اطلاع از تاثیر رنگ نارنجی در طراحی گرافیک (The effect of orange color in graphic design) چه فوایدی دارد؟ آیا میتوان از نارنجی در طراحی تصویرسازی استفاده کرد؟ یکی از رنگهای تاثیرگذار در طراحی گرافیک، نارنجی است که کاربردهای فراوانی دارد. در جهان پیرامون ما رنگهای متنوعی وجود دارد که هرکدام بیانکنندهی معنا و مفهوم خاصی است. هر چیزی که میبینید با رنگ مختص به خود از بقیهی عناصر طبیعت متمایز میشود. برای اطلاع از تاثیرات نارنجی در جامعهی بزرگ گرافیک، با استدیو طراحی گرافیک سلام گرافیک همراه باشید.
استفاده از رنگ نارنجی
برای طراحی یک بسته بندی مناسب فاکتورهای زیادی باید مورد بررسی قرار گیرد. مهمترین اقدام بعد از ایدهپردازی و کشیدن طرح موردنظر، افزودن روح به آن است. روح هر طراحی به رنگهای بهکار رفته در آن بستگی دارد. رنگ نارنجی معمولا برای بستهبندی خوراکیهایی مورد استفاده قرار میگیرد که دارای طعمهای گرم و میوههایی به همین رنگ باشد.
این رنگ در طیف رنگهای گرم قرار دارد و استفاده از نارنجی در طراحی بستهبندی به شما این امکان را میدهد تا گرمای محصول یا بستهی خود را به بیننده منتقل کنید و به افزایش فروش محصولاتتان کمک ویژهای داشته باشید.
رنگ نارنجی در طراحی لوگو
شرکتها و نهادهای تازه تاسیس برای شناساندن تیم خود به عموم مردم در سراسر جهان، از یک لوگوی مخصوص و منحصربهفرد برای کسب و کار خود استفاده میکنند. برای طراحی لوگو جدید و تخصصی و تأثیرگذار باید از یک طراح لوگوی حرفهای کمک گرفت تا بتوان به نتایج خوبی دست پیدا کرد. همچنین اگر نشان واره را هنوز به خوبی نمیشناسید، میتوانید از طریق صفحه طراحی لوگو چیست مفهوم آن را به خوبی درک کنید.
طراح لوگو باید بداند که هر رنگ چه تاثیری روی بیننده میگذارد تا بتواند مفهوم اصلی لوگوی شرکت را به مردم انتقال دهد. تاثیر رنگ نارنجی در طراحی گرافیک یک لوگو، ایجاد و افزایش حس اعتماد و اشتیاق و تحرک در مخاطب هدف است.
تجربه ما حاصل تلفیق هنر و روانشناسی است، به همین دلیل نمونه کارهای موفقی برای مشتریان طراحی میکنیم. اگر میخواهید نمونه لوگو موکاپهای ما که سعی کردهایم در آنها نکتههای گفته شده را استفاده کنیم، مورد بازبینی قرار دهید. میتوانید از لینک مربوطه به آنجا بروید.
چرا از رنگ نارنجی در کاتالوگ استفاده میکنیم
طراحی صفحات کاتالوگ از جمله مهمترین و سختترین طراحیها است که تاثیر به سزایی در جذب مخاطب و افزایش فروش محصولات دارد. یک گرافیست حرفهای و خبره برای طراحی آن باید تمام جوانب روانی و بصری را بسنجد تا بتواند بهخوبی سازمان یا محصول موردنظر کارفرما را به بیننده معرفی کند.
استفاده از رنگهای گرم در طراحی کاتالوگ و طراحی پوستر بهویژه رنگ نارنجی، گرمابخش عناصر موجود در صفحه و نشاندهندهی خلاقیت و تغییر و تحولات سازمان است. اگر قصد طراحی کاتالوگی را دارید که برای بیان میوههای فصول سرد است، رنگ نارنجی میتواند به کمک شما بیاید.
پرتقال، نارنگی، خرمالو، نارنج، گریپفروت، گلابی که شاه میوههاست، کدوتنبل یا همان کدوحلوایی، از جمله میوههایی هستند که در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان میرویند و به زیبایی به سفرهی رنگین یلدا گرما میبخشند. رنگ نارنجی این میوهها در کاتالوگ سرمای اطراف را از بین برده و رنگ نگاه و قلب بیننده آن را سرشار از گرما میکند.
کاربرد رنگ نارنجی در گرافیک
برای دستیابی به دانش گرافیک، نیاز دارید تا با منابع مختلف آموزشی آشنا شوید و پس از کسب مهارت کافی اقدام به خلق اثری خلاقانه و جدید کنید. تیم تخصصی استودیو سلام گرافیک با دانستن علوم فوق حرفهای در زمینهی طراحی گرافیک، میدانند که هر رنگ چه کاربردی در ایجاد یک اثر دارد. دانستن تاثیر رنگ نارنجی در طراحی گرافیک از جمله مهارتهای کارشناسان ما است.
به لباس پاکبانها و بلوکهای مخروطی ترافیکی در خیابان توجه کنید؛ همگی به رنگ نارنجی طراحی شدهاند. علت انتخاب نارنجی، این است که در خیابانهای شلوغ شهر، توجه همگان به سمت آنها جلب شود و در هنگام ترافیک و برخورد با بلوکها، راننده بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. همچنین لباس نارنجی پاکبانهای شهرداری بهمنظور دیدهشدن در روز و بهخصوص تاریکی شب طراحی شده است.
آیا تاکنون به رنگهای استفاده شده در طراحی کارتنهای داروی کودکان دقت کردید؟ چرا از نارنجی در طراحی آنها استفاده شده است؟ نارنجی نشاندهندة عدم تکامل و بلوغ در افراد بهویژه کودکان است و به همین دلیل در داروهای مربوط به کودکان از این رنگ استفاده میشود.
اصول روانشناسی رنگ نارنجی در طراحی و چاپ
همانطور که میدانید، هر رنگ اثربخشی متفاوتی در افراد میگذارد. علم روانشناسی رنگها وابسته به میزان اطلاعات شما در شناخت افراد مختلف است. ازآنجاییکه رنگها به دستههای گرم و سرد و خنثی تقسیم میشوند، اثرات روانی آنها نیز در افراد متفاوت است.
ممکن است نارنجی رنگ مورد علاقهی خیلی از مخاطبین نباشد؛ اما تاثیر رنگ نارنجی در طراحی گرافیک و بهکاربردن آن در طراحی و چاپ میتواند موجب پدیدآمدن حسهای زیر شود:
- ارزشمندی
- شادی و نشاط
- شجاعت و دلیری
- دوستی
- انرژی و برونگرایی
- سرحالی و جوان بودن
- اعتماد به نفس
برندهای که از رنگ نارنجی در هویت بصری خود استفاده کردهاند
هر شرکت یا سازمان برای اینکه بتواند ارتباطی قوی با مشتریان هدف خود داشته باشد، باید پایهای قوی برای خود ایجاد کند. همیشه اولین چیزهایی که مخاطب از یک برند در ذهن خود میسپارد، نام و شکل طراحی نشان تجاری است. برندهایی که در نشان تجاری خود از رنگهای گرمی مانند نارنجی استفاده میکنند، حس شور و انگیزه و انرژی را در مشتری افزایش میدهند.
برندهایی که از نارنجی در طراحی هویت بصری برند خود استفاده کردند شامل موارد زیر میشوند:
فانتا (fanta)، شرکت موتورسیکلت هارلی داویدسون (Harley Davidson)، زبان کدنویسی وب اچ تی ام ال فایو (HTML5)، شرکت ساخت بلندگو جی بی ال (JBL)، نوشابه کراش (Crush orange)، انتشارات پنگوئن (Penguin books)، شرکت آمریکایی پوشاک تیمبرلند (Timberland)، شرکت نشر بازی راک استار گیمز (Rockstar games)، شرکت آمازون (Amazon.com)، مکدونالد (McDonald’s) و… .
اهمیت رنگ نارنجی در طراحی گرافیک
بادقت به گذر هر فصل نگاه کنید؛ هرکدام از فصول سال تداعی رنگهایی خاص و منحصر به فرد هستند که چرخهی زیبای طبیعت را تکمیل میکنند. فصل پاییز در کنار آب و هوای سرد و نسیم خنکی که به همراه دارد، سرشار از رنگهای گرم و عاشقانه است. با تغییر فصل تابستان به پاییز، کمکم برگهای زرد و نارنجی جای برگهای سبز درختان را در طبیعت میگیرند و فضای دلانگیز و زیبایی را برای همگان ایجاد میکنند.
از رنگ نارنجی در کار های گرافیکی مانند دیزاین آرم استفاده میشود. برای کسب اطلاع از نرخ طراحی لوگو ارزان با ما در ارتباط باشید. همچنین اگر میخواهید یک بازهای از تعرفه دیزاین لوگو در اختیار داشته باشید، ما صفحه قیمت طراحی لوگو را به همین منظور برای شما ایجاد کردهایم.
با دیدن نقاشی و طراحیهای گرافیستها از فصل پاییز چه حسی به شما دست میدهد؟ اهمیت رنگ نارنجی در طراحی گرافیک به قدری زیاد است که اگر از دانش کافی برخوردار نباشید، هرگز نمیتوانید آن حس مطلوب و خالص این رنگ را به بیننده طرح انتقال دهید.
رنگهای مکمل رنگ نارنجی
اگر به چرخهی جذاب رنگها نگاه کنید، درمییابید که رنگ نارنجی از ترکیب دو رنگ زرد و قرمز بهدست میآید. اما مکمل رنگ نارنجی چیست؟
بهطورکلی دو رنگ سرد و گرم وقتی مکمل هستند که از ترکیب آنها، رنگی خنثی (سیاه، سفید، خاکستری) به دست آید؛ البته این منحصر به رنگ نیست و فقط ترکیب نور این رنگهاست. ازآنجاییکه نارنجی جزو رنگهای گرم است، بنابراین رنگ مکمل آن آبی از طیف رنگهای اصلی و سرد است. در مقالهی تاثیر رنگ آبی در طراحی گرافیک به طور کامل از این رنگ صحبت کردیم.
رنگهای متضاد رنگ نارنجی
رنگهای متضاد، همان رنگهای مکمل یا درجهی دوم هستند که در هنگام قرارگیری در کنار هم هارمونی زیبا و قشنگی به نقاشی شما میافزایند. مانند رنگهای سفید و سیاه که هرکدام دارای مفهومی جدا از هم هستند اما در ترکیب باهم، آثاری خاطرهانگیز خلق میکنند.
اگر میخواهید در طراحی خود برای افزایش تاثیر رنگ نارنجی در طراحی گرافیک از رنگهای متضاد رنگ نارنجی استفاده کنید، میتوانید آبی تیره و روشن، بنفش، ارغوانی، نیلی، فیروزهای را به کار ببرید. یک طراح حرفهای همین دقت و حساسیت را باید بر روی طراحی لوگو موشن هم داشته باشد، زیرا بخشی از جذب مخاطب یا مشتری از این راستا انجام میپذیرد.
هنرمند و نقاش واقعی کسی است که بتواند به هر طرح و نقشی، روحی تازه ببخشد. تصاویر با رنگها جان تازه میگیرند و به نقش و جایگاه واقعی خود تعلق پیدا میکنند. متخصصان با بهرهگیری از تاثیر رنگ نارنجی در طراحی گرافیک در علم روانشناسی، تأثیرات مطلوبی در انتقال مفاهیم به بیننده میگذارند. تصاویری استاندارد هستند که بتوانند تلفیق رنگهای خاص را با هدف جذب انجام دهند، برای درک بهتر موضوع پیشنهاد میکنیم تا صفحه لوگو تصویری را ببینید.
حالا که شما به اهمیت موضوع روانشناسی رنگ پی بردهاید، کامل مفهوم آن در طراحی را درک میکنید. سلام گرافیک توانسته بسیاری از طراحان هنرمند و با استعداد را در شهر مشهد گرد هم آورد، از این رو اگر سفارش طراحی لوگو در مشهد داشتید، میتوانید روی خدمات ما به عنوان یک همشهری قابل اعتماد، حساب باز کنید.
مقدار مؤثر رنگ نارنجی در هر طراحی چقدر است؟
بهکارگیری نارنجی در گرافیک باید ظریف و ماهرانه باشد تا دید بینندة طرح را خسته و آزرده نکند.
به چه علت شناخت رنگهای متضاد و مکمل رنگ نارنجی اهمیت دارد؟
هرکس بخواهد طرح خود را زیباتر و به یاد ماندنیتر رسم نماید، قطعاً از رنگهای مکمل در طراحی خود استفاده خواهد کرد.
با سلام به غیر از رنگ نارنجی چه رنگ های دیگه هستند همین خواص رو دارند ؟
در سلسله مقالات روانشناسی رنگ ها در گرافیک، به تک تک رنگ ها پرداخته ایم. میتونید از اون بخش از مقالات در رابطه با این موارد اطلاعات کاملی به دست بیارین.