طراحی لیبل – طراحی برچسب 

طراحی لیبل فرآیندی است که در طی آن برچسبی خلاقانه برای محصولات ساخته می‌شود تا برند با این لیبل از دیگران متمایز شود و در بازار هویت پیدا کند.بر خلاف طراحی و ساخت لوگو که به طور کلی تمرکز بر روی یک عنصر است، دیزاین لیبل فرآیند ایجاد ترکیبی از پنج، ده یا حتی پانزده عنصر طراحی است.یک طراحی گرافیکی برچسب خوب از یک لوگوی جذاب، رنگ، شکل، تایپوگرافی، تصاویر و اطلاعات دیگر تشکیل شده است که به صورت حرفه‌ای و به شیوه‌ای جذاب ایجاد شده است. دیزاین برچسب یا همان کاغذ پشت چسب دار یکی از روش‌های عالی برای معرفی کالا و افزایش فروش است. بسته‌بندی کالاها در دنیای امروز هویت یک کالا محسوب می‌شود و از آن جایی که بسیاری از کالاها درون پوشش‌های مختلفی قرار داده می‌شوند تا به دست مشتری برسند و همچنین به دلیل اهمیت بالایی که این روزها تولیدکننده‌ها به بسته‌بندی کالاهایشان می‌دهند، می‌توان متوجه اهمیت این مورد در نزد تولیدکنندگان شد. بهترین لیبل را با طراحان لیبل سلام گرافیک تجربه کنید. برای اطلاع از شرایط و راهنمای لازم همین حالا با شرکت گرافیک سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

سفارش آنلاین طراحی لیبل

چنانچه در زمینه تولید یا فروش مواد غذایی فعالیت دارید؛ می‌توانید با سفارش آنلاین طراحی لیبل در سایت سلام گرافیک، درآمد بیزنس خود را ارتقاء دهید. طراحان این مرکز با تسلط بر تکنیک های طراحی، برچسب را طوری دیزاین می‌کنند که مشتری را به خرید محصول ترغیب کند.

با سه پلن مختلف امکان ثبت سفارش وجود دارد که هر کدام دارای شرایط عالی و متفاوت تعیین شده اند.

پلن پایه دیزاین لیبل

تعداد ادیت: 3 بار

هزینه: 4.200.000 تومان

مدت زمان طراحی: 15 روز

پلن نقره‌ای دیزاین لیبل

تعداد ادیت: 5 بار

هزینه: 6.200.000 تومان

مدت زمان طراحی: 10 روز

پلن طلایی دیزاین لیبل

تعداد ادیت: 7 بار

هزینه: 9.200.000 تومان

مدت زمان طراحی: 5 روز

چرا طراحی لیبل با سلام گرافیک؟

طراحی حرفه‌ای برچسب

با رعایت نکات لازم مانند درج مهمترین اطلاعات بر روی برچسب، دیزاین می‌کنیم.

دیزاین انواع لیبل

برای هر نوع کالایی نوع برچسب مناسب را به خوبی طراحی می‌کنیم.

ساخت برچسب زیبا

با سفارش لیبل به شرکت ما از بابت طراحی گرافیکی و با کیفیت، مطمئن باشید.

لیبل کارا

همان برچسبی را دیزاین می‌کنیم که مناسب ترین لیبل برای افزایش فروش کالا باشد.

پشتیبانی عالی

اگر نیاز به ویرایش طرح باشد یا در سایر موارد به نقطه نظرات شما اهمیت می‌دهیم.

قیمت مناسب

هزینه های شرکت ما برای خدمات ساخت لیبل در سطح منصفانه تعیین شده اند.

شرکت دیزاین لیبل

سلام گرافیک به دلیل رزومه درخشان و کیفیت بالای خدماتی که ارائه می‌دهد، بهترین شرکت طراحی برچسب محسوب می‌شود. کارشناسان این مجموعه به دلیل تسلط بر اصول طراحی لیبل و تجارب فراوانی که دارند، بهترین برچسب را دیزاین خواهند کرد. تمام نکات لازم برای ساخت یک لیبل تمام عیار رعایت می‌شوند؛ برای مثال محل قرار گیری و اندازه لوگوی برند بر روی برچسب مهم است.

