قیمت طراحی هویت بصری 

قیمت طراحی هویت بصری (The price of visual identity design) هزینه‌ای است که در به طراح گرافیست پرداخت می‌کنید تا هویت بصری برندتان را طراحی کند. قیمت طراحی هویت بصری تقریبا 1.000.000 تومان تا 7.000.000 تومان است.

تعرفه طراحی انواع هویت بصری

مشاوره طراحی نشان واره
طراحی نشان

5.000.000 تومان

ساخت لوگو دو بعدی
طراحی پترن

5.000.000 تومان

عنوان زمان اجرا قیمت
طراحی هویت بصری ساده بسته به تعداد اقلام مورد نیاز برای طراحی از 1.000.000 تا 3.000.000 تومان
طراحی هویت بصری اختصاصی بسته به تعداد اقلام مورد نیاز برای طراحی از 3.000.000 تومان به بالا

اگر برند یا تجارتی دارید، بی‌شک شما نیز به قیمت خدمات طراحی هویت بصری فکر می‌کنید. پیش از اینکه مبلغی را به عنوان یک نرخ مشخص برای هویت بصری عنوان کنیم، باید بدانیم بطور کلی چه عواملی می‌توانند بر قیمت آن تاثیرگذار باشند. به عبارتی پیش از هر چیزی باید یک چک لیست هویت بصری تهیه کنید. هزینه هویت بصری به عوامل مختلفی بستگی دارد. دیزاین هویت بصری از جمله مواردی است که برای آن حتما باید از طراحان ماهر و کاربلد استفاده کرد همکاری با گرافیست‌های ماهر هزینه‌های متفاوتی را دربر دارد. قیمت هویت بصری بر اساس میزان سختی طرح، تجربه طراح و رزومه شرکت گرافیکی، خدماتی که ارائه می‌شود و… متفاوت است.

قاعدتا عوامل متفاوتی می‌توانند هزینه هویت بصری یا دیگر خدمات گرافیکی چون قیمت طراحی لیبل را تحت تاثیر خود قرار دهند، اما در میان همه این موارد، دو مورد یعنی طراح هویت بصری و اقلام هویت بصری از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر نرخ هویت بصری به شمار می‌روند. با شرکت طراحی گرافیکی سلام گرافیک همراه باشید.

بدیهی است که اگر نوع کسب و کار شما به گونه‌ای باشد که برای عرضه و فروش محصولاتتان به بسته بندی نیاز داشته باشید، هزینه بسته بندی نیز به عنوان یکی از اقلام هویت بصری، به لیست هزینه‌هایتان افزوده خواهد شد. همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد میزان تجربه، سابقه کار با برندهای مطرح و داشتن نمونه کارهای هویت بصری قوی برای یک طراح هویت بصری، از جمله مواردی بودند که بر قیمت هویت بصری سال 1401 تاثیر گذاشته‌اند.

از دیگر عوامل موثر بر مبلغ هویت بصری سال 1402 تعداد پلتفرم‌هایی است که برند شما قرار است در آن حضور داشته باشد. برای مثال اگر فقط یک سایت داشته باشید، در قرارداد طراحی هویت بصری تنها هزینه‌های مربوط به المان‌های گرافیکی سایت لحاظ می‌شود؛ اما اگر قصد داشته باشید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز حضور موثر داشته باشید باید قیمت هویت بصری اینستاگرام را نیز در نظر داشته باشید.

چگونه قیمت هویت بصری برند را کاهش دهیم؟ شاید ساده‌ترین راهی که برای کاهش هزینه‌ها به ذهنتان برسد، کمک گرفتن از تیم‌های تازه کار یا طراحان کارآموز باشد. اما تیم هویت بصری سلام گرافیک برای مدیریت هزینه‌ها ضمن دریافت خدمات باکیفیت بالا، دو راهکار پیشنهاد می‌کند:

  1. برای کاهش قیمت لوگو و هویت بصری از پکیج‌ های هویت بصری استفاده کنید.
  2. به دنبال شرکت‌ها و تیم‌های خارجی و گران قیمت نباشید! قیمت هویت بصری ایرانی ضمن کیفیت بالا، نسبت به شرکت‌های خارجی کمتر است.

مهم‌ترین فاکتور تعیین تعرفه طراحی هویت بصری؛ اقلامی که نیاز دارید

قیمت هویت بصری به عوامل زیادی بستگی دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این عوامل و بررسی آن‌ها قبل از سفارش هویت بصری، طرحی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تحویل بگیرید.

آیا می‌دانید برای طراحی هویت بصری برند خود به چه اقلامی نیاز دارید؟ اگر اطلاعی از این اجزا ندارید، می‌توانید مقاله اجزای هویت بصری را در سایت سلام گرافیک مطالعه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که بخش زیادی از قیمت هویت بصری را، اقلامی که برند شما به آن‌ها نیاز دارد تعیین می‌کند. این اقلام می‌تواند لوگو، کارت ویزیت یا هر چیزی باشد که بیزینس شما برای معرفی هرچه بهتر خود به آن نیازمند است.

زمانی که برای مشاوره طراحی هویت بصری به یک شرکت گرافیک مراجعه می‌کنید، طراح هویت بصری در این جلسه هر آنچه که برند شما به آن نیاز دارد را برای شما لیست می‌کند؛ این شما هستید که باید تصمیم بگیرید دقیقا به کدام یک از این اقلام هویت بصری نیاز دارید.

برای مثال ممکن است از پیش، لوگویی برای برند خود داشته باشید؛ چنانچه قصد تغییر آن را ندارید، این خدمت از لیست هزینه ها خط می‌خورد و قاعدتا نرخ هویت بصری کمتر خواهد شد.

میزان سختی طرح

طرح انتخابی از سوی کارفرما در قیمت تاثیر زیادی دارد. طبیعتا طرح‌هایی با سختی کار بالا افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت.

زمان طراحی

هرچه طرح سخت‌تر باشد زمان بیشتری از طراح می‌گیرد. همچنین اگر کارفرما درخواست تحویل فوری کار را داشته باشد، قیمت بیشتر خواهد بود. زیرا  طراح به صورت فشرده کار خواهد کرد تا در زمان مقرر سفارش را با کیفیت بالا تحویل دهد.

دفعات ویرایش

یک طراح حرفه‌ای معمولا کار خود را ۴ تا ۶ بار ویرایش می‌کند که میزان این دفعات با توجه به نوع کار متفاوت است. هرچه تعداد دفعات ویرایش بیشتر باشد، هزینه نیز بیشتر خواهد بود.

بودجه کارفرما

کارفرما ابتدا باید بودجه خود را مشخص سازد و آن را به طراح اطلاع دهد تا طراح متناسب با شرایط مشتری کار را آماده سازد.

حضور در شبکه ‌های اجتماعی

یکی دیگر از عواملی که تاثیر مستقیمی بر قیمت هویت بصری دارد، تعداد پلتفرم‌هایی است که برند شما در آن حضور خواهد داشت. به طور مثال اگر تنها یک سایت داشته باشید، در قرارداد طراحی، هزینه‌های مربوط به المان‌های گرافیکی سایت محاسبه می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، باید قیمت آن را نیز در نظر بگیرید.

رزومه شرکت گرافیکی

رزومه شرکت‌های گرافیکی در تعیین قیمت هویت بصری موثر است. طبیعی است شرکت‌هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند هزینه کمتری دریافت نمایند تا مشتری جذب کنند. سلام گرافیک با سابقه و تجربه بالا بهترین طراحی‌ها را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد. طراحی رابط کاربری سایت خود را نیز می‌توانید در کنار طراحی هویت بصری برند خود به این مجموعه بسپارید.

تجربه طراح

تجربه طراح نیز در قیمت اثرگذار است. طراحان آماتور و تازه‌کار هزینه‌های کمتری می‌گیرند تا بتوانند در کار خود تجربه کسب کنند.

چه کسی را برای طراحی هویت بصری انتخاب می‌کنید؟

دومین مورد مهم تاثیرگذار در قیمت بصری، طراح هویت بصری یا به عبارتی شخصی است که برای این کار انتخاب کرده‌اید. مسلم است یک متخصص طراحی هویت بصری با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در این زمینه، بابت خدماتی که به شما ارائه می‌کند هزینه بیشتری در مقابل با یک تازه کار دریافت خواهد کرد.

با توجه به اینکه در عصر کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین هستیم و این موضوع که چگونه هویت بصری طراحی کنیم تا بیشتر دیده شویم بسیار حائز اهمیت است، توصیه می‌کنیم در انتخاب طراح هویت بصری تحقیق و جستجوی بیشتری داشته باشید. شاید همکاری با یک طراح باتجربه‌تر تعرفه هویت بصری را افزایش دهد، اما شک نداشته باشید که چندین برابر این هزینه به جیب کسب و کارتان باز خواهد گشت.

قیمت طراحی هویت بصری پیج اینستاگرام را می‌دانید؟

آیا می‌دانستید که حتی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز به یک هویت بصری مشخص نیاز دارید؟ باتوجه به اینکه تمامی کسب و کارها اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی را درک کرده‌اند، چگونگی تعیین قیمت هویت بصری اینستاگرام نیز یکی دیگر از پرتکرارترین سوالاتی است که از طراحان گرافیک پرسیده می‌شود.

اما اقلام هویت بصری چیه؟ برخی از افراد به دلیل عدم درک درست از تفاوت لوگو و هویت بصری، همین که یک لوگو طراحی می‌کنند، تصورشان بر این است که برای حضور در اینستاگرام به هیچ چیز دیگری نیاز ندارند! هویت بصری در اینستاگرام شامل اقلام زیر می‌شود:

  • لوگو
  • لی‌اوت یا قالب کلی پست‌های اینستاگرام
  • تایپوگرافی
  • دیگر المان‌های گرافیکی مورد نیاز

موارد فوق از جمله مواردی هستند که برای هویت بصری در اینستاگرام الزامی هستند. قیمت هویت بصری اینستاگرام به قیمت هر یک از این موارد بستگی دارد. می‌توانید با تماس با تیم گرافیک شرکت سلام گرافیک و دریافت چک لیست هویت بصری سال 1402، از هزینه هر یک از خدمات فوق به صورت دقیق مطلع شوید.

 قیمت هویت بصری ایرانی از نظر گرافیک در مقایسه با تیم‌های خارجی چقدر است؟

آیا شما هم فکر می‎کنید متخصص طراحی گرافیک بصری باسابقه به اندازه کافی در ایران وجود ندارد؟! برخی برندهای بسیار مطرح مخصوصا برندهایی که در سطح بین‌المللی در حال فعالیت هستند، با این تصور که طراح هویت بصری خوب در ایران پیدا نمی‌شود، درصدد این هستند که از تیم‌های فعال در خارج از کشور برای طراحی هویت سازمانی خود کمک بگیرند.

طبیعی است که قیمت هویت بصری ایرانی در مقایسه با شرکت‌های خارج از کشور در اغلب موارد کمتر است، اما این پایین‌تر بودن قیمت لزوما به معنای پایین‌تر بودن کیفیت کار نیست. بهترین راه برای دریافت کار باکیفیت و بی‌نقص این است که پیش از عقد قرارداد، نمونه هویت بصری برند های مختلف را از تیم طراحی دریافت کرده و با دقت بررسی کنید تا متوجه شوید آیا مطابق با انتظارات و کیفیت مورد نظر شما کار صورت گرفته است یا خیر.

راهکار رسیدن به طراحی هویت بصری قیمت مناسب

برای کاهش هزینه‌ها و بودجه‌ای که برای طراحی هویت سازمانی خود کنار گذاشته‌اید، سلام گرافیک برای شما یک راهکار دارد. می‌توانید از پکیج طراحی هویت بصری استفاده کنید. اما این پکیج‌ها چه بوده و چه خدماتی را شامل می‌شوند؟ تیم طراحی هویت بصری سلام گرافیک انواع خدمات مورد نیاز در حوزه هویت بصری را در پکیج‌هایی جداگانه با سطح قیمت‌های متفاوت دسته بندی کرده است.

در این پکیج‌ها تعداد و کیفیت خدمات متناسب با قیمت هویت بصری دسته بندی شده‌اند. برای مثال شما می‌توانید پکیجی را انتخاب کنید که تنها اقلام ضروری هویت بصری مانند لوگو یا طراحی بسته بندی در آن قرار دارد؛ از این طریق می‌توانید هزینه هویت بصری را مدیریت کرده و کاهش دهید.

تعرفه طراحی کردن هویت بصری چرا می‌تواند متفاوت باشد؟

عموما شرکت‌های مختلف به دلیل آن که نوع طراحی مختلفی را مورد استفاده قرار می‌دهند، تعرفه‌های گوناگونی را برای طراحی هویت بصری دریافت می‌کنند.

پارامترهای تاثیرگذار در قیمت هویت بصری چیست؟

نوع طراحی، چاپ هویت بصری، کیفیت کاری، شرکت طراحی کننده، طراح هویت بصری و… از جمله پارامترهای طراحی هویت بصری است.
Rate this page
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *