هویت بصری چیست؟

هویت بصری چیست و چه کارکردی دارد؟ منظور از هویت بصری همان ساختار و مواردی است که یک طراح گرافیک برای پیاده سازی هویت مجموعه اقدام به ساخت و طراحی می‌کند. هویت بصری برند به نوعی بیان کننده چارچوب‌ها، رنگ، شیوه طراحی، شیوه کار و مواردی از این دست است. یک هویت بصری مناسب باید بیان کننده همه مواردی باشد که آن برند در دل خود از آن استفاده می‌کند.

هویت بصری چیست (what is visual identity)؟ کاربرد هویت بصری در چیه؟ آیا می‌دانید هویت بصری چیه و چه تاثیری در برندینگ و رشد کسب و کارها دارد؟ در دنیای پررقابت کسب و کارهای امروزی اگر نتوانید اقدام مثبتی برای تقویت هویت بصری برند خود انجام دهید، شانستان برای رسیدن به موفقیت خیلی کمتر می‌شود. هر کسب و کاری باید به نحوی برند خود را در حافظه مخاطب ثبت کند در غیر این صورت به زودی از صحنه رقابت حذف می‌شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای برندسازی، هویت بصری برند است. اما هویت بصری چیست و چگونه می‌توانیم برای کسب و کارمان یک هویت بصری خلق کنیم؟

هویت بصری یا Corporate Indentity به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و خصوصیات گفته می‌شود که یک کسب و کار را از دیگر بیزینس‌ها متمایز می‌کند. برای درک ساده‌تر مفهوم هویت بصری به هویت شخصیتی خود فکر کنید؛ دیگران شما را چگونه به خاطر می‌آورند؟ چه ویژگی‌های شخصیتی از خود در ذهن دیگران به جا گذاشته‌اید که شما را با آن ویژگی‌ به خاطر بیاورند؟ برای اینکه بدانید هویت بصری چیست همان مفهوم هویت شخصیتی خود را به کسب و کارتان بکشانید و به این موضوع فکر کنید که مردم کسب و کار شما را چگونه به خاطر می‌سپارند و با چه ویژگی‌هایی از آن یاد می‌کنند؟

بطور خلاصه می‌توان گفت ساخت هویت بصری یعنی بهانه و نقطه تمایزی به مردم بدهید تا با آن ویژگی کسب و کارتان را در حافظه خود نگه دارند. همه کسب و کارها درست مانند افراد نیازمند شخصیت هستند؛ شخصیتی خاص و متمایز از دیگر کسب و کارها. شخصیتی که برای بیزینس خود می‌سازید در واقع طراحی هویت بصری است. چگونه هویت بصری بسازیم؟ چند دقیقه به اسنپ یا تپسی فکر کنید؛ دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که این دو سامانه تاکسی آنلاین را نشناسد. تپسی یا اسنپ چگونه موفق شدند تا این اندازه در ذهن مخاطب جا خوش کنند؟ این دو بیزینس قبل از هر چیزی در ساخت هویت بصری خود موفق عمل کرده‌اند.

نیاز به طراحی هویت بصری در مشهد یا طراحی هویت بصری در تهران دارید؟ با ما تماس بگیرید.

هویت بصری چیه؟

هویت بصری یا همان شکل گرافیکی برند، مجموعه‌ای از المان‌هایی است که یک طراح گرافیک با استفاده از تحقیق و عمیق شدن در برند، سعی می‌کند به صورت یکپارچه مجموعه‌ای از اجزای هویت بصری را برای آن برند پیاده سازی کند. فرآیند چاپ هویت بصری یکی از روش‌های شناخت بهتر هویت بصری است.

تعریف هویت بصری برند

هویت بصری به انگلیسی  Visual Identityاست. هویت بصری برند در یک تعریف خلاصه، شخصیت برند شماست. با ساخت هویت بصری برای برندتان در واقع انتخاب می‌کنید که مخاطبانتان شما و کسب‌وکارتان را چگونه و با چه ویژگی‌هایی به خاطر بیاورند. هویت بصری مجموعه‌ای از عناصر هستند که برای مخاطب قابل مشاهده است. برای مثال لوگو، رنگ‌ها، اشکال، لباس‌های سازمانی و… همگی از اجزای هویت بصری به شمار می‌روند. ساخت هویت بصری برند یعنی ساخت ویژگی‌های واحد برای یک برند که تاثیرگذاری آن برند بر روی احساسات مخاطب را افزایش می‌دهد.

در ساخت هویت بصری یک برند سعی می‌کنیم این ویژگی‌های نمادین را به‌گونه‌ای با یکدیگر تلفیق کنیم که هدف و ارزش‌های آن برند را به سادگی به مخاطب منتقل کنند. حتی اگر هزاران کلمه راجع‌به ارزش‌های برند خود بنویسید شاید آنطور که باید نتواند شما را به مخاطب بشناساند. درحالی‌که با طراحی یک هویت بصری واحد می‌توان ارزش‌های یک برند را برای مشتریان و مخاطبان کسب‌وکار نمایان کرد.

کابردهای هویت بصری چیست؟

هویت بصری چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که اغلب مشتریان ما در جلسه طراحی هویت بصری می‌پرسند. با توجه به تعریف هویت بصری، کاربردها و موارد استفاده از آن کاملا قابل درک است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای طراحی هویت بصری یکپارچه سازی تصویری است که مخاطب قرار است از ما در ذهن داشته باشید. فکر کنید برند شما نه لوگوی مشخصی داشته باشد و نه یک شعار واحد؛ حتی یک رنگ سازمانی مشخص نیز ندارید. در چنین شرایطی فکر می‌کنید مخاطب چگونه باید شما و خدماتتان را به خاطر بسپارد؟!

حال تصور کنید یک لوگو حرفه‌ای و اختصاصی دارید، همه جا از رنگ‌ها و المان‌های گرافیکی واحدی استفاده می‌کنید، شعاری دارید که مختص برند شما طراحی شده است؛ بی‌شک تاثیرگذاری این برند بر روی مخاطب چندین برابر بیشتر بوده و این دقیقا کاربرد هویت بصری است.

از دیگر کاربردهای طراحی هویت بصری، کمک به حرفه‌ای‌تر شدن و قابل اعتمادتر شدن یک برند است. زمانی که اقدام به ساخت یک هویت مستقل و مشخص برای برند خود می‌کنید، مخاطب شما را به عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای می‌شناسند. قطعا اعتماد کردن به چنین بیزینسی بسیار ساده‌تر است نسبت به کسب‌وکارهایی که موفق نشده‌اند چهره‌ای مورد اعتماد از خود بر جای بگذارند.  

اهمیت هویت بصری برای برندها چقدر است؟

هویت بصری یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی یک برند به شمار می‌رود. مهم‌ترین تاثیر هویت بصری در برندینگ، ایجاد یک وجه تمایز با سایر رقبا است. اگر سال‌ها پیش تصمیم می‌گرفتید یک برند موفق بسازید، احتمالا کارتان به اندازه امروز سخت نبود. اما در دنیای کسب‌وکارهای امروزی، اگر نتوانید ارزش‌های خود را به مخاطب بشناسانید و به آن‌ها بگویید که چه تمایزی از سایز برندها دارید، رقابت برایتان بسیار سخت خواهد شد. به همین خاطر است که طراحی هویت بصری در برندینگ تاثیر چشمگیری دارد.

برندها همواره سعی می‌کنند تاثیرگذاری خود بر روی مخاطب را افزایش دهند، تجربه کاربری را بهبود بخشند، اعتماد مشتریان را جلب کنند و به اعتبار و ارزش‌های خود بیفزایند. همه این موارد با طراحی هویت بصری حرفه ای قابل دسترس است.

همه سازمان‌ها نیاز به هویت بصری دارند؟

نگاهی به هویت بصری برندهای معروف و تاثیری که بر روی مخاطبان آن برند گذاشته است بیندازید تا متوجه اهمیت هویت بصری شوید! اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا همه سازمان‌ها نیاز به هویت بصری دارند یا فقط برندهای معروف و بزرگ از آن استفاده می‌کنند؟ اگرچه هویت بصری در برنامه استراتژی برندهای معروف نقش بسیار مهمی دارد، اما نباید از اهمیت آن برای سازمان‌های نه چندان بزرگ غافل شد.

برندهای نوپا و تازه تاسیس بیش از سایر سازمان‎ها نیازمند ساخت هویت بصری هستند. در دنیای تجارت امروز، بیزینس‌های جدید در هر لحظه متولد می‌شوند. این برندها در صورتی موفق خواهند شد که بتوانند از همان ابتدا چهره و شخصیت برند خود را شکل دهند. بنابراین حتی اگر سازمان کوچکی هستید یا یک برند تازه تاسیس دارید، شما هم نیازمند هویت بصری هستید. اگر در ابتدای مسیر راه اندازی کسب‌وکارتان هستید و نمی‌توانید بودجه زیادی را به طراحی هویت بصری اختصاص دهید، می‌توانید فعلا از اقلام ضروری هویت بصری مانند لوگو شروع کنید.

تفاوت هویت بصری و نام تجاری

در جلسه مشاوره طراحی هویت بصری، متوجه شده‌ایم که اغلب مشتریان ما در درک هویت بصری برند، نام تجاری برند و بطور کلی خود برند دچار اشتباه شده‌اند. برند یا نام تجاری شما، در واقع یک پل ارتباطی میان مخاطب و شماست. نام تجاری یا برند را می‌توان تجربه مشتری از ارتباط با بیزینس شما دانست. در واقع برندی که ساخته‌اید، همان تجربه‌ و احساسی است که مخاطب از شما دریافت کرده است.

اما هویت بصری مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که این تجربه و احساس را برای مخاطب تداعی می‌کند. بنابراین پیش از آنکه بخواهید یک هویت بصری موفق داشته باشید، باید توانسته باشید یک برند موفق نیز بسازید! اگر نام تجاری شما یادآور احساس و تجربه خوبی برای مخاطب نباشد، هویت بصری هر چقدر هم که حرفه‌ای طراحی شده باشد تاثیری در تغییر احساسات مخاطب نخواهد داشت. اولین قدم برای موفقیت هر بیزینسی، برندینگ حرفه‌ای است.

چرا داشتن هویت بصری برای همه سازمان‌ها اهمیت دارد؟

همان‌طور که کمی پیش اشاره کردیم، هویت بصری برای همه سازمان‌ها چه کوچک و چه بزرگ ضروری است. اما چرا تا این اندازه به اهمیت هویت برند تاکید می‌شود؟ همواره به خاطر داشته باشید که انسان بیش از 75% از ادارک خود را از طریق بینایی دریافت می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که همه‌جا و همیشه، با یک چهره واحد در معرض دید مخاطب باشید. برندهای امروزی با تصاحب پلتفرم‌های آنلاین و آفلاین سعی می‌کنند تا همیشه در زاویه دید مخاطب باشند و اگر شما این کار را انجام ندهید، در میان انبوهی از این برندها که برای دیده شدن تلاش می‌کنند، هیچ جایی نخواهید داشت.

چرا به هویت بصری نیاز داریم؟ 

هویت هر شرکتی تاثیر بسیار بر روی برند آن شرکت می‌گذارد. از این رو برندسازی برای هر کسب و کاری دارای اهمیت بسیاری است تا در این دنیای پر سرعت امروز از صحنه رقابت حذف نشده و همچنان بتواند پا به پای رقیبان خود پیش بیاید. هویت بصری را می‌توان مانند هویت شخصی خودمان دانست. افراد دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که هر کدام از این ویژگی‌ها در متمایز کردنشان از دیگران تاثیر می‌گذارند. کسب و کارها نیز از این قائده مستثنی نیستند و هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند که به کمک آن ویژگی‌ها از رقیبان خود متمایز می‌شوند و به نوعی برند خود را به وجود می‌آورند. از این رو می‌توان متوجه شد که با استفاده از طراحی هویت بصری می‌توان پیش زمینه‌ای بزرگ در برندسازی را در پیش گرفت.

