شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

تاثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک

سفید در دسته‌ی رنگ‌های خنثی قرار دارد که در واقع هیچ کدام از احساسات رنگ‌های گرم و سرد را منتقل نمی‌کند؛ بلکه حس طراوت و پاکیزگی را در نگاه بیننده ایجاد می‌کند. گرافیست‌های حرفه‌ای برای انتقال احساس اصلی هر طرح به بیننده از تاثیر رنگ‌ها به خوبی آگاه هستند. برای اطلاع از تاثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک با سلام گرافیک همراه باشید.
تاثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک

آیا استفاده از رنگ سفید در طراحی نیاز به مهارت دارد؟ تأثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک چیست؟ چرا باید از جنبه روان‌شناسی آن اطلاع داشت؟ وقتی صحبت از تاثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک (The effect of white color in graphic design) به میان می‌آید، یعنی تنها با داشتن اطلاعات کامل در مورد آن می‌توان طرح‌هایی تأثیرگذار پدید آورد که در ذهن بیننده برجای بماند. برای آگاهی از این اطلاعات با کارشناسان شرکت گرافیکی سلام گرافیک همراه باشید.

استفاده از رنگ سفید در طراحی بسته‌بندی

استفاده از رنگ سفید در طراحی بسته‌بندی باید بسیار ماهرانه باشد. اگر بخش زیادی از بسته‌بندی شامل این رنگ باشد، قطعاً محصول موردنظر به فروش نخواهد رسید. بسته‌بندی محصول، باید دارای طرحی مرتبط و رنگ‌هایی جذاب و کاربرپسند باشد تا به بازاریابی آن کمک کند.

سفید رنگی است که اگر ماهرانه در طراحی بسته‌بندی‌ها به کار رود، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی روی مشتریان و فروش محصول بگذارد. برای دیدن نمونه کار، می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه سلام گرافیک، نمونه کار طراحی بسته‌بندی را مشاهده کنید تا با میزان صحیح به‌کاررفتن رنگ سفید در طراحی‌ها آشنا شوید. 

رنگ سفید در طراحی لوگو

برای طراحی لوگوی خود ابتدا باید از قبل طرح را به‌درستی ترسیم کرده و سپس به فکر رنگ‌آمیزی آن باشید. رنگ سفید را نمی‌توان به طور کامل در لوگو استفاده کرد؛ اما می‌توان تا حد زیادی در طرح خود اثربخشی ایجاد کرد. اگر پس‌زمینه طراحی لوگو به این رنگ باشد، لوگو برجسته شده و در دید بیشتری قرار خواهد گرفت. 

چرا از رنگ سفید در کاتالوگ استفاده می‌کنیم؟

رنگ سفید باتوجه‌به اینکه یک رنگ بی‌رنگ است، می‌تواند تمام رنگ‌ها را در خودش به‌درستی حل کند. یعنی برجستگی بیشتری به طرح‌ها می‌دهد طوری که نگاه بیننده به آن جذب می‌شود. در طراحی کاتالوگ‌، خیلی ظریف از این رنگ استفاده می‌شود. طوری این رنگ استفاده می‌شود که در معرض دید کاربر و اشخاص قرار نگیرد.

کاربرد رنگ سفید در تصویر سازی

جهان عظیم و زیبای رنگ‌ها دارای معنا و مفهوم زیادی است که هرکس نمی‌تواند به‌راحتی آن‌ها را درک کند. تنها با کسب اطلاعات و تأمل روی تأثیر رنگ‌ها می‌توان به میزانی از درک آثار روحی و روانی آن‌ها رسید. طراحی تصویر سازی از هنرهایی است که نیاز به خلاقیت بالا دارد و باید این رنگ به زیبایی تمام استفاده شود.

رنگ سفید یا سپید، معمولا برای پس‌زمینه طراحی‌ها و رنگ کمکی به کار می‌رود. سفید نشان از پاکی و صداقت، طهارت، خلوص نیت، خلع و تهی، سادگی، صلح و سردی دارد. ازآنجایی‌که این رنگ مخالف سیاه است، می‌توان از آن در طراحی گرافیکی و نمای صنایع بهداشتی و بیمارستانی، آبمیوه و بستنی، دکوراسیون خانه و شرکت، آسایشگاه‌ها، طراحی لباس‌های شاد مانند عروسی استفاده کرد.

اصول روان‌شناسی رنگ سفید در طراحی و چاپ

پیش از طراحی هر چیز، یک گرافیست ابتدا باید از میزان به‌کاررفتن هر رنگ و تأثیر آن بر روی روان افراد در طرح موردنظر اطلاعاتی کسب کند. اطلاع از تاثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک به ما کمک می‌کند تا بتوانیم اصولی و هدفمند طرح‌های خود را ایجاد کرده و در ذهن و روان بیننده تأثیر بگذاریم.

این رنگ را معمولاً در پس‌زمینهٔ طرح‌هایی مشاهده می‌کنید که اغلب حس پاکی و صداقت و در زمینهٔ کسب‌وکار و تجارت، انرژی بخشی را به بیننده منتقل می‌کند. ازآنجایی‌که رنگ‌ها، احساسات افراد را با خود درگیر می‌کنند و موجب افزایش تعداد بازدید و فروش یک محصول می‌شوند، ازاین‌رو باید میزان به‌کارگیری هر رنگ در طرح را به‌خوبی دانست.

رنگ سفید، یک رنگ خنثی است؛ چون هیچ‌کدام از احساسات رنگ‌های سرد و گرم را در بیننده ایجاد نمی‌کند. این رنگ پاکیزگی و شادی را به همراه دارد و به همین دلیل است که رنگ لباس عروس را سفید انتخاب می‌کنند.

چه برند هایی از رنگ سفید در طراحی هویت بصری استفاده کرده اند؟

کمتر کسی رنگ سفید را در برند خود به کار می‌برد؛ اما به‌کاربردن آن هم باید بسیار هوشمندانه باشد و کار هرکسی نیست. رنگ سفید را می‌توان در برند اپل (Apple)، تسلا (Tesla)، hp، سامسونگ (Samsung)، فیس‌بوک، یوتیوب، کوکاکولا، پپسی و … مشاهده کرد.

همان‌طور که دیدید، هیچ‌کدام به‌تنهایی از رنگ سفید ایجاد نشده‌اند و همگی در ترکیب لوگوی برند خود، از این رنگ به‌درستی استفاده کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر برای طراحی هویت بصری برند خود، می‌توانید با کارشناسان سلام گرافیک تماس بگیرید. 

اهمیت رنگ سفید در طراحی گرافیک

برای طراحی گرافیک، شناخت اهمیت رنگ سفید در به‌دست‌آوردن طرحی با بازدهی بالا بسیار مهم و حائز اهمیت است. علاوه بر لباس عروس که به نشانهٔ شادی و پاکی سفید است، رنگ فرشته‌ها و نورهای الهام‌بخش را به دلیل طاهر بودن با سفید ترسیم می‌کنند.

سفید می‌تواند هر منفی را به مثبت تبدیل کرده و معنای دیگری به آن ببخشد. با وجود خنثی بودن این رنگ، می‌توان حس سردی را از برف فصل زمستان و قطب شمال و جنوب احساس کرد. این سرد بودن را با خوردن بستنی در گرم‌ترین روز سال هم می‌توان درک کرد.

سفید نشان از تهی بودن و عدم وجود هرگونه رنگ در صفحه خالی طراحی است؛ بنابراین برای نمایش زیبایی رنگ‌های دیگر، می‌توان از این رنگ ثانویه به‌عنوان رنگ کمکی در گرافیک استفاده کرد.

رنگ‌های مکمل رنگ سفید     

رنگ سفید و سیاه رنگ‌هایی هستند که در ترکیب با رنگ‌های سرد و گرم دیگر، باعث روشن‌تر شدن و تیره‌تر شدن آنها می‌شوند. در مقاله تاثیر رنگ سیاه در طراحی گرافیک به‌طور کامل در مورد این رنگ توضیح دادیم. رنگ‌های مکمل وقتی در کنار هم و با هم به کار می‌روند، زیبایی خاصی را به طراحی ما ارائه می‌دهند. اما چطور می‌توان فهمید دو رنگ مکمل یکدیگر هستند؟

دو رنگ سرد و گرم وقتی مکمل هستند که از ترکیب آنها، رنگی خنثی (سیاه، سفید، خاکستری) به دست آید؛ بنابراین چون سفید یک رنگ خنثی است، پس مکمل سرد و گرم ندارد.

رنگ‌های متضاد رنگ سفید

رنگ متضاد سفید، رنگی است که وقتی در کنار هم قرار بگیرند، تضاد و هارمونی عجیب و جذابی به طراحی ما بدهد که در نگاه مخاطب ماندگار باشد. سیاه رنگ متضاد سفید است و شما بارها تأثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک در کنار سیاه را دیده‌اید و جذب آثار هنری آنها شدید. به کار بردن این دو رنگ در کنار هم به تخصص و مهارت کافی نیاز دارید تا بتواند تاثیر خود را روی نگاه بیننده تصویر قرار دهد.

برای خلق یک اثر هنری باید با کارایی رنگ ‌ها در طرح مورد نظرمان آگاهی کامل داشت.از آنجاکه رنگ سفید از جمله رنگ‌های مهم و قدرتمندی است که کاربر در نگاه اول ممکن است کمترین توجه را به آن داشته باشد، از این رو اطلاع از تاثیر رنگ سفید در طراحی گرافیک از جمله نکات مهم در طراحی یک اثر هنری به شمار می‌رود. متخصصان سلام گرافیک در زمینه‌ی تاثیر رنگ‌ها همراه شما هستند.

آیا استفاده از رنگ سفید در طراحی بسته‌بندی می‌تواند منجر به جذب مشتریان شود؟

اگر از اصول به‌کاربردن رنگ سفید در گرافیک و میزان استفاده در طراحی آگاه باشید، قطعاً می‌توانید به فروش بیشتر محصولات خود کمک ارزشمندی کنید.

چرا از سفید بیشتر در پس‌زمینهٔ طراحی‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود؟

زیرا سفید یک رنگ بی‌رنگ است که به تمام رنگ‌های دیگر معنا می‌بخشد و طرح‌ها و نوشته‌ها را برجسته می‌کند.

4.8/5 - (13 امتیاز)
ساجده نخعی زاده
ساجده نخعی زاده
ساجده نخعی زاده هستم، کارشناس تولید و محتوا و سئو استودیو سلام گرافیک، در حال حاضر دانشجوی ترم چهار رشته نرم افزار هستم و سعی می‌کنم اینجا مقالاتی برای خواندن منتشر کنم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله