طراحی بیلبورد 

طراحی بیلبورد نوعی طراحی گرافیکی در اندازه بزرگ و با هدف تبلیغاتی است.در طراحی بیلبورد زمان انتقال پیام به مخاطب بسیار مهم است. طراحی بیلبورد نوعی طراحی تبلیغات محیطی و داینامیک است، زیرا بیلبوردها بیشتر در حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند بنابراین زمان کمی برای انتقال پیام به مخاطب وجود دارد.  طراحی بیلبورد باید با فونت خوانا و چاپ بزرگ و به دور از هر گونه پیچیدگی باشد. طراحی بیلبورد (Billboard design) یکی از راه‌های مناسب و عالی برای افزایش برند اورنس یا آگاهی از برند است.

یک مشاور برند عموما پس از آن که چیدن استراتژی طراحی تبلیغات شروع به پیاده سازی جزییات می‌کند. یکی از مهم‌ترین مواردی در برند اورنس استفاده از طراحی بیلبورد است. طراحی بیلبورد در انواع مختلفی انجام می‌شود. وابسته به آن که نوع طراحی بیلبورد چگونه باشد، هزینه طراحی بیلبورد می‌تواند متفاوت باشد. طبق نظر‌سنجی‌های انجام شده در بین مخاطبان، بیلبوردها، در اعتمادسازی به برند همه کسب و کارها تأثیر بسزایی دارند. اگر از برندهای بزرگ سؤال شود که دلیل محبوبیت شما در بین مردم چیست؟ بدون شک اکثر آن‌ها معتقدند که یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها طراحی حرفه‌ای بیلبورد بوده است.متخصصان تیم حرفه‌ای و کاربلد استودیو سلام گرافیک با بهره‌گیری از خلاقیت خود و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و لوازم، آماده ارتقا نام برندها و شرکت‌ها هستند.

تاریخ بروزرسانی: فوریه 4, 2023

سفارش های طراحی بیلبورد

به دنبال نمونه کارهای طراحی بیلبورد مجموعه سلام گرافیک هستید؟ طراحی بیلبورد توسط کارشناس های طراحی بیلبورد سلام گرافیک به صورت اصولی پیاده سازی و انجام شده است که در این بخش برخی از این نمونه ها مثل طراحی بیلبورد مینی قابل مشاهده است.  

اولین اقدام برای سفارش طراحی بیلبورد، یافتن یک شرکت طراحی نام آشنا بوده که طراحان آن نیز حرفه‌ای باشند. معمولاً با بررسی نمونه کارهای شرکت در سطح شهر و میزان موفقیت بیلبوردها در زمینه برند‌سازی، می‌توان به مهارت طراحان آن شرکت پی برد. در صورتی که کار طراحی بیلبورد توسط افراد کم مهارت انجام شود، بدون شک نتیجه عکس خواهد داشت.بدون اغراق مجموعه سلام گرافیک را می‌توان به عنوان یک شرکت حرفه‌ای برای دیزاین بیلبورد معرفی کرد. سفارش طراحی بیلبورد، در این مجموعه به دو صورت حضوری و غیرحضوری (آنلاین و تلفنی) امکان‌پذیر است. موارد گزینه‌های گوناگونی وجود دارد که باید در زمان خرید بیلبورد به آن توجه کافی داشته باشید، استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، آماده طراحی انواع بیلبورد برای شماست. 

خدمات طراحی بیلبورد

مهم‌ترین خدمت طراحی بیلبورد چیست؟ این سؤال قطعاً ذهن تمام صاحبان کسب و کارها و مشاغل را قبل از تهیه بیلبورد به خود مشغول می‌نماید. برای پاسخ به این سوال باید گفت که بیلبورد، مانند سایر اقلام برند‌سازی وظیفه معرفی کسب و کار را به مخاطبان دارد. معمولاً در این ابزار تبلیغاتی، خدمات ارائه شده برند به همراه برخی اطلاعات شرکت مثل آدرس سایت، تلفن، آدرس و… درج می‌شود. در نتیجه مهم‌ترین خدمات طراحی بیلبورد شهری، شامل مواردی همچون جذب مشتری، فروش بیشتر، ماندگاری در ذهن مشتریان و موفقیت در برند‌سازی است.

