نصب بیلبورد به فرآیندی گفتی می‌شود که بیلبورد را به همراه اجزا تشکیل‌دهنده آن در محلی که از قبل مشخص شده و معمولا محلی پررفت‌وآمد محسوب می‌شود، تعبیه می‌کنند. نصاب بیلبورد باید از شرایط نصب بیلبورد تبلیغاتی کاملا آگاه باشد تا در هنگام برپایی بیلبورد، مشکلی پیش نیاید. تعبیه بیلبورد می تواند کار مشکل و دردسرسازی باشد.بهتر است این کار را به متخصصان بسپارید. با این حال، برخی از شرکت‌های مستقل بیلبورد مثل مجموعه سلام گرافیک یا صاحبان تابلوهای تبلیغاتی وجود دارند که دوست دارند خودشان این کار را انجام دهند.

قبل از نصب باید شرایط آب‌وهوایی محل نصب، شرایط ترافیک انسانی و ماشینی، شرایط نورپردازی محل و دسترسی به اینترنت و برق را نیز در نظر گرفت تا کارایی بیلبورد به حداکثر برسد. می‌توان با مشاور بیلبورد در مورد این نکات صحبت و از راهنمایی‌های او استفاده کرد. معمولا فرآیند برپایی بیلبورد از مراحل مختلفی مثل تجزیه و تحلیل پروژه (مثل محل مناسب برپایی بیلبورد) و انجام تشریفات قانونی مثل کسب اجازه از شهرداری تشکیل می‌شود که در ادامه هر مرحله را با جزئیات بررسی می‌کنیم.

بررسی محل نصب

همانطور که همه ما می‌دانیم هدف از طراحی تایپ‌های مختلف بیلبورد معرفی خدمات یک کسب و کار به مخاطبان است و جذب مشتری یا بازاریابی وظیفه اصلی خدمات طراحی بیلبورد حرفه‌ای محسوب می‌شود. در نتیجه انتخاب محل مناسب برای نصب کردن بیلبورد نیز به اندازه طراحی آن اهمیت دارد و بیلبورد باید در محلی نصب شود که در معرض دید جامعه هدف کسب و کار مورد‌نظر باشد. چون اگر بیلبورد در محل نا‌مناسبی نصب شود و نتواند خدمات یک کسب و کار را به جامعه هدف معرفی کند، تمام زحمات و هزینه‌های طراحی بیلبورد به هدر می‌رود. به همین دلیل شرکت‌های تبلیغاتی متبحر پیش از نصب کردن بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی مختلف مثل بیلبوردهای دیواری، شرایط محیطی و تعداد عبور و مرور را به دقت بررسی می‌کنند. سلام گرافیک پیش از تعبیه کردن بیلبورد در شهر مشهد شرایط ترافیکی آن منطقه را به خوبی می‌سنجد.

نکات کلیدی برای انتخاب محل نصب بیلبورد

  1. معمولا اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها بهترین محل برای کرایه بیلبورد هستند زیرا  در طول روز کلیه اقشار جامعه از آن تردد می‌کنند. در کلان‌شهرها مثل خدمات بیلبورد در تهران معمولا در این مناطق ارائه می‌شود.
  2. در هنگام نصب کردن بیلبورد، باید میزان دید بیلبورد به خوبی بررسی شود یعنی مخاطب باید به آسانی بتواند تمام نوشته‌ها و عکس‌های درج شده روی بیلبورد را خصوصا بیلبوردهای مینی مشاهده کند.
  3. ارتفاع بیلبورد نیز باید نرمال باشد زیرا کم بودن یا زیاد بودن ارتفاع میزان دید را کاهش می‌دهد.
  4. شرایط نورپردازی محل با دقت بررسی شود این موضوع خصوصا برای آگهی‌نماهای چرخان اهمیت زیادی دارد.
  5. نصب کردن بیلبورد در مسیر تردد جامعه هدف نیز از جمله نکات کلیدی و مهم محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر فعالیت شرکتی در حوزه فروش لپ‌تاپ‌های دانشجویی است. این شرکت باید اقدام به نصب و برپایی بیلبوردهای تبلیغاتی عابرپیاده خود در مسیری کند که روزانه تعداد زیادی دانشجو از آن مسیر تردد می‌کنند.
  6. دسترسی به اینترنت و برق نیز باید چک شود برای بیلبوردهای دیجیتالی که در صورت نبود برق با اختلال در عملکرد مواجه می‌شوند این موضوع حیاتی محسوب می‌شود.

مراحل اخذ مجوز نصب بیلبورد تبلیغاتی

مرحله دیگری که پس از پرینت چاپ بیلبورد ضرورت دارد، اخذ مجوز برای نصب آن است زیرا عدم انجام این پروژه جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی نیز دارد. معمولا مراحل اخذ مجوز به شرح زیر است:

همانطور که گفتیم کسب و کارهای حقیقی و حقوقی برای انجام این فرآیند به یک‌سری مدارک نیاز دارند که عبارتند از:

مدارک لازم برای اخذ مجوز نصب بیلبورد برای اشخاص حقیقی

مجوز از طرف شرکت و یا نمایندگی مربوطه در مورد واحدهای صنفی که در نمونه‌های بیلبورد آنها نام و نشان تجاری شرکت‌های داخلی یا خارجی درج می‌شود

مدارک لازم برای اخذ مجوز نصب بیلبورد برای اشخاص حقوقی

قبل از نصب کردن بیلبورد چه اقداماتی را باید انجام داد؟

بررسی شرایط آب‌وهوایی مکان نصب، بررسی حجم ترافیک در طول شبانه روز، بررسی نوع نورپردازی محل و دسترسی داشتن منطقه به اینترنت و برق از جمله اقدامات مهمی است که پیش از نصب کردن بیلبورد و عقد قراداد ساخت بیلبورد باید انجام شود.

بهترین محل برای نصب و تعبیه بیلبورد کدام است؟

معمولا بهترین و مناسب‌ترین محل برای قرار گیری بیلبورداز جمله تابلو تبلیغاتی چهار وجهی، مکانی است که در طول روز تعداد زیادی از جامعه هدف کسب و کار مورد‌نظر از آن رفت و آمد می‌کنند.

4.4/5 - (5 امتیاز)