طراحی بنر

طراحی بنر(banner design) یکی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغات از گذشته تا اکنون بوده است و با اهداف مختلفی برای کسب‌وکارها انجام شده است. طراحی بنر (Banner Design) در ابتدا به‌منظور اطلاع‌رسانی انجام می‌شد که با گذشت زمان، در سال‌های اخیر به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی در بین کسب و کارها رواج پیدا کرد. با پیدایش کامپیوتر و سایت‌ها، بنر‌های وب نیز با هدف معرفی انواع کسب و کار در بستر اینترنت ایجاد شدند.

قرارداد طراحی بنر
مشاوره طراحی بنر

سفارش طراحی بنر

مراجعه حضوری و سفارش اینترنتی دو روش معمول برای سفارش طراحی بنر هستند. کمبود وقت و زمان‌بر بودن فرآیند مراجعه حضوری، وجود شرکت‌های تبلیغاتی، کاهش هزینه‌های جانبی، کیفیت بالاتر و… از مواردی هستند که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا سفارش خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند. اما بهتر است پیش از سفارش طراحی بنر به شرکت‌های موردنظر، موارد زیر را مد‌نظر داشته و بررسی کنید.

  1. کیفیت بالا در طراحی

اصلی‌ترین پارامتر در طراحی بنر، توجه به کیفیت است. شرکت‌های معتبر که از افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کنند محصولات باکیفیت بالاتری نسبت‌به سایرین ارائه می‌دهند.

  • رزومه شرکت

اولین اقدامی که هنگام ثبت سفارش به یک شرکت باید انجام دهید، مشاهده و بررسی نمونه بنر قبلی آن مجموعه است. هر چه نمونه کار‌های قوی‌تری توسط شرکت به شما ارائه شود، می‌توانید با اطمینان بیشتری سفارشات خود را به ثبت برسانید.

  • قیمت مناسب

قیمت یکی از ملاک‌های تفاوت بین بنر‌ها است. بنر‌هایی که قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه دارند معمولا از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. اما به این نکته توجه کنید که پرداخت هزینه گزاف دلیلی بر کیفیت و برتری سفارش شما نیست.

  • سوابق کاری شرکت

شرکت‌هایی که با برند‌های معتبر همکاری کرده باشند و سوابق و نمونه کار‌های بیشتر با رعایت اصول طراحی مانند طراحی بنر برای سایت‌ها و ارگان‌های دولتی و مشهور داشته باشند، گزینه قابل اطمینان‌تری برای انتخاب هستند.

خدمات طراحی بنر

هدف از  طراحی بنر چیست؟ چرا باید از بنر استفاده کنیم؟ طراحی بنر چه خدماتی را به ما ارائه می‌دهد؟ طراحی بنر آماده چه برتری نسبت‌به سایر روش‌ها دارد؟ سوالات مشابه زیادی وجود دارد که پاسخ به آن‌ها میزان ضرورت استفاده از طراحی بنر را نشان می‌دهد. تنها سه مزیت نام‌ برده در ذیل کافی است تا هرچه سریع‌تر سفارش خود را برای طراحی انواع بنر ثبت کنید.

  1. جذب مخاطب بیشتر

بدون شک هدف اصلی سفارش برای طراحی بنر تبلیغات و جذب مخاطبین بیشتر است. بنر یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند و در نتیجه یک ابزار تبلیغاتی موثر شمرده می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که جذب مخاطب درصورتی اتفاق می‌افتد که طرح بنر کسب و کار شما، توسط افراد متخصص ارائه شود.

  • هزینه مناسب‌تر

استفاده از بنر برای دیده شدن نام برند تجارت شما، قیمت کمتری نسبت‌به طراحی دفترچه راهنما، طراحی بروشور، طراحی بیلبورد و دیگر ابزارهای تبلیغاتی دارد. لذا افرادی که بودجه محدود‌تری نسبت به سایرین رقبا دارند، از این روش استفاده می‌کنند تا در میدان رقابت از دیگر کسب و کارها عقب نمانند.

  • معرفی سریع و آسان خدمات

یکی از مزیت‌های بنر، جذابیت بالا در معرفی محصولات در عین سادگی است. در واقع بنر یک خلاصه از آن‌چه قرار است ارائه شود را به مشتری نشان می‌دهد.

شرکت طراحی بنر

بهترین شرکت در زمینه خدمات گرافیکی کدام است؟ یک شرکت طراحی باید چه مولفه‌هایی داشته باشد؟ مجموعه سلام گرافیک یکی از برند‌های معتبر در زمینه طراحی گرافیک مانند طراحی بنر، طراحی استرابورد، طراحی تابلو فروشگاهی و…  است که به‌صورت اینترنتی نیز خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهد. ویژگی های منحصر‌به‌فرد این مجموعه، که باعث شده تا برند‌های مختلفی پروژه‌های تبلیغاتی خود را به آن‌ها بسپارند اعم از موارد زیر است:

  • کیفیت بالا محصولات تولید‌شده
  • قیمت مناسب نسبت‌به سایر رقبا
  • زمان‌بندی صحیح و تحویل پروژه در کمترین زمان ممکن
  • استفاده از نیروی متخصص
  • مهارت و تجربه بالا در زمینه طراحی‌های گرافیکی
  • رضایت حداکثری مشتریان

بهترین طراحی بنر

همان‌گونه که بنر یک ابزار تبلیغاتی موثر محسوب می‌شود، اگر در سفارش طراحی آن و پیدا کردن طراح گرافیست متخصص، به اندازه کافی وسواس به خرج ندهید، بازخورد مناسبی را نخواهید گرفت و حتی می‌تواند تاثیر منفی بر روی کسب و کار شما نیز داشته باشد. اما برای طراحی بهترین بنر باید موارد زیادی را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب شما به‌دست آید. خصوصیاتی که یک بنر ایده‌آل می تواند داشته باشد، عبارت است از:

  • طرح مخاطب‌پسند و زیبا داشته باشد.
  • محتوای آن مفاهیم اساسی و مورد نیاز را به مخاطب ارائه دهد.
  • خلاقیت در طراحی آن بکار رفته باشد و کپی نباشد.
  • از جملات مختصر و مفید در طراحی استفاده شده باشد.
  • وضوح و کیفیت بنر در حد ایده‌آل آن باشد.
  • فونت، سایز و رنگ محتوا متناسب با طرح باشد.

سفارش انلاین طراحی بنر

گسترش استفاده از اینترنت در سال‌های اخیر باعث شده تا افراد بیشتر کار‌های خود را به صورت آنلاین انجام دهند. به‌دلیل تنوع شرکت‌های طراحی گرافیک در بستر اینترنت، انتخاب یک شرکت که خدمات گرافیکی برای تبلیغات مانند طراحی بنر، طراحی بسته‌بندی، طراحی ست اداری، طراحی مهر و… را براساس نیاز مشتریان انجام دهد کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا برای انتخاب بهترین شرکت طراحی بنر به آن اشاره کردیم، شایان ذکر است که مجموعه سلام گرافیک نیز از فضای آنلاین برای ارائه خدمات خود به افراد و شرکت‌ها بهره می‌برد. اگر در پی سفارش طراحی بنر ایده‌آل برای کسب و کار خود هستید که براساس نیاز و طبق اصول استاندارد طراحی صورت گیرد، سلام گرافیک بهترین گزینه برای انتخاب است.

طراحی بنر حرفه ای

طراحی بنر حرفه ای به معرفی و شناخت بهتر خدمات شما به مخاطبان، کمک بیشتری می‌کند. شاید طراحی بنر حرفه ای در ابتدا کمی دشوار به‌نظر برسد ولی تنها با انتخاب یک تیم طراحی حرفه‌ای این امکان فراهم می‌شود که سفارش‌های طراحی بنر اینستاگرامی و انواع طراحی بنر‌های دیگر را به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در اختیار داشته باشید. برای طراحی و چاپ یک بنر با کیفیت مناسب چه نکاتی باید رعایت شود؟

  1. استفاده از اصول روانشناسی

توجه به مسائل روانشناسی در طراحی بنر حرفه‌ای می‌تواند به بهتر شدن آن کمک کند. مانند استفاده از اصول روانشناسی رنگ‌ها هنگام طراحی بنر تبریک.

  • کنترل نهایی

لازم است تا پیش از تحویل بنر به مشتری، زوایای مختلف آن توسط گرافیست بررسی شود و ایرادات احتمالی آن را برطرف کند.

  • کیفیت چاپ

جنس بنر، نوع جوهر مورد استفاده و… از مواردی است که در کیفیت چاپ تاثیر مستقیم دارند. به‌طوری که اگر بهترین گرافیست را برای طراحی انتخاب کرده باشید اما چاپ بنر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، نتیجه خوبی را دریافت نخواهید کرد.

  • طراحی متناسب با نوع فعالیت

هنگام طراحی بنر باید به کاربرد و حوزه فعالیت آن توجه کرد. برای مثال در طراحی بنر برای محرم باید از طرح‌های تیره استفاده کرد.

تیم طراحی بنر

در هر کاری فعالیت در قالب تیم، قطعا نتیجه بهتری را به‌همراه خواهد داشت. همفکری برای انجام انواع طراحی، نه‌تنها باعث آسان‌تر شدن مسائل می‌شود، بلکه نیاز مشتری را نیز بهتر و راحت‌تر درک و پیاده‌سازی می‌کنند. سلام گرافیک نیز با بهره‌گیری از تیمی متشکل از افراد متخصص در زمینه طراحی بنر ایستاده، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و… فعالیت دارد. یک تیم طراحی حرفه‌ای می‌تواند دارای خصوصیات زیر باشد:

  • توانایی کار با نرم‌افزار‌های مختلف گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور
  • توانایی تولید بنر‌های متنوع مانند طراحی بنر استوری، طراحی بنر سایت
  • تنوع مهارت و توانایی های اعضای تیم
  • طراحی آگاهانه در چارچوب نیاز مشتری
  • رعایت اصول، قوانین و زمان‌بندی کار
  • ایده‌پردازی خلاقانه
  • تسلط بر مسائل روانشناسی برای طراحی بهتر

طراحی بنر چیست؟

طراحی بنر چیست؟ چه کاربرد‌هایی دارد؟ چه مزیت‌ها و تفاوت‌های نسبت‌به طراحی بسته‌بندی، طراحی تصویر سازی، طراحی لوگو و… دارد؟ طراحی بنر روشی برای انتقال اطلاعات و مفاهیم است و همانند پوستر یک پیام تبلیغاتی را در درون خود جای می‌دهند. بنر‌ها کاربرد‌های فراوانی دارند، از بنر‌های چاپی، که در مکان‌های مختلف نصب می‌شوند، گرفته تا بنر‌های وب که در سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد‌های طراحی بنر

  • معرفی و رشد کسب و کار در فضا حضوری و آنلاین مانند طراحی بنر برای اینستاگرام
  • استفاده غیر‌تجاری مانند موسسات خیریه و مقاصد اجتماعیو مناسبت‌های مذهبی
  • استفاده‌های شخصی مانند طراحی بنر تسلیت، طراحی بنر ترحیم

مزیت‌های طراحی بنر

  • مقرون‌به‌صرفه بودن و نیاز به هزینه کمتر
  • دوام و کیفیت بیشتر
  • جذابیت بالا و چشم‌گیر بودن
  • جامعه آماری گسترده
  • اثر‌گذاری هوشمندانه

طراحی بنر شیک

عکس، فیلم، صدا و به‌طور کلی جلوه‌های بصری و شنیداری مانند طراحی بنر استند تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان خود دارند و افراد زیادی را به‌سوی خود جلب می‌کنند. اما بنر طراحی شده باید از جذابیت قابل قبولی برخوردار باشد تا مورد پسند قرار گیرد. طراحی بنر شیک باعث می‌شود تا آن کسب و کار ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان خود داشته باشد. برای طراحی یک بنر خلاقانه و زیبا که افراد بیشتری را به‌سوی خود جلب کند باید برخی از نکات رعایت شود.

  • ابتکار در ایجاد طرح‌های جدید
  • عدم طراحی بنر شلوغ
  • استفاده از عبارات کوتاه
  • استفاده از رنگ‌های مناسب
  • استفاده از چند فونت مختلف
  • استفاده از سایز مناسب
  • استفاده از کادر مناسب

طراحی بنر ارزان

تعرفه طراحی بنر دلیلی بر کیفیت و حجم کاری بیشتر یا دیگر موارد نیست و به عوامل متعددی مانند ابعاد بنر، کیفیت چاپ، نوع بنر و… بستگی دارد. بعضی از استدیو‌های طراحی مانند سلام گرافیک شرایط ویژه و قیمت‌های ارزان‌تری را در طراحی بنر و پوستر برای مشتریان در نظر می‌گیرند. قیمت کمتر می‌تواند دلایل متعددی مانند حمایت از کسب و کار‌ها و سود کمتر داشته باشد. همچنین بنر‌های وب به‌دلیل عدم وجود هزینه‌های لازم برای چاپ نیاز به هزینه کمتری دارند. مشاوره رایگان نیز از دیگر مزایی است که این شرکت در کنار سایر خدمات خود ارائه می‌دهد.

طراحی بنر ایستاده

استند بنر ایستاده یکی از انواع بنرهای پرطرفدار است که در تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استندهای ایستاده یک سازه فلزی هستند که پارچه بنر بر روی آن‌ها نصب می‌شود. این بنر ایستاده تبلیغاتی را می‌توانید هر جایی که در معرض دید و رفت و آمد افراد است، قرار دهید. سایز بنر ایستاده چاپی بنا به درخواست و سلیقه مشتری متغیر است. از بنرهای ایستاده به تازگی به نسبت بنرهایی که بر روی سر در نصب می‌شوند استقبال بیشتری می‌شود چراکه به نظر می‌رسد این دسته از بنرهای تبلیغاتی در جلب توجه مخاطب موفق‌تر عمل کرده‌اند. انواع بنر ایستاده عبارت است از:

  • بنر ایستاده تبلیغاتی

از استند بنر ایستاده برای تبلیغات در اماکن عمومی چون ایستگاه‌های مترو، غرفه‌های نمایشگاه، مراکز خرید و… استفاده می‌شود.

  • بنر ایستاده پرچمی 

نوعی بنر ایستاده است که ظاهر آن مشابه هلال یا قطره آب است. به این استندها، استند پرچمی ساحلی، استند پرچمی قطره‌ای و استند پرچمی تبلیغاتی نیز گفته می‌شود.

  • بنر ایستاده ترحیم

از دیگر کاربردهای استندهای ایستاده می‌توان به کاربری آن‌ها در چاپ ترحیم و تسلیت اشاره کرد. علاوه بر آن، از این ننوع استند برای خوشامدگویی در ورودی مراکز مختلف نیز استفاده می‌شود.

چرا به بنر تبلیغاتی نیاز داریم؟

تبلیغات رکن اصلی رشد و پیشرفت یک کسب و کار است و یک بیزینس باید روش‌های مختلف تبلیغات را انجام بدهد تا بتواند در ذهن مخاطب به شناخت لازم برسد. طراحی بنر یکی از روش های تبلیغات است و با هدف اطلاع رسانی عمومی انجام می‌شود و کسب و کارها در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، همایش ها از بنر برای معرفی خود استفاده می‌کنند.

بنرها پیام راه به راحتی در حجم کم منتقل می‌کنند و در واقع یک داستان را در زمان کوتاه روایت می‌کند فرقی نمی‌کند که یک بنر در سطح شهر باشد یا یک بنر روی سایت، هرکدام اصول خود را دارد همان‌طور که یک بنر می‌تواند تأثیر خوب و مستقیم روی مخاطب بگذارد، به همان نسبت هم می‌تواند اثر منفی و مخرب بگذارد و باعث شود ذهنیت بد در ذهن مخاطب بماند؛ بنابراین لازم است اصول طراحی بنر را بدانید و برای طراحی بنر تبلغاتی به یک طراحی خلاق، حرفه ای و با تجربه بسپارید.

تیم خلاق سلام گرافیک باتجربه کافی در زمینه طراحی بنر تبلیغاتی می‌تواند شمارا در این مسیر همراهی کند.

3.7/5 - (8 امتیاز)
یک پاسخ
  1. سلام وقت بخیر. طراحی ها مناسب برای بنرهای روی پل عابر پیاده هستن؟ چون باید بزرگ چاپ بشن نمیخوام کیفیت افت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *