سلام گرافیک » طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ (Catalog design) یا طراحی کالانما؛ به فرآیندی گفته میشود که طی آن طراحی کاتالوگ فوری از صفر تا صد به دست طراحان گرافیک استدیو طراحی گرافیک انجام شده و به آن اسمهای دیگری هم مانند کاتالوگ تجاری یا بروشور تعلق میگیرد. همچنین طراحی کاتالوگ بیشتر برای معرفی خدمات یا محصولات یک بیزینس به کار میرود که با هدف تبلیغات این کار انجام میشود. معمولا طراحی کالانما با لحن نوشتاری تبلیغاتی انجام میشود.
طراحی کاتالوگ یکی از کارهای مهمی است که باید برای طراحی و ساخت ست اداری خود و تبلیغات موثر به آن بپردازید. کاتالوگها را میتوانید به هنگام ارائه و فروش محصولات و یا رویدادهای معرفی و تبلیغاتی به مخاطبان خود ارائه دهید. اگر طراحی کاتالوگ جذاب و چشمنواز باشد، کاربران به طور قطع زمانی را صرف مشاهده و مطالعه مطالب آن خواهند کرد. بدین ترتیب میتوانید به روشی موثر خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و نظر مخاطبان را به فعالیتهای خود جلب کنید.
در ادامه پلن های همکاری و هزینه طراحی کاتالوگ را مشاهده میکنید.
تعداد ادیت: 3 بار
هزینه: 4.200.000 تومان
مدت زمان طراحی: 15 روز
تعداد ادیت: 5 بار
هزینه: 6.200.000 تومان
مدت زمان طراحی: 10 روز
تعداد ادیت: 7 بار
هزینه: 9.200.000 تومان
مدت زمان طراحی: 5 روز
کاتالوگ های دیزاین شده با شرکت ما کاملا یونیک هستند.
طراحی کاتالوگ با گرافیست های ما به معنای رعایت کامل استاندارد ها است.
سابقه طولانی شرکت ما در همکاری با برند های بزرگ، دانش عملی ما را غنی کرده است.
ما با قرارداد طراحی کاتالوگ کیفیت کار را برای مشتریان تضمین میکنیم.
ابتدا بیزینس را کامل میشناسیم؛ سپس کالانمای مناسب میسازیم.
تحویل به موقع کاتالوگ طراحی شده از ویژگی های سلام گرافیک است.
استودیو خلاق سلام گرافیک بیش از 10 سال است که خدمات طراحی گرافیک ارائه میدهد. مهمترین دلایل انتخاب ما برای طراحی کاتالوگ میتوانند موارد زیر باشند.
برای سفارش طراحی کاتالوگ حرفهای یا سفارش طراحی پوستر میتوانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس حاصل کنید.
شرکت ما علاوه بر دیزاین کاتالوگ، دیزاین بستهبندی به شکل حرفهای را اجرا میکند. کاتالوگ های زیر تنها چند نمونه از کالانماهایی است که دیزاین میکنیم.
در ویدئو مقابل، اصول طراحی لوگو برای آشنایی شما با لوگوی حرفهای گفته میشود.
طراحی چشم نواز، فرمبندی کاتالوگ هوشمند، استفاده از تصاویر جذاب در طراحی کاتالوگ، سنگ بنای کالا نمای خوب هستند. برای این که تشخیص دهید کالا نما طراحی شده حرفه ای و کاربردی است یا خیر فقط کافی است به وجود ویژگی های زیر دقت کنید:
دریافت اطلاعات مفید برای طراحی کالانما از مشتری با فرم بریف کاتالوگ
ممکن است برای دیزاین کردن کالانما احتیاج به طراحی فونت جدید باشد
ایجاد کاتالوگ با سایز یا قطع کاربردی امر مهمی است که بازدهی را ارتقا میدهد
ترکیب رنگی که برای طراحی کاتالوگ تناسب بیشتری داشته باشد برگزیده خواهد شد.
برای اعمال نظر مشتری در طراحی، طرح های اولیه کالانما به او نشان داده میشود.
با توجه به فونت، سبک، رنگ بندی و سلیقه شما بهترین کاتالوگ ممکن ساخته میشود.
امتیازات دیزاین کاتالوگ با شرکت ما، با مشاهده کاتالوگ معرفی محصول مشخص میشود. اگر بخواهیم این موارد را بیان کنیم:
در فرایند طراحی کاتالوگ از بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ استفاده میکنیم تا بهترین کیفیت را به مشتری تحویل دهیم.
کارشناسان مجرب سلام گرافیک خلاقانهترین ایدهها را به صورت هماهنگ شده با هویت تجاری بیزینس شما به کار میبرند. همچنین این امکان برایتان فراهم است که فایل دیزاین شده نهایی را با فرمت دلخواه خود برای استفاده در ایمیل مارکتینگ، سایت فروشگاهی و غیره دریافت کنید. گرافیستهای این مجموعه تلاش میکنند که بهترین طراحی کاتالوگ را در اختیار مشتریان بگذارند. لذا المانهایی همچون نمایش تصاویر کالاها یا خدمات و توضیحات مربوط به آنها، شعار تبلیغاتی شرکت، گواهینامههای اخذ شده و اطلاعات تماس را در قالبی یکپارچه و شکیل به مشتریان ارائه میدهند. بنابراین میتوانید تاثیر کاتالوگ در بازاریابی را لمس کرده و همواره از رقبای خود جلوتر باشید.
مزیت طراحی کاتالوگ حرفهای این است که در آن به المانهایی همچون رنگ و فونت توجه خاصی میشود. رنگ باید طوری انتخاب گردد که توجه مشتری را نسبت به بیزینس جلب کند. گرافیستهای آگاه و باتجربه سایت سلام گرافیک به اصول روانشناسی رنگها کاملاً مسلط بوده و علاوه بر القای رنگ سازمانی شرکت، ترکیب رنگها را به نوعی به کار میبرند که به دیده شدن بهتر محصولات و خدمات کمک شایانی نماید. کارشناسان به منظور دیزاین کالانمای حرفهای، طرح مورد نظر را برای خروجی چاپ به طور دقیق کالیبره کرده و حاشیههای مناسب را برای آن در نظر میگیرند. فاکتور دیگری که در جذابیت طراحی کاتالوگ صنعتی موثر است، تصاویر به کار رفته در آن است. در این راستا طراحان عکسهای خلاقانه را به طور حرفهای در فتوشاپ مورد استفاده قرار میدهند. بسیار اهمیت دارد که عکس متناسب با نوع تجارت باشد و با کالاها و خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد تا تاثیرگذاری آن را چندین برابر کند.
طراحی کاتالوگ تبلیغاتی چیست؟ (?What is advertising catalog design) کاتالوگ تبلیغاتی یک از انواع کاتالوگ است که در زمینه تبلیغات و معرفی محصول شناخته شده و از آن استفاده میشود. کاتالوگهای تبلیغاتی جزء دسته کاتالوگ معرفی محصول نیز بهحساب میآیند. درواقع باید گفت مجموعه اطلاعات و توضیحات دررابطهبا یک محصول به همراه قیمت و ویژگیهای آن در کنار هم یک کاتالوگ برای تبلیغات را تشکیل میدهد.
برای پیادهسازی ساختار یک کاتالوگ در تبلیغات، باید مواردی که در کاتالوگ قرار است استفاده شود به ترتیب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در ابتدای کاتالوگ باید شرکت یا برند تولیدکننده آن به طور کامل معرفی شود. یعنی آدرس، شمارهتلفن و راههای ارتباطی با آن کاملاً ذکر شود. همچنین استفاده از شعار شرکت یا توضیح مختصری درباره عملکرد آن نیز در کاتالوگ مناسب است. بعد از آن روند فهرستبندی و معرفی محصولات و خدمات آغاز میشود. ایدههای کاتالوگ تبلیغاتی بسیار متنوع است و بهتر است پس از بررسی نمونه های کاتالوگ به انتخاب ساختار کاتالوگ خود بپردازید.
در طراحی کاتالوگ برای محصول باید نکاتی رعایت شود تا نتیجه مطلوب خود را دهد. رعایت این نکات وظیفه طراح کاتالوگ است. طراح باید به اصول رنگشناسی، شناسایی هدف و انتخاب درست فونت تسلط کافی داشته باشد. در ادامه اصولی که باید در طراحی کاتالوگ محصول رعایت شود را خدمت شما بیان میکنیم.
در صنعتهای مختلفی از کاتالوگ استفاده میکنند. همانطور که قبلاً گفتهایم کاتالوگ کتابچه راهنمایی برای خرید بهتر یک محصول است. ازاینرو صاحبان کسبوکار از کاتالوگها برای معرفی محصول استفاده میکنند، زیرا مشتری در انتخاب راحتتر تصمیمگیری میکند و با تمام محصولات یک برند و کیفت و خدمات آن کامل آشنا میشود. توجه داشته باشید که کاتالوگ معرفی محصول با بروشور های تبلیغاتی متفاوت است. تفاوت کاتالوگ و بروشور را در مقاله ای به طور کامل شرح داده ایم.
به همین دلیل امروزه استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصولات در صنعتهای زیادی رایج شده است. صنعتهایی چون دستگاههای پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه و همچنین کالاهای چوبی و خواب از کاتالوگ استفاده میکنند.
به دلیل تجربه بالای گرافیستهای ما، طراحی کاتالوگ شیک با ایدههای ناب و مرغوبترین تصاویر عکاسی شده انجام میشود.دیزاین کالانمای شیک مزایای بسیاری را برای بیزینس شما به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها به شرح ذیل است:
طراحی حرفه ای کاتالوگ با توجه به رقابت بسیاری که بین صاحبان کسب و کارهای مختلف وجود دارد، به یکی از تاثیرگذارترین روشهای تبلیغات تبدیل شده است. از آنجا که در سایت سلام گرافیک اصول حرفهای و خلاقانه به منظور طراحی تخصصی کاتالوگ استفاده میشود، برخی فکر میکنند هزینه زیادی را برای طراحی این محصول باید پرداخت کنند. در صورتیکه سلام گرافیک با طراحی کاتالوگ ارزان، بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه میدهد. از اینرو مخاطبان میتوانند پس از مطالعه متن کاتالوگ طراحی شده توسط تیم سلام گرافیک، در مدت زمان کوتاهی با کالاها یا خدمات شرکت ارتباط برقرار کرده و پیام اصلی بیزینسها را دریافت کنند. طراحی، چاپ کاتالوگ و طراحی کاتالوگ دیجیتال که در این آژانس تبلیغاتی ارائه میشود، کاملاً محصول محور هستند و تمرکز اصلی آنها بر روی فروش بیشتر قرار داده شده است؛ نه اطلاعات اضافی. بهترین طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را از سلام گرافیک بخواهید.
برای رعایت کردن اصول و قواعد استفاده از فونت و رنگ و… در طراحی یک کاتالوگ خاص و منحصربهفرد نیاز به نرمافزار است. یک نرمافزار طراحی گرافیکی باید مزیتها و ویژگیهایی را دارا باشد تا مناسب برای دیزاین کاتالوگ شود. امروزه از نرمافزارهای متعددی در زمینه طراحی استفاده میکنند. با ورود به دنیای دیجیتال و اینترنتی، اهمیت استفاده و بهکارگیری از این برنامهها روزافزون شده است. بهترین برنامه طراحی ساخت کاتالگ شما موارد زیر است:
از آنجایی که هدف اصلی شرکتهای معتبر خدمات طراحی گرافیک، رضایت حداکثری مشتری از نتیجه طراحی است، قبل از شروع کار، برای مشتریان خود بریف ارسال میکنند تا کارفرما به طور شفاف و دقیق خواستههای خود را در آن توضیح دهد. معمولا مشتری در بریف باید موارد زیر را به طور دقیق شرح دهد:
اکنون به خوبی میدانید که طراحی کاتالوگ چیست؟ طراحی کاتالوگ امروزه یکی از موثرترین روشهای بازاریابی به شمار میرود. زیرا کاتالوگها دربردارنده اطلاعات مفیدی از محصولات یا خدمات شرکتها هستند و با اهداف جذب مشتری بیشتر تهیه میشوند. در گذشتهای نه چندان دور این محصولات تبلیغاتی تنها به صورت فیزیکی در دسترس مخاطبان قرار میگرفتند. اما این روزها با رونق یافتن کسب و کارهای آنلاین طراحی کاتالوگ الکترونیکی نیز بسیار رواج پیدا کرده است. کارشناسان با تجربه سلام گرافیک تلاش میکنند که نابترین ایده برای طراحی کاتالوگ را در جهت اهداف تجاری صاحبان مشاغل به کار ببرند. این مزیت موجب میشود که شرکتها بتوانند نتیجه مطلوبی را از تبلیغات بگیرند و فروش آنها تا حد زیادی افزایش یابد.