اگر نیاز به آرم برای کسب و کار خود دارید، سلام گرافیک سفارش لوگو شما را در کوتاه ترین زمان انجام می‌دهد.

خدمات طراحی لیبل

هر مدلی از برچسب با نهایت سلیقه و رعایت اصول بازاریابی توسط شرکت ما دیزاین می‌شود.

طراحی لیبل بارکدی

دیزاین لیبل کاغذی

ساخت برچسب رولی

دیزاین برچسب متالایز

ساخت لیبل شیشه‌ای

طراحی لیبل ضدآب

ویدئو آشنایی با روند طراحی برچسب کالا

 

پادکست ساخت برچسب

ویژگی طراحی لیبل خوب

مواردی که در ادامه بیان شده اند از ویژگی های دیزاین برچسب با کیفیت هستند که به کاربستن آن ها لیبلی ایجاد خواهد کرد که به خوبی فروش محصول را بیشتر می‌کند.

  • تطابق لیبل با نوع محصول
  • ترغیب کننده مشتری به خرید
  • جنس برچسب با کیفیت
  • به کار رفتن رنگ خوب در طراحی و چاپ
  • استفاده از فونت مناسب در طرح لیبل

مراحل دیزاین لیبل

تعیین خواسته مشتری

پس از ثبت سفارش ساخت لیبل، فرم بریف برچسب را تکمیل می‌کنید.

اعلام قیمت

پس از بررسی مشخصات لیبل درخواستی، قیمت نهایی اعلام می‌شود.

قرارداد دیزاین برچسب

قرارداد همکاری با بند های تضمین کننده کیفیت ساخت لیبل، امضا می‌شود.

انتخاب سبک طراحی لیبل

بهترین سبک دیزاین برچسب با توجه به نیاز محصول انتخاب می‌شود.

اجرای ساخت برچسب

بر اساس اطلاعات مشخص شده و اصول دیزاین لیبل اقدام به طراحی می‌کنیم.

تحویل لیبل

برچسب ساخته شده مطابق با مشخصات درخواستی تحویل می‌شود.

شرکت سلام گرافیک با دیزاین انواع لیبل‌ها در خدمت شماست. بیش از ده سال است که در زمینه ساخت برچسب فعال هستیم.

وابسته به آن که نوع لیبل و همچنین محصول شما، مدت زمانی که طراحی لیبل شما زمان نیاز دارد از 5 تا 15 روز متغیر است.

طراحی لیبل تخصصی

نیاز به طراحی تخصصی لیبل دارید؟ از آن جایی که کالا درون یک پوشش سربسته قرار می‌گیرد، بسته‌بندی‌ها به ویژه بسته بندی داروها نیازمند برچسبی هستند که بر روی آن اطلاعات مرتبط به کالا چاپ شود و بر روی پوشش بسته‌بندی چسبانده شود. اگر دوست دارید بدانید تفاوت طراحی لیبل با طراحی بسته بندی چیست مقاله لینک شده را مطالعه بفرمایید. این برچسب‌ها که به لیبل نیز معروف هستند، بهترین روش برای شناسایی کالا در انبار نیز محسوب می‌شوند تا کالاها در حین ورود و خروج دچار مشکل نشوند. بر روی لیبل‌ها اطلاعاتی اعم از نام محصول، بارکد محصول، اطلاعاتی در رابطه با مواد اولیه محصول، قیمت محصول، نام فروشگاه، آدرس فروشگاه، شماره تلفن، لوگوی برند و … درج می‌شود. از برچسب ها در صنایع مختلفی اعم از نساجی، مواد غذایی، مواد آزمایشگاهی، لوازم خانگی و … استفاده می‌شود. گستردگی کاربرد لیبل‌ها به قدری بالاست که می‌توان این مورد را یکی از مهم‌ترین موارد در دیزاین بسته‌بندی اکثر صنایع موجود دانست.

این روزها هیچ کس مواد غذایی را بدون لیبل نمی‌خرد؛ زیرا به کیفیت محصول شک می‌کند. با توجه به این‌که طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی در مشتری ایجاد انگیزه می‌کند؛ ضروری است که هنگام دیزاین برچسب‌ خوراکی‌ها به مولفه‌های مختلفی از جمله کیفیت متریال چاپ لیبل توجه شود.

بهترین طراحی برای لیبل

دیزاین لیبل حرفه‌ای

به دلیل این‌که اولین چیزی که در قفسه‌های فروشگاه به چشم مشتریان می‌رسد، ظاهر و پوشش محصول است؛ لذا طراحی لیبل حرفه‌ای اهمیت بسیار زیادی در رشد کسب و کار شما ایفا می‌کند. برچسب باعث اعتمادسازی نزد مشتریان شده و به تجارت اعتبار می‌بخشد. با توجه به تاثیر لیبل در بازاریابی، اگر این ابزار تبلیغاتی سریع و موثر به صورت حرفه‌ای طراحی شود، بیزینس شما را از سایر رقبا متمایز می‌کنند. از جمله خصوصیت  لیبل حرفه ‌ای این است که باید دیزاین آن با نوع محصول مرتبط باشد. مثلا اگر قرار است روی مواد خوراکی استفاده شود؛ انتخاب رنگ باید طوری انجام گیرد که اشتها را تحریک کند. رنگ‌های نارنجی و قرمز در این قبیل موارد بهترین گزینه هستند.

دیزاین لیبل

ساخت برچسب شیک

این روزها تجار حرفه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هرچه طراحی محصولات آن‌ها جذاب‌تر باشد؛ باعث افزایش فروش می‌شود. هیچ چیز به اندازه یک طراحی لیبل شیک در رشد کسب ‌و کار شما موثر نیست، زیرا برچسب زیبا و حرفه‌ای بر تصمیم مشتری برای خرید تاثیر فراوانی دارد. از این‌رو متخصصان سلام گرافیک سعی می‌کنند که آیتم‌هایی نظیر مزایای محصول و لوگو را به جذاب‌ترین شکل ممکن در برچسب بیاورند. اطلاعات محصول دقیقا همان چیزی است که مشتری به آن احتیاج دارد و او را نسبت به خرید تشویق می‌کند. این اساتید مجرب اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه طراحی تخصصی هویت بصری، طراحی کاتالوگ، طراحی لیوان تبلیغاتی کرده‌اند، تا علاقمندان بتوانند به جدیدترین اطلاعات در این عرصه دسترسی داشته باشند.

دیزاین برچسب

طراحی لیبل ارزان

یکی از امکاناتی که در سایت سلام گرافیک در اختیار صاحبان مشاغل مختلف قرار داده شده، طراحی لیبل ارزان است. تلاش این مجموعه بر آن است که ضمن در نظر گرفتن کمترین قیمت دیزاین برچسب، خدمات خود را در بالاترین سطح کیفی ارائه دهد. گرافیست‌های این شرکت خلاقانه‌ترین ایده ها را به کار می‌برند، تا میزان فروش شما را افزایش دهند. مثلا از آنجا که مخاطب تنها چند ثانیه فرصت دارد که با محصول ارتباط برقرار کند، انتخاب عکس در طراحی لیبل اهمیت فراوانی دارد.

ساخت برچسب

نکات مهم درباره دیزاین لیبل

سلام گرافیک به‌عنوان شرکت طراح لیبل، قطعاً به لیبل‌های سایر محصولات توجه ویژه‌ای دارد. ما به‌خوبی می‌دانیم که نوع کیفیت و طراحی ظاهری لیبل تبلیغاتی برای مخاطب و محصول شما بسیار مهم خواهد بود. ما تمام انرژی و نبوغ خود را برای طراحی منحصربه‌فرد برچسب تبلیغاتی صرف می‌کنیم.

طراحی برچسب با ابعاد و اندازه استاندارد

ابعاد و اندازه لیبل یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. لیبل‌ها در ابعاد مختلفی با توجه به نیاز مشتری و همچنین ابعاد محصول چاپ می‌شوند. در برخی مواقع برچسب ها قطعات کوچکی هستند که تنها بر روی بخشی از محصول چسبانده می‌شوند. به طور مثال از لیبل‌های کوچک برای معرفی لباس تولید شده و نحوه شستشوی آن استفاده می‌شود. در برخی موارد دیگر از لیبل‌ها برای چسبانده شدن بر روی سطح بسته‌بندی کالا استفاده می‌شود. نقش برچسب در بسته بندی بسیار بااهمیت است. به طور مثال بر روی کاوری که در آن لباس قرار می‌گیرد، برچسبی بزرگ چسبانده می‌شود تا نام و لوگوی برند و همچنین نام لباس، جنس لباس و … به مشتری معرفی شود. در بسته بندی مواد غذایی نیز از چاپ لیبل روی جعبه و بسته محصول ممکن است استفاده شود.

ایجاد تطابق بین لیبل و محصول موردنظر

هر محصول بسته‌بندی به‌خصوص خود را دارد و بسته‌بندی مناسب می‌تواند مشتریان شما را چندین برابر کند. در نتبجه ایجاد حداکثر تطابق بین لیبل و محصول تاثیر زیادی بر فروش آن خواهد داشت.

ایجاد انگیزه برای خرید مشتری

در اصول بازاریابی ایجاد انگیزه برای مشتری، یک راهکار کلیدی و نهایی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با جست‌وجو در بازار محصولات موردنظر، بسته هدیه و یا اشانتیون برای محصول خود تهیه کرده و آن را به‌عنوان یک ابزار برای فروش بیشتر بر روی بسته‌بندی محصول قرار دهید.

استفاده از رنگ‌های درست در طراحی لیبل

به کار بردن ترکیب رنگی مناسب باعث ایجاد تناسب بیشتر بین محصول و طرح لیبل خواهد شد. 

نیازسنجی و پرکردن بریف از مشتری

یکی از مراحل مهم در طراحی لیبل نیازسنجی و پرکردن بریف است. برای این‌که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، نخست باید بدانید که قرار است چه طرحی ساخته شود و دیزاین مربوطه چه مشکلی را حل کند؟ همچنین گرافیست باید بررسی نماید که محصول موردنظر قرار است کجا مورد استفاده قرار بگیرد و رقیبان چه کسانی هستند؟

پاسخ‌گویی به تمام این سوالات چشم‌اندازی را پیش روی طراح قرار می‌دهد تا بتواند لیبل را متناسب با محصول و جامعه هدف دیزاین نماید.

انتخاب سبک طراحی مناسب

مرحله بعدی در طراحی لیبل برگزیدن سبک طراحی است. برچسب‌های مربوط به محصولات مختلف طرح‌های متفاوتی دارند که این مسئله خود می‌تواند نرخ نهایی محصول و همین‌طور درصد فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد.

انتخاب نوع فونت، نوع رنگ و همچنین جنس موردنیاز

در گام بعدی لازم است که رنگ و فونت مناسب برای لیبل انتخاب شود. خوانایی فونت یکی از اصلی‌ترین عناصر هر پروژه گرافیکی محسوب می‌شود. اگر حرفه‌ای‌ترین برچسب را طراحی نمایید، اما مشتری قادر به خواندن آن نباشد، مسلما هیچ فایده‌ای به حال برند نخواهد داشت. سعی کنید که دو فونت اصلی را در لیبل به کار ببرید؛ همچنین می‌توانید حروف بزرگ و کوچک را به طور همزمان مورد استفاده قرار دهید تا دیزاین متفاوت به نظر برسد.

رنگ مناسب نقش غیرقابل انکاری در جلب توجه مخاطب دارد؛ زیرا رنگ‌ها به طور مستقیم بر ذهن و احساسات مشتری تاثیر می‌گذارند. به کار بردن فونت‌ها و رنگ‌های متضاد به دیزاین لیبل روح می بخشد و مشتری را برای خرید محصول تشویق می‌کند. بنابراین بکوشید که در کنار استفاده از رنگ‌های خنثی، رنگ‌های شاد و پرشور را نیز در طراحی لیبل بگنجانید.

در حال حاضر برچسب ها با کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند که قطعاً هر چه‌قدر جنس آن مرغوب‌تر باشد، بر تعداد مشتریان برند موثر خواهد بود. انواع لیبل پشت چسب‌دار کاغذی، شیشه‌ای، pvc و متالایز در بازار مصرف وجود دارند که هر کدام از نظر دوام و کیفیت با دیگری متفاوت هستند. هر یک از این برچسب‌ها معمولاً در صنایع خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال لیبل‌های پشت چسب‌دار پی وی سی اغلب در صنایع دارویی و خودروسازی کاربرد دارند.

اجرای کار و بررسی موارد چاپی

در گام نهایی باید طرح مجددا مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آن رفع گردد، سپس برای برای چاپ به چاپخانه فرستاده شود. برای این‌که کیفیت دیزاین به هنگام چاپ دچار افت نشود، حتماً باید یک‌سری نکات را درنظر بگیرید. برای مثال رزولوشن طرح باید روی ۳۰۰ پیکسل در اینچ تنظیم شده باشد؛ همچنین ضروری است که سایز فایل با اندازه محصول سازگار باشد.

توجه به محدوده امن باعث می‌شود که هنگام برش، تصاویر و متون دست نخورده باقی بمانند. به این منظور لازم است که از اطراف دیزاین حدود ۵ میلی‌متر فاصله درنظر گرفته شود.

استفاده از خلاقیت در طراحی لیبل

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان طراحی لیبل باید به آن توجه داشته باشید، استفاده مناسب از قدرت خلاقیت است. زیرا طراحی همراه با خلاقیت می‌تواند، برچسب عالی به وجود آورد. به کار بستن خلاقیت در تمام کار های گرافیکی مانند دیزاین کاتالوگ مهم است.

بررسی عملکرد سایر رقبا

یکی از نکات مهم دیزاین برچسب توجه به لیبل رقبا و عدم تشابه با آن ها است.

قید شدن اطلاعات به‌صورت واضح

اغلب بیننده به دنبال اطلاعات کلیدی و موردنیاز خود بر روی لیبل می‌گردد. پس بسیار مهم است که این اطلاعات به‌صورت واضح و کامل بر روی برچسب قید شوند.

علاوه بر ساخت برچسب، شرکت ما طراحی حرفه‌ای بروشور را با نرخ های مناسب اجرا می‌کند.

نکاتی در طراحی اصولی لیبل

اهداف طراحی لیبل

معمولاً اهداف متفاوتی برای یک طراحی لیبل تعیین می‌شود. اکثر لیبل‌هایی که برای محصولات متفاوت طراحی می‌شوند، دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی مانند نام محصول، برند موردنظر، مزایای استفاده از محصول و یا اطاعات مربوط به برقراری ارتباط با صاحب برند است. به همین جهت لیبل یکی از مواردی است که با استفاده از آن می‌توان مشتریان بسیاری را برای خرید محصول جذب کرد. زیرا مخاطبین به دنبال اطلاعات کاربردی از محصول موردنظر هستند و لیبل طراحی شده به‌راحتی این اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. اغلب در فروشگاه‌ها از لیبل برای تفکیک محصولات بر اساس برند تجاری، نوع محصول و یا تفکیک برندی نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل آشنایی با قوانین دیزاین برچسب کمک زیادی به موفقیت شما در فروش محصولات خواهد کرد. باید بدانید که ظاهر لیبل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اولین چیزی که مشتری را جذب می‌کند ظاهر آن است. در اصول طراحی لیبل زیباسازی، به‌عنوان یکی از ابزارهای مناسب برای تبلیغات نیز معرفی می‌شود.

