تاریخ بروزرسانی: اکتبر 2, 2021

طراحی لیبل – طراحی برچسب

طراحی لیبل (طراحی برچسب) یا همان کاغذ پشت چسب دارد یکی از روش‌های عالی برای معرفی کالا و افزایش فروش است. بسته‌بندی کالاها در دنیای امروز هویت یک کالا محسوب می‌شود و از آن جایی که بسیاری از کالاها درون پوشش‌های مختلفی قرار داده می‌شوند تا به دست مشتری برسند و همچنین به دلیل اهمیت بالایی که این روزها تولیدکننده‌ها به بسته‌بندی کالاهایشان می‌دهند، می‌توان متوجه اهمیت این مورد در نزد تولیدکنندگان شد. توجه داشته باشید که از طراحی انواع لوگو در طراحی لیبل و زیبایی آن نباید غافل شد. برای اطلاع از شرایط و راهنمای لازم همین حالا با استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

از آن جایی که کالا درون یک پوشش سربسته قرار می‌گیرد، بسته‌بندی‌ها نیازمند برچسبی هستند که بر روی آن اطلاعات مرتبط به کالا چاپ شود و بر روی پوشش بسته‌بندی چسبانده شود. این برچسب‌ها که به لیبل نیز معروف هستند، بهترین روش برای شناسایی کالا در انبار نیز محسوب می‌شوند تا کالاها در حین ورود و خروج دچار مشکل نشوند. بر روی لیبل‌ها اطلاعاتی اعم از نام محصول، بارکد محصول، اطلاعاتی در رابطه با مواد اولیه محصول، قیمت محصول، نام فروشگاه، آدرس فروشگاه، شماره تلفن، لوگوی برند و … درج می‌شود. از لیبل‌ها در صنایع مختلفی اعم از نساجی، مواد غذایی، مواد آزمایشگاهی، لوازم خانگی و … استفاده می‌شود. گستردگی کاربرد لیبل‌ها به قدری بالاست که می‌توان این مورد را یکی از مهم‌ترین موارد در بسته‌بندی اکثر صنایع موجود دانست.

لیبل‌ها در ابعاد مختلفی با توجه به نیاز مشتری و همچنین ابعاد محصول چاپ می‌شوند. در برخی مواقع لیبل‌ها قطعات کوچکی هستند که تنها بر روی بخشی از محصول چسبانده می‌شوند. به طور مثال از لیبل‌های کوچک برای معرفی لباس تولید شده و نحوه شستشوی آن استفاده می‌شود. در برخی موارد دیگر از لیبل‌ها برای چسبانده شدن بر روی سطح بسته‌بندی کالا استفاده می‌شود. به طور مثال بر روی کاوری که در آن لباس قرار می‌گیرد، لیبلی بزرگی چسبانده می‌شود تا به واسطه این لیبل نام و لوگوی برند و همچنین نام لباس، جنس آن و … به مشتری معرفی شود.

انواع طراحی لیبل

لیبل‌ها نیز مانند بسیاری از کالاها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوعشان، کاربردهای متفاوتی را می‌توانند ارائه دهند. در ادامه با انواع مختلف لیبل‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

لیبل کاغذی

لیبل کاغذی از دسته لیبل‌هایی است که بر روی محیط‌های خشک چسبیده می‌شود ولی عمر بالایی ندارد. این دسته از لیبل‌ها به صورت مات، گلاسه و نیمه گلاسه و در رنگ‌های متنوع با توجه به نظر مشتری تولید می‌شوند.

لیبل‌های شفاف

لیبل‌های شفاف دارای عمر کوتاهی هستند و نوشته‌های بر روی آن‌ها پس از چند روز از بین می‌روند. به دلیل این ویژگی از لیبل‌های شفاف در آزمایشگاه‌های پزشکی استفاده می‌شود.

لیبل متال

لیبل متال از ریبون رزین ساخته شده و به دلیل چسبندگی بالا، ضد خش بودن، مقاومت در برابر انواع پاک‌کننده‌ها و همچنین مقاومت در برابر دما بین ‌40 درجه تا 220 درجه، بیشتر برای چسبانده شدن بر روی خودروها و لوازم برقی استفاده می‌شود.

لیبل پشت متال

لیبل پشت متال دارای چسبندگی بسیار بالایی است به طوری که این لیبل‌ها را نمی‌توان از روی سطوح جدا کرد، به همین دلیل از این دسته از لیبل‌ها د صنعت تولید تایرهای خودرو و پارچه فروشی‌ها استفاده می‌شود.

لیبل وید

لیبل وید از دسته لیبل‌هایی بوده که بیشتر برای معرفی گارانتی محصولات از آن استفاده می‌شود. لیبل‌های وید در مقابل کشیده شدن و گرمای 80 درجه مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهند. خوب است بدانید که این دسته از لیبل‌ها دارای دو نوع مختلف شطرنجی و نقره‌ای هستند.

لیبل اموال

لیبل اموال دارای جنس ضخیمی بوده و بر روی وسیله‌های قابل انتقال نصب می‌شود. عمر لیبل‌های اموال طولانی است به طوری که در هنگام جداسازی نیز به صورت یک تکه جدا نمی‌شود و در هنگام جدا کردن تکه تکه می‌شود. خوب است بدانید که از لیبل‌های اموال برای چسباندن بر روی سطح چرب و روغنی نمی‌توان استفاده کرد.

لیبل سکوریتی

از دیگر لیبل‌هایی که برای گارانتی استفاده می‌شود، لیبل سکوریتی است. این دسته از لیبل‌ها در زمان کنده شده ریز ریز و خورد می‌شوند.

لیبل پی وی سی

لیبل پی وی سی از پلاستیک ساخته شده و در برابر تابش آفتاب، رطوبت، باد و ... مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

لیبل تایوک

لیبل تایوک از رشته‌های منسجم پارچه‌ای تشکیل شده است و به دلیل این ویژگی بیشتر در تولید پوشاک از آن استفاده می‌شود.

لیبل رول پارچه‌ای

لیبل رول پارچه‌ای از دیگر لیبل‌های مورد استفاده در صنعت نساجی است. این دسته از لیبل‌ها بدون نیاز به چسب هستند.

لیبل‌های امنیتی

لیبل‌های امنیتی به عنوان یک دزدگیر برای کالا عمل می‌کنند. هر کالایی که بر روی آن لیبلی امنیتی چسبیده شده باشد، بدون اطلاع قادر به خارج شدن از محل نخواهد بود.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک با ارائه انواع لیبل‌ها و همچنین توانایی ارائه انواع طراحی بسته بندی به یکی از بهترین شرکت‌های طراحی بسته بندی تبدیل شده است.

وابسته به آن که نوع طراحی شما چیست و همچنین محصول شما چه نوع محصولی است، مدت زمانی که طراحی لیبل شما زمان نیاز دارد از یک هفته تا یک ماه می‌تواند متفاوت باشد.

قیمت

  • پلن

    توضیح

    تماس بگیرید
  • پلن

    توضیح

    تماس بگیرید
  • پلن

    توضیح

    تماس بگیرید

طراحی لیبل چیست؟

به جز استفاده از لیبل‌ها برای شناسایی محصول به مشتری، از لیبل‌ها در جهت تبلیغات نیز استفاده می‌شود. یکی از استراتژی‌های بازاریابی طراحی یک لیبل جذاب و مرتبط با موضوع کالاست تا مشتری در نگاه اول جذب محصول شده و در قدم بعدی به خرید آن بپردازد. اگر طراحی لیبل چسبیده شده بر روی محصول از جذابیت‌های بالایی برخوردار باشد، مشتری زمانی که در فروشگاه به چندین کالای مشابه در کنار هم نگاه می‌کند، جذب آن کالایی می‌شود که طراحی جالب‌تری برای بسته‌بندی و لیبل خود دارد. به همنین دلیل می‌توان متوجه شد که با استفاده از یک لیبل منحصر به فرد، کالای تولید شده توسط شرکت شما متمایز از کالای تولید شده توسط شرکت رقیب به حساب می‌آید و همین مورد نیز به بازاریابی محصول تولید شده کمک بسیاری می‌کند. به طور کل طراحی خلاقانه بسته‌بندی‌های محصولات و لیبل‌های خورده بر روی بسته‌بندی‌ها یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط به بازاریابی یک محصول است. برای آن که لیبل محصولات بهترین طراحی را داشته باشد بهتر است در حین طراحی لیبل به نکاتی خاص توجه شود که سلام گرافیک در زمینه طراحی لیبل علاوه بر توجه به تمامی این نکات، خلاقیت بسیاری نیز به خرج می‌دهد تا بهترین نتیجه در اختیار مشتریان قرار گیرد. این نکات عبارتند از:

  • استفاده درست از تایپوگرافی‌ها کمک می‌کند نام و یا مضمون محصول به خوبی معرفی شده و در کنار آن محصول جلوه بصری زیبایی نیز داشته باشد. گفتنی است بهتر است فونت استفاده شده برای تایپوگرافی به قدری خوانا باشد تا مشتری در نگاه اول به آن توجه کند.
  • استفاده از فضای سفید در طراحی لیبل بسته‌بندی محصول ظاهری متفاوت را برای محصول به ارمغان می‌آورد. به دلیل آرامشی که رنگ سفید به دنبال دارد، از آن برای طراحی محصولات مرتبط به کودکان استفاده‌های بسیاری می‌شود.
  • خوانا بودن نوشته‌های درج شده بر روی لیبل محصولات از دیگر مواردی است که در حین طراحی لیبل باید به آن توجه کافی شود. این نوشته‌ها می‌تواند شامل نام محصول، اطلاعات مرتبط به مواد اولیه محصول، اطلاعات مرتبط به دستورالعمل استفاده از آن و … باشد. به دلیل اهمیتی که نوشته‌های درج شده بر روی لیبل‌ها دارند، استفاده از فونت‌های فانتزی و شکسته برای طراحی لیبل مناسب نخواهد بود.
  • دوری از طراحی‌های منسوخ شده و یا مشابه با رقیبان به حفظ اصالت محصول کمک بسیاری می‌کند.
  • در حین طراحی لیبل محصول باید از المان‌هایی استفاده شود که بیشترین ربط را به محصول و کارکرد آن دارد.
  • برای طراحی لیبل برخی از محصولات لازم است از عکس‌های مرتبط با کالا نیز استفاده شود و تنها به نوشته‌ها و تایپوگرافی‌ها بسنده نشود. به طور مثال لیبل‌های محصولاتی چون ژله‌ها نیازمند تصاویر مرتبط به طعم آن ژله دارند تا مشتری در نگاه اول با طعم ژله مذکور آشنا شوند.

توجه داشته باشید که اهمیت تصویر سازی در چاپ لیبل و بسته بندی مناسب از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی لیبل در مشهد

طراحی لیبل در تهران

4.5/5 - (8 امتیاز)