طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی به معنای دیزاین کردن لوگویی است که دارای متن و تصویر است. تصویر به محصول یا خدمت بیزینس مرتبط است و متن با نام برند ارتباط دارد. در لوگو های ترکیبی از در هم آمیختن هنرمندانه فونت و تصویر استفاده میشود تا نشان واره ترکیبی، نزد مخاطبان پر رنگ تر شود و بیشتر جلوه کند. دیزاین لوگو بسیار پر اهمیت است زیرا در آینده، افراد محصولات و خدمات کسب و کار شما را با این آرم خواهند شناخت. به همین دلیل، انتخاب شرکت طراح نیاز به دقت بالایی دارد. استودیو سلام گرافیک در طی چندین سال تجربه خود در زمینه دیزاین آرم، توانایی طراحی لوگو ترکیبی برای هر نوع کسب و کاری را دارد.
نمونه لوگو ترکیبی
چند نمونه کار حرفهای لوگو ترکیبی ببینید، نمونه کارهای بیشتر طراحی لوگو تلفیقی را با تماس دریافت کنید.
طراحی لوگو ترکیبی چیست؟
طراحی لوگو ترکیبی (Combination Logo) از دیگر انواع لوگو است که همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از لوگو نوشتاری و تصویری است. در این نوع لوگو معمولاً از یک تصویر به عنوان نماد و از نوشتاری منحصر به فرد برای نمایش نام برند استفاده میشود.
در لوگو ترکیبی نوشتار و تصویر باید به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند. به طور مثال اگر در طراحی تصویر از خطوط منحنی استفاده شده است، بهتر است که خطوط مورد استفاده در طراحی متن نیز منحنی باشند. در طراحی این لوگو باید نیاز کاربران به خوبی شناخته شده از اصول روانشناسی بهره گرفته شود.
قیمت طراحی لوگو تلفیقی
عوامل زیادی هستند که میتوانند بر تعیین هزینه طراحی لوگو ترکیبی تاثیرگذار باشند. هزینه طراحی لوگوی ترکیبی با سلام گرافیک، از 4 میلیون تومان شروع میشود و تا 9 میلیون تومان ادامه دارد.
خلاقیت در ایدهپردازی و طراحی لوگو یکی از مواردی است که میتواند تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی کار داشته باشد. از این رو سطح خلاقیت و تنوعی که در طراحی لوگو به کار گرفته میشود به صورت مستقیم بر تعرفه طراحی لوگو ترکیبی تاثیرگذار خواهد بود.
به طور مثال استفاده از تصاویر منحصر به فرد و فونتهای ویژه در طراحی لوگوی ترکیبی میتواند موجب افزایش هزینه انجام آن توسط طراح شود. از جمله عوامل دیگری که میتوانند بر هزینه طراحی لوگو تاثیرگذار باشند میتواند به موارد زیر اشاره داشت:
- شرایط اقتصادی جامعه
- میزان تخصص و تجربه طراح
- زمان صرفشده برای طراحی لوگو
- نوع خدماتی که برای طراحی لوگو ارائه میشوند
- تعداد اتودها و ویرایشهای لوگو
مزایای لوگوی ترکیبی
لوگوی ترکیبی به دلیل استفاده از نوشتار و تصویر در کنار یکدیگر، قابلیت مانور بیشتری دارد.
علاوه بر این لوگوهای ترکیبی نسبت به لوگوهای متنی و تصویری تاثیرگذاری بیشتری بر ذهن مخاطب دارند. این نوع لوگو در اندازههای کوچک و از فاصلههای دور نیز به راحتی قابل شناسایی خواهد بود. از دیگر مزایای مهم لوگوهای ترکیبی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- لوگوهای ترکیبی را میتوان به راحتی به سیاه و سفید تبدیل کرد.
- ریسک کپیبرداری از لوگوهای ترکیبی پایینتر از سایر انواع لوگو است.
- امکان جدا کردن دو بخش لوگو (بخش نوشتاری و بخش تصویری) در لوگوهای ترکیبی وجود دارد. میتوان در مواقع نیاز آنها را به طور جداگانه مورد استفاده قرار داد.
سفارش طراحی لوگو ترکیبی فوری!
اگر نیاز به ثبت سفارش طراحی لوگوی ترکیبی دارید کافی است با ما تماس حاصل کنید. تمامی لوگوهای طراحی شده توسط ما قابلیت ثبت لوگو در مجموعه ثبت مالکیتهای معنوی را دارا هستند.
09150554525
ویژگیهای یک لوگوی تلفیقی خوب
لوگوی تلفیقی را میتوان لوگوی مناسب در نظر گرفت که بتواند در همان ابتدای کار مفهوم خود را در ذهن مخاطب نقش بزند. لوگو یکی از اجزای هویت بصری سازمان است.
برای دریافت مشاوره طراحی لوگو کافی است تماس بگیرید.
پادکست بررسی لوگوهای تلفیقی
سمیرا خادم و مجتبی ملاکی دو نفر از طراحان گرافیک در رابطه با لوگوهای تلفیقی اطلاعات کاملی بیان میکنند.
طراحی لوگو ترکیبی (تلفیقی) چقدر زمان میبرد؟
بستگی دارد به نوع طرح، شرکت طراح و همچنین میزان تخصص شرکت طراحی کننده، اما در حالت کلی چیزی بین 6 روز تا 10 روز برای طراحی لوگو ترکیبی زمان نیاز است.
بهترین شرکت طراحی لوگو ترکیبی
شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک با سابقه بالا در طراحی انواع لوگوی یکی از شرکتهای فعال در حوزه طراحی لوگو ترکیبی است.

4 روش ترکیب متن و تصویر در لوگو ترکیبی
با استفاده از لوگوهای ترکیبی میتوانید اطمینان کامل داشته باشید که مخاطبان برند شما را به خوبی به خاطر میسپارند. با این وجود برای بهترین نتیجه باید طراحی به درستی انجام شده و تمام اصول رعایت شوند. یکی از جزئیات فنی مهم طراحی لوگو ترکیبی چیدمان اجزاء است. متن و تصویر باید چگونه در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بیشترین تاثیر حاصل شود؟ 4 روش برای ترکیب متن و تصویر عبارت است از:
1.متن در کنار تصویر
طراحی لوگو به گونهای که متن و تصویر در کنار یکدیگر قرار گیرند شاید یکی از محبوبترین روشهای طراحی لوگو ترکیبی باشد. در بسیاری از لوگوهای معروف جهان، تصویر در سمت چپ قرار میگیرد تا اولین چیزی باشد که مخاطب به آن توجه میکند. البته لوگوهای زیادی نیز وجود دارند که در آنها تصویر در سمت راست قرار گرفته است، اما استفاده از این ترکیب نادر است. یکی از برندهای معروفی که از این نوع طراحی برای لوگو ترکیبی خود استفاده میکند مایکروسافت است.
2.متن و تصویر بالای یکدیگر
روشی دیگر برای طراحی لوگو ترکیبی قرار دادن متن و تصویر در بالای یکدیگر است. میتوانید تصویر را در بالا قرار داده و متن را زیر آن طراحی کنید، و یا میتوانید جای این دو را عوض کنید. این نوع طراحی نسبت به روش قبلی فضای کمتری اشغال میکند. میتوانید در مواقع لزوم که جای کمی برای نمایش لوگو در اختیار دارید یکی از بخشهای لوگو را حذف کنید. از جمله برندهای معروفی که از این روش برای طراحی لوگو خود استفاده کردهاند میتوان به آدیداس و تویوتا اشاره داشت.
3.ادغام متن و تصویر
گاهی میتوان متن و تصویر را با یکدیگر به عنوان یک شکل واحد ادغام کرد. ممکن است متن بخشی از تصویر باشد، و یا تصویر به شکل قسمتی از متن درآید. در هر صورت نتیجه نهایی به شکل یک تصویر واحد خواهد بود. استفاده از این روش میتواند نگرانیهایی که از بابت فضا و اندازه دارید را به کل از بین ببرد. نتیجه ادغام حرفهای متن و تصویر با یکدیگر لوگویی خواهد بود که میتواند طرحی کلاسیک و ماندگار باشد و میتواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند. یکی از برندهای معروفی که از این رویکرد برای طراحی لوگو خود استفاده کرده است burger king است.
4.متن داخل یک نشان
استفاده از یک نشان میتواند بیانگر ویژگیهای متمایز و کیفیت خاص برند شما باشد. لوگوهایی که با استفاده از این تکنیک طراحی شدهاند در واقع به شکل یک سپر هستند که تمام طرح آرم را در محدوده خود محاصره میکنند. معمولاً استفاده از یک نشان به شکل سپر حالتی قدیمی و تاریخی دارد و به همین دلیل هم برای کسب و کارهایی که میخواهند کلاس کاری و عزت و تجمل خود را به نمایش گذارند مناسب است. از جمله برندهای معروفی که از این تکنیک برای طراحی لوگو ترکیبی خود استفاده کردهاند میتوان به ups و فورد اشاره داشت.
طراحی لوگو تلفیقی چه کاربردی دارد ؟
طراحی لوگو ترکیبی یا همان تلفیقی را میتوان تقریبا برای تمام کسب و کارها انتخابی مناسب دانست. به همین دلیل همین بسیاری از کارفرمایان استفاده از همین نوع لوگو را ترجیه میدهند. در این سبک از طراحی لوگو میتوان با به کار بردن نام برند سرعت بیشتری در شناساندن نام و نشان بیزینس مورد نظر به مخاطب داشت. علاوه بر این با استفاده از تصاویر و نمادهای ویژه میتوان برند مورد نظر را از سایر برندهای مشابه تمییز داده و آن را در حافظه بلندمدت مخاطب ماندگار کرد. البته توصیه میشود که از به کار بردن پیچیدگیهای بیش از حد در طراحی این نوع لوگو اجتناب کنید تا مخاطب بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.
این نوع لوگو در همه حال برای مخاطبین قابل شناسایی بوده و به سرعت در ذهن وی مینشیند. از لوگوهای ترکیبی به ویژه در تبلیغات سه بعدی و انیمیشنها بسیار استفاده میشود. همچنین کسب و کارهای مربوط به مکانهای مختلف تفریحی، ورزشی، هنری، فرهنگی، و همچنین برندهای خوراکی بیشتر از لوگوهای تلفیقی بهره میبرند.
نکات مهم طراحی لوگو تلفیقی
نکات و ظرافتهای زیادی وجود دارند که میتوانند طراحی لوگو ترکیبی را حرفهایتر و تاثیرگذارتر کنند. طراحانی که سالها در زمینه طراحی انواع لوگو به صورت حرفهای فعالیت کردهاند با تمامی اصول و نکات مهم در این زمینه آشنا بوده و میتوانند با تکیه بر دانش و تجربه خود و کمی چاشنی خلاقیت بهترین لوگو را برای شرکتها و سازمانها طراحی کنند.
طراحی لوگو تلفیقی به دلیل آن که شامل دو بخش تصویر و نوشته است باید به صورت کاملاً دقیق انجام شود. بخش تصویری لوگو باید عاری از هرگونه پیچیدگی باشد. بخش نوشته نیز باید برای مخاطبان خوانا و واضح باشد. همچنین فاصله این دو بخش از یکدیگر و اندازه هر یک باید به دقت و متناسب با اندازه لوگو تعیین شود. طراحان ما در سلام گرافیک با تکیه بر تجربه چندین ساله خود آماده کمک به شما عزیزان هستند در تمامی شهرها و کشورها هستند. برای سفارش طراحی حرفهای لوگو ترکیبی میتوانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید. طراحی لوگو در افغانستان و کشورهای همسایه در مجموعه سلام گرافیک انجام شده است.
5 اشتباه رایج در طراحی لوگو تلفیقی
متاسفانه برخی از طراحان تازهکار که با اصول طراحی لوگو آشنایی ندارند دچار اشتباهات بسیاری میشوند. گاه ممکن است حتی طراحان باتجربه نیز خطاهایی را در طراحی این نوع لوگو مرتکب شوند. در ادامه 5 اشتباه رایج در طراحی این نوع لوگو را معرفی میکنیم:
نماد انتخابی به خوبی برند را نشان نمیدهد
همانطور که پیشتر اشاره شد لوگوی ترکیبی از ترکیب دو بخش آیکن و نوشته تشکیل میشود. در زمان ایدهپردازی طراحی لوگو بسیار مهم است که از نمادی استفاده کنید که بتواند به خوبی کسب و کار شما را نشان داده و آن را در یک تصویر خلاصه کند. مخاطبان باید بتوانند تنها با یک نگاه بر لوگو ایدهای کلی از خدمات و محصولات ارائه شده توسط کسب و کار شما بگیرند. کسب و کارهایی که به این نکته توجهی ندارند در نهایت لوگویی نامرتبط خواهند داشت که موجب گیج شدن مخاطب خواهد شد.
سایز متن لوگو مناسب نیست
سایز نوشتهای که در لوگو ترکیبی به کار گرفته میشود باید کاملاً دقیق و مناسب باشد. سایز نوشته نباید به اندازهای باشد که درخشش آیکن را بپوشاند؛ و نباید آنچنان کوچک باشد که خواندن آن برای مخاطبان مشکل شود. با مشاهده نمونههای حرفهای لوگوی ترکیبی کسب و کارهای بزرگ میتوانید تعادل مناسب میان سایز آیکن و نوشته را به خوبی مشاهده کنید. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید میتوانید از قالبها و طرحهای لایه باز آماده لوگوی ترکیبی استفاده کنید.
علاوه بر این بهتر است از فونتی برای نوشته استفاده کنید به راحتی قابل خواندن باشد. استفاده از فونتهایی که شکلی غیرعادی و جدید دارند ممکن است ایدهای جذاب به نظر رسد؛ اما اگر مخاطبان نتوانند به راحتی و در یک نگاه نام کمپانی شما را بخوانند نمیتوانید هیچ نتیجهای از لوگو خود بگیرید. همچنین از فونتی استفاده کنید که با ترکیب و استایل کلی لوگو مطابقت داشته باشد تا مخاطبان با مشاهده آن سردرگم نشوند.
فضای میان متن و تصویر در لوگو مناسب نیست
یکی دیگر از اشتباهات رایجی که در طراحی انواع لوگو ترکیبی مشاهده میشود چسبیدن نوشته به آیکن است. چنین لوگویی حس کم بودن فضا و خفگی را به مخاطب القاء میکند که میتواند تاثیر بدی بر تصویر برند شما داشته باشد. از این رو توصیه میشود که فضای مناسبی میان المانهای مختلف لوگو در نظر بگیرید تا بتوانید تصویری هماهنگ داشته باشید.
خلاف این مسئله نیز اشتباه بزرگی محسوب میشود. اگر فاصله زیادی میان المانهای لوگو وجود داشته باشد درک آن برای مخاطبان مشکل خواهد شد. فاصله زیاد میان المانها این حس را به بیننده القا میکند که دو لوگو جدا از هم طراحی شدهاند و پیوندی میان آنها وجود ندارد. همچنین بهتر است بدانید که اجباری برای قرار دادن نوشته در قسمت بالایی یا پایینی نماد وجود ندارد. راههای زیادی برای ترکیب نوشته و متن در لوگو تلفیقی وجود دارد که پیشتر به آنها اشاره شد.
از رنگهای زیادی در لوگو استفاده شده است
از دیگر خطاهای رایج طراحی لوگو ترکیبی استفاده بیش از حد از رنگهای مختلف است. به طور کلی توصیه ما به شما این است که نهایتاً از سه رنگ مختلف در لوگو خود استفاده کنید تا نتیجه نهایی هماهنگی داشته باشد. به لوگوی کمپانیهای بزرگ فکر کنید؛ اکثر آنها در لوگوی خود تنها از دو یا سه رنگ استفاده کردهاند.
حتی میتوانید از همان رنگی که برای آیکن انتخاب کردهاید برای بخش نوشته نیز استفاده کنید. این ایده در لوگو کسب و کارهای بزرگی مانند PayPal، Spotify، و TacoBell مشاهده میشود.
از لوگو به درستی استفاده نمیشود
یکی از مزایای لوگوی ترکیبی انعطافپذیر بودن آن است. میتوان از لوگوی تلفیقی هم در برگههای پرینت شده و هم در شبکههای اجتماعی استفاده کرد. با این وجود باید بدانید که چگونه از لوگوی ترکیبی خود به درستی استفاده کنید. گاه ممکن است تنها استفاده از بخش تصویری لوگو انتخاب مناسبتری باشد. از این رو بهتر است به هنگام طراحی لوگو خود امکان جدا کردن متن از تصویر را نیز در نظر داشته باشید. برای آنکه درباره شیوه استفاده صحیح از لوگو خود مطمئن شوید میتوانید از مشاوره سلام گرافیک در زمینه طراحی لوگو تلفیقی کمک بگیرید.
معایب طراحی لوگو تلفیقی
تا اینجا درباره مزایای فوقالعاده لوگو ترکیبی صحبت کردیم. اما هر المان تبلیغاتی و برندسازی علاوه بر برخورداری از مزایای گوناگون معایبی هم دارد. اما معایب لوگو تلفیقی چیست؟ از جمله معایب انگشتشمار این لوگو میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- گاه ممکن است لوگوهای ترکیبی نسبت به دیگر انواع لوگو پیچیده به نظر رسند. حتی ممکن است در اثر طراحی نامناسب پیچیدگی لوگو آنچنان زیاد شود که مخاطب نتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.
- طراحی لوگو تلفیقی به دلیل خلاقیت و مهارتی که طلب میکند هزینه بیشتری دارد.
- برخی از برندها پس از مدتی قصد ایجاد تغییراتی جزئی در لوگو خود را دارند. ویرایش و اعمال تغییر در لوگو ترکیبی نسبت به دیگر انواع لوگو کمی مشکلتر بوده و زحمت بیشتری دارد.
سلام گرافیک؛ شرکت طراحی لوگو تلفیقی
اگر به دنبال یک تیم یا شرکت طراحی لوگو ترکیبی هستید، میتوانید از طراحان متخصص و باتجربه سلام گرافیک مشاوره طراحی لوگو دریافت کنید. یک شرکت طراحی لوگو تلفیقی، پیش از هر چیزی باید از یک تیم طراحی لوگو برخوردار باشد. خلاقیت و نوآوری یکی از مهمترین مشخصههای یک آرم تلفیقی به شمار میروند. طراح لوگوی تلفیقی باید بتواند به خوبی از ایدههای نو و خلاقانه برای خلق یک نشان ترکیبی استفاده کند. خروجی کار یک تیم طراحی لوگو ترکیبی به میزان زیادی رضایتبخشتر است. از همینرو یک شرکت طراحی آرم ترکیبی باید یک تیم طراحی آرم در کنار خود داشته باشد.
شرکت سلام گرافیک با بیش از 6 سال تجربه کار تخصصی در زمینه طراحی انواع لوگو مونوگرام، لوگو نوشتاری، لوگو امبلم، لوگو ترکیبی، و… با تکیه بر تخصص و دانش طراحان خود در تلاش برای ارتقاء سطح کسب و کارهای فعال در کشور است. همکاران ما قادرند با استفاده از تجارب چندین ساله خود بهترین لوگو را برای کسب و کار شما طراحی کنند. برای سفارش طراحی لوگوتایپ، لوگو تلفیقی، و دیگر انواع لوگو میتوانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.
برای چه کسبوکارهایی از لوگوی تلفیقی استفاده کنیم؟
لوگوهای ترکیبی به دلیل ویژگیهای برجستهای که دارند، قابلیت استفاده برای بیزینسهای متفاوت را پیدا کردهاند. یک لوگوی ترکیبی حتی از فاصله زیاد نیز برای مخاطب قابل شناسایی است به همین خاطر اغلب بیزینسهایی که میخواهند لوگوی خود را بر روی تابلو یا سر در شرکت و فروشگاه خود درج کنند، میتوانند از یک لوگوی تلفیقی استفاده کنند. اگرچه هیچ محدودیتی در استفاده از لوگوی متنی تصویری وجود ندارد، اما بیشتر برندهای ورزشی، خوراکی و برندهایی مرتبط با تولید یا فروش ابزارآلات صنعتی از این نوع لوگو استفاده میکنند تا راحتتر در ذهن مخاطب باقی بمانند.
چنانچه نام تجاری برند طولانی باشد باز هم میتوان اقدام به طراحی لوگوی متنی تصویری کرد؟ در طراحی لوگوهایی که نام برند طولانی است و ممکن است موجب بهم ریختگی فرم طراحی شود، میتوان از مخفف نام برند استفاده کرد و هیچ مانعی برای طراحی آرم تلفیقی یا ترکیبی وجود ندارد.
آیا برند من به طراحی لوگو تلفیقی نیاز دارد؟
شناسایی بهترین نوع لوگو برای هر کسب و کار به فعالیت شرکت و ویژگیهای مخاطبان هدف بستگی خواهد داشت. برای آنکه از بهترین لوگو برای کسب و کار خود اطلاع پیدا کنید میتوانید از مشاوره سلام گرافیک استفاده کنید.
اصول طراحی لوگو ترکیبی
رعایت اصول طراحی لوگو ترکیبی در میزان تاثیرگذاری این شکل از لوگو نقش بسیار مهمی دارد. به همین خاطر بهتر است طراحی لوگوی ترکیبی را به تیمی بسپارید که تجربه و تخصص کافی در این زمینه داشته باشند. اما چگونه از متخصص بودن یک طراح آرم تلفیقی مطمئن باشیم؟ حتما پیش از بسته شدن قرارداد طراحی لوگو، از طراح نشان تلفیقی بخواهید چند نمونه لوگو ترکیبی که توسط آن طراح اجرا شده است را به شما نشان دهند. براساس این نمونه لوگو تلفیقی میتوانید برای انتخاب شرکت طراحی لوگو تلفیقی بهتر تصمیمگیری کنید. یک نمونه لوگو ترکیبی موفق دارای ویژگیهای زیر است:
- برای مخاطب قابل درک و شناسایی است.
- سبک طراحی آن متمایز از لوگوی دیگر برندها است.
- قابلیت ماندن در حافظه و ذهن مخاطب را دارد.
- از آنها میتوان برای بیزینسهای مختلف چون برندهای ورزشی، خوراکی، پوشاک و… استفاده کرد.
- احتمال طراحی لوگو مشابه و کپی برداری از آنها کمتر است.
مراحل سفارش لوگو ترکیبی
در چند مرحله به سادگی لوگو ترکیبی را سفارش داده و فایل نهایی آن را دریافت کنید. آیا برای سفارش طراحی لوگو حتما باید به صورت حضوری به محل شرکت مراجعه کنیم؟ اگر امکان شرکت در جلسه مشاوره طراحی لوگو را داشته باشید، نیازسنجی و روند طراحی لوگو با سرعت بیشتری طی خواهد شد. اما سلام گرافیک با برگزاری جلسات تلفنی و آنلاین مشاوره، این فرصت را برای افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند نیز فراهم کرده است. بنابراین برای سفارش لوگو تلفیقی الزامی به حضور شما در محل شرکت وجود ندارد. مراحل طراحی نشان تلفیقی در سلام گرافیک به شرح زیر است:
- برگزاری جلسه نیازسنجی با مشاور طراحی لوگو سلام گرافیک
- عقد قرارداد طراحی لوگو ترکیبی پس از صورت گرفتن توافقات اولیه
- پرداخت بخشی از هزینه طراحی لوگو ترکیبی طبق آن چیزی که در قرارداد ذکر شده است.
- ارسال اطلاعات لوگو از سوی مشتری برای طراح
- اجرای چند اتود برای مشتری
- انتخاب یکی از طرحها به عنوان طرح نهایی از سوی مشتری
- اعمال تغییرات لازم بر روی طرح لوگو تلفیقی و ارسال فایل نهایی
- اعمال تغییرات و اصلاحات مورد نیاز در صورت درخواست از سوی سفارش دهنده لوگو تلفیقی
برتری لوگو ترکیبی به لوگو تصویری چیست؟
از آنجایی که در لوگوهای ترکیبی از نوشته استفاده میشود امکان ارائه نام برند به مخاطبان نیز وجود دارد. همچنین میتوانید در صورت نیاز در شرایط گوناگون دو بخش لوگو تصویری را از یکدیگر جدا کرده و به صورت مجزا مورد استفاده قرار دهید.
آیا طراحی لوگو ترکیبی به خلاقیت نیاز دارد؟
خلاقیت و ابتکار بخش عظیمی از طراحی لوگو تلفیقی را تشکیل میدهد. بدون خلاقیت نمیتوان لوگویی منحصر به فرد، جذاب، و تاثیرگذار طراحی نمود.