طراحی لیبل برای کالا هویتی منحصر به‌فرد و ویژه می‌سازد؛ بنابراین یک ابزار قدرتمند بازاریابی به شمار می‌رود. با سفارش ساخت برچسب در سایت سلام گرافیک شاهد جهش در کسب و کار خود و افزایش استقبال از سوی مشتریان خواهید بود. زیرا کارشناسان این مرکز در کنار تعیین کمترین هزینه طراحی لیبل، برچسب‌ها را طوری دیزاین می‌کنند که جذاب باشد و بلافاصله توجه مشتری را به خود جلب کند. طراحی لیبل آنلاین کمک می‌کند که ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه خود، به باکیفیت‌ترین خدمات گرافیکی دسترسی داشته باشید. دیزاین جلد کتاب در شرکت ما بر اساس قیمت های جدید انجام می‌شود.

طراحی برچسب

اصول طراحی لیبل

اصول طراحی لیبل موارد و قوانینی است که با رعایت کردن آن طرح لیبل، شکل و شمایل استانداردتری به خود می‌گیرد.

اینکه برند شما از چه لیبلی برای تبلیغات استفاده می‌کند، در میزان خرید و ایجاد انگیزه برای مشتریان بسیار مؤثر خواهد بود. به همین دلیل برندهای به نام و معروف از لیبل به‌عنوان استراتژیمؤثر در فروش استفاده می‌کنند.

لیبل به‌نوعی برچسب برای معرفی برند محصول گفته می‌شود. اغلب از نشان تجاری، ویژگی‌های محصول و یا عکس اصلی از خود کالا برای طراحی لیبل استفاده می‌شود. وجود لیبل بر روی محصول شما، می‌تواند به آگاهی مشتری از نوع فرایند به‌کاررفته در تولید محصول و یا تاریخ تولید و انقضای کالا کمک زیادی کند. به همین دلیل آشنایی با اصول طراحی لیبل کمک زیادی به فروش محصول شما خواهد کرد. همان طور که در مقاله لیبل چیست بیان شد، تفاوت میان لیبل و بسته بندی بسیار زیاد است و به نوعی می‌توند گفت که لیبل نقش کمی در بسته بندی دارد. 

یکی از نکاتی که در زمان طراحی باید به آن توجه داشته باشید، نوع معرفی ویژگی‌های محصول است. زیرا این معرفی‌ها می‌تواند در موجه‌سازی محصولات و قانع کردن خریدار تأثیر به سزایی داشته باشد. به همین جهت قبل از شروع به کار باید با تمام نکات و اصول طراحی لیبل، انواع لیبل و ویژگی‌های محصولات موردنظر آشنایی کافی داشته باشید.

یکی از نکاتی که در زمان طراحی باید به آن توجه داشته باشید، نوع معرفی ویژگی‌های محصول است. زیرا این معرفی‌ها می‌تواند در موجه‌سازی محصولات و قانع کردن خریدار تأثیر به سزایی داشته باشد. به همین جهت قبل از شروع به کار باید با تمام نکات و اصول طراحی لیبل، انواع لیبل و ویژگی‌های محصولات موردنظر آشنایی کافی داشته باشید.

همچنین برای طراحی و دیزاین ست اداری می‌توانید به شرکت ما سفارش دهید.

طراحی لیبل خلاقانه

آیا طراحی برچسب به درد کسب و کار من می‌خورد؟

اگر در حوزه‌ای فعالیت دارید که کالایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید؛ بدون شک به لیبل نیاز دارید. چون مشتریان تمایل دارند که به هنگام خرید اطلاعاتی را درباره محصول مورد نظر کسب کنند. پس توصیه می‌شود در سایت سلام گرافیک نمونه طراحی لیبل را مشاهده کرده و هر کدام که مورد پسند واقع شد را سفارش دهید.

بهترین نرم افزار ساخت لیبل کدام است؟

امروزه نرم افزارهای طراحی لیبل متفاوتی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید طرح مورد نظر خود را پیاده سازی کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به Canava، فتوشاپ و ایلوستریتور اشاره کرد.

طراح لیبل کیست؟

طراح لیبل کیست؟ (who is the lable designer?)  طراح برچسب یا لیبل کسی است که با کمک خلاقیت خود به همراه نرم‌افزارهای گرافیکی لیبل تبلیغاتی و معرفی محصول را طراحی و دیزاین می‌کند. همانطورکه پیشتر در مقاله طراحی لیبل گفتیم، کسی که بتواند با داشتن مهارت کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و ذهنی خلاق برای خلق ایده‌های نو برچسب‌های معرفی محصول و تبلیغات را در سایزها و مدل‌های مختلف طراحی کند را طراح یا دیزاینر لیبل می‌گویند. انواع طراحی لیبل وجود دارد که یک طراح برچسب حرفه‌ای می‌تواند تمامی لیبل‌های مورد نیاز یک کارفرما را طراحی و پیاده سازی کند.

طراح برچسب باید بتواند با الهام از طبیعت و دنیای پیرامون خود به همراه شناخت هدف محصولات طراحی نو و جدیدی خلق کند. شخصی که در این زمینه مشغول به فعالیت است باید علاوه بر داشتن مهارت کار با نرم‌افزارهای گرافیکی ذهنیتی خلاق داشته باشد.

همچنین یک طراح کاربلد و حرفه‌ای باید مهارت‌های لازم را برای کار با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی داشته باشد و دائماً در حال آپدیت شدن در این حوزه باشد.

یک طراح باید از ویژگی‌های بسیاری برخوردار باشد تا در کسب‌وکار خود موفقیت روز افزونی به دست آورد. از جمله ویژگی‌های یک طراح توانایی شناخت محیط، رنگ‌شناسی و آشنایی با اصول طراحی لیبل و دیزاین است.

طراح برچسب می‌تواند با طراحی خلاقانه خود گام بزرگی در زمینه تبلیغات بردارد. همان‌طور که می‌دانیم قدم اول در موفقیت یک محصول بسته‌بندی و لیبل آن است. بسته‌بندی و لیبل باعث انتقال هدف محصول و کیفیت آن به مخاطب می‌شود. تمام این موارد به خلاقیت و مهارت طراح برمی‌گردد. در ادامه همراه مجله سلام‌گرافیک باشید تا با مهارت‌های یک طراح حرفه‌ای لیبل حرفه‌ای آشنا شوید.

Label designer

مهارت های طراح لیبل

مهارت‌های طراح لیبل مهم‌ترین ابزار کار او به‌حساب می‌آید. اگر بخواهیم به زبان ساده درباره مهارت‌های طراح صحبت کنیم، باید به توانایی کار با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی، توانایی الهام گرفتن از طبیعت، شناخت محیط پیرامون و ارتباط آن با طراحی لیبل و… اشاره کنیم. توجه داشتین باشین که تفاوت زیادی بین قیمت طراحی لیبل یک طراح گرافیک حرفه‌ای و طراح گرافیک مبتدی است.

مهارت و تسلط کامل کار با نرم‌افزارهای گرافیکی

یکی از مهارت‌های مهم و اصلی طراح توانایی کار با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی است. طراح برچسب یا همان لیبل باید تسلط کافی به انواع نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ، این‌دیزاین و کورل را داشته باشد. او باید بتواند هر نوع لیبل در هر سایز و اندازه‌ای را هماهنگ با میزان محتوا طراحی کند. باید بتواند با ایده از طبیعت طرح‌های نو و تازه‌ای را خلق کند. از آنجایی که نقش لیبل در طراحی بسته بندی به میزان قابل توجه‌ای است، تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی مانند نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار ایلاستریتور، نرم افزار کورل و… از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهارت الهام گرفتن از طبیعت طراح

یکی دیگر از مهارت‌های مهم یک طراح توانایی او در ایده گرفتن از طبیعت است. طراحان لیبل باید بتوانند در گام اول محصول را در دنیای طبیعت تطبیق دهند و با کمک‌گرفتن از آن لیبلی طراحی کنند که احساس نیاز را در مخاطب به وجود آورد. برای این منظور داشتن مهارت و تسلط به رنگ‌شناسی نیز لازم است.

شناخت اجناس مختلف

توجه و شناخت جنس لیبل و همچنین جنس بسته بندی یکی از دیگر مواردی است که باید هر طراح لیبل یا همان طراح گرافیک به آن تسلط کافی داشته باشد.

Label designer skills

مهارت رنگ‌شناسی طراح

در اصول یک طراحی حرفه‌ای نیاز است که طراح به قوانین رنگ‌ها و استفاده صحیح از آن‌ها آشنا باشد؛ بنابراین بهتر است یک طراح مهارت رنگ‌شناسی راهم بیاموزد تا در کار خود پیشرفت شگرفی داشته باشد. نحوه ترکیب و قرارگیری رنگ‌ها در کنار هم می‌تواند به جذابیت و کیفیت لیبل بیفزاید. در کنار رنگ‌شناسی باید خلاقیت طراح هم دخیل باشد تا خروجی کار موردپسند مخاطب قرار گیرد.

خلاقیت ذهنی طراح

خلاقیت ذهنی یک مهارت ویژه برای طراح محسوب می‌شود. داشتن ذهنی باز و ایده‌های نو به خلق لیبل‌های باکیفیت و جدید کمک بسیاری می‌کند. زمانی که هدف از تولید یک محصول مشخص می‌شود، نوبت طراح است که ظاهری زیبا و جدید برای آن طراحی کند. کسی که لیبل طراحی می‌کند باید به نکاتی توجه کند که علاوه بر معرفی خلاصه، دقیق و کاملی از محصول، مخاطب را به سمت آن جذب کند و شوق استفاده از محصول را در او به وجود آورد. علاوه بر خلاقیت یک طراح باید تسلط کافی بر سایز طراحی لیبل داشته باشد که مشکلی در طراحی به وجود نیاید. همچنین توجه به رعایت مراحل طراحی لیبل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ویژگی های طراح لیبل

بعد از مهارت‌هایی که گفته شد، نوبت به ویژگی‌های طراحان لیبل می‌رسد. ویژگی‌هایی که باعث می‌شود طراح در کار خود حرفه‌ای شده و تبدیل به شخصی بنام در این حوزه شود. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از وقت‌شناسی، داشتن چند نمونه طراحی لیبل، پایبند به اصول و مفاد قرارداد و همچنین مخاطب‌شناسی.

زمانی که طراح در برخورد با کارفرما نمونه کار از خود نشان بدهد و همچنین با شناسایی هدف او بتواند در سر تایم تعیین شده پروژه را تحویل دهد، تبدیل به شخصی حرفه‌ای و بنام در این حوزه خواهد شد. یک طراح باید مهارت طراحی انواع لیبل‌ها از جمله لیبل‌های تبلیغاتی را نیز هم داشته باشد.

طراح لیبل تبلیغاتی

طراح باید آشنایی کاملی از انواع لیبل‌ها داشته باشد. لیبل‌ها به چند دسته لیبل‌های تبلیغاتی، لیبل‌های معرفی محصول، لیبل‌های قیمت محصول و همچنین لیبل‌های تاریخ تقسیم می‌شوند. هرکدام از این مدل‌ها وظایف و کاربرد خاص خودشان را دارند. طراح باید به تفاوت میان این مدل‌ها آگاه باشد تا لیبل را به‌درستی طراحی کند. در لیبل تبلیغاتی باید از کلمات، عکس و فونت و رنگ جذابی استفاده شود تا مخاطب به سمت آن جذب شود.

طراح برچسب باید مهارت‌ کافی و اطلاعات لازم را برای طراحی لیبل تبلیغاتی کسب کند تا بتواند برچسبی خاص و منحصربه‌فرد به ارمغان آورد.

3.7/5 - (40 امتیاز)