می‌کند و با تمام محصولات یک برند و کیفت و خدمات آن کامل آشنا می‌شود. توجه داشته باشید که کاتالوگ معرفی محصول با بروشور های تبلیغاتی متفاوت است. تفاوت کاتالوگ و بروشور را در مقاله ای به طور کامل شرح داده ایم.

به همین دلیل امروزه استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصولات در صنعت‌های زیادی رایج شده است. صنعت‌هایی چون دستگاه‌های پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه و همچنین کالاهای چوبی و خواب از کاتالوگ استفاده می‌کنند.

طراحی حرفه ای کاتالوگ

طراحی کاتالوگ شیک

به دلیل تجربه بالای گرافیست‌های ما، طراحی کاتالوگ شیک با ایده‌های ناب و مرغوب‌ترین تصاویر عکاسی شده انجام می‌شود.دیزاین کالانمای شیک مزایای بسیاری را برای بیزینس شما به همراه خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل است:

  • برخورداری از تبلیغات هدفمند
  • افزایش میزان فروش
  • مشهور شدن برند
  • مناسب بودن قیمت طراحی کاتالوگ در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی

طراحی کاتالوگ ارزان

طراحی حرفه ای کاتالوگ با توجه به رقابت بسیاری که بین صاحبان کسب و کارهای مختلف وجود دارد، به یکی از تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات تبدیل شده است. از آنجا که در سایت سلام گرافیک اصول حرفه‌ای و خلاقانه به منظور طراحی تخصصی کاتالوگ استفاده می‌شود، برخی فکر می‌کنند هزینه زیادی را برای طراحی این محصول باید پرداخت کنند. در صورتی‌که سلام گرافیک با طراحی کاتالوگ ارزان، بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از این‌رو مخاطبان می‌توانند پس از مطالعه متن کاتالوگ طراحی شده توسط تیم سلام گرافیک، در مدت زمان کوتاهی با کالاها یا خدمات شرکت ارتباط برقرار کرده و پیام اصلی بیزینس‌ها را دریافت کنند. طراحی، چاپ کاتالوگ و طراحی کاتالوگ دیجیتال که در این آژانس تبلیغاتی ارائه می‌شود، کاملاً محصول محور هستند و تمرکز اصلی آن‌ها بر روی فروش بیشتر قرار داده شده است؛ نه اطلاعات اضافی. بهترین طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را از سلام گرافیک بخواهید.

طراحی ارزان کاتالوگ

نرم افزارهای طراحی کاتالوگ 

برای رعایت کردن اصول و قواعد استفاده از فونت و رنگ و… در طراحی یک کاتالوگ خاص و منحصربه‌فرد نیاز به نرم‌افزار است. یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی باید مزیت‌ها و ویژگی‌هایی را دارا باشد تا مناسب برای دیزاین کاتالوگ شود. امروزه از نرم‌افزارهای متعددی در زمینه طراحی استفاده می‌کنند. با ورود به دنیای دیجیتال و اینترنتی، اهمیت استفاده و به‌کارگیری از این برنامه‌ها روزافزون شده است. بهترین برنامه طراحی ساخت کاتالگ شما موارد زیر است:

  • Adobe InDesign: یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی قالب کاتالوگ، نرم‌افزار این‌دیزاین است. این نرم‌افزار که از خانواده شرکت ادوبی است کاملاً مشخص است که بهترین انتخاب برای طراحی و دیزاین محسوب می‌شود. برای دیزاین کاتالوگ با این‌دیزاین نیاز به کمی تصاویر و متن دارید، بقیه مراحل طراحی را به ادوب این‌دیزاین بسپارید تا بهترین نقش‌ونگار را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • Adobe Illustrator: اگر به طراحی گرافیک با وکتور علاقه‌مند هستید، ایلوستریتور انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید لوگوها، آیکون‌ها و سایر عناصر گرافیکی را با این نرم‌افزار طراحی کرده و سپس آن‌ها را در طراحی کاتالوگ خود استفاده کنید.
  • QuarkXPress: این نرم‌افزار نیز یکی از گزینه‌های محبوب برای دیزاین کاتالوگ است و به ویژه در صنعت چاپ و نشر کاربرد دارد.
  • Canva: کنوا در واقع یک پلتفرم آنلاین بوده که به شما امکان می‌دهد بدون داشتن دانش تخصصی در زمینه طراحی، دیزاین انواع کاتالوگ را انجام دهید. کنوا دارای قالب‌های آماده و ابزارهای طراحی ساده‌ای است که استفاده از آن را برای تمام افراد آسان می‌کند.
  • Adobe Spark: این ابزار آنلاین دیگر Adobe، برای ایجاد طرح‌های گرافیکی سریع و آسان طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از Spark، پوستر، بنر و کاتالوگ‌های ساده‌ای ایجاد کنید.
    نرم‌افزارهای اختصاصی طراحی کاتالوگ
  • FlipHTML5: این نرم‌افزار یکی از برنامه‌های طراحی کاتالوگ دیجیتال محسوب می‌شود. اغلب کسب‌وکارها علاقه‌مند به ساخت کاتالوگ به‌صورت PDF هستند.
  • Publuu: این نرم‌افزار نیز برای ایجاد کاتالوگ‌های دیجیتال و تعاملی طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد کاتالوگ‌های خود را با ویژگی‌های مختلفی مانند زوم، چرخش و لینک‌های داخلی غنی کنید.
  • نرم افزار MyBusinessCatalog:این نرم‌افزار هم برای طراحی کاتالوگ دیجیتال و هم کاتالوگ چاپی مناسب است. یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه داشتن امکانات متعدد آن است. شما با طراحی یک پایگاه‌داده کاتالوگی کامل ایجاد می‌کنید. در کاتالوگ دیجیتال به‌راحتی می‌توانید آدرس وب‌سایتتان را به همراه لینک آن قرار دهید تا کاربر با کلیک روی آن مستقیم به وب‌سایتتان منتقل شود.

بریف ساخت کاتالوگ

از آنجایی که هدف اصلی شرکت‌های معتبر خدمات طراحی گرافیک، رضایت‌ حداکثری مشتری از نتیجه طراحی است، قبل از شروع کار، برای مشتریان خود بریف ارسال می‌کنند تا کارفرما به طور شفاف و دقیق خواسته‌های خود را در آن توضیح دهد. معمولا مشتری در بریف باید موارد زیر را به طور دقیق شرح دهد:

  • اطلاعات اولیه شرکت مانند نام آن، سال تاسیس، خدمات یا محصولات شرکت و…
  • رده سنی و نیازهای جامعه هدف
  • اسامی رقبا و نقاط قوت و ضعف آن‌ها
  • ویژگی‌های یک کاتالوگ حرفه‌ای از نظر کارفرما
  • اهداف بلند مدت شرکت
  • سبک و نوع طراحی پیشنهادی
  • رنگ‌های مورد علاقه
  • معرفی ظاهر و رنگ لوگوی شرکت و سایر ابزارهای تبلیغاتی

مزیت طراحی کاتالوگ با سلام گرافیک

اکنون به خوبی می‌دانید که طراحی کاتالوگ چیست؟ طراحی کاتالوگ امروزه یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌رود. زیرا کاتالوگ‌ها دربردارنده اطلاعات مفیدی از محصولات یا خدمات شرکت‌ها هستند و با اهداف جذب مشتری بیشتر تهیه می‌شوند. در گذشته‌ای نه چندان دور این محصولات تبلیغاتی تنها به صورت فیزیکی در دسترس مخاطبان قرار می‌گرفتند. اما این روزها با رونق یافتن کسب و کارهای آنلاین طراحی کاتالوگ الکترونیکی نیز بسیار رواج پیدا کرده است. کارشناسان با تجربه سلام گرافیک تلاش می‌کنند که ناب‌ترین ایده برای طراحی کاتالوگ را در جهت اهداف تجاری صاحبان مشاغل به کار ببرند. این مزیت موجب می‌شود که شرکت‌ها بتوانند نتیجه مطلوبی را از تبلیغات بگیرند و فروش آن‌ها تا حد زیادی افزایش یابد.

