طراحی گرافیکی لیبل فرآیندی است که در طی آن برچسبی خلاقانه برای محصولات ساخته میشود تا برند با این لیبل از دیگران متمایز شود و در بازار هویت پیدا کند.بر خلاف طراحی و ساخت لوگو که به طور کلی تمرکز بر روی یک عنصر است، طراحی لیبل فرآیند ایجاد ترکیبی از پنج، ده یا حتی پانزده عنصر طراحی است.یک طراحی گرافیکی برچسب خوب از یک لوگوی جذاب، رنگ، شکل، تایپوگرافی، تصاویر و اطلاعات دیگر تشکیل شده است که به صورت حرفهای و به شیوهای جذاب ایجاد شده است. طراحی لیبل (طراحی برچسب) یا همان کاغذ پشت چسب دار یکی از روشهای عالی برای معرفی کالا و افزایش فروش است. بستهبندی کالاها در دنیای امروز هویت یک کالا محسوب میشود و از آن جایی که بسیاری از کالاها درون پوششهای مختلفی قرار داده میشوند تا به دست مشتری برسند و همچنین به دلیل اهمیت بالایی که این روزها تولیدکنندهها به بستهبندی کالاهایشان میدهند، میتوان متوجه اهمیت این مورد در نزد تولیدکنندگان شد. بهترین لیبل را با طراحان لیبل سلام گرافیک تجربه کنید. برای اطلاع از شرایط و راهنمای لازم همین حالا با استودیو سلام گرافیک تماس حاصل کنید. خدمات طراحی لیبل در اکثر استانهای ایران از جمله طراحی لیبل در مشهد و دیزاین و ساخت لیبل خود در تهران را به شرکت سلام گرافیک بسپارید.
نیاز به طراحی تخصصی لیبل دارید؟ از آن جایی که کالا درون یک پوشش سربسته قرار میگیرد، بستهبندیها به ویژه بسته بندی داروها نیازمند برچسبی هستند که بر روی آن اطلاعات مرتبط به کالا چاپ شود و بر روی پوشش بستهبندی چسبانده شود. اگر دوست دارید بدانید تفاوت طراحی لیبل با طراحی بسته بندی چیست مقاله لینک شده را مطالعه بفرمایید. این برچسبها که به لیبل نیز معروف هستند، بهترین روش برای شناسایی کالا در انبار نیز محسوب میشوند تا کالاها در حین ورود و خروج دچار مشکل نشوند. بر روی لیبلها اطلاعاتی اعم از نام محصول، بارکد محصول، اطلاعاتی در رابطه با مواد اولیه محصول، قیمت محصول، نام فروشگاه، آدرس فروشگاه، شماره تلفن، لوگوی برند و … درج میشود. از لیبلها در صنایع مختلفی اعم از نساجی، مواد غذایی، مواد آزمایشگاهی، لوازم خانگی و … استفاده میشود. گستردگی کاربرد لیبلها به قدری بالاست که میتوان این مورد را یکی از مهمترین موارد در دیزاین بستهبندی اکثر صنایع موجود دانست.
ابعاد و اندازه لیبل یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. لیبلها در ابعاد مختلفی با توجه به نیاز مشتری و همچنین ابعاد محصول چاپ میشوند. در برخی مواقع لیبلها قطعات کوچکی هستند که تنها بر روی بخشی از محصول چسبانده میشوند. به طور مثال از لیبلهای کوچک برای معرفی لباس تولید شده و نحوه شستشوی آن استفاده میشود. در برخی موارد دیگر از لیبلها برای چسبانده شدن بر روی سطح بستهبندی کالا استفاده میشود. نقش لیبل در بسته بندی بسیار بااهمیت است. به طور مثال بر روی کاوری که در آن لباس قرار میگیرد، لیبلی بزرگی چسبانده میشود تا به واسطه این لیبل نام و لوگوی برند و همچنین نام لباس، جنس لباس و … به مشتری معرفی شود. در بسته بندی مواد غذایی نیز از طراحی لیبل روی جعبه و بسته محصول ممکن است استفاده شود.
شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک با ارائه انواع لیبلها و همچنین توانایی ارائه انواع طراحی بسته بندی به یکی از بهترین شرکتهای طراحی بسته بندی تبدیل شده است.
وابسته به آن که نوع لیبل و همچنین محصول شما، مدت زمانی که طراحی لیبل شما زمان نیاز دارد از یک هفته تا یک ماه میتواند متفاوت باشد.
طراحی لیبل برای کالا هویتی منحصر بهفرد و ویژه میسازد؛ بنابراین یک ابزار قدرتمند بازاریابی به شمار میرود. با سفارش طراحی لیبل در سایت سلام گرافیک شاهد جهش در کسب و کار خود و افزایش استقبال از سوی مشتریان خواهید بود. زیرا کارشناسان این مرکز در کنار تعیین کمترین هزینه طراحی لیبل، برچسبها را طوری دیزاین میکنند که جذاب باشد و بلافاصله توجه مشتری را به خود جلب کند. طراحی لیبل آنلاین کمک میکند که ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه خود، به باکیفیتترین خدمات گرافیکی دسترسی داشته باشید. چنانچه علاقه دارید کار طراحی را یاد بگیرید، کافیست از طریق وبسایت اقدام کرده و در دورههای آموزشی طراحی جلد کتاب، طراحی و دیزاین ست اداری و طراحی لیبل با ایلوستریتور و ساخت لیبل چسبی شرکت کنید.
هنگام انتخاب رنگ برای طراحی لیبل خود باید مطمئن شوید که رنگ هایی که انتخاب میکنید با رنگ بسته بندی و رنگ سازمانی سازگار باشد. از اهمیت رنگ در لیبل غافل نشوید. برای مثال یکی از جسورانهترین رنگ هایی که میتوان در طراحی لیبل استفاده کرد رنگ قرمز است.این رنگ در لیبل به محصول شما کمک میکند زمانی که در کنار محصولات رقبا قرار میگیرد متمایز از بقیه شود. قرمز با خرید ناگهانی و هیجانی مرتبط است. آبی با اعتماد و قابلیت اطمینان و همچنین احساس آرامش و امنیت همراه است.
عنصر دیگری که در طراحی لیبل باید در نظر گرفته شود، فونت است.فونت لیبل باید خوانا باشد و همچنین باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مردم چشمان خود را برای خواندن آن خسته نکنند.خوانایی فاکتور بسیار مهمی در تمام زمینههای مختلف طراحی مثل دیزاین کاتالوگ و طراحی حرفهای بروشور است، زیرا اگر افراد نتوانند برچسب محصول را بخوانند، به احتمال زیاد آن را خریداری نخواهند کرد. اهمیت فونت در طراحی لیبل را دست کم نگیرید.
یکی از موارد کلیدی که طراحان لیبل بر آن تاکید دارند، اهمیت استفاده از تصاویر در طراحی برچسب محصولات است.درک محرکهای بصری برای افراد را سریعتر و سادهتر از پردازش کلمات است. استفاده ترکیبی از رنگ، یک تصویر، و یک آیکون در طراحی لیبل به مشتریان کمک میکند راحتتر لیبل شما را درک کنند و توجهشان به آن جلب شود. به عنوان مثال در طراحی لیبل عسل بهتر است از تصویر یک زنبور عسل روی یک ظرف عسل استفاده کنید.
لیبل درواقع شناسنامه کالا محسوب میشود و برند شما را از سایر محصولات موجود در بازار مصرف تفکیک میکند.حال هرچهقدر که طراحی لیبل تبلیغاتی زیباتر باشد و مراحل طراحی لیبل اصولیتر طی شود، نقش پررنگتری در افزایش فروش خواهد داشت. البته علاوه بر جذابیت بصری، این برچسب باید بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتری بگذارد. برای اینکه از کیفیت خدمات طراحی لیبل اطمینان حاصل کنید، توصیه میشود کار گرافیکی خود را به مراکز معتبری همچون سلام گرافیک بسپارید. مهارت این کارشناسان در زمینه طراحی موجب میشود که چندین برابر هزینهای که صرف تبلیغات میکنید، با فروش بیشتر جبران شود. از جمله خدماتی که در این سایت ارائه میشود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
در حال حاضر مراکز متعددی در زمینه طراحی لیبل پشت چسبدار فعالیت دارند؛ اما برای نتیجه مطلوب بسیار مهم است که بهترین شرکت طراحی لیبل را انتخاب کنید. سلام گرافیک به دلیل رزومه درخشان و کیفیت بالای خدماتی که ارائه میدهد، یکی از معتبرترین شرکتها در زمینه ساخت لیبل تبلیغاتی محسوب میشود. کارشناسان این مجموعه به دلیل تسلط بر اصول طراحی لیبل و تجارب فراوانی که دارند، بین المانها و عناصر موجود در برچسب فضای خالی قرار میدهند، تا از شلوغ شدن و بههم ریخته نشان دادن آن جلوگیری کنند. این متخصصان در اطراف هر کدام از عناصر مانند لوگو، نام شرکت و تصاویر محصول به اندازه کافی فضای سفید قرار میدهند، تا این امکان برای مشتریان وجود داشته باشد که هر بار روی یک بخش از لیبل متمرکز شوند. تمامی این موارد در قرارداد طراحی لیبل با جزئیات ذکر میشود.
نقش رنگ در طراحی لیبل بسیار مهم است، زیرا رنگ علاوه بر اینکه در برانگیختن احساسات مشتری تاثیر دارد، موجب به چشم آمدن محصول مورد نظر در فروشگاه میشود. در این راستا متخصصان سلام گرافیک تلاش میکنند که رنگ پس زمینه لیبل را متناسب با نوع کالا و طبیعت آن برگزینند. یکی دیگر از فاکتورهایی که گرافیستها آن را در نهایت دقت انتخاب میکنند، فونت در طراحی لیبل است. خوانایی و سایز فونت باید طوری باشد که حتی افرادی که قدرت بینایی کافی ندارند هم بتوانند متن را به راحتی بخوانند. همچنین برای فونت رنگهای روشن مورد استفاده قرار میگیرد، تا بیشتر در ذهن خریدار رسوخ کند. برای انتخاب رنگ، فونت و تصویر مناسب در طراحی لیبل محصول خود با مشاوران سلام گرافیک تماس بگیرید ئ به صورت رایگان در جلسه مشاوره طراحی لیبل شرکت کنید.
این روزها هیچ کس مواد غذایی را بدون برچسب نمیخرد؛ زیرا به کیفیت محصول شک میکند. با توجه به اینکه طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی در مشتری ایجاد انگیزه میکند؛ ضروری است که هنگام دیزاین برچسب خوراکیها به مولفههای مختلفی از جمله کیفیت متریال چاپ لیبل توجه شود. چنانچه در زمینه تولید یا فروش مواد غذایی فعالیت دارید؛ میتوانید با سفارش آنلاین طراحی لیبل در سایت سلام گرافیک بیزنس خود را ارتقاء دهید. متخصصان این مرکز با تسلط بر علم روانشناسی مخاطب، برچسب را طوری دیزاین میکنند که حس سالم و بهداشتی بودن را به مشتری القا کند. در این قبیل موارد بیشترین رنگی که برای انتقال حس پاکیزگی محصول از سوی گرافیستها مورد استفاده قرار میگیرد، سفید است.
به دلیل اینکه اولین چیزی که در قفسههای فروشگاه به چشم مشتریان میرسد، ظاهر و پوشش محصول است؛ لذا طراحی لیبل حرفهای اهمیت بسیار زیادی در رشد کسب و کار شما ایفا میکند. لیبل باعث اعتمادسازی نزد مشتریان شده و به تجارت اعتبار میبخشد. با توجه به تاثیر لیبل در بازاریابی، اگر این ابزار تبلیغاتی سریع و موثر به صورت حرفهای طراحی شود، بیزینس شما را از سایر رقبا متمایز میکنند. از جمله خصوصیت لیبل حرفه ای این است که باید دیزاین آن با نوع محصول مرتبط باشد. مثلا اگر قرار است لیبل روی مواد خوراکی استفاده شود؛ انتخاب رنگ باید طوری انجام گیرد که اشتها را تحریک کند. رنگهای نارنجی و قرمز در این قبیل موارد بهترین گزینه هستند.
یکی از نکات طراحی لیبل که کارشناسان سلام گرافیک به آن متعهد هستند، دیزاین خلاقانه است. درواقع یک برچسب جذاب و خاص برگ برنده شما در دنیای تجارت به شمار میرود. بنابراین گرافیستهای این مرکز قبل از طراحی لیبل با فتوشاپ کاملاً رقیبانتان را آنالیز میکنند و در نهایت طرحی را ارائه میدهند که به هیچ وجه شبیه برچسب به کار رفته در محصولات رقبا نباشد. تیم طراحی لیبل مجرب و آگاه این مجموعه جسورانه عمل میکنند؛ زیرا معتقدند که یک برچسب متفاوت در جذب مشتری موثر است. موارد زیر در طراحی لیبل تبلیغاتی از سوی کارشناسان این مجموعه رعایت میشود:
این روزها تجار حرفهای به این نتیجه رسیدهاند که هرچه طراحی محصولات آنها جذابتر باشد؛ باعث افزایش فروش میشود. هیچ چیز به اندازه یک طراحی لیبل شیک در رشد کسب و کار شما موثر نیست، زیرا برچسب زیبا و حرفهای بر تصمیم مشتری برای خرید تاثیر فراوانی دارد. از اینرو متخصصان سلام گرافیک سعی میکنند که آیتمهایی نظیر مزایای محصول و لوگو را به جذابترین شکل ممکن در برچسب بیاورند. اطلاعات محصول دقیقا همان چیزی است که مشتری به آن احتیاج دارد و او را نسبت به خرید تشویق میکند. این اساتید مجرب اقدام به برگزاری دورههای آموزشی در حوزه طراحی تخصصی هویت بصری، طراحی کاتالوگ، طراحی لیوان تبلیغاتی کردهاند، تا علاقمندان بتوانند به جدیدترین اطلاعات در این عرصه دسترسی داشته باشند.
یکی از امکاناتی که در سایت سلام گرافیک در اختیار صاحبان مشاغل مختلف قرار داده شده، طراحی لیبل ارزان است. تلاش این مجموعه بر آن است که ضمن در نظر گرفتن کمترین قیمت طراحی لیبل، خدمات خود را در بالاترین سطح کیفی ارائه دهد. گرافیستهای این شرکت خلاقانهترین ایده برای طراحی لیبل را به کار میبرند، تا میزان فروش شما را افزایش دهند. مثلا از آنجا که مخاطب تنها چند ثانیه فرصت دارد که با محصول ارتباط برقرار کند، انتخاب عکس در طراحی لیبل اهمیت فراوانی دارد. لذا کارشناسان تصاویر را به نحوی برمیگزینند که سریعا توجه مخاطب را جلب کرده و شوق خرید را در او به وجود آورد. برای اطلاع دقیق از تعریف لیبل مقاله لینک شده را بخوانید.
اگر در حوزهای فعالیت دارید که کالایی را به مشتریان خود ارائه میدهید؛ بدون شک به لیبل نیاز دارید. چون مشتریان تمایل دارند که به هنگام خرید اطلاعاتی را درباره محصول مورد نظر کسب کنند. پس توصیه میشود در سایت سلام گرافیک نمونه طراحی لیبل را مشاهده کرده و هر کدام که مورد پسند واقع شد را سفارش دهید.
امروزه نرم افزارهای طراحی لیبل متفاوتی وجود دارد که به کمک آن میتوانید طرح مورد نظر خود را پیاده سازی کنید که از جمله آنها میتوان به Canava، فتوشاپ و ایلوستریتور اشاره کرد. در استودیو سلام گرافیک سرفصلهایی در زمینه طراحی لیبل با ایلوستریتور و طراحی لیبل با فتوشاپ آموزش داده میشود که در صورت تمایل میتوانید در دوره طراحی لیبل ثبت نام کنید.
مراحل طراحی لیبل بر تصمیمگیری مشتری برای خرید بسیار تاثیرگذار است. دیزاین این برچسبهای تبلیغاتی ممکن است ابتدا پیچیده به نظر برسد، در صورتیکه با کمی دقت و رعایت اصول طراحی میتوانید لیبلی حرفهای و مشتریپسند داشته باشید. در ادامه به اختصار به مراحل طراحی لیبل اشاره میشود.
یکی از مراحل مهم در طراحی لیبل نیازسنجی و پرکردن بریف است. برای اینکه این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، نخست باید بدانید که قرار است چه طرحی ساخته شود و دیزاین مربوطه چه مشکلی را حل کند؟ همچنین گرافیست باید بررسی نماید که محصول موردنظر قرار است کجا مورد استفاده قرار بگیرد و رقیبان چه کسانی هستند؟
پاسخگویی به تمام این سوالات چشماندازی را پیش روی طراح قرار میدهد تا بتواند لیبل را متناسب با محصول و جامعه هدف دیزاین نماید.
مرحله بعدی در طراحی لیبل برگزیدن سبک طراحی است. برچسبهای مربوط به محصولات مختلف طرحهای متفاوتی دارند که این مسئله خود میتواند نرخ نهایی محصول و همینطور درصد فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد.
در گام بعدی لازم است که رنگ و فونت مناسب برای لیبل انتخاب شود. خوانایی فونت یکی از اصلیترین عناصر هر پروژه گرافیکی محسوب میشود. اگر حرفهایترین برچسب را طراحی نمایید، اما مشتری قادر به خواندن آن نباشد، مسلما هیچ فایدهای به حال برند نخواهد داشت. سعی کنید که دو فونت اصلی را در لیبل به کار ببرید؛ همچنین میتوانید حروف بزرگ و کوچک را به طور همزمان مورد استفاده قرار دهید تا دیزاین متفاوت به نظر برسد.
رنگ مناسب نقش غیرقابل انکاری در جلب توجه مخاطب دارد؛ زیرا رنگها به طور مستقیم بر ذهن و احساسات مشتری تاثیر میگذارند. به کار بردن فونتها و رنگهای متضاد به دیزاین لیبل روح می بخشد و مشتری را برای خرید محصول تشویق میکند. بنابراین بکوشید که در کنار استفاده از رنگهای خنثی، رنگهای شاد و پرشور را نیز در طراحی لیبل بگنجانید.
حال زمان آن رسیده که متریال لیبل را انتخاب کنید. در حال حاضر لیبلها با کیفیتهای متفاوتی تولید میشوند که قطعاً هر چهقدر جنس آن مرغوبتر باشد، بر تعداد مشتریان برند موثر خواهد بود. انواع لیبل پشت چسبدار کاغذی، شیشهای، pvc و متالایز در بازار مصرف وجود دارند که هر کدام از نظر دوام و کیفیت با دیگری متفاوت هستند. هر یک از این برچسبها معمولاً در صنایع خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال لیبلهای پشت چسبدار پی وی سی اغلب در صنایع دارویی و خودروسازی کاربرد دارند.
در گام نهایی باید طرح مجددا مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آن رفع گردد، سپس برای برای چاپ به چاپخانه فرستاده شود. برای اینکه کیفیت دیزاین به هنگام چاپ دچار افت نشود، حتماً باید یکسری نکات را درنظر بگیرید. برای مثال رزولوشن طرح باید روی ۳۰۰ پیکسل در اینچ تنظیم شده باشد؛ همچنین ضروری است که سایز فایل با اندازه محصول سازگار باشد.
توجه به محدوده امن باعث میشود که هنگام برش، تصاویر و متون دست نخورده باقی بمانند. به این منظور لازم است که از اطراف دیزاین حدود ۵ میلیمتر فاصله درنظر گرفته شود.
سلام گرافیک؛ سلامی دوباره به دنیای گرافیک. شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک فعالیت رسمی خود را از سال 1394 با عنوان “های گرافیک ” آغاز کرد. شرکت سلام گرافیک پیاده سازی انواع طرحهای گرافیکی و نمونه کارهای عالی در زمینههای مختلف، هر آنچه از طراحی گرافیک را نیاز دارید با استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک تجربه کنید! کیفیت کارمان را تضمین میکنیم! بهترین و مناسبترین گرافیک را از استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک بخواهید.
دفتر مرکزی: مشهد بلوار امامت، امامت 74
دفتر تهران: تهران، خیابان اشرفی اصفهانی، مجتمع زمرد
دفتر اصفهان: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، روبروی اداره برق
دفتر بجنورد: بجنورد، خیابان طالقانی شرقی، طالقانی 12
درباره ما | تماس با ما | نمونه کارها