طراحی لوگو تصویری

لوگو تصویری شامل یک نماد گرافیکی یا تصویر می‌شود که به تنهایی یا همراه با نام برند شما استفاده می‌گردد. در این نوع لوگو به جای استفاده از حروف یا کلمات، از تصاویر و نمادها برای انتقال پیام و هویت برند کسب و کار استفاده می‌شود. لوگو تصویری دارای یک سری قواعد بوده که اگر به خوبی رعایت شود می‌تواند منجر به ساخت یک آرم تصویری منحصر به فرد برای کسب و کار شما شود. این مدل از لوگوهای تصویری بسیار بیشتر از دیگر لگوها در ذهن ها ماندگار شده و مخاطب ساده‌تر با آن ارتباط عاطفی برقرار خواهد کرد. شما می‌توانید برای سفارش طراحی لوگو تصویری از طریق شماره‌های ثبت شده در سایت، با سلام گرافیک تماس بگیرید.

نمونه لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری باید به گونه‌ای بوده که تصویر انتخاب شده با برند شما مطابقت داشته باشد. همچنین، خدمات شرکت و هویت برند شما را به خوبی به مخاطب منتقل کند. آرم تصویری هر چه ساده‌تر باشد، جلوه‌ی بیشتری خواهد داشت. رنگ لوگو تصویری نیز باید همسو با زمینه شغلی شما بوده و قابلیت تکثیر در سایزهای مختلف را دارا باشد. قبل از سفارش لوگو تصویری باید کسب و کار به خوبی درک شده باشد تا لوگویی متناسب با هدف کارفرما ساخته شود. از لوگو تصویری می‌توان در طراحی لوگو شیرینی‌ فروشی، لوازم جانبی و آرایشگاه نیز استفاده کرد. هنگام سفارش طراحی لوگو تصویری به تمامی نکات گفته شده توجه کنید تا بهترین نمونه لوگو را بتوانید بنام خود ثبت کنید. 

لوگو تصویری چیست؟

لوگو تصویری یا همان لوگو نمادین (Picture Logo) از رایج‌ترین انواع لوگو است که در قالب یک تصویر طراحی می‌شود. در این نوع سعی می‌شود با استفاده از اشکال ساده و مفاهیم انتزاعی، به بهبود ارتباط مشتریان و مخاطبان با محصولات و خدمات شرکت کمک شود. معمولاً طراحی لوگوهای تصویری نیازمند تجربه بسیار بالایی است و به همین دلیل هم باید توسط طراحان مجرب و حرفه‌ای انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشان واره، می‌توانید از صفحه لوگو یعنی چی دیدن کنید.

علاوه بر این، به دلیل شباهت بسیاری از لوگوهای تصویری به یکدیگر، باید در طراحی آن‌ها خلاقیتی منحصر به فرد به کار گرفته شود. به کار بردن یک لوگوی تصویری حرفه‌ای به مشتریان شما کمک می‌کند که درک بهتری از محصولات و خدماتتان به دست آورند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از لوگوهای مینیمال برای توسعه هر چه بیش‌تر برند خود استفاده می‌کنند.

لازم است بدانید سلام گرافیک علاوه بر آرم تصویری، نشان واره های نوشتاری مانند طراحی لوگو تایپ را نیز انجام می‌دهد. 

قیمت طراحی لوگو تصویری

هزینه‌ طراحی لوگو تصویری بستگی به عوامل مختلفی دارد و به این سادگی ها نمی‌توان یک دستمزد معین، برای آن تعیین کرد. به طور کلی، قیمت لوگو تصویری وابسته به چند زبانه بودن آرم تصویری، تعداد اتودها و ویرایش ها، همچنین فرمت آن دارد. برای اطلاع دقیق از نرخ دستمزد و همچنین سفارش لوگو تصویری می‌توانید از طریق شماره 09355054580 با سلام گرافیک تماس بگیرید. 

قیمت طراحی لوگو طلافروشی، موبایل، پوشاک به صورت تصویری نیز میان 4 الی 7 میلیون تومان است.

مراحل سفارش طراحی لوگو تصویری در سلام گرافیک 

مراحل سفارش طراحی لوگو تصویری در سلام گرافیک کار بسیار ساده‌ای است. شما در ابتدا باید از طریق شماره تماس مندرج در این صفحه به کارشناسان ما متصل شوید. کارشناسان سلام گرافیک با صبر و حوصله به صحبت‌های شما گوش فرا گرفته و مشورت‌های لازم را به شما خواهند داد. شما با توجه به نیازمندی خود نمونه لوگو تصویری مد نظر را مطابق با کسب و کار خود سفارش می‌دهید. 

سپس با توجه به سختی کار، کارشناسان یک مبلغ اولیه به شما می‌دهند. بعد از توافقات لازم بین دو طرفین، طراحان سلام گرافیک اقدام به طراحی آرم تصویری کرده و یک نمونه‌ی تست برای شما ارسال خواهند کرد. بعد از رضایت شما و اصلاح ویرایش‌های لازم، لوگوی نهایی در فرمت‌های مختلف برای کارفرما ارسال خواهد شد. می توانید پیش از ثبت سفارش صفحه قرارداد طراحی لوگو را مطالعه نمایید.

چرا باید طراحی لوگو تصویری را به سلام گرافیک بسپارید؟ 

تیم سلام گرافیک سال هاست که در زمینه‌ی لوگو تصویری فعالیت دارد. طراحان حاضر در این تیم همگی دانش آموخته در این زمینه هستند. شما با اطمینان خاطر می‌توانید برای ماندگار شدن برند و هویت کسب و کار خود طراحی لوگو تصویری را به ما بسپارید. سابقه‌ی کاری سلام گرافیک گویای همه چیز است.

مشاوره رایگان سفارش طراحی لوگو تصویری

اگر به دنبال مشاوران زبده و متبحری هستید تا در مورد لوگو تصویری و همچنین نحوه‌ی سفارش طراحی لوگو تصویری آن سوالات خود را پرس جو کنید، می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج با تیم سلام گرافیک تماس حاصل کنید. مشاوران رایگان تیم سلام گرافیک به شما در انتخاب یک آرم تصویری متناسب با کسب و کار کمک کرده و تا آخرین مرحله همراه شما خواهند بود. 

برای دریافت مشاوره طراحی لوگو کافی است تماس بگیرید.

پادکست بررسی لوگوهای تصویری

سمیرا خادم و مجتبی ملاکی دو تن از طراحان گرافیک سلام گرافیک در رابطه به این موضوع می‌گویند.

 

بله، این لوگوها به دلیل دید خود و طراحی مناسبی که دارند به راحتی در حافظه کاربر نقش می‌بنند. و باعث می‌شود که لوگو که یکی از اقلام هویت بصری است به خوبی دیده شود. برای بازسازی لوگوی خود تماس بگیرید.

استفاده از لوگو تصویری می‌تواند پیام‌ها و اهداف کسب و کار شما را در غالب یک تصویر به مخاطبان نشان دهد. جذابیت بصری و گیرایی در این لوگوها نسبت به دیگر انواع لوگوها بیش‌تر است. همچنین از آرم تصویری می‌توان به راحتی در رسانه‌های گوناگون استفاده کرد.

از آنجایی که طراحی حرفه‌ای لوگو تصویری باید با بررسی‌های بسیار و مطالعه بر فعالیت کسب و کار انجام شود، اتمام آن ممکن است به یک تا چند هفته زمان نیاز داشته باشد. با این وجود زمان اتمام پروژه به لوگو و انتظارات کارفرما نیز بستگی خواهد داشت.

با روند رو به رشد هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شاید در ذهن خیلی از هموطنان ما این سوال پیش بیاید که آیا طراحی لوگو توسط هوش مصنوعی خوب است یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم شاید هوش مصنوعی بتواند ایده‌های خلاقانه یا طرح‌های منحصر به فرد ارائه دهد، اما در نهایت نیاز به نظارت یک طراح خبره دارد که بتواند کار را در بیاورد.

سفارش طراحی تصویرسازی

چرا کسب و کار شما به لوگو تصویری نیاز دارد؟

شرکت‌ها و کسب و کارها در هر زمینه‌ای می‌توانند ارزش‌ها و فعالیت خود را در قالب یک لوگو تصویری منعکس کنند. این نوع لوگو ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که موجب تمایل بسیاری از موسسان و مدیران از آن می‌شود. البته باید اشاره داشت که طراحی این لوگو نیازمند یک طراح برجسته و ماهر است. برخی از دلایل مهمی که بسیاری از افراد را به استفاده از این لوگو تشویق می‌کند عبارت است از:

لوگو تصویری انعطاف‌پذیر است

همانطور که می‌دانید تقاضای مشتریان هر روزه بیش‌تر شده و تکنولوژی‌های روز نیز به طور مداوم در حال توسعه و تغییر هستند؛ در چنین شرایطی لوگو برند شما نیز باید با تمام این نیازها هماهنگ باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد لوگو تصویری در تمام رسانه‌ها کاربرد دارد و می‌تواند به راحتی مفاهیم را به مخاطبان منتقل کند. انعطاف پذیری لوگو خام در حداکثر ممکن است زیرا لایه باز و قابل ویرایش است.

لوگو تصویری ماندگار است

مغز انسان تصاویر را راحت‌تر از متن به خاطر می‌سپارد. انتقال پیام‌های تجاری کسب و کارها در قالب لوگو اهمیت زیادی دارد، زیرا لوگو می‌تواند این پیام را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. اگر طراحی لوگو تصویری به صورت حرفه‌ای انجام شود می‌تواند به راحتی شما را از دیگر رقیبان متمایز کند.

لوگو تصویری منحصربه‌فرد است

هر شرکتی ارزش‌ها، ایده‌ها، و ویژگی‌های مخصوص خود را دارد. از این رو مهم است که بتوان با استفاده از ابزار مناسب ماهیت منحصر به فرد برند را به مخاطبان نشان داد. با استفاده از لوگو تصویری می‌توان به راحتی تمایز برند را از سایر کسب و کارها منعکس کرد.

معروف‌ترین لوگوهای تصویری کدامند؟

با توجه به منافع زیادی که استفاده از لوگوهای تصویری در پی دارد، شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. از جمله شرکت‌های معروفی که از لوگوهای تصویری استفاده می‌کنند می‌توان به فایرفاکس، کروم، اپل، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، شرکت هواپیمایی هما، ایران‌خودرو، بانک پاسارگاد، شیپور، بازار، سایپا، آمازون، و لینکدین اشاره داشت.

نکات مهم طراحی لوگو تصویری

لوگوهای تصویری باید با در نظر گرفتن اصول و نکات زیاد و با تکیه بر تجربه و تخصص طراحی ترسیم شوند تا بتوانند تاثیرگذاری مناسبی از خود نشان دهد. لوگو تصویری حرفه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که می‌تواند تنها با چند بار تماس چشمی در خاطر مشتریان باقی بماند. بسیاری از برندها ترجیه می‌دهند از لوگو تصویری یا همان لوگو نمادین استفاده کنند تا بتوانند برندسازی بهتری داشته و در میان مخاطبان به خوبی جای گیرند. برخی از نکاتی که می‌توانند تاثیرگذاری لوگو تصویری را افزایش دهند عبارت است از:

داستان‌پردازی

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی لوگو تصویری به خاطر داشته باشید اهمیت داستان‌پردازی است. در طراحی لوگو تصویری از هر نماد یا تصویر زیبایی استفاده نمی‌شود. تصاویر و نمادهایی که در این نوع لوگو به کار گرفته می‌شوند باید معانی خاص و دقیقی را منتقل کرده و قادر باشند پیام شما را به مخاطبان برسانند.

تعامل نمادها و تصاویر

توجه داشته باشید که ایده کلی که پشت هر برند و لوگوی آن قرار می‌گیرد آن است که هر آنچه بتواند شرکت را به صورت بصری نشان دهد می‌تواند اهداف آن را نیز به خوبی تعریف کند. مشتریانی که لوگو را مشاهده می‌کنند باید بدانند که شرکت از آن چه کسی است. طراح به هنگام طراحی لوگو نمادین باید آگاه باشد که نمادها به خودی خود وجود ندارند و باید میان آن‌ها تعامل مناسبی وجود داشته باشد. یک طراح باتجربه و ماهر باید تشخیص دهد که نمادها و تصاویر و تعامل میان آن‌ها چگونه می‌تواند برند و لوگو را تحت تاثیر قرار دهند.

دیدگاه‌های بین‌المللی

برای ان که بتوانید از تاثیرگذاری لوگو تصویری خود اطمینان کافی داشته باشد باید در مراحل طراحی نمادهای به کار رفته در آن را از چندین دیدگاه بررسی کنید. سعی کنید نمادها را از منظر زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و اهداف مخاطبین بررسی نمایید. به خاطر داشته باشید که گاه ممکن است آنچه که یک نماد در یک فرهنگ ارائه می‌دهد با آنچه که در فرهنگی دیگر ارائه می‌دهد کاملاً متفاوت باشد. اگر شرکت شما به دنبال برندینگ و خلق هویت بین‌المللی است باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید. عدم در نظر گرفتن این نکته می‌تواند تمام زحمات شما را به باد دهد.

تصریح ارتباطات

نمادهایی که در طراحی لوگو تصویری به کار گرفته می‌شوند ابزارهای ارتباطی بسیار قدرتمندی هستند. به کار بردن عنصر نمادین هوشمند در طراحی لوگو می‌تواند همه چیز را به خوبی بیان کند. از این رو طراحان لوگو تصویری باید با دقت ایده‌های ارائه شده را به کار برده و از ایده‌های ضعیف دوری کنند.

معایب طراحی لوگو تصویری

همانطور که پیش‌‌تر درباره مزایای لوگوی نمادین صحبت کردیم، بهتر است معایب آن را نیز ذکر کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری در این زمینه داشته باشید. یکی از معایب طراحی لوگو تصویری نبود متن و نام برند در آن است که موجب آسیب دیدن گویایی لوگو می‌شود. به عبارتی دیگر بسیاری از کسب و کارها زمانی که در ابتدای مسیر قرار دارند ناچار هستند برای ثبت نام برند و لوگو در ذهن مخاطبان، در همه بسترهای تبلیغاتی نام برند را نیز در کنار لوگو تصویری ذکر کنند. علاوه بر این همانطور که اشاره شد لوگو تصویری مفهومی انتزاعی دارد؛ از این رو گاه فهمیدن و درک پیام‌های این لوگو می‌تواند برای مخاطبان دشوار باشد.

طراحی لوگو تصویری محدودیت‌هایی نیز دارد. به طور مثال ممکن است یافتن تصویری که بتواند به خوبی برند شما و اهداف آن را نشان دهد کاری مشکل و زمان‌بر باشد. برای همین هم طراحی آرم‌های تصویری به خلاقیت زیادی نیاز دارد. این خلاقیت باید برای هماهنگ کردن اهداف سازمانی با تصویر به کار برده شده و همچنین در راستای یافتن یک تصویر منحصر به فرد به کار گرفته شود. با توجه به محدودیت‌ها و مشکلاتی که بر سر راه طراحی لوگو تصویری وجود دارد، برخی از کارفرمایان ترجیه می‌دهند از سبک طراحی لوگو تلفیقی برای برند خود استفاده کنند.

لوگو تصویری و نوشتاری

لوگو نوشتاری مانند نامش شامل متن‌های کوتاه بوده و باید به گونه‌ای نوشته شود که هویت برند را به خوبی به مخاطب انتقال دهد. ساخت و طراحی لوگو نوشتاری پیچیده نبوده و زمان زیادی برای طراحی آن نیاز نیست. در نقطه مقابل طراحی لوگو تصویری کمی دشوارتر بوده، زیرا طراحی یک آرم تصویری مطابق با برند زمان‌بر و نیاز به بررسی‌های مختلف دارد، اما تاثیرگذار تر و ماندگارتر می باشد.شرکت سلام گرافیک، تمام انواع لوگو مانند طراحی لوگو ترکیبی را نیز به خوبی انجام می‌دهد.

لوگو تصویری و نوشتاری می‌توانند در کنار هم قرار گیرند و ترکیبی بی نظیر و جذاب ایجاد کنند و همیشه در ذهن ها ماندگار شوند. اگر از این سبک ها در کنار هم استفاده کنید خیلی سریع به اجتماع معرفی خواهید شد و به پیشرفت کاری چشمگیری در کمترین زمان ممکن خواهید رسید 

4.7/5 - (9 امتیاز)

3 پاسخ

  1. سلام
    لوگوی تصویری همون پیکتوگرامه؟ اگه علاوه بر تصویر از متن هم استفاده بشه دیگه تصویری نیست؟

  2. سلام توضیحات خیلی کامل بود ولی جسارتا من متوجه نشدم لوگو تصویری دقیقا چیهع
    نمونه کار بیشتر دارین برام ارسال کنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *