تاریخ بروزرسانی: آگوست 11, 2022

طراحی هویت بصری 

طراحی هویت بصری (Visual identity design) چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی هویت بصری کجاست؟ هویت بصری سازمان باید به چه صورتی پیاده سازی شود؟ استفاده از چه المان‌هایی در هویت بصری شخصی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؟ هویت بصری از المان‌های مختلفیی تشکیل شده است، لوگو، کارت ویزیت، رنگ سازمانی، سربرگ، بسته بندی، عکاسی، کاتالوگ، پوستر، اینفوگرافیک و… است. به نوعی می‌توان گفت که هویت بصری اصلی‌ترین موردی است که برای داشتن یک برند به آن نیاز داریم. طراحی هویت بصری مناسب می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان و شرکت کمک کننده باشد. طراحی هویت بصری مناسب می‌تواند به خوبی باعث شود که کسب و کار شما متمایز از دیگر رقبا دیده شود. استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک خدمات ویژه‌ای برای طراحی هویت بصریی سازمان شما در نظر گرفته است، همین حالا با ما تماس بگیرید. 

نمونه کارهای طراحی هویت بصری برند

چند نمونه طراحی هویت بصری استودیو خلاق سلام گرافیک را مشاهده کنید پس از آن سفارش خود را نهایی کنید!

اهمیت طراحی هویت بصری در کسب و کار

اهمیت ساخت هویت بصری برای بیزینس‌ها چیست؟ همان‌طور که حتما تا به اینجای مطلب دریافتید دیزاین هویت بصری یکی از ارکان‌های اصلی ساخت یک برند است. دلیل این اهمیت نیز این است که بیزینس‌ها در دنیای پررقابت امروزی به سرعت در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند. بنابراین قطعا به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید که شما را از دیگر رقیب‌هایتان متمایز کند. برای رسیدن به این تمایز قرار نیست خدمات خیلی خارق العاده یا منحصربه‌فرد ارائه دهید تا دیگران شما را به خاطر بسپارند.

با دیزاین هویت بصری می‌توانید حتی یک کالا یا محصول پررقیب را به راحتی بفروشید. همه چیز به هویت بصری شما و اینکه چگونه خود را به دیگران معرفی کرده‌اید بستگی دارد. فراموش نکنید که مردم دوست ندارند از جایی خرید کرده یا خدماتی دریافت کنند که هیچ نام و نشان و هویت مشخصی ندارد. پس اگر به دنبال تجارت در دنیای امروزی هستید باید طراحی هویت بصری را جدی بگیرید.

طراحی هویت بصری حرفه‌ای

طراحی هویت بصری حرفه‌ای

چرا طراحی هویت بصری با سلام گرافیک؟

خلاقیت در طراحی هویت برند

خلاقیت در طراحی هویت برند

نمونه کارهای  هویت بصری متعدد

نمونه کارهای هویت بصری متعدد

قیمت طراحی هویت بصری

تعرفه هویت بصری چقدر است؟ نرخ هویت بصری به قیمت هر یک از اقلام مورد نیاز برای ساخت هویت بصری بستگی دارد. برای تخمین قیمت هویت بصری به صورت تقریبی باید ببینید هدف شما از خلق این هویت بصری چیست و برای ساخت شخصیت برند خود به طراحی چه اقلامی نیازمند هستید. به عنوان مثال آیا می‌خواهید هویت برند خود را تنها با طراحی لوگو و کارت ویزیت بسازید یا به طراحی لباس سازمانی نیز نیازمند هستید؟ کم یا زیاد شدن اقلام ساخت هویت بصری در هزینه هویت بصری تاثیرگذار خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی هویت بصری برند از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید تا مشاوران سایت شما را برای سفارش هویت بصری راهنمایی کنند.

پادکست هویت بصری 

هنوز نمی‌دانید چرا از هویت بصری برای کسب و کار خود استفاده می‌کنیم؟ از کارکرد هویت بصری در شرکت و مجموعه خود خبر ندارید؟ اگر قرار است هویت بصری مناسبی برای کسب و کار خودتان اقدام کنید، قبل از هر چیزی پادکست هویت بصری را چندین و چند بار گوش دهید.

اهمیت طراحی هویت بصری در کسب و کار

اهمیت ساخت هویت بصری برای بیزینس‌ها چیست؟ همان‌طور که حتما تا به اینجای مطلب دریافتید دیزاین هویت بصری یکی از ارکان‌های اصلی ساخت یک برند است. دلیل این اهمیت نیز این است که بیزینس‌ها در دنیای پررقابت امروزی به سرعت در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند. بنابراین قطعا به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید که شما را از دیگر رقیب‌هایتان متمایز کند. برای رسیدن به این تمایز قرار نیست خدمات خیلی خارق العاده یا منحصربه‌فرد ارائه دهید تا دیگران شما را به خاطر بسپارند.

با دیزاین هویت بصری می‌توانید حتی یک کالا یا محصول پررقیب را به راحتی بفروشید. همه چیز به هویت بصری شما و اینکه چگونه خود را به دیگران معرفی کرده‌اید بستگی دارد. فراموش نکنید که مردم دوست ندارند از جایی خرید کرده یا خدماتی دریافت کنند که هیچ نام و نشان و هویت مشخصی ندارد. پس اگر به دنبال تجارت در دنیای امروزی هستید باید طراحی هویت بصری را جدی بگیرید.

ویدیوی چرا به هویت بصری نیاز داریم

از هویت بصری به میزان زیادی گفتیم، هویت بصری تشکیل دهنده برند سازمان ماست، بدون هویت بصری به هیچ عنوان نخواهیم توانست کسب و کار خود را به موفقیت برسانیم. مجتبی ملاکی مدیر استودیو خلاق سلام گرافیک در رابطه با اهمیت استفاده شرکت‌ها از هویت بصری می‌گوید. قبل از آن که سفارش طراحی هویت بصری برند یا سازمانتان را ثبت کنید دیدن این ویدیو به شما پیشنهاد می‌شود. 

به خاطر سپاری شما و کسب و کارتان تنها از یک طریق اتفاق می‌افتد و آن هم داشتن هویت بصری مناسب و حرفه‌‍ای است. ما هویت ساز برند شماییم. 

می‌دانیم که هر برند با یک معرفه و موضوع شناخته می‌شود. این کارکرد اصلی هویت سازی برای برند است. اگر برندتان هویت مناسب و حرفه‌ای نداشته باشد به خوبی نمی‌تواند اجرا کننده و بر طرف کننده کسب و کارتان باشد. طراحی هویت بصری برند با تیم حرفه‌ای سلام گرافیک 

گوش به زنگتونیم!

ما آماده پاسخگویی به هر گونه سوال در رابطه با طراحی هویت بصری هستیم

0935-505-4580

نظرات مشتریان

تنها کافی‌است نظر سفارش دهندگان طراحی هویت بصری را بخوانید

ایمان امین الشریعه - طراح گرافیست

تجربه خوبی از همکاری با مجموعه سلام گرافیک دارم، یک تیم حرفه‌ای در کنار ارائه کار عالی از جمله ویژگی‌های تیم سلام گرافیک.

ناصر جاوید - طراح گرافیک

همکاری چندین ساله با تیم قوی و کاربلد سلام گرافیک تجربه‌های خوبی رو برای استارتاپ‌هایی که راه اندازی کردم عالی بود.

وظایف شرکت هویت بصری

کمی پیش به اقلام مورد نیاز برای ساخت هویت بصری اشاره کرده‌ایم. همان‌طور که خواندید برای طراحی هویت بصری تنها یک گرافیست کافی نیست؛ شما به یک تیم فعال در این زمینه نیاز دارید. تیمی که در رابطه با ساخت هویت بصری تجربه و سابقه کافی داشته باشید و به درستی بداند که اهمیت هویت بصری چیست و چگونه می‌تواند با دیزاین درست هویت بصری موجب رشد و توسعه کسب و کارها شود.

با توجه به اهمیت بالای طراحی هویت بصری بهترین اقدام این است که این کار را به یک آژانس هویت بصری بسپارید. های گرافیک به عنوان یک شرکت طراحی گرافیک و ساخت هویت بصری با چندین سال سابقه در زمینه انجام امور گرافیکی سفارش هویت بصری شما را به نحواحسن انجام می‌دهد.

سفارش طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری برند کاری کاملاً تخصصی بوده و به کمک طراحان باتجربه و ماهر نیاز دارد. از این رو توصیه می‌شود که این کار را بر عهده شرکت‌های طراحی گرافیک بگذارید. تنها کافیست بهترین شرکت طراحی هویت بصری را انتخاب کرده و پس از سپری کردن جلسات مشاوره و گفت و گو سفارش خود را ثبت کنید. هویت بصری برند شما پس از گذشت چند هفته تا چند ماه آماده ارائه خواهد بود.

توصیه‌های مهم برای ساخت هویت بصری توسط آژانس‌ها 

طراحی هویت بصری برند کاری بسیار حساس است که باید در روند سفارش و انجام آن به چند توصیه مهم توجه داشته باشید. اگر به هنگام سفارش به این نکات توجهی نداشته باشید ممکن است در آینده‌ای نزدیک ناچار به صرف زمان و البته هزینه‌های بیش‌تری شوید. علاوه بر این بهتر است در همان ابتدای شروع به کار نسبت به سفارش طراحی هویت بصری برند خود اقدام کنید تا بیش‌ترین نتیجه را از تلاش‌های خود دریافت کنید. در ادامه برخی از نکاتی که بهتر است در این روند به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی می‌کنیم:

نوع فعالیت کسب و کار خود را در نظر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در سفارش طراحی هویت بصری به آن توجه داشته باشید نوع فعالیت کسب و کار است. دقت داشته باشید که هویت مجموعه شما و شخصیت آن باید در قالب هویت بصری منعکس شود. در واقع مخاطبان باید بتوانند با مشاهده المان‌های بصری برند شما به راحتی به هویت و نوع فعالیت کسب و کارتان پی ببرند. البته هر هویت بصری 4 عنصر اصلی شامل لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی برند، و همچنین المان‌های گرافیکی دارد. به طور مثال رنگ یک عنصر پایه‌ای است که در طراحی سربرگ، بسته‌بندی، و یا وبسایت از آن استفاده می‌شود. ترکیب تمام این 4 عنصر می‌تواند هویت بصری تمام اجزاء برند شما را تشکیل دهد.  به همین دلیل هم باید بتوانید تمام جزئیات برند خود را به خوبی در این 4 عنصر منعکس کنید. برای درک بهتر جزئیات مربوط به کسب و کار خود می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • دلیل و انگیزه تاسیس مجموعه شما چیست؟
  • کلمه‌ی کلیدی برای توصیف سازمانتان چیست؟
  • شرکت شما چه برتری نسبت به رقیبان خود دارد؟
  • چه محصولاتی تولید می‌کنید؟/چه خدماتی ارائه می‌دهید؟
  • مخاطبان هدفتان چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟
  • برند شما بیش‌تر رسمی است یا دوستانه؟
  • شعار تبلیغاتی شما چیست؟

 نمونه کارهای پیشین طراحان را بررسی کنید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم طراحی هویت بصری باید به دست متخصصان در این زمینه انجام پذیرد. اگر این کار را بر عهده افراد تازه‌کار و بی‌تجربه گذارید کیفیت محصول نهایی به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. از این رو بهتر است سعی کنید از میان شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این زمینه بهترین و باتجربه‌ترین مورد را انتخاب کنید. توصیه ما به شما بررسی نمونه کارهای پیشین طراحان است. با بررسی نمونه کارهای پیشین می‌توانید کیفیت و البته سبک کاری شرکت مورد نظر را بهتر درک کرده و تصمیم مناسب‌تری بگیرید. شرکت سلام گرافیک با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی لوگو، بسته‌بندی، کارت ویزیت، سربرگ، و دیگر المان‌های حائز اهمیت در هویت بصری در خدمت شما عزیزان است.

ضرورت طراحی هویت بصری برند

چرا هویت سازی برند تا این اندازه حائز اهمیت است؟ پس از آنکه برند خود را راه اندازی کرده و آن را به افراد معرفی کردید، مردم در رابطه با شما و خدماتی که ارائه می‌دهید صحبت خواهند کرد. این شما هستید که با طراحی هویت بصری برندتان مشخص می‌کنید کسب و کارتان در نگاه دیگران چگونه جلوه کند. طراحی و هویت بصری را می‌توان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای رقابت با دیگر کسب و کارها دانست. هرچه خلاقیت در دنیای امروزی بیشتر می‌‌شود نیاز به ساخت هویت بصری برای برند نیز بیشتر حس می‌شود. 

هویت بصری اگر به درستی خلق شود می‌تواند پیام کسب و کارتان را به راحتی به دیگران منتقل کرده، اعتبار و وجهه تجاری شما را تقویت کند و به راحتی اعتماد و توجه مخاطبان را نیز جلب کند. از همین‌رو برای طراحی هویت بصری خود می‌توانید چند نمونه هویت بصری ببینید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید چگونه هویت و شخصیت برند خود را بسازید.

پیشنهاد ما این است که هویت سازمانی برندهای بزرگ مانند تپسی، اسنپ فود، دیجی کالا و… را به دقت بررسی کنید و ببینید چه المان‌هایی در ساخت این هویت‌های سازمانی موجب موفقیت آن‌ها شده است. همچنین می‌توانید نمونه کار هویت بصری طراحی شده از سوی تیم های گرافیک را نیز در سایت مشاهده کرده و برای سفارش طراحی هویت بصری با ما تماس بگیرید. با چند نمونه طراحی هویت بصری برند، استودیو خلاق سلام گرافیک آشنا شوید. 

پالت رنگی چه اهمیتی در طراحی هویت بصری برند دارد؟

رنگ‌ها اولین چیزی هستند که می‌توانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. علاوه بر این هر رنگ می‌تواند بیانگر پیام و احساسی خاص باشد. از این رو با استفاده از ترکیب رنگی مناسب می‌توانید به خوبی هویت کسب و کار خود را نشان داده و پیام‌های مورد نظرتان را به مشتریان برسانید.

آیا کسب و کار من هم به طراحی هویت بصری نیاز دارد؟

طراحی هویت بصری برند آنچنان مهم است که به جرئت می‌توان گفت تمام کسب و کارها در هر زمینه‌ای به آن احتیاج خواهند داشت. با طراحی هویت بصری برند می‌توانید جای خود را در بازار محکم کرده و نظر مخاطبان را جلب کنید.

آیا اوراق اداری نیز جزوی از هویت بصری برند است؟

بله. بسته به نوع و زمینه فعالیت کسب و کارتان، طراحی اوراق اداری نیز می‌تواند جزوی از هویت بصری برند باشد. برای طراحی هویت بصری برند می‌توانید با همکاران ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.

4.7/5 - (6 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.