طراحی لوگو دو بعدی با بهترین و مناسبترین کیفیت را از ما بخواهید. لوگوی دو بعدی نوعی از لوگو است که تنها دو بعد دارد و به وسیله این دو بعد معنا و مفهوم به کاربر نمایش داده میشود. اگر نیاز به ساخت لوگوی 2 بعدی برای مجموعه خود دارید و میخواهید یک نشان تجاری دو بعدی حرفهای داشته باشید کافی است همین حالا با شرکت گرافیکی سلام گرافیک تماس حاصل کنید.
طراحی لوگو دوبعدی (D logo design2) همانطور که از اسم آن مشخص است، به صورت دو بعدی یا flat انجام میشود. یعنی نماد دیزاین شده کاملا مسطح بوده و هیچگونه حجمی ندارد. بسیاری از شرکتها و کمپانیهای معروف در سراسر جهان با استفاده از آرمهای دوبعدی موفق شدهاند که برند خود را به خوبی در بین مخاطبان جا بیندازند .
همانطور که میدانید همه کسب و کارها نیاز به طراحی لوگو دارند، اما نمادهای دوبعدی هزینه کمتری را به صاحبان مشاغل تحمیل میکند. چون طراحی لوگو دو بعدی در مقایسه با انواع سه بعدی پیچیدگی کمتری دارد، لذا فرآیند دیزاین با سرعت بیشتری انجام میگیرد.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت آرمهای تجاری دو بعدی این است که به دلیل سادگی و قابل فهم بودن به راحتی به ذهن سپرده میشوند. از اینرو نقش مهمی در رونق بیزینس و جذب مشتری بیشتر ایفا میکنند.
نکات مهم در طراحی لوگو دو بعدی
نکات طراحی لوگو دو بعدی عبارتند از:
- ترکیب رنگی مناسب
به کار بردن رنگبندی نامناسب و عدم هماهنگی بین آنها آسیبهای سوئی برای آینده بیزینس دارد. کارشناسان سلام گرافیک توصیه میکنند که ترجیحا رنگ سازمانی برای طراحی به کار برده شود. علاوهبراین آرم تجاری باید در قالب سیاه و سفید نیز همچنان جذابیت و زیبایی داشته باشد.
- رعایت اصل تعادل و تقارن
یک لوگوی دوبعدی باید کاملاً متناسب و متقارن دیزاین شود. این موضوع باعث میشود تا از نظر زیبایی شناختی و جاذبه بصری بتواند توجه مخاطبان را جلب کند.
- کنار گذاشتن جزئیات و تمرکز روی المانهای اصلی
یکی از اصول طراحی لوگو دوبعدی سادگی آن است؛ بنابراین باید تا حد ممکن پیچیدگیها و المانهای اضافی از بین بروند. این نوع نمادها قرار است با ابعاد متنوع و در جاهای مختلف از بنر گرفته تا شبکههای اجتماعی درج شوند؛ بنابراین با کوچک شدن سایز آنها مخاطبان جزئیات ریز را نمیبینند.
- شناسایی مخاطبان
برگزیدن المانها، اشکال و رنگهای به کار رفته در لوگو دوبعدی باید با توجه به مخاطبان کسب و کار انجام گیرد.
قیمت طراحی لوگو دو بعدی
یکی از دلایل محبوبیت لوگو دو بعدی این است که طراحی آن هزینه زیادی ندارد. بنابراین اغلب کسب و کارهای نوپا و کارفرمایانی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، تمایل دارند که برای معرفی برند خود از آرمهای دو بعدی استفاده کنند. فاکتورهای گفته شده در زیر تعرفه طراحی لوگو دوبعدی را تحت تاثیر قرار میدهند:
- پیچیدگی دیزاین
طراحی لوگو با ایلاستریتور و سایر نرم افزارهای گرافیکی در صورت پیچیده بودن دیزاین مدت زمان بیشتری طول میکشد، پس دستمزد گرافیست افزایش مییابد.
- میزان شهرت شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی
شرکتهای گرافیکی معتبر و و خوشنام هزینه طراحی لوگو را بیشتر درنظر میگیرند، زیرا خدماتی که این قبیل مراکز به مشتریان ارائه میدهند، در سطح کیفی بالا هستند.
- دفعات ویرایش طرح
گرافیستهای حرفهای پس از اتمام کار دیزاین در نرم افزارهای طراحی لوگو چندین طرح اولیه را به کارفرما نشان میدهند تا در صورت تایید وی آن را تکمیل نمایند. حال اگر تعداد دفعات ویرایش بیشتر از حد معمول باشد، هزینه طراحی بالا میرود.
- یونیک بودن لوگو دوبعدی
یونیک و خاص طرح لوگو دوبعدی و متفاوت بودن آن از رقبا معمولاً نرخ دیزاین را افزایش میدهد. زیرا نمادهای خلاقانه ارزشمندتر هستند و تاثیر بیشتری در رشد و توسعه کسب و کار دارند.
نرم افزارهای طراحی لوگو دو بعدی
معمولاً گرافیستهای حرفهای برای طراحی لوگو دوبعدی از نرم افزار ایلاستریتور استفاده میکنند. چون این برنامه قابلیتها و امکانات منحصربهفردی را در اختیار کاربر قرار میدهد؛ در نتیجه یک نماد کاملاً یونیک به مشتری ارائه میشود. برای طراحی یک لوگو دوبعدی ساده نیز نرم افزار فتوشاپ مناسب است.