طراحی لوگو دوبعدی

طراحی لوگو دو بعدی (2D logo design) چیست؟ لوگوی دو بعدی نوعی از نشان تجاری است که تنها دو بعد دارد و به وسیله این دو بعد معنا و مفهوم به کاربر نمایش داده می‌شود. اگر نیاز به ساخت لوگوی 2 بعدی برای مجموعه خود دارید و می‌خواهید یک نشان تجاری دو بعدی حرفه‌ای داشته باشید کافی است همین حالا با شرکت گرافیکی سلام گرافیک تماس بگیرید.

ساخت لوگو دوبعدی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به صورت دو بعدی یا flat انجام می‌شود. یعنی نماد دیزاین شده کاملا مسطح بوده و هیچ‌گونه حجمی ندارد. بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف در سراسر جهان با استفاده از آرم‌های دوبعدی موفق شده‌اند برند خود را به خوبی در بین مخاطبان جا بیندازند. نمادهای دوبعدی در مقایسه با ساخت لوگو سه بعدی هزینه کمتری را به صاحبان مشاغل تحمیل می‌کند.

نمونه لوگو دو بعدی

تنوع در سبک‌های ساخت لوگو حرفه ای بالاست از همین‌رو ممکن است در انتخاب سبک طراحی لوگوی خود دچار سردرگمی شوید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید، در گالری زیر چندین نمونه لوگوی طراحی شده به سبک دو بعدی را مشاهده می‌کنید. تمامی نمونه کارهای لوگو اجرا شده توسط شرکت سلام گرافیک هستند.

طراحی لوگو دو بعدی حرفه‌ای

مهم‌ترین نکته در طراحی نشان واره دو بعدی، طراحی حرفه‌ای آن است. لوگوهای دوبعدی تاثیر زیادی روی مخاطب می‌گذارند اما اگر این لوگو به صورت حرفه‌ای طراحی نشده باشد، به همان اندازه می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. طراحی یک نشان واره در دو بعد پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به لوگوهای فلت دارد به همین خاطر حتما از یک طراح حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید.

طراحی لوگو دو بعدی بهتر است یا سه بعدی؟

سلام گرافیک هم طراحی لوگو سه بعدی و هم دو بعدی را برای شما انجام می‌دهد اما اینکه کدام یک برای کسب‌وکارتان مناسب‌تر است، به عوامل متعددی چون ماهیت کسب‌وکار، اسم برند، سبک انتخابی برای لوگو و… بستگی دارد. برای دریافت مشاوره کافیست با ما تماس بگیرید.

سفارش طراحی لوگوی دو بعدی

سفارش طراحی آرم دو بعدی باعث می‌شود افراد با محصولات یا خدمات و همچنین موضوع فعالیت برند شما آشنا شوند. سفارش دیزاین لوگو اولین کاری است که در ابتدای ایجاد یک بیزینس باید انجام شود. تجربه و مهارت در طراحی کیفیت کار ما را بالا برده است. نشان واره دوبعدی را با قیمت مناسب طراحی خواهیم کرد.

سفارش طراحی لوگو در اردبیل و سراسر ایران پذیرش می‌شود.

مشاوره تلفنی رایگان پیش از طراحی لوگو 2D

اگر نیاز به مشاوره ساخت لوگو دو بعدی به صورت رایگان دارید، کافیست با ما تماس بگیرید.

ویدیوی مقابل را مشاهده کنید تا از روند ساخت لوگو دو بعدی در استودیو سلام گرافیک باخبر شوید.

در این پادکست طراحان گرافیک دفتر سلام گرافیک، مجتبی ملاکی و ملیکا علیزاده، راجع‌به چگونگی ساخت لوگو دو بعدی و دیگر جزئیات با شما صحبت خواهند کرد.

جذابیت بصری و قیمت مناسب را می‌توان از مهم‌ترین مزایای لوگوهای دو بعدی دانست.

فرایند طراحی لوگو در شرکت میانبر به 3 تا 5 روز زمان نیاز دارد.

سفارش طراحی تصویرسازی

نکات مهم در طراحی لوگو دو بعدی

نکات طراحی لوگو دو بعدی عبارتند از:

    1. ترکیب رنگی مناسب

به کار بردن رنگ‌بندی نامناسب و عدم هماهنگی بین آن‌ها آسیب‌های سوئی برای آینده بیزینس دارد. کارشناسان سلام گرافیک توصیه می‌کنند که ترجیحا رنگ سازمانی برای طراحی به کار برده شود. علاوه‌براین آرم تجاری باید در قالب سیاه و سفید نیز همچنان جذابیت و زیبایی داشته باشد.

    • رعایت اصل تعادل و تقارن

یک لوگوی دوبعدی باید کاملاً متناسب و متقارن دیزاین شود. این موضوع باعث می‌شود تا از نظر زیبایی شناختی و جاذبه بصری بتواند توجه مخاطبان را جلب کند.

    • کنار گذاشتن جزئیات و تمرکز روی المان‌های اصلی

یکی از اصول طراحی لوگو دوبعدی سادگی آن است؛ بنابراین باید تا حد ممکن پیچیدگی‌ها و المان‌های اضافی از بین بروند. این نوع نمادها قرار است با ابعاد متنوع و در جاهای مختلف از بنر گرفته تا شبکه‌های اجتماعی درج شوند؛ بنابراین با کوچک شدن سایز آن‌ها مخاطبان جزئیات ریز را نمی‌بینند.

    • شناسایی مخاطبان

برگزیدن المان‌ها، اشکال و رنگ‌های به کار رفته در لوگو دوبعدی باید با توجه به مخاطبان کسب و کار انجام گیرد.

قیمت طراحی لوگو دو بعدی

یکی از دلایل محبوبیت لوگو دو بعدی این است که طراحی آن هزینه زیادی ندارد. بنابراین اغلب کسب و کارهای نوپا و کارفرمایانی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، تمایل دارند که برای معرفی برند خود از آرم‌های دو بعدی استفاده کنند. فاکتورهای گفته شده در زیر تعرفه طراحی لوگو دوبعدی را تحت تاثیر قرار می‌دهند:

    1. پیچیدگی دیزاین

طراحی لوگو با ایلاستریتور و سایر نرم افزارهای گرافیکی در صورت پیچیده بودن دیزاین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد، پس دستمزد گرافیست افزایش می‌یابد.

    • میزان شهرت شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی

شرکت‌های گرافیکی معتبر و و خوش‌نام هزینه طراحی لوگو را بیشتر درنظر می‌گیرند، زیرا خدماتی که این قبیل مراکز به مشتریان ارائه می‌دهند، در سطح کیفی بالا هستند.

    • دفعات ویرایش طرح

گرافیست‌های حرفه‌ای پس از اتمام کار دیزاین در نرم افزارهای طراحی لوگو چندین طرح اولیه را به کارفرما نشان می‌دهند تا در صورت تایید وی آن را تکمیل نمایند. حال اگر تعداد دفعات ویرایش بیشتر از حد معمول باشد، هزینه طراحی بالا می‌رود.

    • یونیک بودن لوگو دوبعدی

یونیک و خاص طرح لوگو دوبعدی و متفاوت بودن آن از رقبا معمولاً نرخ دیزاین را افزایش می‌دهد. زیرا نمادهای خلاقانه ارزشمندتر هستند و تاثیر بیشتری در رشد و توسعه کسب و کار دارند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

6 پاسخ

  1. سلام فرق لوگو دو بعدی با لوگو معمولی چیه دقیقا؟ چون من نمونه هارو که دیدم تفاوت چندانی احساس نکردم.

    1. سلام احسان عزیز
      لوگوهای معمولی به صورت فلت طراحی می‌شن یعنی شما وقتی لوگو رو نگاه می‌کنی، هیچ بعدی و وجهی نداره درحالی که لوگو دوبعدی به صورت بعددار و با وجوه قابل تشخیص طراحی می‌شه.
      اگر می‌خواید براتون نمونه کار ارسال کنیم تو ایتا یا تلگرام به شماره 09355054580 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *