سلام گرافیک » طراحی بیلبورد » طراحی بیلبورد دیواری
طراحی بیلبورد دیواری (Wall billboard design)؛ به روندی گفته میشود که طراحی بیلبورد برای نوع دیواری آن انجام میشود. پس از طراحی بیلبورد دیواری، میتوان آن را روی دیوار نصب کرد. معمولاً پس از طراحی بیلبورد دیواری میتوان از آنها در شرکتهای فرهنگی، مدارس، دانشگاهها، مساجد و… استفاده کرد. بیلبورد های دیواری اصولا برای نمایش های تئاتر، معرفی فیلم یا معرفی سازمان و خدمات آن به کار می رود. کاربرد بیلبورد دیواری چیست؟ بیلبورد های دیواری معمولا در نزدیکی سازمان یا مکان مجموعه نصب می شود تا اطلاع از وجود خود به مخاطب بدهند.
در نتیجه این موضوع می تواند افراد را به سمت کسب و کار یا بازی تئاتر شما تشویق کند. طراحی بیلبورد دیواری باید به صورت حرفه ای انجام شود تا معرفی کسب و کار یا فعالیت شمارا به خوبی انجام دهد. سایت طراحی گرافیک طراحی بیلبورد دیواری را با استفاده کارشناس های طراحی بیلبورد خود انجام می دهد. برای مشاهده نمونه کار طراحی بیلبورد به سایت سلام گرافیک مراجعه نمایید.
بیلبورد دیواری چیست؟
بیلبوردهای دیواری یکی از بهترین مدل های بیلبورد است که به نوعی تخته اعلانات هستند که بر روی دیوار نصب میشود و کمک میکنند تا صاحب برند بتواند در یک منطقه محدود تبلیغات ارزان قیمتی داشته باشد. با توجه به اینکه این مدل از بیلبوردها بر روی دیوار قرار میگیرند، معمولاً رانندگان و سرنشینان خودرو را هدف قرار نمیدهند؛ بلکه بیشتر مخصوص عابران پیاده دیزاین میشوند. معمولا موسسات فرهنگی و شرکتهای تجاری مختلف تمایل دارند که اقدام به سفارش طراحی ساخت بیلبورد دیواری کنند تا یکسری اطلاعات جزئی را درباره کسب و کار خود در آن پیادهسازی نمایند. این کار به کمک یک تیم طراحی بیلبورد حرفهای ممکن است.
ویژگیهای بیلبورد دیواری
همانطور که قبلاً هم گفته شد، مخاطب بیلبوردهای دیواری عابرین پیاده هستند بنابراین این نوع بیلبوردها یکی از انواع بیلبوردهای مخصوص پیادهرو هستند که روی دیوار محیطهایی نصب میشوند که افراد شرایط مطالعه آنها را داشته باشند. یکی از ویژگیهای این ابزارها آسیبپذیری زیاد تابلو است، علاوهبرآن اطلاعاتی که بر روی تخته اعلانات قرار میگیرند، نیز بسیار جزئی و مختصر هستند.
از دیگر خصوصیات منحصربهفرد بیلبوردهای دیواری این است که در هر مکانی از ایستگاه اتوبوس و مترو گرفته تا نزدیکی محل کار شرکتهای مختلف قابلیت نصب کردن بیلبورد وجود دارد. از طرف دیگر کاربر میتواند آن را با سایزهای مختلف سفارش دهد تا تاثیرگذاری مطلوبی بر روی جامعه هدف داشته باشد.
مزایای استفاده از بیلبورد دیواری
به طور کلی مزایای بیلبوردهای دیواری را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:
- پرینت بیلبورد دیواری و نصب آن بر روی دیوار باعث ایجاد آگاهی سریع در مخاطب میشود.
- با عبور مردم از کنار بیلبورد دیواری برند شما مدام در ذهن آنها تکرار شده که این موضوع تبدیل شدن افراد به مشتریان دائمی را به دنبال دارد. ثابت بودن بیلبورد دیواری نسبت به بیلبوردهای چرخشی مزیت آن است.
- این تابلوهای بزرگ امکان هدایت مستقیم مشتریان را به فروشگاهها و مراکز خرید فراهم میآورند. بنابراین سفارش این نوع طراحی بیلبورد در تهران و شهرهایی که مراکز خرید زیادی دارند یک پوینت مثبت است.
- به کمک بیلبوردهای دیواری مخاطبان تشویق میشوند که از خدمات موسسات مختلف استفاده کنند.
- بیلبوردهای دیواری در فضای باز و بر روی دیوار نصب میشوند، به همین دلیل یک ابزار تبلیغاتی بدون رقیب به شمار میروند.
- این تابلوهای بزرگ و گویا دارای بالاترین میزان بازگشت سرمایه هستند و به صاحبان مشاغل کمک میکنند تا یک تبلیغات محیطی مقرونبهصرفه و با بازدهی مطلوب داشته باشند. تعرفه طراحی بیلبورد دیواری به صرفه است.
- فراوانی مخاطب دیگر مزیت طراحی بیلبورد دیواری است؛ زیرا این ابزار در مکانهای عمومی در معرض دید عابران قرار میگیرند. به همین دلیل به خوبی میتوانند افراد زیادی را هدف قرار دهند.
- همانطور که میدانید، مردم از تبلیغات مزاحم بیزار هستند، لذا سعی میکنند که راههای ارتباطی این نوع تبلیغات را به هر طریقی که شده مسدود نمایند. یکی از محاسن بسیار عالی بیلبوردهای دیواری این است که برای کاربران ایجاد مزاحمت نمیکنند و آنها را آزار نمیدهند.
- یکی دیگر از مزیتهای طراحی بیلبورد دیواری اجرای آسان آن است. کافی است چند ساعت وقت بگذارید تا بتوانید دیزاین مورد نظر را بر روی بیلبورد نصب کنید و از قدرت آن در بازاریابی بهرهمند شوید.
- مزایای اجاره بیلبورد دیواری به این موارد محدود نمیشود؛ چون این ابزار امکان قرار دادن سفارشی را نیز در اختیار صاحبان برندها میگذارد. به گونهای که میتوانند تابلو را در محل دلخواه خود مثلا مکانهای پرتردد نصب کنند تا تاثیر قویتری بر روی عابران پیاده داشته باشد.
معایب طراحی بیلبورد دیواری
عابرین پیاده به سرعت از مقابل تخته اعلانات میگذرند و فرصت چندانی برای خواندن مطالب روی آن ندارند. به همین دلیل یکی از معایب طراحی بیلبورد دیواری این است که پیام روی آن باید بسیار کوتاه و در عین حال با معنی باشد.
لازم است دیزاین نصب شده روی تابلو جذاب و تصاویر به کار رفته در آن نیز باکیفیت و تاثیرگذار باشد تا در عرض چند ثانیه توجه مخاطب را جلب کند. میتوانید با سپردن طراحی بیلبورد دیواری به شرکتهای باتجربه مانند سلام گرافیک یک دیزاین حرفهای و اختصاصی برای برند خود داشته باشید و این عیب را پوشش دهید. سلام گرافیک طراحی بیلبورد سه بعدی را نیز انجام میدهد.
از طرف دیگر معمولاً قراردادهای بیلبورد تبلیغاتی هر سه ماه یکبار منعقد میشوند. به همین دلیل این روش بازاریابی ممکن است برای کسب و کارهایی که نیاز به راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی کوتاه مدت مثلا هفتگی دارند؛ چندان توجیه اقتصادی نداشته باشد. بهتر است این کسبوکارها از بیلبوردهای دیجیتالی استفاده کنند. بالا بودن هزینه اجاره تخته اعلانات و اخذ مجوزهای لازم نیز دردسرهای خاص خود را دارد.
قیمت بیلبورد دیواری
دو فاکتور اصلی که بر قیمت پایه اجاره بیلبورد دیواری تأثیرگذار هستند، متراژ این تابلو و همینطور محل قرارگیری آن است. مسلما اجاره بیلبورد با ابعاد بزرگ و در مکانهای پرتردد و شلوغ که تعداد زیاد عابر پیاده از مقابل آن میگذرند؛ نیاز به بودجه بیشتری دارد. متریال به کار رفته در ساخت بیلبورد تبلیغاتی نیز بر نرخ نهایی تعرفه طراحی بیلبورد موثر است.
پارامتر دیگری که قیمت بیلبورد دیواری را تحت تاثیر قرار میدهد، هزینه هایی است که باید برای دیزاین آن بپردازید. تعرفه طراحی بیلبورد دیواری به عواملی همچون حرفهای بودن گرافیست، مدت زمان تحویل پروژه، سایز بیلبورد مثلا بیلبورد مینی یا بزرگ، تعداد آیتمهای به کار رفته در تخته اعلانات و بسیاری مولفههای دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال دیزاین بیلبورد چهار وجهی چون طراحی پیچیدهای دارد و متریال چاپی آن نیز بیشتر است هزینه بیشتری از ساخت بیلبورد دیواری دارد.
کاربرد بیلبورد دیواری
بیلبوردهای دیواری اغلب به منظور اطلاعرسانی در مورد برگزاری همایشها، تئاترها، کنسرتها، کلاسهای آموزشی و مواردی از این قبیل کاربرد دارند. علاوهبراین موارد مدیران موسسات و مراکز آموزشی با طراحی بیلبورد دیواری به مخاطبان کمک میکنند تا بتوانند آنها را راحتتر پیدا نمایند. باید نوع کاربرد و مخاطبان مورد نظر بیلبورد دیواری در قرارداد گرافیکی طراحی بیلبورد با جزئیات ذکر شود.
این بیلبوردها در کنار اطلاعرسانی درباره یک موضوع خاص ممکن است که جنبه تبلیغاتی یا اجتماعی نیز داشته باشند. برای مثال گاهی اوقات طراحی بیلبورد دیواری به منظور آموزش مضرات مصرف سیگار، اهمیت احترام به والدین و… انجام میگیرد.
در آژانسهای تبلیغاتی معتبر مانند سلام گرافیک برای دیزاین این نوع از تخته اعلانات المانهای جذاب، فونتهای خوانا و رنگهای مناسب به کار میرود تا توجه مخاطبان بلافاصله جلب شده و فرآیند اطلاعرسانی به سرعت انجام شود. در جلسه مشاوره ساخت بیلبورد میتوانید با طراح نظرات خود را در میان بگذارید تا هنگام طراحی بیلبورد دیواری شما اعمال شود.
سلام قیمت بیلبوردهایی که داخل ایستگاه مترو نصب میشه بیشتره یا بیلبوردهای پل؟
سلام مجتبی عزیز وقتت بخیر. در واقع هزینه بیلبوردهایی که روی پلهای عابر پیاده نصب میشه، به علت در معرض دید بودن، بیشتر از بیلبوردهای مترو هست.