طراحی لوگو تایپ
سلام گرافیک » طراحی لوگو » طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ از جمله انواع سبکهای طراحی لوگو است که در آن از نوشتار به جای استفاده از تصاویر، سبک کلی لوگو را شکل میدهد. در این سبک از طراحی لوگو از نوشته به عنوان المان اصلی طراحی استفاده میشود. این نوشته معمولاً نام برند است که باید به شکلی زیبا و جذاب طراحی شده و قادر باشد مفاهیم مورد نظر و هویت بصری برند را به مخاطب برساند. چیزی که میتواند طراحی لوگوتایپ را به کاری سخت و مشکل تبدیل کند همین محدودیت به نام برند است. با این وجود طراحان ما در سلام گرافیک با تکیه بر تجربه خود قادر به طراحی بهترین لوگو تایپها هستند. طراحی لوگو تایپ نه خوشنویسی و نه طراحی تایپوگرافی است. این سبک از طراحی لوگو قواعد و شرایط خاص خود را داشته و باید با توجه به نکات و اصول زیادی انجام شود. با ساخت لوگو تایپ میتوانید تنها با یک نگاه در ذهن مخاطب جای گرفته و برای وی به برندی ماندگار تبدیل شوید.
نمونه لوگو تایپ
چند مورد لوگو تایپ طراحی شده در استودیو طراحی سلام گرافیک را ببینید. نمونه کار های طراحی لوگو در نهایت دقت تهیه شده اند.
لوگو تایپ چیست؟
لوگوتایپ (logotype) یکی از انواع لوگو است که با استفاده از نوشتار طراحی شده و تنها با کلمات و حروف سر و کار دارد. این نوع لوگوها میتوانند بسیار ساده و یا پیچیده طراحی شوند. تصاویر هیچ جایی در لوگوتایپها ندارند، اما نحوه نگارش و فونت استفاده شده میتواند متنوع باشد.
در لوگوتایپها از تایپوگرافی برای طراحی نام شخصی، برند، یا سازمان استفاده میشود. اگر لوگوتایپ به خوبی طراحی شود میتواند شرکت را به سرعت به بازار هدف و مخاطبان معرفی کند. طراحی لوگوتایپها میتواند بسته به نام مورد نظر و چیدمان حروف سخت یا آسان باشد.
آن چه در دیزاین لوگو تایپ اهمیت زیادی دارد توجه به تصویر ایجاد شده از حروف و بررسی ارتباط آن با مفهوم مورد نظر است. این نوع لوگو به دلیل آنکه از حروف تشکیل شده است کاملاً خوانا و واضح است؛ و به دلیل آنکه به شکل تصویر ارائه میشود کاملاً قابل رویت و جالب توجه است.
تفاوت لوگو تایپ و لوگو تصویری چیست؟
لوگوهای نوشتاری در واقع نام تجاری یک کسب و کار هستند که به روشی خاص طراحی میشوند. لوگو نماد یا علامتی است که نام تجاری را در بر نمیگیرد و تنها تصویری برای نشان دادن یک کسب و کار است. گاهی لوگوها میتوانند با یک نام همراه باشند که با فونتی معمولی یا خاص نوشته شده است. شاید اهمیت طراحی لوگوتایپها به اندازه لوگوها نباشد، اما میتواند در دراز مدت موجب رشد بیشتر کسب و کار شما شود. بسیاری از بیزینسهای بزرگ و موفق ترجیه میدهند از لوگوتایپ استفاده کنند؛ زیرا نام نوشتاری به خوبی در ذهن مخاطب بر جای میماند.
برخی تصور میکنند که طراحی لوگو تصویری از لوگوتایپ مشکلتر است. این در حالی است که برای طراحی لوگوتایپها علاوه بر رنگ، اندازه، و طراحی، به انتخاب تایپوگرافی نیز باید توجه شود. موفقیت یک کسب و کار زمانی مشخص میشود که تایپوگرافی آن با مشخصات و ارزشهای برند به خوبی هماهنگ باشد.
چرا طراحی لوگو تایپ اهمیت دارد؟
برندهای زیادی را میتوان مشاهده کرد که عملکرد بسیار موفقی با استفاده از لوگو تایپها داشته و نتایج شگفتانگیزی را دریافت کردهاند، که از جمله آنها میتوان به برند کوکاکولا اشاره داشت.
طراحی لوگو خام به شما این امکان را میدهد که فایل لایه باز آرم خود را از سلام گرافیک تحویل بگیرید.
طراحی لوگوتایپ میتواند کاری مشکلتر و پیچیدهتر باشد؛ اما اگر به درستی انجام شود طرح نهایی میتواند آنچنان قدرتمند باشد که جایگاه مناسبی در میان رقبا برای کسب و کار مربوطه ایجاد کند. همچنین نام نوشتاری که به شکلی جذاب و گرافیکی طراحی شده باشد میتواند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطبان و مشتریان داشته باشد. حتی میتوان از لوگوهای 3 بعدی برای طراحی این مدل استفاده کرد.
سفارش طراحی لوگو تایپ فوری!
آیا قصد ثبت سفارش طراحی لوگو دارید؟ استودیو سلام گرافیک در خدمت شماست. بهترین لوگو تایپ را از ما بخواهید. برای آگاهی شما از مفاد قرارداد همکاری برای ساخت آرم تایپوگرام، امکان دانلود قرارداد لوگو فراهم شده است. برای ارسال درخواست دیزاین نشان واره با شماره زیر در ارتباط باشید.
09150554525
قیمت طراحی لوگوتایپ
هزینه طراحی لوگو تایپ در بازه مناسبی میان 4.5 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است. طراحی لوگو ارزان در سلام گرافیک جهت حمایت از منافع مشتری انجام شده و همراه با کیفیت و تاثیر گذاری بسیار بالا خواهد بود. ممکن است قبل از سپردن دیزاین لوگو به ما سوالاتی داشته باشید. در این صورت مشاوره طراحی لوگو کاملا رایگان سلام گرافیک در خدمت ما است.
پادکست ویژگیهای یک لوگوی نوشتاری خوب
مجتبی ملاکی و سمیرا خادم طراحان گرافیک استودیو سلام گرافیک در رابطه با ویژگیهای یک لوگو به سبک نوشتاری اطلاعات کاملی بیان میکنند. قبل از ثبت سفارش طراحی لوگو نوشتاری گوش کنید!
بهترین شرکت طراحی لوگو تایپ کدام شرکت است؟
شرکت سلام گرافیک یکی از بهترین شرکتهای طراحی کننده لوگو تایپ است. ما قوانین ساخت لوگو را به صورت حرفهای انجام میدهیم.
استفاده از لوگو تایپ برای چه برندهایی مناسب است؟
لوگوتایپ برای برندهایی که نامی کوتاه دارند گزینهای عالی خواهد بود. همچنین اگر برند شما به تازگی شروع به کار کرده است میتوانید با استفاده از لوگو هویت خود را به مخاطبان نشان داده و جای خود را در بازار رقابتی باز کنید. حتی اگر لوگو دارید، میتوانید از خدمات ریدیزاین لوگو استفاده کنید.

شرکتهای معروفی که از لوگو تایپ استفاده میکنند
با جستجویی سریع در اینترنت متوجه میشوید که برندهای بزرگی در جهان از لوگو تایپ برای کسب و کار خود استفاده کرده و موفقیتهای عظیمی را کسب کردهاند. با مشاهده این نمونه لوگوهای موفق میتوانید انگیزه بیشتری برای استفاده از لوگوتایپ پیدا کنید. همچنین میتوانید با بررسی لوگوی این برندها خصوصیات ویژه هر یک را شناسایی و بررسی کنید. بسیاری از این برندها از فونتی خاص و منحصر به فرد استفاده کردهاند. برخی از برندها برای آنکه وجه تمایز خود را نسبت به دیگر کسب و کارها نشان دهند فونتی اختصاصی برای خود طراحی میکند. این کار ممکن است کمی پرهزینه و پردردسر باشد؛ اما به طور قطع نتایج شگفتانگیزی به دنبال خواهد داشت. از جمله شرکتهای بزرگ و معروف در جهان که از لوگو تایپ استفاده کردهاند میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- کوکاکولا
- اندروید
- گوگل
- فیسبوک
- دیزنی
- وایو
- آی بی ام
آیا کسب و کار من به طراحی لوگو تایپ نیاز دارد؟
یکی از سوالات بسیار مهمی که بسیاری از کارفرمایان برای یافتن جواب آن با مشکل مواجه میشوند این است که “آیا کسب و کار من به طراحی لوگوتایپ نیاز دارد؟” پاسخ به این سوال به نحوه فعالیت کسب و کار شما و ویژگیهای آن بستگی خواهد داشت. ممکن است تصور کنید که با دنبال کردن برندهای بزرگ در جهان میتوانید موفقیتی نظیر آنها کسب کنید؛ این در حالی است که هر کسب و کار، شرکت، و یا سازمان مخاطبان و شرایط ویژه خود را داشته و باید بر اساس این موارد در هر شرایطی تصمیمگیری مناسبی داشته باشد. استفاده از لوگو تایپ نیز مستثنی نبوده و باید برای آن فاکتورهای مختلفی را در نظر داشت.
از جمله شرایطی که میتوانید در آن از چنین لوگویی برای کسب و کار خود استفاده کنید زمانی است که برند شما نام کوتاهی داشته و میتوان آن را به صورت کامل به شکل لوگو طراحی کرد. همچنین اگر میتوانید تنها با آوردن نام برند خود پیامتان را منتقل کنید طراحی لوگو تایپ انتخابی مناسب خواهد بود. اگر برند شما نامی طولانی دارد میتواند تنها از حرف اول آن در قالب طراحی مونوگرام استفاده کنید. از دیگر زمانهای استفاده از لوگوتایپ میتوان به زمانی اشاره داشت که شما به تازگی برند خود را تاسیس کردهاید و مخاطب هنوز به اندازه کافی با شما آشنا نیست. در این زمان تنها مشاهده یک حرف یا یک شکل نمیتواند به خوبی پیام برندتان را منتقل کند و طراحی لوگو تایپ انتخاب مناسبتری خواهد بود. علاوه بر این اگر برند شما نامی منحصر به فرد داشته باشد استفاده از لوگوتایپ میتواند باعث ماندگاری نام شما در ذهن مخاطبان شود.
اصول مهم در طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ نیز همانند طراحی دیگر انواع لوگو ظرافتها و اصول خاص خود را دارد که باید در طول مسیر طراحی به خوبی رعایت شوند. استفاده از ابزارهای گوناگون و ایجاد تغییر در ترکیب و نگارش حروف به شکلی دلخواه در لوگوتایپ به هیچ وجه نباید از روی سرگرمی و تنوعطلبی صورت پذیرد. همیشه به خاطر داشته باشید که تصویر نهایی باید استوار بر معنا باشد. اگر هیچ ارتباط منطقی و هدفداری میان مفهوم و تصویر وجود نداشته باشد میتوان گفت که با یک اثر گرافیکی حرفهای طرف نیستیم.
تمام چیزی که طراح گرافیست را مجبور به تجربیات جدید و ساختارشکنانه میکند دست یافتن به تصویری درست از مفهوم است. برای دستیابی به این هدف طراح باید سوالات زیر را از خود بپرسد:
- با چه ترفندی میتوان نوشته را آرام یا هیجانزده نشان داد؟
- چگونه میتوان نوشته را باابهت و جدی نمایش داد؟
- با استفاده از چه تکنیکی میتوان فضایی صمیمی در تصویر نهایی ایجاد کرد؟
- در چه شرایطی باید از قواعد و روابط دقیق هندسی پیروی کرد؟
- در چه زمان و در مواجهه با چه شرایطی میتوان فیالبداهگی را تجربه کرد؟
- چگونه میتوان شکل کلمات و حروف را تاثیرگرفته از محتوا ترسیم کرد؟
اندیشیدن و پاسخ به این سوالات میتواند طراح را در مسیر درستی قرار دهد تا نتیجه کار مفهومی و قابل استفاده باشد. اما علاوه بر این سوالات اصول و نکات پایهای نیز وجود دارند که باید در طراحی لوگو تایپ به آنها توجه داشت. برخی از این نکات عبارت است از:
لوگوی طراحی شده باید خوانا باشد
از جمله ویژگیهای بسیار مهم لوگو تایپ میتوان به خوانا بودن آن اشاره داشت. خوانا بودن به اندازه زیبایی در طراحی لوگو لوازم یدکی و سایر آرم های دیگر اهمیت دارد. اگر مخاطبان نتوانند به راحتی نوشتهی به کار رفته در برند شما را بخوانند از آن عبور میکنند و بدین ترتیب نام برندتان هیچگاه در ذهن مخاطب باقی نخواهد ماند. خوانا بودن لوگو در مواردی که در آن از نوشتههای فارسی استفاده شده است اهمیت بیشتری پیدا میکند. طراحی لوگو اسم و سایر سبک های دیگر به صورت خوانا و واضح در شرکت ما دیزاین خواهند شد.
در لوگوی طراحی شده از نسبت طلایی استفاده کنید
یکی از اصول بسیار مهمی که باعث میشود طراحی لوگو شما خاصتر و جذابتر شود رعایت کردن نسبت طلایی در ان است. تحقیقات نشان دادهاند که بهترین ساختاری که برای لوگو مورد استفاده قرار میگیرد ساختار مستطیلی است که در آن باید نسبت طول به عرض 1.618 باشد. به این عدد نسبت طلایی گفته میشود، زیرا این نسبت در شبکیه چشم انسان نشسته و موجب میشود که فرد آن را زیباتر ببیند.
با استفاده از نسبت طلایی میتوانید لوگو را زیباتر نشان داده و بدین ترتیب برند خود را بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار کنید. طراح گرافیست باید از المانهای بصری گوناگون استفاده کند تا بتواند ساختاری پایدار و زیبا برای لوگوتایپ طراحی کند.
در طراحی لوگو تایپ از پیچیدگی دوری کنید
سادگی یکی از اصول بسیار مهمی است که باید در هر طراحیای به خوبی رعایت شود. اگر طرح بیش از اندازه پیچیده و شلوغ باشد مخاطب گیج و خسته شده و از نگاه کردن به ان سر باز میزند. ذهن انسان تمایل به فرار از پیچیدگی و مشاهده المانها و طراحیهای سادهتر دارد.
در میان تمام المانهایی که برای طراحی مورد استفاده قرار میگیرند اشکال هندسی مانند مثلث، دایره، و مستطیل هم سادگی بیشتری داشته و هم بهتر در ذهن مخاطب جای میگیرند. از این رو توصیه میشود که در صورت امکان ساختار و اجزای طرح لوگوتایپ خود را با این اشکال هماهنگ کنید تا بتوانید ماندگاری آن را ذهن مخاطبان افزایش دهید.
مراحل طراحی لوگو تایپ
انجام هر کاری به طی کردن مراحلی استاندارد نیاز خواهد داشت. طراحی لوگوتایپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمانی که تصمیم به طراحی لوگوتایپ میگیرید، تا زمانی که نتیجه نهایی کار را دریافت میکنید مراحل زیادی سپری میشوند. در ادامه مراحل طراحی لوگو تایپ را بررسی میکنیم:
- ارزیابی برند مورد نظر و شناسایی اهداف، ارزشها، و شعارهای آن.
- در نظر گرفتن طرحی متناسب با فضای برند و مرتبط با کسب و کار مورد نظر؛ به شکلی که بتواند در بازار رقابتی معرف بیزینس باشد.
- بررسی مکانهایی که لوگو در آنها نمایش داده میشود و تعیین استانداردهای لازم برای این کار.
- توجه به تمامی اصول زیباییشناسی و روانشناختی و همچنین خوانایی، سادگی، و تناسب فونت و رنگ.
- طراحی کردن ایدههای لوگو پیشنهادی بر روی کاغذ.
- استفاده از پیشنویسها و وکتورهای دیجیتال در نرمافزارهای طراحی برای پیادهسازی بهترین ایده. (معمولاً در طراحی لوگو از نرمافزار adobe illustrator استفاده میشود.)
- توجه به وضوح و قابل رویت بودن خطوط به کار رفته در لوگو در هر سایز و اندازهای.
- محدود کردن تعداد رنگهایی که قرار است در طراحی لوگو به کار روند.
- پس از اتمام تمامی مراحل ارتباط لوگو با فضای برند و اهداف آن مجددا بررسی میشوند تا تاثیرگذاری آن تضمین شود.
طراحی لوگو تایپ را به سلام گرافیک بسپارید
شرکت سلام گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی المانهای گرافیکی و تبلیغاتی در تلاش برای بهبود سطح کسب و کارهای کشور است. همکاران ما با تکیه بر تجربه، مهارت، تخصص، و دانش عمیق در زمینه طراحی لوگو آماده خدمترسانی به شما عزیزان هستند. با سلام گرافیک میتوانید از کیفیت و تاثیرگذاری کار نهایی اطمینان کامل داشته و رضایت و توجه مخاطبان خود را جلب کنید. برای سفارش طراحی لوگو تایپ میتوانید همین حالا با کارشناسان ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.
طراحی لوگو تایپ را به کدام شرکت بسپاریم؟ بهترین روش طراحی لوگو تایپ چه روشی است؟ طراحی لوگوتایپ در مشهد چقدر هزینه دارد؟ لوگو تایپ چیست؟ اگر به تازگی قصد طراحی لوگو برای مجموعه خود را داشته باشید، احتمالا با سوالات متعدد بالا در رابطه با طراحی لوگو رو به رو شدهاید؟ طراحی لوگو هنر خاصی است که عدم توجه به برخی از ریزه کاریها میتواند باعث کاهش جذابیت و ماندگاری لوگو تایپ در ذهن مخاطب شود.
انواع طراحی لوگو را (طراحی لوگو تصویری، طراحی لوگو ترکیبی) با سلام گرافیک تجربه کنید.
مزایای استفاده از لوگوی نوشتاری چیست؟
معمولاً اینکه کدام نوع لوگو برای برندی بهتر است به سلیقه و خواسته موسسان و مدیران برند بستگی خواهد داشت و با توجه به ماهیت، شخصیت، نوع، و محصولات و خدمات برند مشخص میشود. اما در هر صورت هر یک از انواع لوگو مزایای خاص خود را دارند. برخی از مهمترین مزایای لوگوتایپ عبارت است از:
- در کنار معرفی یک کالا، برند را در ذهن همگان ماندگار میکند.
- برای برندسازی بسیار موثر است.
- راحت توسط مخاطبان و مشتریان به خاطر سپرده میشود.
همانطور که تا کنون گفتیم لوگوتایپها از جمله انواع لوگوها هستند که توسط بسیاری از کسب و کارها با هدف رشد و توسعه کار و جلب نظر مخاطبان و همچنین انتقال هویت و پیامهای مورد نظر برند به کار گرفته میشوند. اما چه چیزی موجب محبوبیت بالای این نوع لوگو میشود؟ مزایای استفاده از لوگوتایپ چیست؟ در ادامه برخی از مزایای مهم استفاده از این لوگو را بررسی میکنیم:
- با استفاده از این سبک لوگو میتوانید مطمئن باشید که مخاطبان در نگاه اول میتوانند سریعاً شما را به خاطر آورده و برندتان را شناسایی کنند.
- با استفاده از لوگوتایپها میتوانید خیلی سریع برند خود را تبلیغ کنید.
- لوگو تایپها را میتوانید به دلیل شکل نوشتاری که دارند در رسانههای گوناگون اعم از سایت، اپلیکیشن، بیلبورد، بنر، و… مورد استفاده قرار دهید. زیرا این نوع لوگو در اندازههای مختلف همچنان کیفیت بالای خود را حفظ کرده و کاملاً واضح و قابل شناسایی خواهد بود.
- با طراحی لوگو تایپ میتوانید هویت برند خود را به همراه نام برند در زمانی کوتاه و سریع نشان دهید.
- هزینه طراحی لوگو تایپ معمولاً کمتر از هزینه طراحی دیگر انواع لوگو است.
- لوگو تایپها به دلیل ماهیت نوشتاری کاملاً منحصر به فرد هستند. از این رو مخاطبان هیچگاه لوگوی برند شما را با لوگوی برندهای دیگر اشتباه نخواهد گرفت.
- استفاده از لوگوتایپ برای کسب و کارهای محافظهکارانه اعم از بخشهای مالی یا حقوقی گزینهای عالی است.
طراح بسته بندی باید با در نظر گرفتن نوع محصول مورد نظر طرحی را برای آن انتخاب کند که کاملا مناسب و مرتبط با آن باشد. و درنهایت لازم است تمام اطلاعاتی که مشتری به جهت خرید محصول به آن نیاز دارند بر روی بسته بندی حصول قرار بگیرد.
توجه داشته باشید که لوگوی طراحی شده در سلام گرافیک قابلیت ثبت لوگو در اداره ثبت مالکیتهای معنی را دارا است.
معایب استفاده از لوگو به سبک طراحی تایپ
لوگوتایپها با وجود مزایای زیادی که دارند ممکن است معایبی را نیز به همراه داشته باشند. اگر میخواهید بهترین سبک طراحی لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید هم از مزایا و هم از معایب هر یک از انواع موجود لوگو اطلاع داشته باشید. تنها در این صورت است که میتوانید انتخابی آگاهانه و صحیح داشته باشید. در ادامه برخی از معایب طراحی لوگو تایپ را نیز بررسی میکنیم:
- طراحی لوگو تایپ نسبت به دیگر انواع لوگو نیاز به خلاقیت بیشتری داشته و کمی دشوارتر است. دلیل آن نیز استوار بودن پایه این لوگو بر نوشتار است که میتواند کمی برای طراح محدودکننده باشد.
- ممکن است لوگو تایپها به اندازه لوگوهای تصویری و نمادین جذاب نباشند؛ زیرا این لوگوها بیشتر بر روی معرفی نام برند تمرکز دارند.
- طراح لوگو تایپ باید تجربه، مهارت، و دانش عمیقی از عناصر گرافیکی، نمادها، و مفاهیم ذهنی داشته باشد. در غیر اینصورت لوگوی طراحی شده به اندازه کافی تاثیرگذار نخواهد بود.
کدام برندها میتوانند از لوگوتایپ استفاده کنند؟
همانطور که گفتیم در نهایت استفاده از انواع لوگو مناسب به نوع و شخصیت برند، و سلیقه و خواسته موسسان و مدیران آن بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی بیشتر برندهایی که نیاز دارند فوراً در ذهن مردم جا باز کنند از لوگوتایپها استفاده میکنند. علاوه بر این برندهای مالی یا حقوقی، و همچنین برندهایی که میتوان از نامشان به زمینه فعالیتشان پی برد از لوگوتایپهای حرفهای استفاده میکنند.
لوگوتایپ انگلیسی یا فارسی؟
هیچگونه محدودیتی برای انتخاب زبان لوگوتایپ وجود ندارد. برخی تصور میکنند که تنوع تایپوگرافیها و طراحیهای نوشتاری در فارسی کمتر است؛ این در حالی است که به واسطه تلاش و خلاقیت طراحان حرفهای میتوان با استفاده از حروف فارسی نیز لوگوتایپهای بسیار شیک و ماندگار طراحی کرد. انتخاب زبان لوگوتایپ کاملاً سلیقهای است؛ اما باید با توجه به نوع فعالیت برند و خدمات آن انتخاب شود. اگر کسب و کار شما قصد دارد در سطح بینالمللی نیز فعالیت کند، بهتر است از لوگوتایپ انگلیسی استفاده شود.
شرکت سلام گرافیک، تجربه خوبی در زمینه طراحی لوگوتایپ فارسی و خارجی دارد.
آیا خلاقیت در طراحی لوگو تایپ مهم است؟
بله. خلاقیت در هر کاری میتواند آن را منحصر به فرد و ویژه کند. سعی کنید در طراحی لوگوتایپ از ایدههای به روز و جدید استفاده کرده و با مفاهیم بازی کنید تا بتواند ذوق و سلیقه و نوآوری کسب و کار خود را به مخاطبان نشان دهید.
آیا طراحی لوگو تایپ همان خوشنویسی است؟
با وجود آنکه لوگو تایپ بر زیبایی خط بنا شده است، اما نباید آن را با خوشنویسی یکی دانست. هدف و رسالت طراح لوگو تشخص دادن به واژهها است. در خوشنویسی تنها هدف زیبایی بصری نوشته است؛ اما در لوگوتایپ باید رابطهای منطقی میان مفهوم حروف و تصویر تشکیل شده وجود داشته باشد. علاوه بر این لوگوتایپ مجزا از این که فارسی، انگلیسی، و یا به هر زبان دیگری باشد باید نسبت به هر طرح گرافیکی کاملاً منحصر به فرد باشد.
هنر زیبای خوشنویسی بر پایه زیباییشناسی و هندسه بنا شده است و حروف باید در چهارچوبی از پیش تعیین شده قرار گیرند. خوشنویس به هنگام به تحریر درآوردن متن درگیر مفهوم کلمات نبوده و به هیچ وجه نباید قواعد از پیش تعیین شده را زیر پا گذارد. استادان خوشنویسی را میتوان مانند استادان هندسه دانست که نقوش را بدون هیچ کم و کاستی در طول و عرض و ارتفاع و ابعاد معین ترسیم میکنند. این در حالی است که طراحان گرافیک باید برای طراحی لوگوتایپ از هر عاملی کمک بگیرند تا بتوانند مفهوم مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذارند. بسیاری از تغییراتی که طراحان گرافیک بر روی نوشته و حروف مورد نظر اعمال میکنند ممکن است از نظر خوشنویسی نادرست محسوب شود.
چه تفاوتی میان لوگو تایپ و تایپوگرافی وجود دارد؟
به طور کلی رابطه نزدیکی میان طراحی لوگوتایپ و طراحی تایپوگرافی وجود دارد. تایپوگرافی به هنر پردازش متن، چیدمان تایپ، و همچنین نحوه نوشتار کلمات به زبان تصویر گفته میشود. طراحان تایپوگرافی تلاش دارند با تغییر در اندازه، فاصله، چیدمان و شکل حروف، و همچنین پاراگرافبندی یک زبان بصری زیبا و جذاب برای انتقال هویت مورد نظر به مخاطب ایجاد کنند. تایپوگرافی در زمینههای زیادی از جمله ساخت تیتراژ فیلم و فعالیتهای هنری و مولتیمدیا کاربرد دارد. تایپوگرافی را میتوان یک هنر یا مفهومی کلی دانست که به طور دقیق لوگوتایپ نیست.
در طراحی لوگو تایپ ممکن است از تصویر نیز در کنار حروف استفاده شود؛ البته میزان به کارگیری تصویری چیزی کمتر از 50 درصد است. لوگوتایپ نام کامل برند را معرفی میکند؛ اما تایپوگرافی تنها شامل یک کلمه نبوده و میتواند تا چندین جمله را با رسمالخطی خاص و فونتی انحصاری به نمایش درآورد. البته بهتر است اشاره داشته باشیم که بهره بردن از ظرافتهای هنر تایپوگرافی با در نظر گرفتن قواعد و محدودیتهای موجود در طراحی لوگوتایپ میتواند منجر به طراحی یک لوگو عالی و خلاقانه شود. حتی میتوان لوگو تایپها را به صورت لوگوهای متحرک طراحی کنید.
لوگو تایپ با لوگوی خوشنویسی چه فرقی داره؟
سلام
منظور از لوگو تایپ همون لوگوی نوشتاری هستش؟
سلام لوگوتایپ فارسی هم طراحی میشه یا فقط انگلیسی؟ آخه نمونه هایی که گذاشتین همه انگلیسین میخواستم ببینم امکان طراحی با فونت فارسی هم هست یا ن