طراحی هویت بصری 

طراحی هویت بصری چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ 

نمونه کارهای طراحی هویت بصری برند

هویت بصری اگر به درستی خلق شود می‌تواند پیام کسب و کارتان را به راحتی به دیگران منتقل کرده، اعتبار و وجهه تجاری شما را تقویت کند و به راحتی اعتماد و توجه مخاطبان را نیز جلب کند. از همین‌رو برای طراحی هویت بصری خود می‌توانید چند نمونه هویت بصری ببینید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید چگونه هویت و شخصیت برند خود را بسازید.

پیشنهاد ما این است که هویت سازمانی برندهای بزرگ مانند تپسی، اسنپ فود، دیجی کالا و… را به دقت بررسی کنید و ببینید چه المان‌هایی در ساخت این هویت‌های سازمانی موجب موفقیت آن‌ها شده است. همچنین می‌توانید نمونه کار هویت بصری طراحی شده از سوی تیم های گرافیک را نیز در سایت مشاهده کرده و برای سفارش طراحی هویت بصری با ما تماس بگیرید. با چند نمونه طراحی هویت بصری برند، استودیو خلاق سلام گرافیک آشنا شوید. 

سفارش طراحی هویت بصری برند

سفارش طراحی هویت بصری برند

پخش ویدیو

چرا طراحی هویت بصری با سلام گرافیک؟

طراحی هویت بصری حرفه‌ای

طراحی هویت بصری حرفه‌ای

خلاقیت در طراحی هویت برند

خلاقیت در طراحی هویت برند

نمونه کارهای  هویت بصری متعدد

نمونه کارهای هویت بصری متعدد

اهمیت طراحی هویت بصری در کسب و کار

اهمیت ساخت هویت بصری برای بیزینس‌ها چیست؟ همان‌طور که حتما تا به اینجای مطلب دریافتید دیزاین هویت بصری یکی از ارکان‌های اصلی ساخت یک برند است. دلیل این اهمیت نیز این است که بیزینس‌ها در دنیای پررقابت امروزی به سرعت در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند. بنابراین قطعا به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید که شما را از دیگر رقیب‌هایتان متمایز کند. برای رسیدن به این تمایز قرار نیست خدمات خیلی خارق العاده یا منحصربه‌فرد ارائه دهید تا دیگران شما را به خاطر بسپارند.

با دیزاین هویت بصری می‌توانید حتی یک کالا یا محصول پررقیب را به راحتی بفروشید. همه چیز به هویت بصری شما و اینکه چگونه خود را به دیگران معرفی کرده‌اید بستگی دارد. فراموش نکنید که مردم دوست ندارند از جایی خرید کرده یا خدماتی دریافت کنند که هیچ نام و نشان و هویت مشخصی ندارد. پس اگر به دنبال تجارت در دنیای امروزی هستید باید طراحی هویت بصری را جدی بگیرید.

قیمت طراحی هویت بصری

تعرفه هویت بصری چقدر است؟ نرخ هویت بصری به قیمت هر یک از اقلام مورد نیاز برای ساخت هویت بصری بستگی دارد. برای تخمین قیمت هویت بصری به صورت تقریبی باید ببینید هدف شما از خلق این هویت بصری چیست و برای ساخت شخصیت برند خود به طراحی چه اقلامی نیازمند هستید. به عنوان مثال آیا می‌خواهید هویت برند خود را تنها با طراحی لوگو و کارت ویزیت بسازید یا به طراحی لباس سازمانی نیز نیازمند هستید؟ کم یا زیاد شدن اقلام ساخت هویت بصری در هزینه هویت بصری تاثیرگذار خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی هویت بصری برند از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید تا مشاوران سایت شما را برای سفارش هویت بصری راهنمایی کنند.

پادکست هویت بصری 

اگر قرار است هویت بصری مناسبی برای کسب و کار خودتان اقدام کنید، قبل از هر چیزی این پادکست را چندین و چند بار گوش دهید.

نظرات مشتریان

از زبان سفارش دهندگان طراحی هویت بصری بخوانید

امین دلخوش

تجربه خوبی از همکاری با مجموعه سلام گرافیک دارم، یک تیم حرفه‌ای در کنار ارائه کار عالی از جمله ویژگی‌های تیم سلام گرافیک.

ناصر جاوید

همکاری چندین ساله با تیم قوی و کاربلد سلام گرافیک تجربه‌های خوبی رو برای استارتاپ‌هایی که راه اندازی کردم عالی بود.

در مجله گرافیک سلام گرافیک بخوانید

گوش به زنگتونیم!

ما آماده پاسخگویی به هر گونه سوال در رابطه با طراحی هویت بصری هستیم

0935-505-4580

وظایف شرکت هویت بصری

کمی پیش به اقلام مورد نیاز برای ساخت هویت بصری اشاره کرده‌ایم. همان‌طور که خواندید برای طراحی هویت بصری تنها یک گرافیست کافی نیست؛ شما به یک تیم فعال در این زمینه نیاز دارید. تیمی که در رابطه با ساخت هویت بصری تجربه و سابقه کافی داشته باشید و به درستی بداند که اهمیت هویت بصری چیست و چگونه می‌تواند با دیزاین درست هویت بصری موجب رشد و توسعه کسب و کارها شود.

با توجه به اهمیت بالای طراحی هویت بصری بهترین اقدام این است که این کار را به یک آژانس هویت بصری بسپارید. های گرافیک به عنوان یک شرکت طراحی گرافیک و ساخت هویت بصری با چندین سال سابقه در زمینه انجام امور گرافیکی سفارش هویت بصری شما را به نحواحسن انجام می‌دهد.

طراح هویت بصری کیست؟

همان‌طور که کمی پیش نیز ذکر شد طراح هویت بصری به نوعی یک تیم است که در راس امور این تیم گرافیست قرار دارد. طراحی اغلب اقلام‌های خلق یک هویت بصری بر عهده تیم گرافیست است. به عنوان مثال طراحی لوگو، بروشور، کارت ویزیت، لیبل و… حاصل همکاری یک تیم دیزاینر هویت بصری است. اما در ساخت هویت بصری افراد دیگری نیز می‌توانند نقش داشته باشند. به عنوان مثال شعارهای تبلیغاتی نیز عضوی از هویت بصری به شمار می‌روند. برای طراحی شعار تبلیغاتی برند خود می‌توانید از کپی رایتینگ کمک بگیرید.

مهم‌ترین اقلام طراحی هویت بصری چیست؟

چگونه می‌توانیم هویت بصری خود را بسازیم و آن را به دیگران نیز معرفی کنیم؟ قبل از هر چیزی فراموش نکنید که دیزاین هویت بصری یکی از پیش نیازهای اصلی ساخت یک برند است. برای طراحی هویت بصری تنها مهارت گرافیکی نیاز نخواهید داشت؛ خلاقیت، ایده و قدرت ایجاد تمایز از دیگر شروط اصلی خلق یک هویت بصری هستند. هویت بصری را می‌توان تک تک رفتارها و تصویری که مخاطب از بیزینس ما می‌بینید تعریف کرد؛ پس بسیار مهم است که چه تصویری از خود به مخاطب نمایش می‌دهید. از طریق راهکارهای زیر می‌توانید شخصیت برند خود را در معرض دید مخاطب بگذارید:

  • طراحی لوگو
  • طراحی بسته بندی
  • طراحی لباس کارکنان
  • طراحی محیط داخلی محل کار
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی لیبل
  • طراحی سربرگ‌ها
  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی بروشور، کاتالوگ و…

این موارد مهم‌ترین اقلام هویت بصری به شمار می‌روند که هر یک به نوبه خود ارزش و جایگاه ویژه‌ای در طراحی هویت بصری دارند. از مهم‌ترین اقلام دیزاین هویت بصری می‌توان به طراحی لوگو اشاره کرد. لوگوها نمادی از کل هویت یک برند هستند که همیشه و همه جا در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرند؛ پس از اهمیت طراحی یک لوگوی خلاقانه غافل نشوید. طراحی اوراق اداری مانند سربرگ‌ها یا پاکت‌های نامه نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند چراکه این اوراق قرار است برند شما را به دیگران معرفی کنند. در نهایت از تمامی اقلام فوق در جهت ایجاد یک تصویر واحد در ذهن کسب و کار استفاده می‌شود.

هویت بصری چیست؟

آیا می‌دانید هویت بصری چیه و چه تاثیری در برندینگ و رشد کسب و کارها دارد؟ در دنیای پررقابت کسب و کارهای امروزی اگر نتوانید اقدام مثبتی برای تقویت هویت بصری برند خود انجام دهید، شانستان برای رسیدن به موفقیت خیلی کمتر می‌شود. هر کسب و کاری باید به نحوی برند خود را در حافظه مخاطب ثبت کند در غیر این صورت به زودی از صحنه رقابت حذف می‌شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای برندسازی، هویت بصری برند است. اما هویت بصری چیست و چگونه می‌توانیم برای کسب و کارمان یک هویت بصری خلق کنیم؟

هویت بصری یا Corporate Indentity به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و خصوصیات گفته می‌شود که یک کسب و کار را از دیگر بیزینس‌ها متمایز می‌کند. برای درک ساده‌تر مفهوم هویت بصری به هویت شخصیتی خود فکر کنید؛ دیگران شما را چگونه به خاطر می‌آورند؟ چه ویژگی‌های شخصیتی از خود در ذهن دیگران به جا گذاشته‌اید که شما را با آن ویژگی‌ به خاطر بیاورند؟ برای اینکه بدانید هویت بصری چیست همان مفهوم هویت شخصیتی خود را به کسب و کارتان بکشانید و به این موضوع فکر کنید که مردم کسب و کار شما را چگونه به خاطر می‌سپارند و با چه ویژگی‌هایی از آن یاد می‌کنند؟

بطور خلاصه می‌توان گفت ساخت هویت بصری یعنی بهانه و نقطه تمایزی به مردم بدهید تا با آن ویژگی کسب و کارتان را در حافظه خود نگه دارند. همه کسب و کارها درست مانند افراد نیازمند شخصیت هستند؛ شخصیتی خاص و متمایز از دیگر کسب و کارها. شخصیتی که برای بیزینس خود می‌سازید در واقع طراحی هویت بصری است. چگونه هویت بصری بسازیم؟ چند دقیقه به اسنپ یا تپسی فکر کنید؛ دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که این دو سامانه تاکسی آنلاین را نشناسد. تپسی یا اسنپ چگونه موفق شدند تا این اندازه در ذهن مخاطب جا خوش کنند؟ این دو بیزینس قبل از هر چیزی در ساخت هویت بصری خود موفق عمل کرده‌اند.

سفارش طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری برند کاری کاملاً تخصصی بوده و به کمک طراحان باتجربه و ماهر نیاز دارد. از این رو توصیه می‌شود که این کار را بر عهده شرکت‌های طراحی گرافیک بگذارید. تنها کافیست بهترین شرکت طراحی هویت بصری را انتخاب کرده و پس از سپری کردن جلسات مشاوره و گفت و گو سفارش خود را ثبت کنید. هویت بصری برند شما پس از گذشت چند هفته تا چند ماه آماده ارائه خواهد بود.

توصیه‌های مهم برای سفارش طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری برند کاری بسیار حساس است که باید در روند سفارش و انجام آن به چند توصیه مهم توجه داشته باشید. اگر به هنگام سفارش به این نکات توجهی نداشته باشید ممکن است در آینده‌ای نزدیک ناچار به صرف زمان و البته هزینه‌های بیش‌تری شوید. علاوه بر این بهتر است در همان ابتدای شروع به کار نسبت به سفارش طراحی هویت بصری برند خود اقدام کنید تا بیش‌ترین نتیجه را از تلاش‌های خود دریافت کنید. در ادامه برخی از نکاتی که بهتر است در این روند به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی می‌کنیم:

نوع فعالیت کسب و کار خود را در نظر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در سفارش طراحی هویت بصری به آن توجه داشته باشید نوع فعالیت کسب و کار است. دقت داشته باشید که هویت مجموعه شما و شخصیت آن باید در قالب هویت بصری منعکس شود. در واقع مخاطبان باید بتوانند با مشاهده المان‌های بصری برند شما به راحتی به هویت و نوع فعالیت کسب و کارتان پی ببرند. البته هر هویت بصری 4 عنصر اصلی شامل لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی برند، و همچنین المان‌های گرافیکی دارد. به طور مثال رنگ یک عنصر پایه‌ای است که در طراحی سربرگ، بسته‌بندی، و یا وبسایت از آن استفاده می‌شود. ترکیب تمام این 4 عنصر می‌تواند هویت بصری تمام اجزاء برند شما را تشکیل دهد.  به همین دلیل هم باید بتوانید تمام جزئیات برند خود را به خوبی در این 4 عنصر منعکس کنید. برای درک بهتر جزئیات مربوط به کسب و کار خود می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • دلیل و انگیزه تاسیس مجموعه شما چیست؟
  • کلمه‌ی کلیدی برای توصیف سازمانتان چیست؟
  • شرکت شما چه برتری نسبت به رقیبان خود دارد؟
  • چه محصولاتی تولید می‌کنید؟/چه خدماتی ارائه می‌دهید؟
  • مخاطبان هدفتان چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟
  • برند شما بیش‌تر رسمی است یا دوستانه؟
  • شعار تبلیغاتی شما چیست؟

 نمونه کارهای پیشین طراحان را بررسی کنید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم طراحی هویت بصری باید به دست متخصصان در این زمینه انجام پذیرد. اگر این کار را بر عهده افراد تازه‌کار و بی‌تجربه گذارید کیفیت محصول نهایی به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. از این رو بهتر است سعی کنید از میان شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این زمینه بهترین و باتجربه‌ترین مورد را انتخاب کنید. توصیه ما به شما بررسی نمونه کارهای پیشین طراحان است. با بررسی نمونه کارهای پیشین می‌توانید کیفیت و البته سبک کاری شرکت مورد نظر را بهتر درک کرده و تصمیم مناسب‌تری بگیرید. شرکت سلام گرافیک با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی لوگو، بسته‌بندی، کارت ویزیت، سربرگ، و دیگر المان‌های حائز اهمیت در هویت بصری در خدمت شما عزیزان است.