در حالت کلی به سلسله اقداماتی که برای طراحی و پیاده سازی اصولی یک کالا نما انجام میشود، اصول طراحی کاتالوگ گفته میشود.
استفاده از این اصول دشوار نیست فقط باید بهدرستی شناخته شده و بکار گرفته شود. برای استفاده از کالا نما در تبلیغات، مهمترین بخش رعایت اصول طراحی کاتالوگ است. اصولی چون رعایت فهرستبندی، رنگبندی، انتخاب فونت، سایز و قطع کاتالوگ و… در کاتالوگ باید بکار گرفته شود. تبلیغات یکی از مسائلی است که باید به آن اهمیت دهید.
قبل از پیاده سازی این نکات، باید به دنبال ایده طراحی کاتالوگ خود باشید. پس از پیدا کردن ایده موردنظر، می توانید به دنبال اصول پیاده سازی آن باشید.
تصاویری که استفاده میشود باید وضوح و کیفیت عالی داشته باشد. متنی که نوشته میشود باید فونت مناسب داشته و همخوانی با تصاویر داشته باشد. همچنین باید گفت رعایت این موارد در طراحی کاتالوگ حرفه ای باعث برندسازی و اعتبار نام در بین مخاطبان میشود.
یکی از نکات مهم در طراحی کاتالوگ شناخت مخاطب آن است. در ابتدا باید مخاطبی که قرار است از آن استفاده کند شناسایی شود. یعنی سلیقه و نوع نگاه او کاملاً در نظر گرفته شود. این روش باعث میشود کالانما بهتر به دل مخاطب بنشیند و از نگاهکردن به آن لذت ببرد.
تولید محتوای صحیح به معنای استفاده از کلمات و مطالب مهم و کلیدی در کاتالوگ است. همچنین استفاده از اطلاعاتی که نیاز است مشتری کاملاً در جریان آن قرار گیرد الزامی است. درواقع کاتالوگ باید جامع و کامل باشد تا دیگر جای سؤالی برای مشتری وجود نداشته باشد.
عکس از موارد مهم و تأثیرگذاری در طراحی کاتالوگ است که استفاده از آن نباید فراموش شود. بهتر است از عکسهای مرتبط با موضوع یا از خود همان خدمت و محصول استفاده شود تا مخاطب در جریان روند کار قرار گیرد. عکسهایی که در کالا نما استفاده میشود باید دارای وضوح و کیفیت بالایی باشد تا نگاه مخاطب را آزرده نکند.
رنگشناسی از قواعدی است که طراح کاتالوگ باید آن را فرابگیرد. در یک کالا نما رنگبندی آن اهمیت زیادی دارد. اگر ترکیب رنگها بهدرستی رعایت نشود کاتالوگ زیبایی خود را از دست میدهد. همچنین علاوه بر رنگ، انتخاب فونت مناسب نیز حائز اهمیت است. فونت نباید زیاد بزرگ و یا کوچک باشد. خوانایی فونت در کار نما مهم است، زیرا نباید مخاطب را سردرگم کند.
یکی دیگر از اصول مهم در طراحی کاتالوگ سایز آن است. این سایز بسته به نوع کالا نما و نظر کارفرما انتخاب میشود.
