منظور از روانشناسی رنگها در گرافیک (Psychology of colors)، توجه به احساسات ساطع شده از هر رنگ، قابلیتهای هر رنگ، تضاد و همخوانی رنگها و مجموعه مواردی که باعث میشود یک رنگ ویژگیها و احساسات ما را درگیر کند. در طراحی گرافیک توجه به رنگها از جمله مواردی است که باید یک طراح گرافیک به آن توجه فوق العاده زیادی داشته باشد.
توجه کردن به رنگها در زمان ساخت گرافیک بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی برچسب، طراحی کاتالوگ، هویت بصری برند، ساخت تصویر سازی، طراحی پرچم و هر آنچه در حوزه گرافیک وجود دارد، لازم و ضروری است.
رنگ یکی از اصلیترین مواردی است که در گرافیک و طراحی گرافیک تاثیر به سزایی دارد، تفاوتی ندارد که طراح کاتالوگ هستید یا طراح لوگو، توجه به رنگها باعث افزایش کیفیت کار نهایی و همچنین موفقیت در پروژههای گرافیکی شما خواهد شد.