پوستر چیست؟

پوستر چیست و چه کاربردی برای کسب و کار ها دارد؟ تاکنون با انواع پوستر برخورد کرده اید؟ طراحی پوستر همانند دیگر کارهای طراحی گرافیک، کارشناس های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. طراحی پوستر تحت عنوان تبلیغات و موضوعی طراحی می شود تا اطلاع رسانی به صورت گسترده تر انجام شود. اصولا طراحی پوستر برای رویداد های مختلف علمی و هنری انجام می شود. البته ممکن است برای تبلیغات گسترده تری هم مورد استفاده قرار بگیرد. درصورتی که برای پیاده سازی پوستر خود نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناس های طراحی پوستر سلام گرافیک در تماس باشید.

پوستر چیست؟ (What is Poster) همه کسب و کارها نیاز به پوستر دارند؟ پوسترها صفحاتی هستند که معمولا برای تبلیغات و یا به طور کل اطلاع‌رسانی هر موضوعی استفاده می‌شوند. ابعاد پوسترها در اکثر مواقع بزرگتر از ابعاد A4 است تا موضوعی که به دنبال اطلاع‌رسانی آن هستند، به خوبی در معرض نمایش مردم قرار بگیرد و عموم مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اطلاعات موجود بر روی پوستر آشنا شوند.

گفتنی است یکی از پرمصرف‌ترین ابعاد برای چاپ یک پوستر اندازه A3 است. پوسترها هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی طراحی و تولید می‌شوند. حتما شما نیز تا به امروز انواع مختلفی از پوسترها را در جاهای مختلف اعم از همایش‌ها، دانشگاه‌ها، گردهمایی‌ها، اجراهای تئاتر، رویدادهای علمی، رویدادهای هنری، رویدادهای دانشجویی و … مشاهده کرده‌اید، از این رو می‌توان متوجه شد که پوسترها دارای انواع متنوعی هستند.

از آن جایی که پوسترها در موارد بسیاری استفاده می‌شوند، امروزه طراحان زیادی در زمینه طراحی پوستر فعالیت می‌کنند. در گذشته پوسترها را بر روی چوب طراحی می‌کردند و ابداع آن‌ها به اواخر قرن نوزدهم میلادی در انگلستان برمی‌گردد. پس از آن ژول شره که به پدر پوستر معروف اتاستس، راه طراحی پوستر را ادامه داد تا زمانی که طراحی پوستر و به طور کل هنر گرافیک پس از جنگ جهانی دوم جلوه‌ای تازه به خود گرفت و کم کم چاپ پوستر بر روی چاپ و مقوا انجام گرفت.

گفتنی است روند چاپ پوستر بر روی کاغذ و به خصوص کاغذهای گلاسه تا به امروز پیش رفته و در حال حاضر طراحی پوستر و همچنین چاپ آن در نوع خود به تکامل رسیده است.

پوسترها دارای انواع مختلفی هستند و از این رو از پوسترها می‌توان در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین زمینه‌های استفاده از پوسترها، در زمینه تبلیغات است. پوسترهای تبلیغاتی از طرق مختلفی از جمله روزنامه‌ها، مجله‌ها، بیلبوردهای شهری و … در معرض نمایش مردم قرار می‌گیرند.

طراحی پوسترهای تبلیغاتی این روزها با گذشته تفاوت‌هایی پیدا کرده است ولی هنوز هم مهم‌ترین رسالتش یعنی تبلیغات یک کالا و یا خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را انجام می‌دهد. پوسترهای سیاسی از دیگر انواع پوسترهاست که بیشتر در زمان جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال در دوران جنگ جهانی اول از پوسترهای لرد کیچنر و یا عمو سم استفاده می‌شد تا این دسته از پوسترها به تبلیغ میهن‌پرستی برآیند و در این زمینه سربازان را به دفاع از کشور در حین جنگ تشویق کنند. یکی دیگر از پرکاربردترین انواع پوسترها، پوسترهای فیلم و سریال‌هاست.

در دهه‌های اخیر این دسته از پوسترها نقش بسیار مهمی را در تبلیغ فیلم و سریال در بین عموم مردم برعهده داشته‌اند. گفتنی است طراحی پوستر حرفه ای فیلم و سریال باید دارای اطلاعات خوبی از فیلم و سریال مذکور باشند تا تاثیر خود را به خوبی بر روی مخاطبان بگذارند و تبلیغات مرتبط به فیلم و سریال را به خوبی انجام دهند. در گذشته و در دهه 90 از پوسترهای انگیزشی در کلاس‌های درس و یا ادارات به وفور استفاده می‌شد.

این پوسترها حاوی تصاویر ساده‌ای مانند فردی در حال دوییدن به همراه پیامی انگیزشی بودند تا پوستر به ساده‌ترین شکل ممکن بتواند تاثیر خود را بر روی افراد بگذارد. پوسترهای رویدادها از دیگر انواع پوسترها هستند که برای معرفی یک رویداد به عموم مردم طراحی می‌شوند. این رویدادها اعم از نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، رویدادهای شغلی، رویدادهای ورزشی و … هستند.

پوسترهای مسافرتی از دیگر انواع پوسترها هستند که بیشتر توسط آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌شوند تا مردم را تشویق به مسافرت و استفاده از امکانات این آژانس‌ها کند. این پوسترها را بیشتر در فرودگاه‌ها و هتل‌ها می‌توانید مشاهده کنید. از دیگر پوسترهای مورد استفاده، پوسترهای آموزشی هستند.

از این دسته از پوسترها در محیط‌های آکادمیک، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها و … استفاده می‌شود. در پوسترهای آموزشی نسخه خلاصه شده‌ای از تحقیقات را معرفی می‌کنند تا افراد حاضر با جدیدترین تحقیقات انجام شده در محیط آکادمیک مذکور آشنا شوند.

طراحی پوستر با ایده پردازی همراه است و هیچ قانون خاصی ندارد، به همین دلیل طراحان به راحتی می‌توانند با پیاده کردن خلاقیت خود، پوستری جذب کننده را طراحی کنند. برای داشتن یک پوستر خوب بهتر است از تصاویر، فرم‌ها، خط‌ها و رنگ‌ها به جای خود و مناسب با موضوع استفاده کرد.

طراحی پوستر باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند رسالت خود را به خوبی ایفا کند. شرکت گرافیکی سلام گرافیک در زمینه طراحی انواع پوستر خلاقانه‌ترین روش‌ها را پیش می‌گیرد تا بهترین و با کیفیت‌ترین پوستر را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

4/5 - (4 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

6 پاسخ

    1. سلام فاطمه عزیز! بله، می تونین با کارشناس های طراحی پوستر سلام گرافیک در تماس باشید.

    1. سلام روز بخیر برای طراحی پوستر میتونید برای تیراژ بالا به چاپخونه ها مراجعه کنید و برای تیراژ کم هم دفاتر فنی چاپ

    1. روزتون بخیر برای طراحی پوستر اگر تصویر محور باشه کار بهتره از فتوشاپ استفاده بشه در غیر این صورت از ایلوستریتور یا کورل استفاده کنید تا کیفیت مطلوبی داشته باشه کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله