طراحی پوستر ساده و شیک
توجه عابران به ندرت به اطلاعات یک پوستر شلوغ جلب میشود و اغلب به سادگی از کنار پوسترها میگذرند.از آنجایی که هر رنگ تأثیر روانی متفاوتی بر بیننده دارد، آنچه در طرح پوستر اهمیت دارد استفاده از رنگهایی است که با هدف مورد نظر پوستر مطابقت داشته باشد. از تاثیر رنگها در پوستر نباید غافل شد.بنابراین بسیار مهم است که پوستر توسط افراد حرفه ای طراحی شود تا نقش پوسترهای حرفه ای در بازاریابی محصول به خوبی ایفا شود.

طراحی پوستر دیجیتال
به عبارت ساده طراحی پوستر دیجیتال نوعی پوستر است که چاپ پوستر در آن مطرح نیست و پوستر روی صفحه نمایش نشان داده میشود. قبل از سفارش پوستر دیجیتال باید به طراحی پوستر سنتی تسلط کامل داشت.اطلاعاتی که باید هنگام طراحی آفیش دیجیتال در آن درج کرد میتواند زمان شروع فروش بلیت برای یک رویداد، اطلاعیههای خدمات عمومی یا تبلیغ محصولات جدید باشد. مزیت طراحی و ساخت پوستر دیجیتال سهولت طراحی، مدیریت پوستر و سفارشیسازی آن است. با پوسترهای تبلیغاتی خلاقانه دیجیتال جذاب میتوان مشتریان را درگیر و سرگرم کرد و در راستای اهداف آموزشی نیز استفاده کرد.
به چه کسی سفارش پوستر دهیم؟
طراح پوستر کیست و چه مهارتهایی دارد؟ امروزه هر شخصی تنها با کمی آشنایی با نرمافزارهای گرافیکی میتواند پوسترهای مختلفی طراحی کند. علاوه بر این نمونههای زیادی از پوسترهای تبلیغاتی در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرند. اما مسئلهای که در این مورد اهمیت زیادی دارد کیفیت پوستر است. اگر پوستر شما از کیفیت کافی برخوردار نباشد به هیچ وجه نتایج دلخواهتان را به دنبال نخواهد داشت. به همین دلیل هم بهتر است برای سفارش پلاکات به افراد متخصص و باتجربه در این زمینه مراجعه داشته باشید. میتوانید برای اطمینان بیشتر نمونه کارهای طراحی پوستر پیشین طراحان مورد نظر خود را نیز بررسی کنید.
افرادی که قصد راهاندازی کسب و کار دارند، بهدنبال استفاده از ابزارهای تبلیغاتی هستند تا بتوانند در فضای رقابتی، مخاطب بیشتری را جذب کنند. به همین دلیل شرکتها با طراحی پوستر جذاب، اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات خود میکنند. تاثیر پوستر در بازاریابی و برندسازی باعث شده تا شرکتها از آن برای معرفی کسب و کار و اثرگذاری بر روی ذهن مخاطب استفاده کنند. از مزایای طراحی پوستر تبلیغاتی نسبتبه سایر روشهای تبلیغاتی مانند طراحی بیلبورد، طراحی و ساخت بروشور، ساخت بنر جذاب و… میتوان به مقرونبهصرفه بودن، استفاده از آن در تمامی نقاط شهر و عدم محدودیت در ارائه مطالب اشاره کرد. دیگر ویژگیهایی که در طراحی کردن پوستر جذاب وجود دارد، عبارتند از:
- بازدهی تبلیغاتی بسیار بالا و موثر
- قابلیت طراحی در ابعاد استاندارد دیزاین پوستر و شکلهای مختلف
- سهولت در توزیع
- ماندگاری و دوام طولانی
شرکت طراحی پوستر گرافیکی
پیش از ثبت سفارش پوستر، این سوال مطرح میشود که طراح پوستر کیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد. استفاده از افراد غیرحرفهای سبب میشود تا نتیجه مطلوبی حاصل نشود و افراد هزینه زیادی را برای دیزاین کردن پوستر پرداخت کنند. آشنایی با نرم افزارهای طراحی پوستر حرفه ای، ارزان و ارائه بهموقع سفارشات از ویژگیهای یک شرکت طراحی موفق در این حوزه است. برای سفارش طراحی پوستر آنلاین در سلام گرافیک کافی است با شمارههای درج شده در سایت این شرکت تماس بگیرید. زمان لازم برای پوستر حرفه ای مطابق نیاز و سلیقه مشتریان، معمولا بین ۳ الی ۷ روز است که در صورت نیاز میتوانید زمان مورد نظر برای انجام سفارش را به کارشناسان این مجموعه اعلام کنید.

بهترین طراحی پوستر
طراحی پوستر خلاقانه باعث میشود سرعت و کیفیت انتقال پیام به مخاطبان بهطور چشمگیری افزایش یابد. استفاده از عکس در پوستر، برجستهسازی و طراحی سهبعدی، کیفیت کاغذ مورد استفاده. می تواند در ایجاد پوستر جذاب بسیار موثر باشند. همچنین با وجود نرمافزارهای مختلف در زمینه طراحی، معمولا طراحی دیوارکوب حرفه ای در فتوشاپ انجام میشود. از دیگر نکاتی که برای پوستر دیزاین باید مورد توجه قرار دهیم به موارد زیر باید اشاره کرد:
- مشخص کردن نوع مخاطب، جامعه هدف و نیاز آنها
- توجه به نوع نیازها و حوزه فعالیتهای کاری شرکت
- وجود ارتباط منطقی و سمپاتیک بین اجزا و قسمتهای مختلف پوستر
- آشنایی با اهمیت فونت در پوستر
چنانچه به طراحی و ساخت پوستر علاقهمند هستید، کافیست از طریق وبسایت سلام گرافیک برای ثبتنام در کلاسهای طراحی بوکلت یا همان پوستر این مجموعه اقدام کنید. همچنین میتوانید برای کاهش در هزینههای کلاس در دیگر دورههای آموزشی طراحی لوگو حرفهای، طراحی موشن گرافیک تبلیغاتی، طراحی پیتوگرام و خدمات طراحی کاراکتر شرکت کنید.
طراحی پوستر حرفه ای
استفاده از المانهای بصری همواره یکی از شیوههای موثر در بازاریابی و تبلیغات به شمار میرود. به همین دلیل، از ترکیب عکس و فونت در پوستر استفاده میشود تا گیرایی مطلب را دوچندان کند. جذب حداکثری مخاطب را میتوان مهمترین خصوصیت پوستر حرفه ای بیان کرد. بنابراین هوشمندی در دیزاین پوستر حرفه ای میتواند سبب تمایز بین یک پوستر غیرحرفهای و یک پوستر جذاب و ماندگار شود. افرادی که در حوزه طراحیهای گرافیکی مانند پوستر، طراحی تراکت، طراحی بنر، طراحی استرابورد فعالیت دارند، برای ایجاد یک طرح از برخی اصول پیروی میکنند. ویژگیهای طراحی کردن پوستر در فتوشاپ شامل موارد زیر است:
- استفاده از تصاویر باکیفیت و جذاب
- خلق ایده برای پوستر متناسب با نوع مخاطبان
- انتخاب فونت، سایز و رنگ زیبا برای نوشتهها
- قالببندی مناسب و چینش صحیح اجزا که در نهایت طراحی یک پوستر از نظر ترکیببندی درجه یک میشود.

تیم طراحی پوستر
بسیاری از شرکتها بهطور معمول امور تبلیغاتی خود مانند طراحی هدایای تبلیغاتی، طراحی ست اداری خاص و… را به تیمهای گرافیکی واگذار میکنند. میزان اعتبار، مهارت، کیفیت خدمات و رضایت مشتریان از مواردی هستند که در انتخاب یک تیم نقش اساسی دارند. در سالهای اخیر تیم سلام گرافیک، با توجه به تمایل افراد برای پوستر تبلیغاتی آنلاین، خدمات خود را در بستر اینترنت ارائه میکند. سایر خصوصیات این مجموعه عبارتند از:
- تجربه و مهارت در زمینه طراحی
- توانایی ایجاد پوستر حرفه ای در فتوشاپ
- طراحی اعلان تئاتر
- داشتن نمونه پوستر و رزومه کاری قوی
- ارائه مشاوره به مشتریان
- تحویل بهموقع سفارش
- طراحی پوستر آنلاین
- طرح پوستر تایپوگرافی
طراحی پوستر چیست؟
پوستر چیست؟ پوستر یک روش خلاقانه برای ارائه محتوا با استفاده از هنر طراحی است، لذا طراحی پلاکات یا پوستر را میتوان تلفیقی از هنر و تبلیغات دانست. با وجود کاربرد پوستر در زمینههای مختلف فرهنگی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی، تبلیغاتی و…، اصول طراحی آن تقریبا یکسان است. عنوان و طرح در پوستر دیجیتال اهمیت زیادی دارند زیرا اولین مواردی هستند که مورد توجه افراد قرار میگیرد و مخاطب را مجاب به پیگیری و مطالعه ادامه محتوای پوستر میکنند. اگر قصد جذب مشتری و شناخته شدن کسب و کارتان را دارید، پوستر دیزاین یکی از سادهترین و موثرترین شیوههای تبلیغاتی است که میتوانید از آن استفاده کنید. از نقش پوستر در تبلیغات غافل نشوید.

طراحی پوستر شیک
برای پوستر خلاقانه علاوهبر صرف زمان کافی به تخصص، مهارت و دقت فراوانی نیاز است. پرهیز از سادگی باعث نامفهوم شدن محتوای درون پوستر شود. تسلط و استفاده از چندین نرم افزار پوستر، عدم کپیبرداری از سایر طرحها، استفاده از لوگو و شعارهای تبلیغاتی مواردی هستند که رعایت آنها میتواند نتیجه دلخواه را دربر داشته باشد. تمامی این موارد باید در قرارداد پوستر ذکر شود. موارد دیگری که در ایجاد پوستر شیک باید رعایت شوند، به شرح زیر است:
- استفاده از اطلاعات خوانا و پرمحتوا
- توجه به سایز و شکل پوستر
- دقت در طراحی جزئیات
- استفاده از نمادهای منحصربهفرد و خاص
طراحی پوستر ارزان
معمولاً افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راهاندازی میکنند، بهدنبال تبلیغات ارزان هستند. ساخت پستر تبلیغاتی آنلاین معمولا هزینه کمتری برای این افراد دارد. با این وجود، برخی شرکتها با دلایلی مانند ارائه کیفیت بیشتر، مبالغ زیادی را بهعنوان هزینه طراحی پوستر دریافت میکنند. تیم سلام گرافیک در جهت ارائه خدمات گستردهتر به کسب و کارها با قیمت مناسب، اقدام به دیزاینینگ پوستر ارزان با کیفیت بالا نسبت بهسایر رقبا میکند. تعرفه و قیمت طراحی کردن پوستر بهوسیله عوامل گوناگون مانند نوع پوستر، نوع و تعداد اتودهای مورد استفاده، زمان صرف شده برای انجام پروژه، نرمافزارهای استفاده شده، حجم کاری، میزان تجربه و مهارت اعضای تیم و حقوق طراح پوستر تعیین میشود.

آیا پس از تکمیل سفارش، امکان اصلاح در طراحی پوستر وجود دارد؟
با توجه به اینکه کسب رضایت و احترام به حقوق مشتریان، جز اصول کاری مجموعه سلام گرافیک است، لذا در صورتیکه پس از تحویل سفارش، مشتری درخواست ویرایش آن را داشته باشد، تغییرات مورد نظر در سفارش اعمال میشود. میتوانید در جلسات مشاوره طراحی برای پوستر به صورت رایگان شرکت کنید و دغدغهها و سوالات خود را با طراح پوستر مطرح کنید.
آیا تضمین کیفیت و قیمت در سفارشات پوستر سلام گرافیک وجود دارد؟
این مجموعه همواره تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت و هزینه مناسب انجام میدهد. لذا سفارشات مشتری همواره از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.
مراحل طراحی پوستر
برای طراحی پوستر چه باید کرد؟ پوستر یک ابزار مهم تبلیغاتی محسوب میشود و طراحی حرفهای آن نیاز به دقت و مهارت دارد. به همین دلیل طراحی این ابزار مهم تبلیغاتی را باید به شرکتهای خدمات گرافیک متبحر سپرد. چون شرکتهای متبحر و حرفهای، طراحی پوستر را طبق اصول طراحی و در چند مرحله انجام میدهند. معمولا موارد زیر مهمترین مراحل طراحی پوستر به حساب میآیند.
ارسال بریف برای مشتری
بریف یا همان تفهیمنامه جزو جداناپذیر پروژههای طراحی است زیرا مشتری از طریق بریف خواستهها و نظرات خود را به طراح گرافیک منتقل میکند. به همین دلیل کلیه شرکتهای طراحی حرفهای، پیش از هر اقدامی بریف طراحی را برای مشتریان خود ارسال میکنند. معمولا بریف دارای سوالات زیر است که مشتری به طور دقیق و واضح باید به آنها پاسخ دهد:
- به چه کسب و کاری مشغول هستید؟
- درباره تاریخچه و سال احداث کسب و کار خود توضیح دهید؟
- هدف اصلی کسب و کار شما چیست؟
- مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؟
- بودجه شما چقدر است؟
- چه سبکهای طراحی را بیشتر میپسندید؟

انتخاب سبک طراحی
همانطور که میدانید طراحی پوستر دارای سبکهای مختلفی همچون سبک فانتزی، سبک کارتونی، سبک انتزاعی، سبک مینیمال و… است. معمولا طراح پس از بررسی بریف تکمیل شده، با توجه به نیاز و خواسته مشتری، شروع به انتخاب سبک طراحی و ایدهپردازی میکند.
زدن اتودهای اولیه
زدن اتودهای اولیه را میتوان به عنوان گام سوم طراحی پوستر معرفی کرد. این مرحله نیز از جمله مراحل مهم طراحی است زیرا طراح گرافیک ایدههای اولیه ذهنی خود را به صورت ساده پیادهسازی میکند. معمولا این مرحله به دو صورت دستی و دیجیتالی ( در نرم افزار فتوشاپ) صورت میگیرد. اکثر طراحان حرفهای پس از پیاده کردن طرحهای اولیه، از کارفرما میخواهند که نظرات خود را درباره این طرحهای ابتدایی بیان کند. شاید این سوال برای شما مطرح شود که این مرحله چه فایده یا کاربردی دارد؟
- زدن اتود اولیه باعث میشود که طرح نهایی کاملا مطابق خواسته و نظر مشتری باشد.
- اتود زدن اولیه هزینههای اضافی طراحی را تا حد زیادی کاهش میدهد. چون گاهی اوقات کارفرما از طرح نهایی رضایت ندارد و فرایند طراحی مجدد باید تکرار شود و این مسئله باعث صرف هزینه مجدد میشود.
- سبب بالا رفتن سرعت انجام طراحی میشود.
- فرایند عیبیابی طرح را تسریع میبخشد.
اجرای کار و تحویل به مشتری
در آخر نیز طراح پس از انتخاب سبک و طرح موردپسند مشتری، طرح انتخابی را تکمیل میکند. معمولا شرکتهای معتبر و حرفهای پس پایان کار به دقت شروع به عیبیابی طرح میکنند و ایرادات آن را به دقت برطرف میکنند. پس از پایان این فرایند مجدد از مشتری میخواهند که نظرات و انتقادات خود را نسبت به طرح نهایی اعلام کند. در صورتی که طرح مورد پسند مشتری قرار بگیرد، طرح نهایی به آن تحویل داده میشود.
