طراحی گرافیکی سایت و سئو

سئوی سایت هر روز اهمیت بیشتری در بازاریابی دیجیتالی پیدا می‌کند و توسط شرکت ها به کار می‌رود. سئو یک ابزار تبلیغات رایگان است که با نمایش بیشتر وب سایت در موتور جستجو ترافیک ارگانیک را به وب سایت وارد کرده و برندینگ را به همراه سطح درآمد سایت ارتقا می‌دهد.

پارامتر های موثر بر سئوی وب سایت متعدد هستند اما یکی از تاثیر گذار ترین آن ها کیفیت طراحی UI وب سایت است که باید طراحی گرافیکی و جذابی داشته باشد.

با ادامه مطلب همراه باشید تا در مورد نقش طراحی گرافیکی سایت بر رتبه آن در موتور های جستجو مطالب مفیدی را بیاموزید.

ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو

طراحی گرافیکی سایت به معنای دیزاین گرافیکی و زیبای المان های صفحه وب سایت مانند تصاویر و آیکون ها است که توسط طراح گرافیک و با استفاده درست از رنگ ها و ایجاد جذابیت های بصری انجام می‌شود. دیزاین گرافیک سایت توسط نرم افزار های دیزاین گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور انجام می‌شود و نتیجه آن زیبا جلوه کردن صفحات وب در نزد کاربر و افزایش تعامل او با صفحه است که باعث بهبود رتبه سایت در کلمه کلیدی صفحه خواهد شد.

سئو سایت در مشهد و سایر شهر های ایران با رعایت استاندارد های طراحی گرافیکی سایت، بازده بهتری دارد.

استاندارد های طراحی گرافیکی وب سایت

برای طراحی کردن گرافیکی وب سایت به صورت موفق باید از اصول دیزاین گرافیک پیروی شود:

تعادل: توزیع شدن متعادل اجزای صفحه در طراحی گرافیک سایت مهم است و باعث افزایش تعامل کاربر خواهد شد.

کنتراست مناسب: با افزایش کنتراست یک عنصر می‌توان اهمیت آن را در نگاه مخاطب دوچندان کرد.

تاکید: تاکید بر عناصر مهم صفحه با استفاده از تکنیک های طراحی گرافیک سایت باعث بهبود فرایند هدایت کاربر در محتوای صفحه خواهد شد و کیفیت تعامل او را ارتقا خواهد داد.

هماهنگی: کل عناصر تشکیل دهنده محتوای صفحه اعم از متن، ویدیو، تصاویر، پوستر و غیره باید به صورت هماهنگ و با پیروی از یک شخصیت واحد طراحی شوند.

ترازبندی عناصر: المان های صفحه باید کاملا تراز باشند تا احساس نظم در طراحی گرافیکی صفحه را به مخاطب انتقال دهند.

مجاورت: اجزای مرتبط صفحه در مجاورت هم قرار داده شوند تا قابلیت درک مطلب و سازماندهی محتوایی افزایش یابد.

تکنیک های طراحی گرافیکی سایت

هر کدام از استاندارد های طراحی گرافیک به معنای یک تکنیک دیزاین گرافیکی سایت است اما موارد زیر در طراحی گرافیکی سایت استفاده می‌شوند تا تعامل کاربر را افزایش دهند:

  • طراحی واکنش گرای سایت
  • رابط کاربری بصری صفحه
  • تایپوگرافی خوانا و عالی
  • استفاده از عناصر تعاملی مانند انیمیشن ها

عناصر طراحی گرافیکی صفحه وب سایت

هر چیزی که در صفحه وب به کار می‌رود اعم از منو، هدر و فوتر سایت و محتوای داخل آن ها باید به صورت تعاملی و گرافیکی طراحی شود اما عناصر اصلی در محتوای صفحه عبارت اند از:

طراحی گرافیکی آیکون: دیزاین آیکون باید معنادار باشد و با متن آیکن همخوانی داشته باشد. همچنین مفهوم آن باید سریع و راحت به مخاطب منتقل شود. با استفاده درست از رنگ و اشکال زیبا می‌توان توجه کاربر را به آیکن جلب کرد.

طراحی گرافیکی Call to action: دکمه دعوت به اقدام باید دارای رنگ و کنتراستی باشد تا آن را از بقیه المان های صفحه متمایز کند. باید از شکل، متن و رنگ مناسب استفاده شود تا کاربر با صفحه تعامل کند. تعامل می‌تواند کلیک بر روی دکمه CTA، خواندن ادامه مطلب، پر کردن فرم و غیره باشد.

طراحی گرافیکی بنر و پوستر: دیزاین بنر و پوستر سایت به طور گرافیکی و هماهنگ با سایر محتوای صفحه می‌تواند به افزایش کیفیت بصری رابط کاربردی و تعامل کاربر با صفحه بیافزاید. اگر المان های تصویری مانند بنر به طور مناسب دیزاین شوند، انتقال معنای محتوای صحفه به درستی انجام خواهد شد.

جمع بندی

در این مطلب به بیان ارتباط سئو با طراحی گرافیکی سایت پرداختیم و گفتیم که هر چه رابط کاربری سایت بهتر باشد تعامل و مدت ماندن کاربر در سایت افزایش خواهد یافت که این منجر به ارتقای رتبه سایت و سئو می‌شود. استانداردها، تکنیک ها و عناصر دیزاین گرافیک وب سایت را شرح دادیم.

Rate this post
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله