سلام گرافیک » طراحی بیلبورد » طراحی بیلبورد دیجیتال
بیلبورد دیجیتال (digital billboard) بیلبوردی است که تصاویر دیجیتالی را که هر چند ثانیه یک بار توسط کامپیوتر تغییر میکند، نمایش میدهد. بیلبوردهای دیجیتال عمدتاً برای تبلیغات استفاده می شوند، اما میتوانند اهداف عمومیتری مثل اطلاعرسانی در مورد موضوعی خاص را نیز پوشش دهند. بیلبورد دیجیتالی تبلیغاتی تحت کنترل کامپیوتر می تواند تصاویر، ویدئو و انیمیشن را نمایش دهند. این بیلبوردها در مکانهای شلوغ و پر رفتوآمد مانند بزرگراه ها و جادههای اصلی نصب میشوند. مزیت بیلبوردهای دیجیتال این است که اگر استراتژی یا تبلیغات شما تغییر کند، میتوانید فوراً تبلیغات خود را با یک طرح جدید جایگزین کنید.
شرکت سلام گرافیک در طراحی بیلبوردهای مختلف از جمله بیلبوردهای سه بعدی تبحر دارد. در صورتیکه نیاز به خدمات بیلبورد سه بعدی در شهرهای مختلف دارید سلام گرافیک آماده خدمت رسانی به شماست. دیزاین بیلبورد در شهرستان مشهد و تهران تخصص ماست.
نکات مهم درباره طراحی بیلبوردهای دیجیتال
- طرح بیلبورد باید برای مخاطب جذاب باشد و بهتر است از طرحها جدید و خلاقانه در آن به کار برده شود.
- تیم طراحی بیلبورد باید از طرحهای یونیک و منحصربهفرد استفاده کند و در طراحی آن کپیبرداری از سایر بیلبوردها صورت نگیرد.
- نام و تصویر لوگو برند مورد نظر باید با کیفیت بالا در صفحه نمایش بیلبورد، نمایش داده شود.
- تصاویر و ویدیوهای به کار برده شده در بیلبورد نیز باید واضح و باکیفیت باشند.
- بیلبورد باید دارای یک شعار تبلیغاتی خاص و تاثیرگذار باشد.
- شعار تبلیغاتی به کار برده شده در بیلبورد نباید بیشتر از ۷ کلمه باشد زیرا جملات طولانی باعث کاهش خوانایی میشود.
- تایپوگرافی و فونت کلمات نیز باید جذاب و خلاقانه باشد تا فرآیند چاپ کردن بیلبورد با اختلال مواجه نشود.
- جنس بدنه یک آگهی نمای دیجیتالی خوب، باید از نظر کیفی مرغوب و مقاوم باشد.
- مدت زمان نمایش آگهی نیز از جمله نکات مهم طراحی این نوع بیلبوردها محسوب میشود. معمولا بهترین زمان برای نمایش آگهی بین ۷ تا ۱۳ ثانیه است و زمان کمتر یا بیشتر آن تاثیر چندانی در انتقال پیام به مخاطب ندارد.
- رعایت قاعده روانشناسی رنگها نیز در طراحی بیلبورد DIGITAL اهمیت دارد و باید از رنگهای جذاب و چشمنواز استفاده شود.
نکات مهم درباره نصب بیلبوردهای دیجیتال
- محل نصب بیلبورد باید شلوغ و پرتردد باشد معمولا چهارراههای پرتردد، حاشیه ساختمانها و بزرگراهها بهترین مکانها برای نصب و تعبیه بیلبورد دیجیتالی هستند.
- بیلبورد باید در محلی قرار بگیرد که مخاطبان به راحتی آن را ببینند و به اصطلاح دید خوبی داشته باشد.
- ارتفاع بیلبورد نیز باید مناسب باشد زیرا ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم میزان دیده شدن آن را کاهش میدهد.
- اجاره تابلو بیلبورد باید در محلی باشد که جامعه هدف برند از آن مکان تردد داشته باشند.
- هر بیلبورد با بیلبورد دیگر باید فاصله داشته باشند زیرا نصب دو بیلبورد کنار یکدیگر نیز میزان توجه مخاطب را کاهش میدهد.
مزایای استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی تبلیغاتی
- تصاویر و طرح این نوع از بیلبوردها به وسیله کنترل از راه دور قابل بروزرسانی است و برای تغییر آگهی نیازی به تکنسین یا نیروی انسانی نیست. در نتیجه ایمنی بیلبوردهای دیجیتال بیشتر از بیلبوردهای معمولی است چون گاهی اوقات برخی از تکنسینها هنگام نصب یا تعویض آگهی، به دلیل سقوط از بیلبورد دچار مرگ یا آسیبدیدگی میشوند.
- تعویض و بروزرسانی آگهی بیلبورد تبلیغاتی دیجیتالی عکس در کمترین زمان ممکن رخ میدهد زیرا از طریق کامپیوتر و به صورت دیجیتالی میتوان آن را تغییر داد.
- معمولا مخاطبین با تصاویر دیجیتال سریعتر و راحتتر ارتباط برقرار میکنند و بیلبوردهای دیجیتال از نظر جذب مخاطب و بازاریابی نیز موفقتر از بیلبوردهای ساده هستند.
- تغییر طرح تابلو تبلیغاتی دیجیتال تقریبا رایگان است زیرا برای این فرایند نیازی به نیروی انسانی نیست در نتیجه قیمت بیلبورد و به روزرسانی آن کمتر میشود.
- در این نوع بیلبوردها امکان نمایش چند آگهی از چند برند مختلف وجود دارد پس برندها برای نمایش آگهی خود نیاز نیست در نوبت و انتظار قرار بگیرند. معمولا در بیلبوردهای معمولی مثل بیلبوردهای دیواری استاتیک چون فقط امکان درج یک آگهی وجود دارد، برندها باید چند ماه در نوبت درج آگهی قرار بگیرند.
استفاده از بیلبوردهای دیجیتال چه مزایایی دارد؟
برای تغییر و بروزرسانی بیلبوردهای دیجیتالی به نیروی انسانی نیاز نیست و برای این فرایند هیچ هزینهای نباید پرداخت کرد. همچنین طبق بررسیهای صورت گرفته توجه مخاطبین به این نوع بیلوردها بیشتر است و معمولا افراد با تصاویر دیجیتالی راحتتر ارتباط برقرار میکنند.
در انواع بیلبوردهای دیجیتالی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
طرح یک بیلبورد حرفهای باید کاملا یونیک و منحصربهفرد باشد، از تصاویر جذاب و باکیفیت در آن استفاده شود، شعار تبلیغاتی آن باید جذاب و تاثیرگذار باشد و بیشتر از ۷ کلمه در آن استفاده نشود. این نکات باید در قرارداد بیلبورد ذکر شود.
سلام وقت بخیر
طراحی بیلبورد دیجیتال رو انجام میدین؟ چند روزه تموم میشه؟