خدمات طراحی بیلبورد در سلام گرافیک

خدمات طراحی بیلبورد در مجموعه سلام گرافیک به این صورت است که کارشناسان ابتدا حوزه کاری شرکت مورد‌نظر را بررسی می‌نمایند. سپس طی یک جلسه مشاوره طراحی بیلبورد از صاحب شرکت می‌خواهند تا آنچه را که انتظار دارد مخاطب ببیند را شرح دهد. پس از آن تیم تصویربرداری، تصویری با‌کیفیت از خدمات یا محصولات تهیه کرده و طراح بیلبورد سعی می‌کند برای طراحی بنر بیلبورد، ایده ذهنی خود را با تصویر تهیه شده ترکیب کند و سپس تصویری خلاقانه، ساده و گویا خلق نماید. از دیگر خدمات مجموعه سلام گرافیک در رابطه با طراحی بیلبورد برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی بیلبورد است. در این دوره کار با نرم‌افزارهای مختلف طراحی بیلبورد مثل فتوشاپ با جزئیات آموزش داده می‌شود.

شرکت طراحی بیلبورد

بدون شک کمتر کسی است که تاکنون در سطح شهر یا جاده‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی را ندیده باشد. به عبارتی بیلبوردها را می‌توان یک ابزار تبلیغات محیطی بسیار رایج دانست. با توجه به اهمیت بیلبوردها و نقش ویژه‌ای که در ماندگاری ذهن مخاطبان دارد، پس یک کسب و کار هنگام انتخاب شرکت طراحی بیلبورد باید دقت بسیار زیادی داشته باشد. شرکت مورد‌نظر باید علاوه بر یک تیم طراحی حرفه‌ای دارای تجهیزات و ابزارهای طراحی بیلبورد با‌کیفیت نیز باشد. دلیل این مسئله این است که بیلبوردها ابتدا در سایزهای کوچک طراحی می‌شوند، سپس آن‌ها را در ابعاد بزرگ چاپ می‌نمایند. در صورتی که ابزار تصویر‌سازی و چاپ شرکت مورد‌نظر نامرغوب باشند، بدون شک خروجی کار یک طرح بسیار بی‌کیفیت بوده که نتیجه نهایی آن راندن مخاطب است.

بهترین طراحی بیلبورد

اگر بیلبوردهای معروف را بررسی کرده باشید حتما با ویژگی‌های بهترین طراحی بیلبورد آشنایی دارید. طراحی بیلبورد در صورتی درجه یک و مورد توجه مخاطبان واقع می‌شود که از کنتراست و تایپوگرافی مناسب، تصاویر باکیفیت، فونت‌های بزرگ و خوانا و شعارهای تبلیغاتی جذاب استفاده شده باشد. قطعاً اکثر افراد همیشه به دنبال بهترین‌ها هستند، برای بهترین بودن رعایت برخی نکات ضروری است. چنانچه برندی مایل است بهترین طراحی بیلبورد را در بین سایر رقبای خود داشته باشد باید از یک شرکت طراحی خبره و حرفه‌ای کمک بگیرد. سلام گرافیک از جمله شرکت‌هایی بوده که می‌تواند بهترین‌ها را به مشتریان خود ارائه دهد، زیرا کلیه طراحان و مجریان این مجموعه کاملاً در کار خود حرفه‌ای هستند و با ایده‌های نو و خلاقانه‌ای که دارند بدون شک بهترین‌ خدمات گرافیکی از قبیل دیزاین بروشور و دیزاین و ساخت ست اداری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

سفارش آنلاین طراحی بیلبورد

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر فاصله‌های جغرافیایی معنایی ندارند و بسیاری از کارها از راه دور انجام می‌شود. مجموعه سلام گرافیک برای آن دسته از مشتریانی که به دلیل مشغله کاری یا سکونت در شهرهای دیگر، امکان حضور در شرکت را ندارند، چاره‌ای اندیشیده است؛ لذا برای خدمات‌دهی به سراسر کشور، کلیه سفارشات طراحی خود، از جمله طراحی بنر و بیلبورد را به صورت آنلاین ثبت می‌نماید. سفارش آنلاین طراحی بیلبورد معمولاً از طریق تلفن یا سایت شرکت امکان‌پذیر است. نگرانی بابت سفارش آنلاین طراحی بیلبورد نداشته باشید. تیم سلام گرافیک سفارش پروژه های مختلفی از جمله طراحی تخصصی کاتالوگ و طراحی لیبل محصول را به صورت آنلاین هم می پذیرد و هیچ مشکلی در ارائه و تحویل آن پیش نخواهد آمد.

طراحی بیلبورد حرفه‌ای

بدون شک یک شرکت طراحی زمانی می‌تواند ادعا کند که یک طراحی بیلبورد حرفه‌ای انجام داده که عناصر بصری در طراحی بیلبورد را به درستی به کار برده باشد و نکات مهم در طراحی بیلبورد را رعایت کرده باشد:

استفاده از لوگو در طراحی بیلبورد

اکثر برندها دارای یک لوگو یا نام تجاری هستند و از آنجایی که وظیفه اصلی بیلبورد معرفی برند به مخاطب است، در نتیجه از لوگو مورد‌نظر باید در بیلبورد استفاده کرد. البته نکته مهم این است که کیفیت تصویر لوگو باید کاملاً واضح باشد، سایز مناسبی داشته و در محل مناسبی درج گردد. معمولا محل قرار‌گیری لوگو در بیلبورد بالا و سمت چپ طرح است. در صورتی که نیاز به طراحی و ساخت لوگو دارید می توانید با کارشناس های طراحی لوگوی سلام گرافیک در ارتباط باشید.

طراحی خلاقانه بیلبورد با شعار تبلیغاتی منحصر به فرد

شعار تبلیغاتی نیز از جمله مواردی بوده که تأثیر زیادی در ماندگار شدن برند در ذهن مخاطبان دارد. همچنین شعار منحصربه‌فرد می‌تواند برند تجارت شما را از سایر رقبا متمایز نماید. شعار برند معمولاً باید کوتاه، واضح، جدید و مؤثر باشد.

دیزاین بیلبورد با تصاویر با‌کیفیت

از آنجایی که اکثر مخاطبان هنگام تردد در معابر و رانندگی در جاده‌ها یا به عبارتی در مدت‌زمان بسیار کوتاه بیلبوردها را مشاهده می‌نمایند؛ در نتیجه عکس طراحی بیلبورد باید به قدری واضح و با‌کیفیت باشد تا در همان زمان کوتاه مخاطب بتواند آن را درک نماید.

طراحی بیلبورد با فونت خوانا

فونت بیلبورد باید به گونه‌ای باشد ک مخاطبان بتوانند به راحتی آن را بخوانند و متوجه پیام شوند.تایپوگرافی و فونت‌های خاصی که برای دیزاین بیلبورد استفاده می‌کنید باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که از هر فاصله‌ای قابل مشاهده باشد و کنتراست خوبی با تصویر پس‌زمینه داشته باشد.فونت sans serif برجسته که هویت برند شما را منعکس می‌کند و کنتراست را به حداکثر می رساند، انتخاب خوبی برای طراحی بیلبورد سه بعدی است. اهمیت فونت در طراحی بیلبورد را دست کم نگیرید.

طراحی حرفه‌ای بیلبورد با رنگ‌های شارپ و زنده

نقش رنگ در طراحی بیلبورد را دست کم نگیرید.رنگ‌هایی که کنتراست زیادی دارند یا مکمل هستند، بسیار خواناتر از رنگ‌هایی هستند که با هم ترکیب می‌شوند. طبق تحقیقات استفاده از رنگ های بسیار متضاد می تواند کاری کند که 38 در صد بیشتر از حالت عادی در ذهن مخاطب ماندگار شوید. طراح بیلبورد باید با اصول روانشناسی رنگ‌ها به خوبی آشنایی داشته باشد.

تیم طراحی بیلبورد

تاکنون در مورد اهمیت بیلبورد در زمینه برند‌سازی توضیحاتی ارائه داده شد و دریافتیم که این کار باید توسط یک شرکت طراحی متخصص انجام شود. به بیان ساده‌تر تیم طراحی بیلبورد باید از نظر مهارت و دانش رتبه عالی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال یک تیم طراحی بیلبورد حرفه‌ای، بر تمام اصول طراحی بیلبورد و روان‌شناسی رنگ‌ها مسلط هستند و می‌دانند که برای تأثیرگذاری بیشتر باید دو مورد مهم زیر را رعایت نمایند:

  • طرح مورد‌نظر کاملاً جدید و منحصر به فرد باشد.
  • در عین سادگی به مخاطب پیام‌های مهمی ارائه دهد.

از دیگر فاکتورهایی که باید برای طراحی بیلبورد خلاقانه در نظر گرفت و متخصصان تیم سلام گرافیک آن‌ها را به خوبی می‌شناسند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایده و طرح تکراری و کپی نباشد.
  2. بتواند توجه مخاطب را به خود جلب نماید.
  3. طرح گرافیکی جذابی داشته باشد‌.
  4. دارای رنگ‌های جذاب و چشمگیر باشد.
  5. نوشته‌ها و تایپوگرافی کاملا خوانا و ساده باشد.
  6. هارمونی رنگ‌ها در آن رعایت شود.
  7. نوشته‌ها و اطلاعات تماس در نقطه کور قرار نداشته باشند.
  8. ابعاد استاندارد نوشتار در بیلبورد رعایت شده باشد.

طراحی بیلبورد چیست؟

طراحی بنر و بیلبورد اولین اقدام برای دیده شدن نام تجاری کسب و کارها است. این طرح که شامل یک نوشته، تصویر، شعار تبلیغاتی و… است، باید بتواند ذهن مخاطبان را درگیر خودکرده یا به عبارتی او را جذب نماید. بیلبورد یکی از رایج‌ترین المان‌های تبلیغات محیطی بوده که ابتدا در سایز کوچک طراحی و سپس در ابعاد مختلف چاپ می‌گردد. معمولا سایز طراحی بیلبورد با توجه به محیط و نیاز مشتری طراحی می‌گردد. البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که سایز بیلبورد نیز در میزان جذب مخاطب تأثیر می‌گذارد.

طراحی بیلبورد شیک

بیلبوردها از نظر شکل، اندازه، محل نصب و کاربرد دارای انواع طراحی بیلبورد چرخشی، طراحی بیلبورد عابر پیاده  هستند که برندها با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب نمایند. مجموعه سلام گرافیک با ارائه خدمات حرفه‌ای در انواع طراحی بیلبورد خلاقانه مهارت کافی را دارد.

طراحی بیلبورد ارزان

طراحان گرافیک نیز مانند سایر مشاغل، دارای انجمن هستند. یکی از وظایف این انجمن، مشخص‌کردن تعرفه برای بخش‌های مختلف طراحی است. انجمن طراحان گرافیک نیز هر ساله برای طراحی بیلبورد معمولا نرخ مشخصی را تعیین می‌نمایند. البته تعرفه یا نرخ طراحی می‌تواند با توجه به شرایط، خواسته مشتری، کیفیت کار و تجهیزات تغییر کند‌. به عنوان مثال هر اندازه ابعاد و سایز طراحی بیلبورد بزرگتر باشد هزینه چاپ بیلبورد و قیمت اجاره بیلبورد بیشتر می‌شود اما فراموش نکنید که در مقابل پرداخت هزینه بیشتر تاثیرگذاری بیلبورد نیز بیشتر می‌شود. نوع بیلبورد نیز د قیمت طراحی اثرگذار است برای مثال طراحی بیلبورد چهاروجهی زمان بیشتری می‌برد و از طراحی بیلبورد دیواری گران‌تر است.

البته بسیاری از شرکت‌ها مانند تیم سلام گرافیک به منظور جذب مشتری و کمک به ارتقا نام تجاری شرکت‌ها، برای کسب و کارهای نوپا شرایط ویژه‌ای مانند طراحی بیلبورد ارزان، در نظر می‌گیرند. به عبارتی این شرکت، کیفیت کار خود را کاهش نمی‌دهد، بلکه سعی می‌کند کمترین هزینه ممکن را به عنوان دستمزد طراحی دریافت نماید.