اصول طراحی کاتالوگ

در حالت کلی به سلسله اقداماتی که برای طراحی و پیاده سازی اصولی یک کالا نما انجام می‌شود، اصول طراحی کاتالوگ گفته می‌شود.

استفاده از این اصول دشوار نیست فقط باید به‌درستی شناخته شده و بکار گرفته شود. برای استفاده از کالا نما در تبلیغات، مهم‌ترین بخش رعایت اصول طراحی کاتالوگ است. اصولی چون رعایت فهرست‌بندی، رنگ‌بندی، انتخاب فونت، سایز و قطع کاتالوگ و… در کاتالوگ باید بکار گرفته شود. تبلیغات یکی از مسائلی است که باید به آن اهمیت دهید.

قبل از پیاده سازی این نکات، باید به دنبال ایده طراحی کاتالوگ خود باشید. پس از پیدا کردن ایده موردنظر، می توانید به دنبال اصول پیاده سازی آن باشید.

تصاویری که استفاده می‌شود باید وضوح و کیفیت عالی داشته باشد. متنی که نوشته می‌شود باید فونت مناسب داشته و همخوانی با تصاویر داشته باشد. همچنین باید گفت رعایت این موارد در طراحی کاتالوگ حرفه ای باعث برندسازی و اعتبار نام در بین مخاطبان می‌شود.

شناخت مخاطب هدف در اصول طراحی کاتالوگ

یکی از نکات مهم در طراحی کاتالوگ شناخت مخاطب آن است. در ابتدا باید مخاطبی که قرار است از آن استفاده کند شناسایی شود. یعنی سلیقه و نوع نگاه او کاملاً در نظر گرفته شود. این روش باعث می‌شود کالانما بهتر به دل مخاطب بنشیند و از نگاه‌کردن به آن لذت ببرد.

تولید محتوای صحیح برای کاتالوگ

تولید محتوای صحیح به معنای استفاده از کلمات و مطالب مهم و کلیدی در کاتالوگ است. همچنین استفاده از اطلاعاتی که نیاز است مشتری کاملاً در جریان آن قرار گیرد الزامی است. درواقع کاتالوگ باید جامع و کامل باشد تا دیگر جای سؤالی برای مشتری وجود نداشته باشد.

عکس باکیفیت در کاتالوگ

عکس از موارد مهم و تأثیرگذاری در طراحی کاتالوگ است که استفاده از آن نباید فراموش شود. بهتر است از عکس‌های مرتبط با موضوع یا از خود همان خدمت و محصول استفاده شود تا مخاطب در جریان روند کار قرار گیرد. عکس‌هایی که در کالا نما استفاده می‌شود باید دارای وضوح و کیفیت بالایی باشد تا نگاه مخاطب را آزرده نکند.

رنگ‌بندی و سبک فونت در کاتالوگ

رنگ‌شناسی از قواعدی است که طراح کاتالوگ باید آن را فرابگیرد. در یک کالا نما رنگ‌بندی آن اهمیت زیادی دارد. اگر ترکیب رنگ‌ها به‌درستی رعایت نشود کاتالوگ زیبایی خود را از دست می‌دهد. همچنین علاوه بر رنگ، انتخاب فونت مناسب نیز حائز اهمیت است. فونت نباید زیاد بزرگ و یا کوچک باشد. خوانایی فونت در کار نما مهم است، زیرا نباید مخاطب را سردرگم کند.

سایز مناسب

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی کاتالوگ سایز آن است. این سایز بسته به نوع کالا نما و نظر کارفرما انتخاب می‌شود.

استفاده از جنس مقوای مناسب برای کاتالوگ

نوع کاتالوگ (معرفی محصول، تبلیغاتی یا خدماتی) در تعیین نوع کاغذ نقش دارد، زیرا محتوای کالانما تعیین می‌کند جنس کاغذ آن براق یا مات باشد.

اهمیت تفاوت رنگ مانیتور و چاپ در طراحی کاتالوگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان طراحی و حتی در زمان چاپ به آن توجه داشته باشید، وجود تفاوت در رنگ مانیتور با رنگ هنگام چاپ است. طراح حرفه‌ای کاتالوگ به خوبی می‌داند که رنگ در مانیتور با رنگ در چاپ متفاوت است به همین دلیل کدهای رنگ را در هنگام چاپ به چاپ خانه گرافیک ارائه می‌دهد.

عدم توجه به همین مورد کوچک می‌تواند کاتالوگ شما را نامناسب جلوه دهد. البته نوع جنس مقوا در طراحی کاتالوگ نیز بر کیفیت نهایی طراحی کاتالوگ تاثیرگذار است. استودیو خلاق سلام گرافیک متخصص دیزاین و چاپ انواع کالا نما در خدمت شماست.

مهارت‌های طراح کاتالوگ

یک طراح کاتالوگ باید به برخی نکات توجه داشته باشد. مهارت های طراح کاتالوگ شامل موارد مختلفی می شود که به برخی از آنها اشاره کرده ایم. طراحی کاتالوگ نیز مانند هر امر دیگری نیازمند خلاقیت و رعایت برخی نکات و استانداردهاست تا بتواند در نوع خود به خوبی تاثیرگذار باشد و محصولات و یا خدمات یک شرکت را به صورت هر چه بهتر به مشتریان معرفی کند. طراحان کاتالوگ در سلام گرافیک با رعایت تمامی استانداردها و اصول طراحی کاتالوگ، کاتالوگی درخور و با کیفیت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

  • استفاده از رنگ مناسب: در طراحی کاتالوگ رنگ‌ها اهمیت بسیاری دارند. با توجه به علم روانشناسی رنگ است که می‌توان موضوع مورد نظر را به خوانندگان کاتالوگ‌ها معرفی کرد. از این رو طراحان کاتالوگ باید به علم روانشناسی رنگ تسلط کافی داشته باشند تا بهترین تاثیرگذاری را برای کاتالوگ به ارمغان بیاورند و خوانندگان کاتالوگ را به خوبی با محصولات و یا خدمات یک شرکت آشنا سازند. گفتنی است در صورتی که برند مورد نظر دارای رنگ خاصی است، نیاز است از آن رنگ در طراحی کاتالوگ حتما استفاده شود.
  • استفاده از فونت مناسب: امروزه فونت‌های بسیاری پدید آمده‌اند که حالتی فانتزی داشته و طراحی‌ها را زیبا می‌کنند. ولی بسیاری از این فونت‌ها مناسب برای استفاده در کاتالوگ‌ها نیستند زیرا مشتریان با خواندن کاتالوگ‌ها به دنبال پیدا کردن اطلاعات مناسب در رابطه با محصولات و یا خدمات یک شرکت هستند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن موردی که به دنبالش هستند را پیدا کنند. از این رو در طراحی کاتالوگ نیاز است از فونت‌های ساده و خوانا استفاده شود. همچنین اندازه فونت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اندازه فونت باید به حدی باشد که مخاطب با یک نگاه به راحتی بتواند آن را بخواند. بهتر است در طراحی کاتالوگ‌ها از دو یا سه اندازه متفاوت برای سایز فونت‌ها استفاده کنید تا هارمونی مناسبی را در طراحی کاتالوگ به وجود بیاورید و تاثیرگذاری را بر روی مخاطبان افزایش دهید. پس می توان گفت که فونت در طراحی کاتالوگ باید مورداهمیت واقع شود.
  • استفاده از عکس مناسب: عکس‌ها همیشه در انتقال پیام به مخاطب تاثیرگذاری بالایی دارند. از این رو در هنگام طراحی کاتالوگ استفاده از عکس‌های با کیفیت از محصولات را از دست ندهید. در بسیاری از موارد مخاطب تنها با نگاه کردن به عکس‌ها می‌تواند محصول مورد نظر خود را بیابد. به طور مثال یک کاتالوگ لباس مجلسی نیاز مبرم به عکس‌هایی با کیفیت بر تن مانکن‌ها دارد تا مخاطبان با یک نگاه بتوانند در بین مدل‌های مختلف، مدل مورد نظر خود را پیدا کنند، از این رو در این موارد، عکس در طراحی کاتالوگ ها اهمیت بیشتری دارد. ولی کاتالوگ گوشی‌های موبایل یک برند در کنار عکس‌های با کیفیت نیاز به اطلاعات مختلفی نیز دارد از این رو برای طراحی چنین کاتالوگ‌هایی نیاز است در کنار عکس‌های مناسب، اطلاعات به صورت خوانا واضح معرفی شود.

مفهوم رنگ‌ها در طراحی کاتالوگ

باید تاکنون متوجه شده باشید که هرکدام از رنگ ها، تاثیری خاص بر روی کاتالوگ دارند. بهتر است ابتدا با رنگ های مختلف در طراحی کاتالوگ آشنا شوید و سپس نمونه های طراحی کاتالوگ را بررسی کنید. استفاده از رنگ درست و آشنا به اصول رنگ شناسی، یکی از خصوصیت های کاتالوگ حرفه ای است.

  • رنگ زرد

رنگ زرد حس مثبت‌اندیشی و تمرکز را به مخاطب القا می‌کند. اگر در کاتالوگ محتوای زیادی برای خواندن دارید از رنگ زرد استفاده کنید تا تمرکز بیشتری هنگام خواندن برای مخاطب به وجود آورد.

  • رنگ قرمز

این رنگ سرشار از هیجان و انرژی است. از این رنگ بهتر است برای مطالب مهم و Bold در کاتالوگ استفاده کنید.

  • رنگ آبی

رنگ آبی نماد اعتماد و آرامش است. ازاین‌رو برای کاتالوگ‌های تبلیغاتی و صنعتی از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

  • رنگ صورتی

رنگ صورتی نماد عشق و صلح و آرامش است. از این رنگ در اغلب کاتالوگ‌ها می‌توان استفاده کرد.

  • رنگ مشکی

رنگ مشکی نشانه قدرت و استحکام است. از این رنگ در طراحی کاتالوگ‌های به‌خصوصی استفاده می‌شود زیرا مخاطب خاص خود را دارد.

انتخاب صحیح رنگ‌ها در خروجی کار و تأثیرگذاری کاتالوگ تأثیر مهمی دارد. یک طراح باید به تأثیر رنگ‌ها مسلط باشد تا طراحی موفقی را به ارمغان آورد.

 

سوالات متداول طراحی کاتالوگ

در فرآیند تبلیغات ارائه کاتالوگ یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند به خوبی مشتریان و مخاطبان شما را از محصولات و همچنین قیمت آن‌ها با خبر کند. در زمان طراحی کاتالوگ تبلیغاتی عموما طراحی لیستی از محصولات، قیمت و ویژگی‌های آن‌ها را قرار می‌دهد. وابسته به آن که کسب و کار شما بیزینس در بیزینس است یا بیزینس در مشتری، نوع نوشتار و همچنین عکس‌هایی که در کاتالوگ به کار می‌رود متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله کاتالوگ چیست را مطالعه کنید. 

حداکثر ده روز کاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ردیت
تلگرام
واتس‌اپ
اسکایپ
ایمیل
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.9/5 - (33 امتیاز)