نوع کاتالوگ (معرفی محصول، تبلیغاتی یا خدماتی) در تعیین نوع کاغذ نقش دارد، زیرا محتوای کالانما تعیین میکند جنس کاغذ آن براق یا مات باشد.
یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان طراحی و حتی در زمان چاپ به آن توجه داشته باشید، وجود تفاوت در رنگ مانیتور با رنگ هنگام چاپ است. طراح حرفهای کاتالوگ به خوبی میداند که رنگ در مانیتور با رنگ در چاپ متفاوت است به همین دلیل کدهای رنگ را در هنگام چاپ به چاپ خانه گرافیک ارائه میدهد.
عدم توجه به همین مورد کوچک میتواند کاتالوگ شما را نامناسب جلوه دهد. البته نوع جنس مقوا در طراحی کاتالوگ نیز بر کیفیت نهایی طراحی کاتالوگ تاثیرگذار است. استودیو خلاق سلام گرافیک متخصص دیزاین و چاپ انواع کالا نما در خدمت شماست.
یک طراح کاتالوگ باید به برخی نکات توجه داشته باشد. مهارت های طراح کاتالوگ شامل موارد مختلفی می شود که به برخی از آنها اشاره کرده ایم. طراحی کاتالوگ نیز مانند هر امر دیگری نیازمند خلاقیت و رعایت برخی نکات و استانداردهاست تا بتواند در نوع خود به خوبی تاثیرگذار باشد و محصولات و یا خدمات یک شرکت را به صورت هر چه بهتر به مشتریان معرفی کند. طراحان کاتالوگ در سلام گرافیک با رعایت تمامی استانداردها و اصول طراحی کاتالوگ، کاتالوگی درخور و با کیفیت را در اختیار مشتریان قرار میدهند.
باید تاکنون متوجه شده باشید که هرکدام از رنگ ها، تاثیری خاص بر روی کاتالوگ دارند. بهتر است ابتدا با رنگ های مختلف در طراحی کاتالوگ آشنا شوید و سپس نمونه های طراحی کاتالوگ را بررسی کنید. استفاده از رنگ درست و آشنا به اصول رنگ شناسی، یکی از خصوصیت های کاتالوگ حرفه ای است.
رنگ زرد حس مثبتاندیشی و تمرکز را به مخاطب القا میکند. اگر در کاتالوگ محتوای زیادی برای خواندن دارید از رنگ زرد استفاده کنید تا تمرکز بیشتری هنگام خواندن برای مخاطب به وجود آورد.
این رنگ سرشار از هیجان و انرژی است. از این رنگ بهتر است برای مطالب مهم و Bold در کاتالوگ استفاده کنید.
رنگ آبی نماد اعتماد و آرامش است. ازاینرو برای کاتالوگهای تبلیغاتی و صنعتی از رنگ آبی استفاده میکنند.
رنگ صورتی نماد عشق و صلح و آرامش است. از این رنگ در اغلب کاتالوگها میتوان استفاده کرد.
رنگ مشکی نشانه قدرت و استحکام است. از این رنگ در طراحی کاتالوگهای بهخصوصی استفاده میشود زیرا مخاطب خاص خود را دارد.
انتخاب صحیح رنگها در خروجی کار و تأثیرگذاری کاتالوگ تأثیر مهمی دارد. یک طراح باید به تأثیر رنگها مسلط باشد تا طراحی موفقی را به ارمغان آورد.
در فرآیند تبلیغات ارائه کاتالوگ یکی از اصلیترین راههایی است که میتواند به خوبی مشتریان و مخاطبان شما را از محصولات و همچنین قیمت آنها با خبر کند. در زمان طراحی کاتالوگ تبلیغاتی عموما طراحی لیستی از محصولات، قیمت و ویژگیهای آنها را قرار میدهد. وابسته به آن که کسب و کار شما بیزینس در بیزینس است یا بیزینس در مشتری، نوع نوشتار و همچنین عکسهایی که در کاتالوگ به کار میرود متفاوت است. پیشنهاد میکنیم مقاله کاتالوگ چیست را مطالعه کنید.
حداکثر ده روز کاری