مراحل طراحی بیلبورد

مراحل طراحی بیلبورد شامل جمع‌آوری اطلاعات، بازدید از محل نصب، ایده‌پردازی، طراحی اولیه، بررسی و ارزیابی دیزاین و در نهایت پیاده‌سازی و نصب بیلبورد است. در ادامه به طور مختصر مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی بیان می‌شود.

پر کردن بریف اولیه برای بیلبورد

قبل از هر اقدامی تیم طراحی باید اطلاعات دقیقی را در مورد اهداف تبلیغاتی و نوع کسب و کار مشتری دریافت کنند. برای مثال باید بدانند که کارفرما قصد تبلیغ چه نوع محصولی را دارد و جامعه هدف چه کسانی هستند؟ سپس طی جلساتی که برگزار می‌گردد، سلیقه کارفرما به طراح منتقل می‌شود. اکنون تیم طراحی می‌توانند با توجه به اهداف مشتری و توقعات وی اقدام به پر کردن بریف اولیه برای بیلبورد نمایند.

بازدید از محل نصب

یکی از مراحل مهم و اساسی برای طراحی بیلبورد بازدید از محلی است که این ابزار تبلیغاتی باید در آن جا نصب شود. توجه به فاکتورهایی مانند این‌که محل موردنظر دارای چه میزان ترافیک است یا این‌که مخاطب چه‌قدر زمان برای مشاهده تبلیغ دارد؟ دید خوبی به گرافیست می‌دهد.

انتخاب سبک طراحی و نوع بر اساس محل نصب

در گام بعدی باید گرافیست با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده و مشورت با سایر اعضای تیم طراحی تمام ایده‌های پیشنهاد شده را مکتوب نماید. در نهایت نیز بهترین سبک طراحی را بر اساس محل نصب برگزیند.

به‌عنوان مثال در محل‌هایی که افراد به سرعت رانندگی می‌کنند؛ فرصت چندانی برای خواندن متن موجود در بیلبورد ندارند؛ پس بهتر است که نهایتاً ۸ تا ۱۰ کلمه در دیزاین گنجانده شود. همچنین تصاویر باید تا آنجا که ممکن است بزرگ بوده و جزئیات کمی داشته باشند تا درک آن‌ها برای مخاطبان آسان شود.

طراحی و اجرای کار

سپس مرحله اصلی طراحی شروع شده و گرافیست ایده‌هایی را که در ذهن دارد، در رایانه تبدیل به طرح گرافیکی می‌کند. در این مرحله فونت، تصاویر و رنگ‌ها با توجه به جامعه هدف و نوع محصول به صورت خلاقانه انتخاب می‌شوند.

پس از آماده شدن اتودهای اولیه، این طرح‌ها برای مشتری ارسال شده و در صورت تایید از جانب وی اقدامات لازم برای رفع نواقص و تکمیل دیزاین به عمل می‌آید. پس از این‌که طرح بیلبورد تکمیل شد؛ فایل نهایی برای چاپ و در نهایت نصب بر روی سازه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

تیم حرفه‌ای سلام گرافیک به‌منظور خدمت‌رسانی به کسب و کارهای سراسر کشور، به صورت آنلاین و از راه دور نیز سفارش‌های را ثبت می‌نماید. برای ثبت سفارش به صورت آنلاین کافی است به سایت شرکت مراجعه نمایید یا از طریق تماس تلفنی سفارش خود را ثبت فرمایید.

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان طراحی بنر و بیلبورد باید طراح به آن‌ها توجه نماید این است که لوگو برند با کیفیت تصویر بالا و در محل مناسب بیلبورد درج گردد. بیلبورد دارای یک شعار تبلیغاتی منحصر به فرد باشد. تصاویر مورد استفاده در بیلبورد از نظر کیفیت کاملاً واضح باشند. تمامی این تکات باید در قرارداد طراحی بیلبورد ذکر شوند. 

3.7/5 - (24 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید