طراحی لوگو سه بعدی (3D logo design) به سبکی از طراحی و ساخت لوگو گفته میشود که با کمک نرم افزارهای مخصوص، اقدام به سه بعدی سازی لوگوها میکنند. سه بعدی سازی لوگو یا حجم دادن به آن، ظاهر لوگو را متمایز از دیگر نشانهای تجاری میکند. لوگو سه بعدی پتانسیل این را دارد که به راحتی در حافظه مخاطب باقی بماند. ساخت لوگو 3d با ویژگیهای مورد نظرتان را به متخصصان طراحی نشان واره سلام گرافیک بسپارید.
ساخت لوگو سه بعدی (3D logo design) به نحوی انجام میگیرد که نماد مورد نظر در سه بعد قابل مشاهده باشد، به همین دلیل بسیار واقعی به نظر میرسد. این مزیت باعث میشود که تصویرسازی قویتری در ذهن مخاطب به وجود آید و به راحتی با نماد ارتباط برقرار نماید.
دیزاین سه بعدی یکی از انواع شیوه های طراحی لوگو است که نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد، پس تنها یک گرافیست آگاه از عهده انجام آن برمیآید. به همین دلیل ضروری است که پروژه طراحی نماد شرکت یا سازمان خود را به تیمهای متخصص لوگوساز سه بعدی مانند شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک بسپارید.
نمونه لوگو سه بعدی
در گالری زیر میتوانید نمونههایی از طراحی لوگو که به سبک 3d طراحی و پیاده سازی شدهاند را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که سه بعدی کردن لوگو نیز قوانین و استانداردهای مشخص خود را دارد و شاید نتوان هر سبک و فرمی از لوگو را سه بعدی کرد. اگر یک نماد سه بعدی میخواهید اما نمیدانید مناسب کسبوکارتان هست یا خیر، میتوانید از مشاوره رایگان طراحی لوگو شرکت سلام گرافیک مشاوره دریافت کنید.
مزایای طراحی لوگو سه بعدی
طراحی لوگو سه بعدی مزیتهای فراوانی را برای صاحبان برندها به همراه دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :
- کیفیت بالا
یک لوگوی 3 بعدی در تمام ابعاد کیفیت و شفافیت بینظیری دارد، به همین دلیل ناخودآگاه توجه مخاطب را جلب میکند.
- درک آسان
درک این مدل آرمهای تجاری همانند لوگو های مینیمال بسیار راحت است و پیام برند به سرعت به ذهن مخاطب منتقل میشود.
- شناسایی بهتر توسط مشتریان
نمادهای سه بعدی نسبت به طراحی لوگوتایپ، لوگوهای نمادین و… از جانب مخاطبان به راحتی و سهولت شناسایی میشوند. به طوریکه کاربران حتی میتوانند لوگوهایی با ابعاد کوچک را که در پروفایل شبکههای اجتماعی قرار میگیرند، به خوبی بشناسند.
- برندسازی
طراحی لوگو 3 بعدی تاثیر غیر قابل انکاری در رشد برند دارد، البته اهمیت این مسئله برای بازاریابی دیجیتال دوچندان میشود. با دارا بودن یک آرم تجاری جذاب این تفکر را به مشتریان خود القا میکنید که امروزی هستید و میتوانند به شما اعتماد نمایند.
- ابزارهای طراحی متنوع
این روزها نرم افزارهای طراحی لوگو سه بعدی متنوعی ارائه شده، به همین دلیل دست گرافیستها برای دیزاین یک نماد مجذوب کننده و زیبا باز است.
- کاربرد گسترده
نمادهای سه بعدی به دلیل وضوح بیشتر دارای کاربرد گستردهای هستند. بنابراین میتوانید آن را در فروشگاه آنلاین خود، انواع اپلیکیشنهای موبایلی و شبکههای اجتماعی مختلف به منظور جذب مخاطب درج کنید.
مراحل طراحی لوگو 3 بعدی در شرکتهای معتبر گرافیکی
در شرکتهای گرافیکی با تجربه و دارای رزومه کاری درخشان مراحل طراحی لوگو سه بعدی به صورت زیر انجام میشود:
- برگزاری جلسه مشاوره با کارفرما
آژانسهای تبلیغاتی حرفهای مانند سلام گرافیک قبل از هر کاری اقدام به برگزاری جلسه مشاوره با کارفرما میکنند. در طول این جلسه تیم گرافیکی سبک طراحی و رنگهای مورد نظر را با کارفرما در میان میگذارند تا پس از بحث و تبادل نظر با هم به یک جمعبندی برسند.
- تحقیق و گردآوری اطلاعات
در این مرحله با توجه به خصوصیات مورد درخواست کارفرما و بررسی مخاطبان هدف، یکسری اطلاعات اساسی جمعآوری شده و متناسب با آن بهترین ایده ساخت لوگو انتخاب میشود. بررسی رقبا به گرافیست کمک میکند تا در مرحله ایدهپردازی موفق عمل نماید.
- طراحی اولیه
در اینجا تیم طراحی دست به قلم میشوند تا ایدههایی را که در ذهن دارند به صورت ساده و مینیمال روی کاغذ پیادهسازی کنند.
- برگزیدن اتودها و انجام طراحی با جزئیات
گرافیستها طبق توافقاتی که با کارفرما انجام میدهند، طراحی لوگو سه بعدی را در نرم افزارهای گرافیکی و با جزئیات کامل انجام میدهند.
- ارائه طرح نهایی لوگو سه بعدی و ارسال فایلها برای مشتری
در نهایت طرح آرم تجاری تکمیل شده و تیم گرافیکی آن را در قالب موکاپ به کارفرما نشان میدهند. پس از بررسی طرحها، فایلهای نهایی برای مشتری ارسال میشود.