تاریخ بروزرسانی: اکتبر 2, 2021

طراحی تقویم – طراحی سررسید

طراحی تقویم و سررسید با بالاترین کیفیت، طراحی انواع سررسید با بهترین کیفیت، ساخت و طراحی تقویم با قیمت مناسب با شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک. تقویم‌ها و سررسیدها یکی از اجزاء جداناپذیر از زندگی انسان‌ها هستند. با وجود آنکه تلفن‌های همراه و تبلت‌ها تمام امکانات لازم از جمله تاریخ و تقویم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، همچنان بسیاری از افراد ترجیه می‌دهند از انواع سررسیدها و تقویم‌های کاغذی استفاده کنند. علاوه بر این استفاده از سررسیدهای شیک و امروزی می‌تواند وجهه و کلاس کاری کارمندان و مدیران را افزایش دهد. از این رو همچنان می‌توانید در همه جای دنیا بسیاری از افراد را مشاهده کنید که برای فراموش نکردن قرارها و کارهای روزمره خود از تقویم‌ها و سالنامه‌ها استفاده می‌کنند.

امروزه طراحی تقویم و سررسید با رویکرد تبلیغاتی را می‌توان یکی از انتخاب‌های متداول انواع شرکت‌ها برای هدایای تبلیغاتی به مشتریان دانست. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند به صورت سالانه به همراه هدایای دیگر یک تقویم یا سالنامه با طراحی ویژه و اختصاصی نیز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. اما چه چیزی موجب علاقه این شرکت‌ها به این المان‌های تبلیغاتی شده است؟ استفاده از تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی چه تاثیری بر رشد و توسعه کسب و کار خواهد گذاشت؟

چرا طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی اهمیت دارد؟

 بسیاری از کسب و کارها از تقویم‌ها و سررسیدهای مخصوص برای معرفی برند و محصولات خود استفاده می‌کنند. چاپ و طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای تبلیغ برند باشد. اما چه چیزی موجب اهمیت بالا و تاثیرگذاری این المان‌های تبلیغاتی شده است؟ برخی از مزایای مهم چاپ سررسیدها و تقویم‌های تبلیغاتی عبارت است از:

افزایش آگاهی برند

با استفاده از سررسیدهای تبلیغاتی می‌توانید آگاهی از برند خود را میان مخاطبان افزایش دهید. تنها کافیست از تصاویر باکیفیت محصولات و محیط کسب و کار خود در تقویم یا سررسید استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند با مشاهده آن‌ها بیش‌تر با کسب و کار شما آشنا شوند. علاوه بر این درج نام برند، لوگو، و همچنین جملات و شعارهای تبلیغاتی نیز از دیگر نکاتی هستند که می‌توانند تاثیرگذاری تقویم‌های تبلیغاتی را افزایش دهند.

کاربردی بودن

نکته دیگری که اهمیت و تاثیرگذاری این المان‌های تبلیغاتی را به خوبی نشان می‌دهد مفید و کاربردی بودن است. هر فردی با هر پیشینه و شغلی و در هر محیطی به یک تقویم یا سررسید نیاز دارد. بسیاری از افراد از چند سررسید برای یادداشت‌برداری و پیش بردن کارهای روزانه خود استفاده می‌کنند. با سر زدن به بسیاری از سازمان‌ها می‌توانید انواع تقویم‌ها و سررسیدها را بر روی میز تمام کارمندان مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید زمانی که ابزاری کاربردی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید می‌توانید به خوبی اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

ارزان‌قیمت بودن

تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی با وجود آن که مزایای زیادی داشته و توسط همگان مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند. در دیگر روش‌های تبلیغاتی شما هیچ کنترلی بر مشاهده‌کنندگان و تعداد آن‌ها نداشته و هیچ ارزشی برای مخاطبان خود ارائه نمی‌دهید. این در حالی است که شما بر روی ارائه تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی به مخاطبان خود کنترل کامل داشته و می‌توانید تمام هزینه و منابع مالی را برای این کار مدیریت کنید. همچنین می‌توانید بر اساس بودجه خود نوع تقویم یا سررسید تبلیغاتی را نیز انتخاب کنید.

انواع تقویم‌های تبلیغاتی

یکی از مواردی که باید برای سفارش و طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی انجام دهید انتخاب نوع مناسب آن است. امروزه بر اساس نیازهای مخاطبان انواع تقویم‌ها و سررسیدها با اندازه‌ها و ویژگی‌های گوناگون تولید می‌شوند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن مخاطبان هدف کسب و کار خود و همچنین منابع مالی در دسترس بهترین نوع تقویم را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوب‌ترین انواع تقویم‌های تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم:

تقویم رومیزی

تقویم‌های رومیزی را می‌توان از جمله انواع بسیار رایج تقویم‌ها دانست که در بسیاری از کسب و کارها و توسط بسیاری از کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تقویم‌ها همانطور که از نامشان پیداست برای قرار گرفتن روی میز طراحی می‌شوند. تقویم‌های رومیزی را می‌توانید در استایل‌ها و اندازه‌های گوناگون با طراحی‌های ویژه و خاص سفارش دهید. بسیاری از مدیران از این نوع تقویم بر روی میز کار خود استفاده می‌کنند تا بتوانند علاوه بر مشاهده تاریخ روز و مناسبات، مطالب مورد نظر خود را نیز بر روی آن یادداشت کنند. یکی از معایب این تقویم‌ها این است که به دلیل وجود فضای سفید کافی تقریباً قسمت زیادی از میز را اشغال می‌کنند.

تقویم دیواری

تقویم‌های دیواری از دیگر انواع تقویم‌ها هستند که به صورت وسیع توسط کارمندان و دیگر افرادی که در خانه به تقویم نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تقویم‌ها همانطور که از نامشان پیداست بر روی دیوار نصب می‌شوند. تقویم‌های دیواری علاوه بر کاربردی که دارند هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند و از این نظر برای بسیاری از مخاطبان ایده‌آل هستند. این تقویم‌ها در انواع گوناگون تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به مخاطبان هدف خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید از تقویم‌های دیواری یک ساله و یا یک ماهه استفاده کنید. در تقویم‌های دیواری یک ساله تمام ماه‌های سال تنها در یک صفحه نمایش داده می‌شوند؛ در حالی که در تقویم‌های یک ماهه در هر صفحه اطلاعات مربوط به تنها یک ماه نمایش داده می‌شود.

تقویم جیبی

یکی از انواع محبوب تقویم‌ها که برای طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تقویم جیبی است. تقویم‌های جیبی در سایزهای کوچک تولید می‌شوند تا به راحتی در جیب جای گیرند. بسیاری از افراد از این تقویم‌ها برای دسترسی راحت‌تر استفاده می‌کنند تا همواره بتوانند ان را در همه مکان‌ها با خود حمل کنند. البته این تقویم‌ها به دلیل محدودیت اندازه فضای کافی برای نوشتن مطالب را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند.

انواع سررسیدهای تبلیغاتی

برخی از کسب و کارها ترجیه می‌دهند به همراه تقویم‌های کوچک و کاربردی از سررسیدهای تبلیغاتی نیز استفاده کنند. سررسیدها توسط بسیاری از افراد برای یادداشت مطالب گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. سررسیدها را می‌توان بر اساس اندازه به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک می‌پردازیم:

سررسید وزیری

سررسیدهای وزیری معمولاً در اندازه 23×16.5 سانتی‌متر چاپ می‌شوند و فضای زیادی برای یادداشت مطالب گوناگون در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. از این رو این سررسید را می‌توان از جمله انواع محبوب و رایج میان مردم دانست. البته افرادی که بخواهند سررسید خود را با خود حمل کنند معمولاً از دیگر انواع کوچک‌تر سررسیدها استفاده می‌کنند. سررسیدهای وزیری برای قرار گرفتن روی میز کار و مطالعه مناسب هستند.

سررسید رحلی

سررسیدهای رحلی که با نام سررسید مدیران نیز شناخته می‌شوند از جمله انواع بسیار بزرگ سررسیدها هستند که معمولاً در اندازه 28×21 سانتی‌متر تولید می‌شوند. این سررسیدها فضای زیادی برای نوشتن در اختیار مخاطب قرار می‌دهند؛ اما به دلیل اندازه بزرگ کمی دست و پاگیر بوده و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. علاوه بر این اندازه بزرگ این نوع سررسید کمی هزینه چاپ و طراحی آن را افزایش می‌دهد.

سررسید رقعی

سررسیدهای رقعی معمولاً در اندازه 21×14 سانتی‌متر تولید شده و به دلیل اندازه مناسبی که دارند توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سررسید را می‌توانید به دلیل خوش‌دستی و سبک‌وزنی در دست همگان مشاهده کنید.

سررسید جیبی

سررسیدهای جیبی از جمله سررسیدهای محبوبی هستند که همانطور که از نامشان پیداست در سایزهای کوچک تولید می‌شوند. سررسیدهای جیبی را می‌توانید در ابعاد 10×14.5 سانتی‌متر یافت کنید. این نوع سررسید برای کسانی که می‌خواهند همواره سالنامه و یادداشت‌های خود را به همراه داشته باشند انتخابی عالی است.

سررسید خشتی

سالنامه‌های خشتی در اندازه‌های 19×19 یا 22×22 سانتی‌متر تولید شده و مربعی هستند. این نوع سررسید به دلیل ابعاد و شکل خاص خود مورد استقبال زیادی قرار نگرفته و امروزه کم‌تر به چاپ می‌رسد. علاوه بر این هزینه چاپ و طراحی صفحات این نوع سالنامه نیز کمی زیاد است.

سررسید پالتویی

سالنامه‌های پالتویی معمولاً در اندازه 17×11.5 سانتی‌متر تولید می‌شوند و همانند سررسیدهای جیبی اندازه مناسبی داشته و به راحتی حمل می‌شوند. این سالنامه‌ها به دلیل جیبی بودن و هزینه کم‌تری که دارند نسبت به دیگر انواع سالنامه‌ها از محبوبیت بیش‌تری برخوردار هستند.

6 نکته طلایی برای طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی

همانطور که پیش‌تر گفته شد طراحی تقویم و سررسیدهای تبلیغاتی به دلیل مزایایی که برای کسب و کارها دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما باید به خاطر داشته باشید که طراحی تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی باکیفیت آسان نیست و باید برای آن به نکات زیادی توجه داشت. اگر تقویم یا سررسید کسب و کار شما از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و نظر مخاطبان را به خود جلب نکند ممکن است توجهی که انتظار دارید را جذب نکرده و تمام زحمات و هزینه‌های شما بی‌فایده واقع شود.

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای گرفتن بهترین نتیجه برای طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی به شرکت‌های معتبر و باتجربه مراجعه می‌کنند. شرکت سلام گرافیک با سال‌ها سابقه در زمینه طراحی المان‌های گرافیکی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. در ادامه برخی از نکات مهمی که باید در طراحی و چاپ تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی خواهیم کرد:

یک موضوع مناسب برای تقویم انتخاب کنید

به خاطر داشته باشید که تقویم و سررسید از جمله وسایلی هستند که افراد هر روزه به آن‌ها نگاه کرده و از ان‌ها استفاده می‌کنند. برای طراحی یک تقویم یا سررسید شگفت‌انگیز باید پیش از هر چیز یک موضوع و تم مناسب برای آن انتخاب کنید. سعی کنید ابتدا با جستجو در اینترنت و یا مشاهده نمونه کارهای پیشین شرکت‌های گرافیکی ایده‌های خلاقانه را یافته و از آن‎ها الهام بگیرید. سعی کنید در تم انتخابی خود ارزش‌ها و اهداف کسب و کار خود را به نمایش گذاشته و توجه مخاطب را به خود جلب کنید. توجه داشته باشید که تم و موضوع انتخابی بر رنگ‌ها، فونت‌ها، و طراحی‌ صفحات تقویم شما تاثیر خواهند گذاشت.

در طراحی تقویم و سررسید از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

از جمله مواردی که در طراحی تقویم‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد تصاویر هستند. بسیاری از کسب و کارها از تصاویر مرتبط با موضوع انتخابی خود استفاده می‌کنند تا نگاه مخاطبان را به تقویم یا سررسید خود خیره کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که کیفیت تصاویر انتخابی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. اگر از تصاویر بی‌کیفیت و یا نامرتبط استفاده کنید در واقع شان و ارزش شرکت خود را پایین آورده و توجه مخاطب را از دست می‌دهید. اگر قصد دارید از محصولات و محیط کاری خود تصاویری را در تقویم درج کنید می‌توانید از کمک عکاسان حرفه‌ای و باتجربه استفاده کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

تعطیلات مرتبط با کسب و کار خود را فراموش نکنید

یکی از ترفندهایی که می‌تواند مخاطب را بیش‌تر با برند شما درگیر کند هایلایت کردن مناسبات و تاریخ‌هایی است که به کسب و کار شما ارتباط دارند. فراموش نکنید که کاربران هر روزه از تقویمی که به آن‌ها اهدا کرده‌اید استفاده می‌کنند. اگر در این میان به مناسبات مختلف به نام و فعالیت‌های کسب و کار خود اشاره کنید می‌توانید تاثیر بیش‌تری بر مخاطبان خود داشته باشید. به طور مثال اگر کسب و کار شما با فعالیت‌های آموزشی و مدارس در ارتباط است می‌توانید روز شروع و پایان سال‌های آموزشی را در تقویم خود هایلایت کنید. و یا می‌توانید در مناسبات مرتبط به زمینه کسب و کار خود کوپن تخفیف یا امتیازی ویژه به مشتریانتان ارائه دهید. بدین ترتیب می‌توانید همیشه چند قدم از دیگر رقیبان خود جلو باشید.

درج راه‌های ارتباطی را فراموش نکنید

فراموش نکنید که هدف اصلی از طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی و ارائه آن به مخاطبان افزایش تعداد مشتریان و فروش است. از این رو به شدت توصیه می‌شود که به هنگام طراحی تقویم‌ و سررسید درج راه‌های ارتباطی با کسب و کار خود را فراموش نکنید. اجازه ندهید مخاطبان برای ارتباط با شما به دنبال شماره تلفن یا آدرس باشند. راه‌های ارتباطی نظیر آدرس وبسایت، شماره تلفن، صفحه شبکه‌های اجتماعی، و همچنین آدرس شرکت خود را در معرض دید قرار دهید تا افراد بتوانند در صورت تمایل با شما تماس حاصل کنند. این کار می‌تواند نتیجه‌ای شگفت‌انگیز برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد.

برای کاربران فضای سفید کافی در نظر داشته باشید

یکی از نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که مخاطبان می‌خواهند از تقویم یا سررسیدی که به آن‌ها اهداء کرده‌اید استفاده کنند. از این رو بهتر است از طراحی‌های شلوغ و دست و پاگیر دوری کرده و فضای کافی برای یادداشت‌های روزانه را در اختیار مخاطبان قرار دهید. متاسفانه برخی از شرکت‌ها تمام صفحات سررسیدهای تبلیغاتی خود را با واترمارک برند خود پر می‌کنند. این کار می‌تواند تاثیری منفی بر نظر مخاطبان نسبت به کسب و کار شما داشته باشد. در هیچ شرایطی راحتی مخاطبان را فراموش نکرده و آن را در راس کار خود قرار دهید.

تاکید بر نام برند خود را فراموش نکنید

آخرین نکته‌ای که قصد داریم برای طراحی تقویم و سررسیدهای تبلیغاتی به آن اشاره داشته باشیم اهمیت تاکید بر نام برند است. فراموش نکنید که هدف از طراحی و چاپ سررسیدهای تبلیغاتی جلب نظر مخاطب و تشویق وی به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار است. از این رو توصیه می‌شود که از هر فرصتی برای اشاره به نام برند خود استفاده کنید. می‌توانید لوگو شرکت خود را در اندازه‌ای استاندارد در تمام صفحات سررسید چاپ کنید. دقت داشته باشید که چاپ لوگو یا نام برند مزاحم استفاده مخاطبان از تقویم یا سررسید نشود. درج لوگو یا نام برند در مکان‌های مناسب می‌توان کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان حک کرده و تاثیری شگفت‌انگیز به دنبال داشته باشد.

4.2/5 - (10 امتیاز)