هویت بصری در متمایز کردن یک برند از رقبا تاثیر بسیاری می‌گذارد و موجب می‌شود برند مذکور در بین مخاطبان شناخته شود. اگر به کسب و کارهای مختلف در اطراف خود نگاهی بیندازید، مشاهده خواهید کرد هیچ کسب و کار بدون اسمی وجود ندارد و تمامی حرفه‌ها چه به صورت اینترنتی و چه به صورت غیر اینترنتی از نام و نشانی خاص برای خود استفاده می‌کنند. استفاده از یک نام منحصر به فرد اولین قدم در طراحی هویت یک برند است. از مزایای هویت بصری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هویت بصری موجب انتقال صحیح پیام شرکت به کاربران خود می‌شود.
  • هویت بصری موجب افزایش اعتبار یک کسب و کار می‌شود به طوری که آن کسب و کار در بین مخاطبان بسیاری شناخته می‌شود.
  • هویت بصری تجربه کاربری یک برند را بهبود می‌بخشد.
  • هویت بصری اعتماد کاربران خود را به خوبی دریافت می‌کنند. به طور مثال خریداران یک برند معروف پوشاک همیشه می‌دانند محصولات خریداری شده از برند مذکور همیشه دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و با اطمینان هر چه می‌خواهند را از آن برند خریداری می‌نمایند.
  • هویت بصری موجب به وجود آمدن مشتری‌های وفادار برای برند مذکور می‌شود.

طراحی هویت بصری نیازمند توجه به نکات خاصی است تا در امر برندسازی موفق شود. شرکت گرافیکی سلام گرافیک در این زمینه با توجه به نوع کسب و کار مذکور بهترین طراحی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در ادامه با نکات مرتبط برای به دست آوردن طراحی هویت بصری خوب آشنا خواهید شد.

  • استفاده از فونت‌های خاص

طراحی لوگو یکی از راه‌هایی است که در زمینه طراحی هویت بصری انجام می‌شود. در پروسه طراحی لوگو تایپوگرافی از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه باید از فونت‌های خاصی برای تایپوگرافی یک لوگو استفاده شود تا لوگی طراحی شده برای برند از دیگر برندها متمایز باشد.

 فونت‌ها یکی از بهترین مواردی هستند که می‌توانند در انتقال لحن تاثیر بسیار مثبتی بگذراند. از این رو در هنگام طراحی لوگو برای طراحی هویت بصری به انتخاب فونت توجه بسیاری داشته باشید.

  • استفاده از رنگ مناسب

 در هنگام طراحی لوگو و یا نام تجاری یک برند، توجه به رنگ‌ها بسیار اهمیت دارد. طراح هویت بصری باید با توجه به علم روانشناسی رنگ از رنگی مناسب برای طراحی لوگو و یا نام تجاری بهره بگیرد. به طور مثال رنگ سبز نماد سازگاری با محیط زیست است و اغلب برندهایی که محصولات ارگانیک تولید می‌کنند، از این اسم در طراحی لوگو و نام تجاری خود بهره می‌برند. و یا رنگ قرمز که نشان از شور و حرارت دارد و هیجان را به مخاطبان منتقل می‌کند. مثلا می‌توانید برندهای تولیدکننده نوشابه‌های انرژی‌زا را مشاهده کنید که از رنگ‌های قرمز برای طراحی نام تجاری و لوگوی خود استفاده می‌کنند.

  • گنجاندن اطلاعات لازم در لوگو

 لوگو باید حاوی مفهوم مشخصی باشد تا به خوبی بتواند نمایانگر کسب و کار مذکور باشد. ممکن است لوگویی بسیار بزرگ باشد ولی هیچ معنای خاصی را به دنبال نداشته باشد ولی یک لوگوی کوچک تنها با رنگ خود مفهوم مورد نظر را به مخاطبان ارائه دهد.

 از این رو اندازه لوگو نیست که اهمیت دارد بلکه اطلاعاتی که در آن جا می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال اسکایپ با استفاده از لوگوی جدید خود ارتباطی که با شرکت مایکروسافت دارد را به خوبی به نمایش می‌‌گذارد. به طور کل اسکایپ یکی از بهترین نمونه‌‌های هویت بصری است به طوری که برندینگ و هویت بصری آن به خوبی دست به دست هم داده‌‌اند تا در نهایت بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورند.

  • استفاده از نظرات مخاطبان

 با برگزاری یک نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی خود به راحتی می‌توانید با نظر مخاطبان آشنا شوید و از نظر آن‌ها در طراحی هویت بصری خود استفاده کنید.

  • اتحاد بین تیم طراحی هویت بصری

از آن جایی که هویت بصری بخش‌‌های مختلفی را شامل می‌‌شود و تنها به طراحی لوگو محدود نمی‌‌شود، باید بین تیم‌‌های مختلف طراحی هویت بصری هماهنگی و اتحاد وجود داشته باشد تا بهترین نتیجه در آخر کار به دست مشتری داده شود.

پکیج طراحی هویت بصری

پکیچ طراحی هویت بصری به همان طرح‌هایی گفته می‌شود که با در کنار هم قرار گرفتن، یک پکیج یا یک ساختار مشخص برای ارائه به مجموعه‌ها طراحی می‌شوند. پکیج‌های طراحی هویت بصری وابسته به شرکت طراحی کننده دارای مدل‌های مختلف و همچنین طرح‌های گوناگون است.

پکیج طراحی هویت بصری چیست؟ Visual identity design package یا پکیج طراحی هویت بصری برند، پکیجی است که مجموعه‌ای از خدمات طراحی هویت بصری مانند طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت حرفه ای، طراحی بسته بندی محصولات یک برند و… در قالب آن ارائه می‌شود. اجزای هویت بصری موجود در این پکیج‌ها از سوی سلام گرافیک متناسب با نیاز و انتظارات مشتریان در پکیج طراحی هویت بصری گرافیک دسته بندی شده‌‌اند و می‌توانند شامل موارد متفاوتی باشند.

چرا بهتر است از پکیج هویت بصری استفاده کنیم؟ یکی از اهداف طراحی این پکیج‌ها و ارائه آن‌ها به مشتری از سوی شرکت‌های طراحی گرافیک، مدیریت قیمت طراحی هویت بصری است. عموما زمانی که یک‌سری خدمات را در قالب یک پکیج دریافت می‌کنید، هزینه آن نسبت به زمانی که بخواهید هر یک از خدمات را به صورت جداگانه دریافت کنید مناسب‌تر خواهد بود.

از دیگر اهداف استفاده از پکیج طراحی هویت بصری می‌توان به تطابق طراحی‌های صورت گرفته با یکدیگر اشاره کرد. تصور کنید برای مثال سفارش طراحی کاتالوگ خود را به تیمی بسپارید که هیچ آشنایی با هویت برند شما ندارند. آیا نتیجه بهتر از زمانی خواهد شد که تمامی اقلام هویت بصری برند شما را یک تیم واحد طراحی کرده باشد؟

پکیج‌های طراحی هویت بصری می‌توانند خود چندین نوع متفاوت داشته باشند. برای مثال ممکن است یک پکیج صرفا مختص به هویت بصری پیج اینستاگرام باشد که در این صورت به آن پکیج طراحی هویت بصری اینستاگرام گفته می‌شود. برخی از پکیج‌ها نیز تنها شامل طراحی هویت بصری محیطی از قبیل طراحی بیلبورد خلاقانه ایرانی، طراحی بروشور و… می‌شوند.

چالش‌های هویت بصری

ساخت هویت بصری به همان اندازه که تاثیرگذار و مهم است، می‌تواند چالش‌هایی هم داشته باشد. شما با طراحی هویت برند قصد دارید تجربه کاربری را بهبود دهید؛ حالا اگر این اقدام به صورت حرفه‌ای صورت نگیرد کاملا نتیجه عکس به همراه خواهد داشت. از دیگر چالش‌های هویت بصری می‌توان به عدم هماهنگی میان اجزای آن اشاره کرد. برای مثال لوگو باید مطابق با رنگ سازمانی طراحی شده باشد. درباره هویت سازمانی چه می‌دانید؟

3 دلیل برای اینکه از پکیج طراحی هویت بصری استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید در میدان داغ رقابت کسب و کارها جایی داشته باشید، باید هویت سازمان‌دهی شده و قدرتمندی برای بیزینس خود بسازید. برای ساخت یک هویت بصری قدرتمند نیز به اجزای متفاوتی نیاز دارید که در مقاله‌ای دیگر به صورت کامل به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم.

شما می‌توانید انواع طراحی گرافیک را از شرکت‌ها یا تیم‌های مختلفی دریافت کنید. اما چرا سلام گرافیک برای خدمات هویت بصری، به مشتریان خود توصیه می‌کند از پکیج طراحی هویت بصری استفاده کنند؟

1.    از مراجعه به شرکت‌ها و تیم‌های مختلف بی‌نیاز می‌شوید

یکی از دلایل مهم استفاده از پکیج هویت بصری، این است که بتوانید تمامی خدمات مورد نیاز برای ساخت هویت برندتان را از یک تیم دریافت کنید. برای مثال فکر کنید برای طراحی لوگو تیمی را انتخاب می‌کنید و بعد متوجه می‌شوید این تیم کار خدمات طراحی موشن گرافیک انجام نمی‌دهد.

در این صورت زمان زیادی از شما صرف می‌شود تا بخواهید مجددا یک تیم یا شرکت طراحی هویت بصری پیدا کنید که تمامی خدمات مورد نیاز شما را انجام دهند. در صورت استفاده از پکیج طراحی هویت بصری سلام گرافیک، این پکیج دقیقا مطابق با نیازهای برند شما طراحی می‌شود و شما تا پایان کار دیگر نگرانی بابت دیگر خدمات گرافیکی مورد نیازتان نخواهید داشت.

2.    طراحی خدمات گرافیکی در راستای یکدیگر

هویت بصری بیزینس‌ها تنها در صورتی موفق عمل می‌کنند که یکپارچگی در ساخت و طراحی آن‌ها مشهود باشد. اگر قرار باشد طراحی هر یک از اجزای هویت بصری برندتان را شخص متفاوتی انجام دهد، این یکپارچگی از بین رفته و هویت بصری دیگر آن تاثیری که باید را ندارد.

بسیار مهم است که اقلام متفاوت از قبیل لوگو، کارت ویزیت، بسته بندی و… همگی هماهنگ با یکدیگر و در یک راستا و بر مبنای یک اصل و ارزش طراحی شده باشند. به همین منظور زمانی که در قرارداد طراحی هویت بصری قید می‌شود که برای مثال شما پکیج VIP را انتخاب کرده‌اید، دیگر اطمینان خواهید داشت که تمامی خدمات طراحی گرافیک برای ساخت هویت بصری برندتان، توسط یک طراح هویت بصری صورت می‌گیرد.

3.    مدیریت هزینه‌های ساخت هویت بصری

به دلیل زیاد بودن اقلام هویت بصری، فرایند ساخت آن معمولا زمان‌بر و هزینه‌بر است. به همین خاطر صاحبین کسب‌وکارها سعی می‌کنند به هر طریقی که شده هزینه‌های جانبی را کاهش دهند.

یکی از راهکارهای موثر کمتر کردن بودجه ساخت هویت برند، استفاده از پکیج طراحی هویت بصری است. در این پکیج‌ها تمامی موارد به شرط نیاز بیزینس‌ شما به آن درج شده‌اند. بنابراین خیالتان بابت اینکه هزینه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنید راحت خواهد بود. ما در جلسات مشاوره طراحی هویت بصری در سلام گرافیک، یک چک لیست هویت بصری شامل تمامی اقلام مورد نیاز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم تا بتوانند طبق آن چک لیست در طراحی پکیج هویت بصری مختص برند خود با ما تعامل داشته باشند.

آِیا می‌توان برای اینستاگرام نیز از پکیج‌ استفاده کرد؟

پکیج طراحی هویت اینستاگرام یکی دیگر از پکیج‌هایی است که توسط تیم طراحی هویت بصری سلام گرافیک ارائه می‌شود. اینستاگرام بعد از وبسایت یکی از پلتفرم‌های مهم و موثر در پیشرفت کسب‌وکارها به شمار می‌رود. به همین دلیل بسیار مهم است که صاحبین بیزینس‌ها به ساخت هویت بصری اینستاگرام برندشان نیز فکر کنند. اما این پکیج شامل چه مواردی می‌شود:

تمامی موارد فوق را می‌توانید در قالب یک پکیج هویت بصری اینستاگرام دریافت کنید. توجه داشته باشید که پکیج های طراحی هویت برند، مطابق با انتظارات خود مشتری طراحی می‌شوند بنابراین شما بسته به نیاز خود می‌توانید موارد فوق را کم یا زیاد کنید.

قیمت پکیج طراحی هویت بصری چقدر است؟

قیمت پکیج‌ها بسته به اقلام موجود در پکیج و آپشن‌های قید شده در قرارداد طراحی هویت بصری متغیر است. برای اطلاع دقیق از قیمت انواع پکیج‌های طراحی هویت بصری سلام گرافیک تماس بگیرید.

آیا می‌توان برخی از موارد موجود در پکیج طراحی هویت بصری را حذف کرد؟

طراحی پکیج‌ها از سوی سلام گرافیک برای ساخت هویت بصری، مطابق با نیازهای مشتری صورت می‌گیرد.

دفترچه هویت بصری چیست؟

برند بوک یا همان دفترچه هویت بصری برند، دفترچه‌ای است که با استفاده از آن نکات، گایدلاین‌ها و تمامی مواردی که یک سازمان برای طرح‌های گرافیکی، استفاده از طرح‌های گرافیکی و… نیاز دارد را پیاده سازی می‌کند. نحوه استفاده از لوگو، از رنگ‌ها و همه و همه در برند بوک بیان می‌شود.

دفترچه هویت بصری برند

دفترچه هویت بصری برند یا همان برند بوک (brand book) دفترچه‌ای است که در آن تمامی مطالب و نکات مربوط به طراحی هویت بصری برند درج می‌شوند. از جمله مواردی که در این دفترچه قرار می‌گیرند می‌توان به پالت‌های رنگی، لوگو، و فونت‌ها و تایپوگرافی برند اشاره داشت.

برند بوک چیست؟

برندبوک یا دفترچه برند به استراتژی های برند کسب و کاری می گویند. در برند بوک به ذکر تمام عنصرهای تشکیل شده برند اشاره می شود. دفترچه هویت بصری مواردی از جمله لوگو، رنگ سازمانی، آیکون های مورد استفاده، شعار برند، برنامه ریزی آینده و … ذکر می شود. دفترچه هویت بصری یا برندبوک به برندسازی کسب و کار بسیار کمک می کند و جنس مخاطب های شما را خواهد یافت.

برند بوک یکی از اصلی‌ترین کتابچه‌‌هایی است که هر برند بزرگ عموما برای جلوگیری از ایجاد طرح گرافیک خلاف هویت سازمان، از آن استفاده می‌کند.

دفترچه هویت برند چه مواردی را شامل می‌شود؟

دفترچه هویت بصری برند شامل موارد مختلفی است که در مقاله اجزای هویت بصری به توضیح آن پرداخته‌ایم.

هویت بصری چیه؟

هویت بصری همان ساختار و چهارچوبی است که شرکت یا مجموعه دوست دارد با آن شناخته شود.

کاربردهای هویت بصری برند چیه؟

یکپارچگی و بیان دقیق کارکردهای شرکت، پیاده سازی مناسب و حرفه‌ای هویت بصری می‌تواند در این کاربردها و نشان دادن آن‌‌ها کمک کننده باشد.

3.4/5 - (8 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله