طراحی لوگو

طراحی لوگو یا ساخت لوگو (logo design)؛ به فرآیندی گفته می‌شود که ساخت لوگو، آرم یا نشان‌واره در آن از 0 تا 100 طراحی شده و به فرم ایده‌ال خود می‌رسد. طراحی لوگو و ساخت لوگو برای کسب و کارهای مختلف قابل انجام است. ساخت لوگو از عوامل بسیار مهم در برندسازی است و برای شناسایی سریع و قوی برند در ذهن مخاطبان بسیار اهمیت دارد. لوگو، عنصر بصری بسیار قدرتمندی بوده که فقط نمایانگر نام و شناخت یک برند نیست بلکه هویت و ارزش‌های آن را نیز با خود به تصویر می‌کشد. شما می توانید با کمترین هزینه و زمان ممکن طراحی لوگو برند خود را از سلام گرافیک بخواهید. طراحی انواع لوگو با رعایت اصول حرفه ای در بهترین شرکت طراحی لوگو، سلام گرافیک. بدون نیاز به نرم افزارها یا دردسرهای جانبی، طراحی لوگو مد نظر شما انجام می شود.

نمونه لوگوهای حرفه‌ای در سلام گرافیک

مشاهده نمونه کار‌های طراحی لوگو می‌تواند به مشتریان کمک کند تا ایده‌های خوبی برای ساخت لوگو مخصوص برند خود را مشاهده کنند. این امر کارفرما را قادر خواهد ساخت تا بهترین سایت طراحی لوگو را بشناسد و برای سفارش آنلاین طراحی لوگو  به آن‌ها مراجعه کند. از این رو استودیو طراحی گرافیک، سلام گرافیک قصد دارد در ادامه برای شما، نمونه‌ لوگو‌‌ طراحی شده توسط طراحان خلاق این شرکت را ارائه دهد. این امر در انتخاب لوگو‌ به شما کمک خواهد کرد تا با طراحی‌ها و استایل‌های مختلف آشنا شوید و بتوانید ایده‌های خلاقانه‌تری برای طراحی آرم خود پیدا کنید.

سرفصل‌های طراحی لوگو

چرا طراحی لوگو با سلام گرافیک؟

طراحی ساده و فوق العاده

با دانش و تجربه خود زیبا ترین طرح برای لوگوی بیزینس را دیزاین می‌کنیم.

دیزاین لوگوی ماندگار

سبک طراحی لوگو باید به صورتی باشد که آرم برای چندین سال تازه بماند.

ارتباط بالا با بیزینس

لوگو باید به خوبی نشان دهنده موضوع فعالیت کسب و کار باشد.

ترکیب رنگی بی نظیر

دیزاین آرم با رنگ های زیبا و کارآمد تاثیر زیادی بر کیفیت لوگو دارد.

طراحی منحصر بفرد

یکی از اصلی ترین مقررات ثبت آرم، عدم تشابه آن با سایر لوگو ها است.

قیمت رقابتی

شرکت ما در جهت ارائه خدمات طراحی آرم با کیفیت بالا و قیمت مناسب فعالیت می‌کند.

انواع طراحی لوگو

طراحی تمام سبک های لوگو را عالی اجرا می‌کنیم و علاوه بر دیزاین آرم های کلاسیک، انتزاعی، مسکات و امبلم، نشان واره های زیر توسط شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک ساخته می‌شوند.

لوگو چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

طراحی لوگو حرفه‌ ای به عنوان یک عنصر کلیدی مهم در برندینگ، می‌تواند به شناسایی و همچنین استحکام برند شما کمک کند. وقتی برند شما هویت اصلی خود را یافت و اعتبار پیدا کرد، باعث ایجاد یک ارتباط قوی و عمیق بین مشتریان با کسب و کار شما خواهد شد. زیرا اولین چیزی که مشتریان از حرفه‌ی شما با آن در تماس هستند، لوگو می‌باشد.

بنابراین طراحی آرم می‌تواند تاثیر بسیار مهمی بر تصورات و احساسات، همچنین انطباق مخاطبان با برند شما داشته باشد. همین دلیل‌ها کافیست تا شما متوجه اهمیت ساخت طراحی آرم و لوگو در حفظ و تقویت جای خود در میان مشتریان به صورت قدرتمند شوید. با ما همراه شوید تا در این مطلب، با بهترین سایت طراحی لوگو آشنا شوید.

خدمات طراحی لوگو در سلام گرافیک

طراحی اتود

برای اطلاع از سلیقه مشتری، چند طرح اولیه به عنوان اتود دیزاین می‌شوند.

ویرایش طرح

امکان ویرایش لوگوی طراحی شده وجود دارد تا بهترین آرم به مشتری تحویل شود.

موکاپ لوگو

در موکاپ لوگو به شما نشان خواهیم داد نمای آرم در موقعیت های واقعی چگونه است.

باز طراحی آرم

اگر نیاز به باز طراحی لوگو دارید، آرم بیزینس را به روز و متناسب خواهیم کرد.

دیزاین لوگو حرفه‌ای

اگر کسب و کار نوپایی ایجاد کرده اید، بهترین نشان واره را برای آن طراحی خواهیم کرد.

مشاوره رایگان

با ارائه مشاوره طراحی لوگو به صورت رایگان تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما می‌گوییم.

ویدئو آشنایی با روند طراحی و ساخت لوگو

برای آشنایی با مراحل طراحی لوگو در سلام گرافیک، ویدئو مقابل رو مشاهده کنید.

پادکست ساخت نشان واره

ویژگی طراحی لوگوی خوب

اگر این مشخصه ها در طراحی تخصصی لوگو وجود داشته باشند، آن لوگو به خوبی دیزاین شده است:

  • در فرایند دیزاین آرم به لوگوی رقبا توجه شود تا نشان واره ای بهتر و متمایز از رقبا ساخته شود
  • قیمت مناسب
  • مدت زمان تحویل مناسب
  • رنگ بندی و سبک دیزاین لوگو با هویت کسب و کار هماهنگ باشد
  • امکان ویرایش آرم فراهم باشد

مراحل طراحی لوگو

در شرکت ما مراحل طراحی لوگو به ترتیب زیر هستند.

اعلام درخواست

از طریق تماس تلفنی درخواست طراحی لوگو را به ما اعلام کنید.

تکمیل فرم بریف لوگو

به وسیله پر کردن فرم بریف آرم، مشخصات بیزینس و خواسته کامل خود را اعلام کنید.

انتخاب سبک ساخت آرم

سبک طراحی لوگو باید متناسب با موضوع بیزینس باشد تا آرم مناسبی ساخته شود.

تعیین رنگ بندی لوگو

رنگ هایی که در نشان واره به کار گرفته خواهند شد به طور مناسبی انتخاب می‌شوند.

طراحی لوگو

دیزاین آرم در این مرحله مطابق با موارد از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

تحویل آرم

لوگوی نهایی در قالب فایل های مرسوم برای شما ارسال خواهد شد.

طراحان لوگو

مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
ملیکا علیزاده
ملیکا علیزاده
فاطمه جمشیدی
فاطمه جمشیدی
دنیز گوهرشاهی
دنیز گوهرشاهی
المیرا عطاپور
المیرا عطاپور مشهدی

قیمت طراحی لوگو 

احتمالا هنگام سفارش آنلاین طراحی لوگو،  اولین دغدغه‌ای که برای طراحی لوگو با آن درگیر خواهید شد، میزان دستمزد ساخت آرم باشد. اما نگران نباشید. سلام گرافیک به عنوان یک شرکت طراحی لوگو کنار شماست تا با کیفیت‌ترین، ماندگارترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین، لوگو را برای شما طراحی کند. خدمات طراحی لوگو از جمله عواملی هستند که بر قیمت طراحی لوگو تاثیر گذار هستند.

از مهم‌ترین خدماتی که استودیو سلام گرافیک ارائه می‌کند می‌توان به؛ قابلیت ثبت لوگو های طراحی شده توسط این شرکت، ویرایش و اتودهای نامحدود، قابلیت چند زبانه بودن لوگو‌ها، همچنین نوع لوگو اشاره کرد. تمامی موارد گفته شده بر روی هزینه نهایی موثر هستند. به طور قطع، هر چه شما لوگوی مدرن‌تر و پیچیده‌تر بخواهید، نسبت به طراحی لوگو ساده، قیمت بالاتری خواهد داشت. می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها از طریق شماره 09355054580 تماس حاصل کنید.

نحوه ثبت سفارش طراحی لوگو

استدیو طراحی لوگو سال‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت دارد و خوشبختانه توانسته‌ایم رضایتمندی کارفرما‌های بسیاری را کسب کنیم. شما می‌توانید سفارش طراحی لوگو و همچنین ساخت طراحی آرم و لوگو خود را به ما بسپارید. خدمات طراحی لوگو در سلام گرافیک بسیار متنوع بوده و ما یک لوگوی خاص را برای شما طراحی خواهیم کرد تا همیشه در ذهن‌ها باقی بماند.

سلام گرافیک برای رعایت حال مشتریان خود روش‌‌های مختلفی برای ثبت سفارش را ارائه داده است. علاقمندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 09355054580 سفارش خود را ثبت کنند، همچنین اشخاصی که تمایل دارند سفارش آنلاین طراحی لوگو را ثبت نمایند، این قابلیت برایشان نیز امکان پذیر است. همراه ما باشید تا با مراحل ثبت سفارش در سلام گرافیک آشنا شوید:

  1. تماس از جانب شما اولین مرحله برای ثبت سفارش و شروع ارائه خدمات طراحی لوگو از جانب سلام گرافیک می‌باشد.
  2. افراد ما به مشتریان مشاوره‌های لازم را خواهند داد. مشاوره رایگان تیم ما در این مرحله به مشتریان کمک خواهد کرد تا بتوانند تشخیص دهند چه نمونه لوگویی مناسب بیزینس آن‌ها است.
  3. سپس طراحان به منظور طراحی لوگو به شکلی ناب و خاص اقدام به تحلیل نیازها و هدف‌های شرکت شما می‌کنند. طراحان خلاق سلام گرافیک با بررسی دقیق رقبای حرفه‌‌ی شما و همچنین بازار هدف، به یک نتیجه‌گیری برای نوع طراحی آرم مختص شما خواهند رسید. 
  4. حالا نوبت آن رسیده است تا ایده‌های مد نظر برای طراحی لوگو به کار گرفته شود. در ابتدا ما برای شما چندین نمونه متفاوت از لوگو را طراحی کرده و در اختیار مشتری قرار خواهیم داد تا از میان آن‌ها یک طرح را انتخاب کنند.
  5. اگر طرح پیشنهادی نیاز به تغییرات داشت، شما با توجه به نیاز‌های خود و انتظاراتی که از لوگو دارید  آن‌ها را به ما اطلاع داده و سپس تیم ما به اصلاح و بهبود لوگو می‌پردازد.
  6. وقتی تمام اصلاحیه‌های لازم اعمال شد و طرح نهایی از طرف شما تایید گردید، لوگوی طراحی شده در فرمت‌های مختلف به دست شما خواهد رسید. 

شرکت طراحی لوگو سلام گرافیک 

شرکت سلام گرافیک فعالیت رسمی خود را بیش از یک دهه است که شروع کرده و از نیروهای پرتلاش با دانش فنی لازم برخوردار می‌باشد. خدمات طراحی لوگو در تیم ما گوناگون هستند و شامل طراحی هویت بصری، همچنین طراحی کارت ویزیت و طراحی و چاپ بسته بندی، طراحی پوستر، کاتالوگ و طراحی‌های دیگری می‌باشند. همچنین سلام گرافیک توانسته است با طراحی‌های بی‌نظیر و خاص، به عنوان یک شرکت نام آور در زمینه طراحی لوگو در سراسر کشور شناخته شود. 

اهمیت طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو با توجه به این موارد مشخص می‌شود:

  • آرم تجاری باعث رشد کسب و کارتان می‌شود: لوگو باعث می‌شود خدمات یا محصولات برند شما شناسایی شوند و اگر نام خوبی از کیفیت محصولات نزد افراد وجود داشته باشد، برای خرید آن ها اقدام خواهند کرد.
  • لوگو به کسب و کار شما هویت می‌دهد: لوگو نماینده کسب و کار است و دیزاین آرم روشی عالی برای تاثیرگذاری بیش‌تر بر مشتریان بالقوه است. داشتن یک نشان واره حرفه‌ای و مناسب می‌تواند چیزهای زیادی درباره برند به مخاطبان گفته و روی اولین برداشت آن‌ها از کسب و کار تاثیرگذار باشد.
  • تقویت وفاداری و اعتماد مشتریان: عاملی مهم که موجب موفقیت هر کسب و کار می‌شود، وفاداری مشتریان است. جلب اعتماد و وفاداری مشتریان کار ساده‌ای نیست. داشتن لوگویی حرفه‌ای می‌تواند کمکی بزرگ در این زمینه باشد. به کار بردن لوگو روی بسته بندی هدایای تبلیغاتی به افزایش شهرت بیزینس شما می‌انجامد.

با انواع لوگو بیشتر آشنا شوید: 

شناخت انواع لوگو در زمان سفارش طراحی لوگو آنلاین بسیار مفید است، زیرا مشتری در هنگام طراحی آرم باید دقیقا بداند منظور طراح از نمونه‌های مختلف طراحی لوگو چیست و باید به خوبی با نام آن‌ها آشنا باشد.

علاوه بر آن، به دلیل تفاوت قیمت هر کدام از لوگو‌ها با دیگر نمونه‌ها، آگاهی داشتن در مورد انواع آن‌ها، می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما در موقع سفارش آنلاین طراحی لوگو کمک کند. تیم سلام گرافیک قصد دارد شما عزیزان را با انواع مختلف لوگو آشنا کند، پس همچنان همراه ما باشید.

  • لوگوی پیکتوگرام

سبک پیکتوگرام یکی از سبک‌های ساخت آرم است که با استفاده از اشکال ساده مانند مثلث، مربع، مستطیل و دایره و یا ترکیبات زیبای تصویری و جذاب دیگر ساخته می‌شود. این سبک به ساده بودن، کم حجم بودن و جذاب بودن لوگو تاکید دارد.

  • لوگوی تایپوگرام

سبک تایپوگرام مختص افرادی است که علاقمند هستند از طریق نام خود شناخته شوند، مانند شرکت Google که از طریق تایپو‌گرافی ساخته شده است.  در این سبک، از قلم‌های نویسندگی باشکوه و زیبا برای نوشته‌ها و کلمات استفاده می‌شود.   

  • لوگوی مونوگرام

استفاده از سبک مونوگرام در ساخت طراحی آرم و لوگو به معنای استفاده از یک نماد یا حروفی که از ترکیب حروف یا الفبا ایجاد شده‌اند، می‌باشد. این سبک از طراحی به زیبایی و سادگی شناخته شده است.

برای طراحی یک لوگو به شکل مونوگرام می‌توانید از حروف اول یا یک اصطلاح مرتبط با بیزینس خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نام شرکت شما “ABC” باشد، می‌توانید از این حروف برای طراحی لوگو استفاده کنید. 

  • لوگوی کلاسیک

سبک کلاسیک در طراحی لوگو به تمرکز بر اصول طراحی ساده، استفاده از فونت‌های زیبا و معمولاً انتخاب از رنگ‌های کم و غنی متمایل است. طراحی کلاسیک بر اصالت، طرح‌های کلاسیک و سنتی تاکید دارد. در این سبک اغلب برای ایجاد ارتباط بین تاریخ و اعتبار گذشته‌ی شرکت استفاده می‌گردد‌. لوگوی شرکت Coca-Cola نیز برگرفته از طراحی کلاسیک است.

  • لوگوی انتزاعی 

سبک انتزاعی در ساخت آرم از عناصر ساده، شکل‌‌های هندسی و رنگ‌ها برای ایجاد یک طرح ساده، اما قوی و قابل تشخیص استفاده می‌کند. طرح لوگوی شرکت Nike از این نمونه است.

  • لوگوی مسکات

لوگو مسکات، یک طراحی لوگو است که به غیر از کلمات یا شعار، از تصویر، چهره و یا شیء، استفاده می‌شود. همچنین در این سبک از مخفف نام شرکت در ساخت آرم استفاده می کنند. لوگو Apple مسکات می‌باشد که سعی کرده‌اند به صورت کوتاه و ساده برند را معرفی کنند.

  • لوگوی امبلم

سبک امبلم یکی از سبک‌های محبوب در طراحی آرم  است که برای ساخت آرم از اشکال سه بعدی استفاده می‌شود. این سبک، مناسب برند‌هایی است که دوست دارند لوگوی آن‌ها بزرگ و چشمگیر دیده شود. سبک امبلم برای لوگوهای شرکتی، فناوری، ورزشی و همچنین مدرن مفید بوده و از طراحی‌های قابل تشخیصی در آن‌ها استفاده می‌کنند. لوگوی شرکت Mercedes-Benz به پیروی از سبک امبلم طراحی شده است.

  • لوگوی مینیمال 

طراحی لوگو و آرم در سبک مینیمال معمولاً به سادگی و کم تزئینی تاکید می‌کند. از رنگ‌های کم و کناره‌های تمیز در طراحی لوگو حرفه‌ ای استفاده می‌کنند. لوگو شرکت Adidas از این نمونه‌ها بوده که توانسته با یک طراحی ساده و همچنین حذف عناصر زائد به لوگوی خود، قدرت و شکوه بیشتری ببخشد.

  • لوگوی سه بعدی

طراحی لوگو به سبک سه بعدی مختص برند‌هایی است که می‌خواهند از طریق یک لوگوی بزرگ، خود را به مخاطبان نشان دهند. Microsoft دقیقا چنین لوگویی را برای برند خود برگزیده است.

  • لوگوی ترکیبی

سبک ترکیبی در طراحی لوگو حرفه‌ ای، به ترکیب اجزای گرافیکی مختلف مانند نمادها، متن، شکل‌ها و رنگ‌ها در یک لوگو گفته می‌شود. مانند شرکت FedEx که از ترکیب چند عنصر برای به نمایش گذاشتن هویت خود استفاده کرده است.

ساخت لوگو کاربردی

ویژگی‌های یک لوگو حرفه‌ ای 

 طراحی لوگو حرفه‌ ای برای ارتباط برند با اجتماع و همچنین شناخته شدن بهتر، نیازمند آن است تا یک سری ویژگی‌ها را در ساخت آن رعایت نمود. این ویژگی‌ها مشخص کننده‌ی یک لوگو حرفه‌ای هستند و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فونت لوگو

استفاده از فونت مناسب در طراحی آرم بسیار حائز اهمیت است زیرا فونت‌ها اگر به درستی و به شکل مدرن طراحی شوند می‌توانند در ذهن‌ها ماندگار شوند. برای ساخت طراحی آرم و لوگو، باید یک فونت منحصر به فرد و قابل خواندن انتخاب کرد که با موضوع و هویت برند هماهنگ باشد.

اندازه، وزن و فاصله بین حروف نیز نکات مورد توجه دیگر هستند که باید قابلیت تغییر سایز را داشته باشند به گونه‌ای که شکل ظاهری لوگو تغییر نکند. در نهایت، هدف نهایی استفاده از فونت مناسب، ایجاد یک طراحی لوگو جذاب و قوی بوده که هویت برند را بهتر منعکس کند.

  • رنگ لوگو

رنگ در طراحی آرم نقش بسیار مهمی دارد. رنگ‌ها این قابلیت را دارند تا احساسات و بار معنایی نماد را افزایش دهند. به طور مثال، رنگ قرمز معمولاً احساس شور، هیجان و انرژی را ایجاد می‌کند، در حالی که آبی احساس آرامش و قدرت را به مخاطب انتقال می‌دهد. همچنین، انتخاب درست رنگ‌ها برای لوگو می‌تواند توانایی تشخیص و یادآوری لوگو را افزایش دهند و بر جذابیت و تاثیرگذاری آن تاثیر مثبت بگذارند.

  • سایز لوگو

در طراحی لوگو، سایز به عوامل مختلفی مانند مکان مورد استفاده و کاربر لوگو بستگی دارد. اما به طور کلی، مهمترین نکته این است که لوگو در هر ابعادی و هر سایزی باید با حفظ تمامیت و خوانایی قابل استفاده باشد. برای مثال لوگو طراحی شده باید قابلیت نشر در شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و همچنین نمایش بر روی صفحه پروژکتور و بیلبورد را داشته باشد.‌

شرکت ساخت لوگو

مهم‌ترین عناصر ساخت لوگو

مهم‌ترین عناصری که طراح لوگو پیش از طراحی و ساخت لوگو  باید مورد توجه قرار دهد عبارتنداز:

  • پلتفرم نمایش لوگو: آیا آرم را فقط برای نمایش در وبسایت می‌خواهید یا می‌خواهید به صورت چاپی نیز از آن استفاده کنید یا به لوگو برای شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟ توجه به  فضای انتشار نشان واره به طراح کمک می‌کند ویژگی‌های آرم را درست مطابق با این فضا طراحی کند برای مثال طراحی لوگو برای اینستاگرام با ساخت آرم تلگرام متفاوت است.
  • رنگ آرم: انتخاب رنگ مناسب برای لوگو باید کاملا هوشمندانه صورت گیرد.
  • عناصر تایپوگرافیک: این عناصر مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش یک لوگو است. نویسه نگاری در حرفه‌ای به نظر رسیدن انواع لوگو مثل لوگو فروشگاهی تاثیر بسزایی دارد به شرط آنکه کاملا حرفه‌ای طراحی شود.
  • نمادهای انتزاعی: تایپوگرافی‌ها تنها عناصر مورد توجه در طراحی لوگو نیستند؛ برای حرفه‌ای تر شدن خروجی کار می‌توان برخی از نمادهای انتزاعی یا اشکال هندسی را نیز در دیزاین آرم مانند طراحی لوگو مینیمال اضافه کرد.

شرکت دیزاین آرم

نرم افزارهای طراحی لوگو 

نرم افزار طراحی لوگو ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان یک لوگو بسیار قوی و با کیفیت را طراحی کرد. کار کردن با این نرم افزارها به شما کمک خواهد کرد تا یک طراحی عالی و بدون نقص داشته باشید.‌ ما قصد داریم برای شما به معرفی نرم افزارهای مختلف بپردازیم. بنابراین با استودیو سلام گرافیک همراه شوید تا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

نرم افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop)

نرم افزار فتوشاپ یک ابزار قدرتمند است که دارای ویژگی‌ها و همچنین قابلیت‌های قوی می‌باشد. طراحان به وسیله‌ی این نرم افزار به سهولت می‌توانند لوگو را ایجاد و آن را دستکاری کنند. از دیگر قابلیت‌های فتوشاپ می توان به توانایی اضافه کردن متن، افزودن جلوه‌های مختلف و سفارشی سازی لوگو اشاره کرد.  

نرم افزار ایلستریتور (Adobe Illustrator)

به وسیله‌ی این نرم‌افزار به سادگی می‌توان کلیه‌ی جنبه‌های طراحی لوگو را مدیریت کرد و به عنوان یک برنامه قدرتمند برای ساخت آرم شناخته شده است.

نرم افزار ایندیزاین (Indesign)

از این نرم افزار برای طراحی لوگوهایی استفاده می‌شود که مبتنی بر متن می‌باشند و به عنوان یک تایپوگرافی پیشرفته شناخته شده هستند.

نرم افزار logo maker

 با این نرم‌افزار در مدت زمان کوتاهی شما قادر خواهید بود به ساخت طراحی آرم و لوگو  بپردازید، فقط کافیست اطلاعات کسب و کار خود را به نرم افزار ارائه دهید.

نرم افزار کانوا (Canva)

کانوا یک نرم افزار قوی و آنلاین است. برای کار با این برنامه فقط لازم است آدرس وب سایت را در گوگل وارد کرده و در این سایت شروع به طراحی لوگو کنید.

طراحی لوگو اختصاصی یا ساخت لوگو با هوش مصنوعی 

با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر لازم نیست شما یک طراح حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید برای طراحی حرفه‌ای لوگو از سرویس‌های مختلفی استفاده کنید. این سرویس‌ها قادر هستند یک خروجی جذاب و عالی در اختیار مشتریان قرار دهند. بعضی از این سرویس‌ها رایگان و بعضی دیگر در قبال پرداخت هزینه خدمات طراحی لوگو را ارائه می‌دهند.

معروف‌ ترین لوگوهای دنیا

لوگو به عنوان نماد تجاری هر کسب و کاری به شمار می‌رود.‌ ساخت لوگو باید به صورت خلاقانه‌ای صورت گیرد تا به یک نماد جهانی و ماندگار تبدیل شود. سلام گرافیک قصد دارد در ادامه معروف‌ترین لوگوهای دنیا را برای شما نام ببرد تا درک بیشتری از طراحی حرفه‌ای لوگو داشته باشید.

۱. لوگو the FedEx

لوگوی شرکت لجستیک یک نکته ظریف دارد و آن‌هم فضای خالی بین E و حرف ایکس است. فضای خالی نشان از نگاه رو‌ به جلو داشتن این شرکت دارد.

۲. لوگو the Goodwill

اگر به این لوگو دقت کنید یک آیکون مشاهده می‌کنید که در حال لبخند زدن است. آیکون نیم رخ در واقع حرف اول این نهاد غیرانتفاعی است. 

۳.لوگو the Milwaukee Brewers 

شکل ظاهری این لوگو به گونه‌ای است که بیننده را به یاد دستکش‌های مورد استفاده در این ورزش می‌اندازد. همچنین حروفmو‌ b در آن قابل مشاهده است.

طراح لوگو کیست و چه وظایفی دارد؟

طراح لوگو کسی است که به صورت حرفه ای و متخصصانه می‌تواند لوگو منحصربه فرد را با توجه به اصول و نکات طراحی لوگو طراحی کند. یک طراح لوگو حرفه ای باید توانایی شناسایی رقبا داشته باشد و همچنین توانایی کار با ابزار های مربوط به طراحی را داشته باشد.

طراح لوگو (logo designer) یک گرافیست حرفه‌ای است که لوگوهای منحصر به فردی می‌سازد که هرکدام هویت متناسبی با کسب و کار خود دارند. شغل طراح لوگو  به صورت فریلسنری و مستقل است. طراح آرم حرفه‌ای باید مهارت‌های گوناگونی داشته باشد تا بتواند از عهده دیزاین یک آرم زیبا برآید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک طراح ماهر و وظایف او اشاره خواهیم کرد:

طراح لوگو با نکات موثر طراحی آشناست

طراحی لوگو اگر بدون توجه به اصول و نکات طراحی و روانشناسی انجام شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. رعایت اصول و نکات مربوطه می‌تواند تاثیرگذاری لوگو را افزایش داده و به ماندگاری آن کمک کند. یک دیزاینر حرفه‌ای آرم می‌داند که لوگو باید در عین سادگی، گیرایی و جذابیت بالایی داشته باشد و به گونه‌ای ساخته شود که بتوان از آن در تمام رسانه‌ها استفاده کرد.

همچنین انتخاب رنگ‌ها و اشکال مورد استفاده در آرم نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به دانش عمیق در این زمینه احتیاج دارد. مقالات لوگو در سایت سلام گرافیک به شما اطلاعات بیشتری در زمینه دیزاین آرم و نشان واره خواهد داد. حقیقت این است که طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف کمی با یکدیگر تفاوت دارد. مثلا شما به عنوان طراح لوگو، نمی‌توانید رنگ استفاده شده در طراحی لوگو پوست و مو را در لوگوی گیمینگ استفاده کنید.

طراح لوگو آرم‌های موفق و شکست‌خورده را می‌شناسد

طراحی حرفه ای لوگو می‌تواند با تکیه بر مهارت‌ها و دانش خود به راحتی علل موفقیت یا شکست دیگر آرم‌ها را تشخیص دهد. علاوه بر این، مطالعه درباره علل شکست و موفقیت لوگوهای دیگر می‌تواند موجب افزایش دانش و تقویت مهارت طراح در این زمینه شود. طراحان باتجربه از اشتباهات درس می‌‌گیرند و تلاش می‌کنند تا جای ممکن نقص‌های پروژه را از بین ببرند.

طراح لوگو برای پروژه‌های خود فرایند مشخصی را طی می‌کند

لوگو برای ساخته شدن به طی کردن مراحل خاصی نیاز دارد. طراحان آرم و لوگو باتجربه، این مراحل را می‌شناسند و می‌توانند با طی کردن آن‌ها به هدف خود یعنی طراحی لوگو فوری برسند تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

سوالات متداول طراحی لوگو

تقریبا چیزی بین 5 الی 15 روز زمان نیاز است که طراحی لوگو توسط گرافیستان ما انجام شود.

با مشاهده سابقه کاری سلام گرافیک و نمونه‌کارهای قرار گرفته در وبسایت می‌توانید به کیفیت طراحی‌ لوگو در سلام گرافیک پی ببرید.

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ردیت
تلگرام
واتس‌اپ
اسکایپ
ایمیل
4.4/5 - (50 امتیاز)
6 پاسخ
  1. شیوا خسروی گفت:

    سلام و درود
    برای کسب و کارم چندماه پیش از سلام گرافیک سفارش طراحی لوگو دادم واقعا الان راضیم ممنون بابت وقتی که میزارین.

    1. کاوه ملاکی گفت:

      سلام خانم خسروی عزیز، خواهش می‌کنم انجام وظیفه بوده.

  2. درود
    سبک مناسب ساخت لوگو چجوری تعیین میشه؟

    1. کاوه ملاکی گفت:

      سلام، بعد از این که بریف رو پر کردین ما سبک پیشنهادی و مناسب رو بهتون اطلاع می‌دیم، البته خودتون هم می‌تونید فورس کنید که حتما روی یک سبک خاص بمونیم.

  3. مهندس ناصر زینت آبادی گفت:

    سلام بعد از طراحی شدن لوگو میتونم ثبتش کنم قانونی؟
    ما یک شرکت بازرگانی داریم یک لوگوی شیک میخوایم که رسمی ثبتش کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید که کارای ثبتش رو هم شما انجام میدین یا از جای دیگه باید پیگیری کنیم

    1. کاوه ملاکی گفت:

      سلام، بله، این امکان براتون فراهم هست که لوگو رو در اداره ثبت مالکیت‌های معنوی ثبت کنید. چون لوگو کاملا برای شما طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *