شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

لیبل چیست

به جز استفاده از لیبل‌ها برای شناسایی محصول به مشتری، از لیبل‌ها در جهت تبلیغات نیز استفاده می‌شود. یکی از استراتژی‌های بازاریابی طراحی یک لیبل جذاب و مرتبط با موضوع کالاست تا مشتری در نگاه اول جذب محصول شده و در قدم بعدی به خرید آن بپردازد. اگر طراحی لیبل چسبیده شده بر روی محصول از جذابیت‌های بالایی برخوردار باشد، مشتری زمانی که در فروشگاه به چندین کالای مشابه در کنار هم نگاه می‌کند، جذب آن کالایی می‌شود که طراحی جالب‌تری برای بسته‌بندی و لیبل خود دارد. به همنین دلیل می‌توان متوجه شد که با استفاده از یک لیبل منحصر به فرد، کالای تولید شده توسط شرکت شما متمایز از کالای تولید شده توسط شرکت رقیب به حساب می‌آید و همین مورد نیز به بازاریابی محصول تولید شده کمک بسیاری می‌کند. به طور کل طراحی خلاقانه بسته‌بندی‌های محصولات و لیبل‌های خورده بر روی بسته‌بندی‌ها یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط به بازاریابی یک محصول است. برای آن که لیبل محصولات بهترین طراحی را داشته باشد بهتر است در حین طراحی لیبل به نکاتی خاص توجه شود که سلام گرافیک در زمینه طراحی لیبل علاوه بر توجه به تمامی این نکات، خلاقیت بسیاری نیز به خرج می‌دهد تا بهترین نتیجه در اختیار مشتریان قرار گیرد. این نکات عبارتند از:

  • استفاده درست از تایپوگرافی‌ها کمک می‌کند نام و یا مضمون محصول به خوبی معرفی شده و در کنار آن محصول جلوه بصری زیبایی نیز داشته باشد. گفتنی است بهتر است فونت استفاده شده برای تایپوگرافی به قدری خوانا باشد تا مشتری در نگاه اول به آن توجه کند.
  • استفاده از فضای سفید در طراحی لیبل بسته‌بندی محصول ظاهری متفاوت را برای محصول به ارمغان می‌آورد. به دلیل آرامشی که رنگ سفید به دنبال دارد، از آن برای طراحی محصولات مرتبط به کودکان استفاده‌های بسیاری می‌شود.
  • خوانا بودن نوشته‌های درج شده بر روی لیبل محصولات از دیگر مواردی است که در حین طراحی لیبل باید به آن توجه کافی شود. این نوشته‌ها می‌تواند شامل نام محصول، اطلاعات مرتبط به مواد اولیه محصول، اطلاعات مرتبط به دستورالعمل استفاده از آن و … باشد. به دلیل اهمیتی که نوشته‌های درج شده بر روی لیبل‌ها دارند، استفاده از فونت‌های فانتزی و شکسته برای طراحی لیبل مناسب نخواهد بود.
  • دوری از طراحی‌های منسوخ شده و یا مشابه با رقیبان به حفظ اصالت محصول کمک بسیاری می‌کند.
  • در حین طراحی لیبل محصول باید از المان‌هایی استفاده شود که بیشترین ربط را به محصول و کارکرد آن دارد.
  • برای طراحی لیبل برخی از محصولات لازم است از عکس‌های مرتبط با کالا نیز استفاده شود و تنها به نوشته‌ها و تایپوگرافی‌ها بسنده نشود. به طور مثال لیبل‌های محصولاتی چون ژله‌ها نیازمند تصاویر مرتبط به طعم آن ژله دارند تا مشتری در نگاه اول با طعم ژله مذکور آشنا شوند.

توجه داشته باشید که اهمیت تصویر سازی در چاپ لیبل و بسته بندی مناسب از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. 

4/5 - (4 امتیاز)
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!

4 پاسخ

      1. سلام احمدرضای عزیز! از لیبل تبلیغاتی بیشتر برای طراحی بسته بندی قوطی، بطری، ظروف پت، خودکار و… استفاده می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله