طراحی لوگو تصویری

نیاز به طراحی لوگو تصویری دارید؟ می‌دانید یک لوگو تصویری چه ویژگی باید داشته باشد؟ بهترین شرکت طراحی لوگو تصویری کدام شرکت است؟ خدمات طراحی لوگو تصویری چیست؟ چرا کسب و کارها نیاز به طراحی لوگو تصویری دارند؟ اگر نیاز به طراحی لوگو تصویری دارید و از قیمت طراحی لوگو می‌خواهید با خبر شوید همین حالا با ما تماس بگیرید. 09355054580 با خدمات شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک همراه باشید. 

طراحی انواع لوگو طراحی لوگو ترکیبی، طراحی لوگو تایپ با سلام گرافیک تجربه کنید. 

طراحی لوگو تصویری

لوگو تصویری چیست؟

لوگو تصویری یا همان لوگو نمادین (Picture Logo) از رایج‌ترین انواع لوگو است که در قالب یک تصویر طراحی می‌شود.  طراحان در طراحی این نوع لوگو سعی دارند با استفاده از اشکال ساده و مفاهیم انتزاعی، به بهبود ارتباط مشتریان و مخاطبان با محصولات و خدمات شرکت کمک کنند. معمولاً طراحی لوگوهای تصویری نیازمند تجربه بسیار بالایی است و به همین دلیل هم باید توسط طراحان مجرب و حرفه‌ای انجام شود. علاوه بر این به دلیل شباهت بسیاری از لوگوهای تصویری به یکدیگر، باید در طراحی آن‌ها خلاقیتی منحصر به فرد به کار گرفته شود. به کار بردن یک لوگوی تصویری حرفه‌ای به مشتریان شما کمک می‌کند که درک بهتری از محصولات و خدماتتان به دست آورند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از لوگوهای تصویری ساده و مینیمال برای توسعه هر چه بیش‌تر برند خود استفاده می‌کنند.

لوگو تصویری چه مزایایی دارد؟

معمولاً استفاده از لوگو تصویری می‌تواند به معرفی بهتر و موثرتر ایده‌ها و محصولات یک شرکت کمک کند. تنها کافیست نگاهی به لوگوهای تصویری شرکت‌های معروف در جهان بیندازید. همه افراد در سرتاسر جهان می‌توانند مستقل از نژاد و زبان و فرهنگ خود، هویت برند را به خوبی درک کنند. جذابیت بصری در لوگوهای تصویری نسبت به دیگر انواع لوگو بیش‌تر است و به همین دلیل ماندگاری بیش‌تری نیز دارد. مشتریان با راحتی بیش‌تری با لوگوهای تصویری ارتباط برقرار می‌کنند. از دیگر مزایای مهم این نوع لوگو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • به خاطر سپردن لوگوهای تصویری بسیار آسان است و مشتریان می‌توانند با چند بار تماس چشمی آن را به خاطر بسپارند.
  • تصاویر و نمادهای رنگی مورد استفاده در لوگوهای تصویری اگر توسط یک طراح حرفه‌ای انتخاب شود، می‌تواند به راحتی به نسخه سیاه و سفید تبدیل شود.
  • از لوگوهای تصویری در رسانه‌های مختلف به راحتی استفاده می‌شود و می‌توان آن را به سادگی ویرایش کرد.
  • گیرایی بصری لوگوهای تصویری نسبت به دیگر لوگوها بیش‌تر است.

چرا باید از لوگو تصویری استفاده کنید؟

شرکت‌ها و کسب و کارها در هر زمینه‌ای می‌توانند ارزش‌ها و فعالیت خود را در قالب یک لوگو تصویری منعکس کنند. این نوع لوگو ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که موجب تمایل بسیاری از موسسان و مدیران از آن می‌شود. البته باید اشاره داشت که طراحی این لوگو نیازمند یک طراح برجسته و ماهر است. برخی از دلایل مهمی که بسیاری از افراد را به استفاده از این لوگو تشویق می‌کند عبارت است از:

لوگو تصویری انعطاف‌پذیر است

همانطور که می‌دانید تقاضای مشتریان هر روزه بیش‌تر شده و تکنولوژی‌های روز نیز به طور مداوم در حال توسعه و تغییر هستند؛ در چنین شرایطی لوگو برند شما نیز باید با تمام این نیازها هماهنگ باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد لوگو تصویری در تمام رسانه‌ها کاربرد دارد و می‌تواند به راحتی مفاهیم را به مخاطبان منتقل کند.

لوگو تصویری ماندگار است

مغز انسان تصاویر را راحت‌تر از متن به خاطر می‌سپارد. انتقال پیام‌های تجاری کسب و کارها در قالب لوگو اهمیت زیادی دارد، زیرا لوگو می‌تواند این پیام را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. اگر طراحی لوگو تصویری به صورت حرفه‌ای انجام شود می‌تواند به راحتی شما را از دیگر رقیبان متمایز کند.

لوگو تصویری منحصربه‌فرد است

هر شرکتی ارزش‌ها، ایده‌ها، و ویژگی‌های مخصوص خود را دارد. از این رو مهم است که بتوان با استفاده از ابزار مناسب ماهیت منحصر به فرد برند را به مخاطبان نشان داد. با استفاده از لوگو تصویری می‌توان به راحتی تمایز برند را از سایر کسب و کارها منعکس کرد.

معروف‌ترین لوگوهای تصویری کدامند؟

با توجه به منافع زیادی که استفاده از لوگوهای تصویری در پی دارد، شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. از جمله شرکت‌های معروفی که از لوگوهای تصویری استفاده می‌کنند می‌توان به فایرفاکس، کروم، اپل، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، شرکت هواپیمایی هما، ایران‌خودرو، بانک پاسارگاد، شیپور، بازار، سایپا، آمازون، و لینکدین اشاره داشت.

چرا کسب و کار شما به لوگو تصویری نیاز دارد؟

چرا بسیاری از کسب و کارها به سراغ لوگو تصویری می‌روند؟ چه چیزی موجب برتری لوگو تصویری به دیگر سبک‌های طراحی لوگو می‌شود؟ شاید بتوان مهم‌ترین دلیلی که افراد را به استفاده از لوگوها و آرم‌های تصویری سوق می‌دهد حالت مفهومی بودن این سبک طراحی دانست. این سبک طراحی می‌تواند به خوبی ذهن مخاطب را به خود درگیر کرده و راحت‌تر به خاطر سپرده شود. از این بسیاری از کسب و کارها از این نوع لوگو هم برای موفقیت بیش‌تر و هم برای نشان دادن خلاقیت و هوشمندی خود استفاده می‌کنند. دلیل دیگری که موجب استفاده کسب و کارها از آرم‌های تصویری می‌شود آن است که می‌توان با استفاده از یک تصویر نام و اهداف برند را به نمایش گذاشت.

استفاده از تصویری یونیک و منحصر به فرد که در دنیای واقعی نیز انعکاس داشته باشد می‌تواند برند شما را در بطن زندگی مخاطبان به جریان اندازد. از این رو مخاطبان با دیدن نمونه‌ای از تصویر در دنیای واقعی نیز می‌توانند برند شما را به خاطر آورند. دلیل دیگری که نیاز کسب و کار شما را به طراحی آرم تصویری نشان می‌دهد عدم تاثیر زمان بر این لوگوها است. لوگوهای تصویری به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای 10، 20، و حتی 30 سال آینده نیز مناسب و تاثیرگذار باشند. این موضوع را می‌توان در برندهای مشهور دنیا نیز مشاهده کرده که پس از گذشت سال‌ها تنها تغییراتی جزئی در ظاهر لوگو خود اعمال کرده‌اند. علاوه بر این لوگوهای تصویری را می‌توانید به راحتی بر روی ماگ‌ها، بنرها، پرچم‌ها، و دیگر المان‌های تبلیغاتی قرار دهید.

نکات مهم طراحی لوگو تصویری

لوگوهای تصویری باید با در نظر گرفتن اصول و نکات زیاد و با تکیه بر تجربه و تخصص طراحی ترسیم شوند تا بتوانند تاثیرگذاری مناسبی از خود نشان دهد. لوگو تصویری حرفه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که می‌تواند تنها با چند بار تماس چشمی در خاطر مشتریان باقی بماند. بسیاری از برندها ترجیه می‌دهند از لوگو تصویری یا همان لوگو نمادین استفاده کنند تا بتوانند برندسازی بهتری داشته و در میان مخاطبان به خوبی جای گیرند. برخی از نکاتی که می‌توانند تاثیرگذاری لوگو تصویری را افزایش دهند عبارت است از:

داستان‌پردازی

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی لوگو تصویری به خاطر داشته باشید اهمیت داستان‌پردازی است. در طراحی لوگو تصویری از هر نماد یا تصویر زیبایی استفاده نمی‌شود. تصاویر و نمادهایی که در این نوع لوگو به کار گرفته می‌شوند باید معانی خاص و دقیقی را منتقل کرده و قادر باشند پیام شما را به مخاطبان برسانند.

تعامل نمادها و تصاویر

توجه داشته باشید که ایده کلی که پشت هر برند و لوگوی آن قرار می‌گیرد آن است که هر آنچه بتواند شرکت را به صورت بصری نشان دهد می‌تواند اهداف آن را نیز به خوبی تعریف کند. مشتریانی که لوگو را مشاهده می‌کنند باید بدانند که شرکت از آن چه کسی است. طراح به هنگام طراحی لوگو نمادین باید آگاه باشد که نمادها به خودی خود وجود ندارند و باید میان آن‌ها تعامل مناسبی وجود داشته باشد. یک طراح باتجربه و ماهر باید تشخیص دهد که نمادها و تصاویر و تعامل میان آن‌ها چگونه می‌تواند برند و لوگو را تحت تاثیر قرار دهند.

دیدگاه‌های بین‌المللی

برای ان که بتوانید از تاثیرگذاری لوگو تصویری خود اطمینان کافی داشته باشد باید در مراحل طراحی نمادهای به کار رفته در آن را از چندین دیدگاه بررسی کنید. سعی کنید نمادها را از منظر زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و اهداف مخاطبین بررسی نمایید. به خاطر داشته باشید که گاه ممکن است آنچه که یک نماد در یک فرهنگ ارائه می‌دهد با آنچه که در فرهنگی دیگر ارائه می‌دهد کاملاً متفاوت باشد. اگر شرکت شما به دنبال برندینگ و خلق هویت بین‌المللی است باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید. عدم در نظر گرفتن این نکته می‌تواند تمام زحمات شما را به باد دهد.

تصریح ارتباطات

نمادهایی که در طراحی لوگو تصویری به کار گرفته می‌شوند ابزارهای ارتباطی بسیار قدرتمندی هستند. به کار بردن عنصر نمادین هوشمند در طراحی لوگو می‌تواند همه چیز را به خوبی بیان کند. از این رو طراحان لوگو تصویری باید با دقت ایده‌های ارائه شده را به کار برده و از ایده‌های ضعیف دوری کنند.

طراحی لوگو تصویری متحرک

با وجود انکه لوگوهای نمادین به خودی خود تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند، متحرک کردن آن‌ها می‌تواند نتایج بهتر و عالی‌تری برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد. گاه با استفاده از لوگوهای تصویری متحرک می‌توانید پیام‌هایی را منتقل کنید که لوگو ثابت از انتقال آن‌ها عاجز است. در ادامه برخی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین لوگوهای تصویری متحرک را معرفی می‌کنیم:

لوگو آمازون

آمازون از جمله شرکت‌های بسیار معروف و محبوب در سرتاسر دنیا است. در لوگوی متحرک این شرکت می‌توانید لبخند را به وضوح مشاهده کنید. علاوه بر این آمازون با لوگوی خود نشان داده است که می‌تواند همه چیز را از a تا z به مخاطبان خود ارائه دهد. با مشاهده این لوگو می‌توانید به خوبی توان آمازون در ارائه خدمات را مشاهده کنید.

لوگو فایرفاکس

همانطور که می‌دانید فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار محبوب است که در لوگو آن یک روباه آتشین وجود دارد. احاطه این روباه آتشین بر زمین دسترسی فایرفاکس به تمام دنیا را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین استفاده از روباه در طراحی لوگو تصویری فایرفاکس می‌تواند سرعت بالای این مرورگر را نیز به خوبی نشان دهد.

لوگو گوگل

گوگل مشهورترین موتور جستجو در سرتاسر جهان است. در لوگو متحرک گوگل از رنگبندی لوگو تصویری این شرکت استفاده شده است که می‌توانید آن را در جستجوی صوتی گوگل نیز مشاهده کنید. سران شرکت گوگل با استفاده از چنین لوگو متحرکی توانسته‌اند به ساده‌ترین شکل ممکن برند خود را با حرکت رنگ‌ها نشان دهند.

معایب طراحی لوگو تصویری

همانطور که پیش‌‌تر درباره مزایای لوگوی نمادین صحبت کردیم، بهتر است معایب آن را نیز ذکر کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری در این زمینه داشته باشید. یکی از معایب طراحی لوگو تصویری نبود متن و نام برند در آن است که موجب آسیب دیدن گویایی لوگو می‌شود. به عبارتی دیگر بسیاری از کسب و کارها زمانی که در ابتدای مسیر قرار دارند ناچار هستند برای ثبت نام برند و لوگو در ذهن مخاطبان، در همه بسترهای تبلیغاتی نام برند را نیز در کنار لوگو تصویری ذکر کنند. علاوه بر این همانطور که اشاره شد لوگو تصویری مفهومی انتزاعی دارد؛ از این رو گاه فهمیدن و درک پیام‌های این لوگو می‌تواند برای مخاطبان دشوار باشد.

گاه در طراحی لوگو تصویری محدودیت‌هایی نیز وجود دارند. به طور مثال ممکن است یافتن تصویری که بتواند به خوبی برند شما و اهداف آن را نشان دهد کاری مشکل و زمان‌بر باشد. برای همین هم طراحی آرم‌های تصویری به خلاقیت زیادی نیاز دارد. این خلاقیت باید برای هماهنگ کردن اهداف سازمانی با تصویر به کار برده شده و همچنین در راستای یافتن یک تصویر منحصر به فرد به کار گرفته شود. با توجه به محدودیت‌ها و مشکلاتی که بر سر راه طراحی لوگو تصویری وجود دارد، برخی از کارفرمایان ترجیه می‌دهند از سبک طراحی لوگو تلفیقی برای برند خود استفاده کنند.

قیمت طراحی لوگو تصویری

حتما شما نیز تا کنون تعرفه‌های بسیار کم یا بسیار زیاد را در زمینه طراحی لوگو تصویری مشاهده کرده‌اید. حال سوال این است که این همه تفاوت میان قیمت‌ها ناشی از چه چیزی است؟ جواب این پرسش را تنها می‌توانید در خلاقیت و کیفیت نمونه کارهای تیم طراحی لوگو یافت کنید. شرکت‌های طراحی لوگو و برندسازی با توجه به امکاناتی که در طول پروسه طراحی لوگو در اختیار شما قرار می‌دهند تعرفه‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل هم در بسیاری از شرایط اعتماد به شرکت‌هایی که تعرفه‌های بسیار پایین‌تر از عرف تعیین کرده‌اند دشوار است.

البته هر ساله از سوی صنف طراحان گرافیک کشور تعرفه‌های برای امور مختلف طراحی گرافیکی ارائه می‌شود؛ اما همچنان این خود شرکت‌ها هستند که قیمت پروژه‌های خود را تعیین می‌کنند. از این رو اگر قصد سفارش طراحی لوگو تصویری را دارید بهتر است پیش از هر چیز نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت را به خوبی بررسی کنید.

طراحی لوگو تصویری را به ما بسپارید

استودیو خلاق طراحی گرافیکی سلام گرافیک در سال 1394 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. همکاران ما در سلام گرافیک با سال‌ها تجربه کار تخصصی و حرفه‌ای در زمینه طراحی گرافیکی المان‌های تبلیغاتی گوناگون آماده کمک به شما عزیزان جهت توسعه و رشد کسب و کارتان هستند. ما در سلام گرافیک خدمات گوناگونی از جمله طراحی لوگو تصویری، طراحی بسته بندی، طراحی هویت بصری، و طراحی اینفوگرافیک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده نمونه کارهای انجام شده در سلام گرافیک می‌توانید به وبسایت ما مراجعه کنید. برای سفارش طراحی لوگو تصویری کافیست همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.

چرا بسیاری از برندها از لوگو تصویری استفاده می‌کنند؟

استفاده از لوگو تصویری می‌تواند پیام‌ها و اهداف کسب و کار شما را در غالب یک تصویر به مخاطبان نشان دهد. جذابیت بصری و گیرایی در این لوگوها نسبت به دیگر انواع لوگوها بیش‌تر است. همچنین از آرم تصویری می‌توان به راحتی در رسانه‌های گوناگون استفاده کرد.

طراحی لوگو تصویری به چقدر زمان نیاز دارد؟

از آنجایی که طراحی حرفه‌ای لوگو تصویری باید با بررسی‌های بسیار و مطالعه بر فعالیت کسب و کار انجام شود، اتمام آن ممکن است به یک تا چند هفته زمان نیاز داشته باشد. با این وجود زمان اتمام پروژه به لوگو و انتظارات کارفرما نیز بستگی خواهد داشت.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک با سابقه نسبتا طولانی در طراحی گرافیک، یکی از نماینده‌ها و عنوان‌دارهای طراحی لوگو تصویری در ایران است. 

واسته به نوع طراحی لوگو تصویری که کارفرما مد نظرش است، پیاده سازی لوگو تصویری از 5 روز تا 20 روز می‌تواند زمان نیاز داشته باشد.