تراکت یکی از راههای مناسب برای افزایش مخاطب و فروش است. فرقی ندارد کسب و کار شما چیست، استفاده کردن از تراکت میتواند حجم مشتریان شما را افزایش دهد. موارد مختلفی در زمان طراحی تراکت باید در نظر گرفته شود از انتخاب فونت مناسب گرفته تا رنگ بندی تراکت. استودیو خلاق سلام گرافیک ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ تراکت آماده ارائه خدمات به صورت تخصصی است. برای دریافت مشاوره رایگان کافی است با ما تماس بگیرید.
صاحبان کسب و کارهای امروزی برای معرفی محصولات و خدمات خود و فروش بیشتر، از راههای تبلیغاتی متعددی استفاده میکنند. یکی از معروفترین روشهای تبلیغات که در کنار بازخورد بالایی که دارد، کم هزینه و پرکاربرد نیز هست، استفاده از تراکت تبلیغاتی است. تراکتهای تبلیغاتی برگهای هستند که بر روی آن یک محصول و یا خدمات یک موسسه چاپ میشود و در اختیار مردم قرار میگیرد. البته کاربرد تراکتهای تبلیغاتی تنها به این مورد ختم نشده و در موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو میتوان گفت تراکتهای تبلیغاتی تنها برای تبلیغ یک محصول و یا خدمات به کار نمیروند، بلکه از تراکتهای تبلیغاتی برای معرفی تخفیفات فصلی فروشگاهها، برای تبلیغ یک رویداد مانند کنسرت موسیقی، جشنواره، گردهماییها و … و برای ارائه دستورالعمل استفاده از یک کالای خاص نیز استفاده میشود. به دلیل پرکاربرد بودن این محصولات هم کسب و کارهای بزرگ و هم کسب و کارهای کوچک از آن استفاده میکنند تا پیام تبلیغاتی خود را به دست مخاطبان خود برسانند. تراکتهای تبلیغاتی باید به سادگی هر چه تمامتر پیام تبلیغاتی مذکور را به مخاطبان منتقل کنند، به همین دلیل در طراحی تراکت تبلیغاتی سادگی اهمیت بسیار بالایی دارد. گفتنی است تراکتها میتوانند با هر رنگی چاپ شوند ولی بهتر است در طراحی تراکت از صفحات تمام رنگی استفاده شود تا تراکت تبلیغاتی به خوبی بتواند توجه مردم را جلب کند.
تراکتهای تبلیغاتی میتوانند در ابعاد مختلفی چاپ شوند به همین دلیل در صورتی که به دنبال چاپ تراکت تبلیغاتی برای کسب و کار خود هستید میتوانید برای کم شدن هزینهها ابعاد کوچکی از تراکتها را سفارش دهید. گفتنی است در اکثر مواقع از یک طرف برگههای تراکتهای تبلیغاتی برای چاپ استفاده میشود، به همین دلیل در صورتی که شما نیز میخواهید تراکت تبلیغاتی کسب و کار خود را یک طرفه چاپ کنید، به ابعاد مناسب برای آن توجه کافی داشته باشید تا فضای کافی برای چاپ محتوای مورد نظر خود داشته باشید. اندازههای استاندارد تراکتهای تبلیغاتی به شرح زیر هستند:
خوب است بدانید که در بین این ابعاد، ابعاد A7 کوچکترین است. همچنین ابعاد A7 در بین ابعاد دیگر رایجترین سایز مناسب برای تراکت بوده و اندازه آن را در اندازه کارت پستالها میتوان دید. از دیگر اندازههای رایج برای چاپ تراکت اندازه DL است که یک سوم اندازه A4 است.
برای داشتن یک تراکت تبلیغاتی با طراحی خوب نیاز به رعایت برخی اصول است تا تراکت به اندازه کافی چشمگیر و جلب توجه کننده باشد و بتواند پیام خود را به مخاطب منتقل کند. سلام گرافیک توجه کافی به این موارد داشته و از این رو سعی در ارائه بهترین و با کیفیتترین طراحی تراکت است تا مشتریان از نتیجه کار خود راضی باشند. در ادامه با برخی از نکات کلیدی برای طراحی اصولی تراکت بیشتر آشنا خواهید شد:
سفارش طراحی تراکت تبلیغاتی یکی از مواردی است که در سالهای اخیر بیشتر توسط مدیران و صاحبان کسب و کارها به آن پرداخته میشود. معمولاً شرکتها و کسب و کارهای بزرگ طراحی تراکت تبلیغاتی را برونسپاری میکنند تا طرحی باکیفیت و جذاب داشته باشند. به طور کلی برونسپاری پروژههای طراحی از جمله طراحی لوگو، پوستر، کارت ویزیت، و تراکت ارزانتر، سریعتر، و همچنین مطمئنترین راه برای استفاده از تجربه و تخصص افراد کاربلد است. خوشبختانه امروزه با گسترش تکنولوژی و استفاده همگان از فضای مجازی میتوانید طراحی تراکت تبلیغاتی برای کسب و کار خود را به صورت آنلاین به شرکتهایی که کیلومترها از شما دور هستند بسپارید.
یافتن یک طراح حرفهای و مناسب برای طراحی تراکت تبلیغاتی میتواند به چالشی بزرگ برای کسب و کار شما تبدیل شود. سلام گرافیک با تکیه بر دانش و تجربه خود در زمینه طراحی المانهای تبلیغاتی به شما کمک خواهد کرد که به مناسبترین طرح برای تراکت خود برسید. تیم ما با در نظر گرفتن جامعه هدف، نوع کسب و کار، و همچنین نظرات و سلایق شما اقدام به طراحی تراکت خواهد کرد. در نهایت میتوانید با مشورت و هماهنگی با طراحان ما به بهترین طرح برای تراکت خود برسید. سفارش طراحی تراکت تبلیغاتی راهی بسیار کمهزینه و در عین حال موثر برای بازاریابی برند شماست؛ پس بهتر است سعی کنید با استفاده هوشمندانه و صحیح از آن از رقبایتان متمایز شوید.
به طور کلی روند ثبت سفارش برای طراحی تراکت به هیچ وجه پیچیده نیست و میتوانید به راحتی آن را انجام دهید. بسیاری از شرکتهای طراحی امروزه با کمک وبسایت و شبکههای اجتماعی خود سفارشهای آنلاین را نیز میپذیرند. بدین ترتیب برای سفارش تراکت حتی نیازی به خروج از خانه خود هم نخواهید داشت. مراحل سفارش تراکت را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:
در اولین مرحله شما باید اطلاعات لازم و جزئیات مربوط به کسب و کار خود و همچنین انتظاراتتان را با طراح به اشتراک گذارید. این اطلاعات شامل نوع فعالیت کسب و کار شما، متنهای مورد نظر، رنگبندی مورد نظر برای تراکت، ابعاد تراکت، نوع و جنس کاغذ تراکت و… خواهد بود. اگر به صورت آنلاین سفارش میدهید باید این اطلاعات را در فرم مربوطه وارد کرده و آن را ثبت کنید. اگر قصد سفارش به صورت حضوری را دارید میتوانید در جلسه حضوری که با طراح برگذار میشود این اطلاعات را ارائه داده و به بحث و گفت و گو بپردازید. در انتها باید هزینه مشخص شده از سوی شرکت را پرداخت کنید.
طراحان پس از دریافت اطلاعات لازم شروع به طراحی اتودهای اولیه بنا بر سفارش شما میکنند. توجه داشته باشید که تعداد اتودها در زمان ثبت سفارش مشخص شده و هزینه نهایی طراحی نیز ممکن است بر اساس این مورد افزایش یا کاهش داشته باشد.
در این مرحله شما میتوانید اتودهای طراحی شده را مشاهده کرده و موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر قصد ایجاد اصلاحات و تغییرات جزئی در اتودها را دارید میتوانید نظر خود را به همراه طرح انتخابی ارائه کنید. طراحان با توجه به نظرات شما اتودها را ویرایش کرده و مجدداً آنها را برای شما ارسال خواهند کرد.
در آخرین مرحله میتوانید فایلهای مربوط به تراکت با فرمتی که در زمان ثبت سفارش مشخص کردهاید را از طراح دریافت کنید. ممکن است در زمان ثبت سفارش چند عدد ویرایش را نیز درخواست کرده باشید. در این صورت میتوانید پس از دریافت فایلهای نهایی در صورت تمایل تقاضای برخی ویرایشهای جزئی در آنها را داشته باشید. توجه داشته باشید که معمولاً هزینهای مجزا برای ویرایش فایلهای نهایی تراکتها توسط شرکت طراحی گرافیک دریافت میشود.