طراحی هویت دیداری دارای اقلام و موارد گوناگونی است که هر کدام از این موارد نیازمند موارد مختلفی است. در این مقاله از طراحی گرافیک سلام گرافیک قصد دارد تا شما را با اقلام طراحی هویت بصری (elements-of-visual-identity-design) آشنا کنیم. اجزای مورد استفاده در هویت بصری تاثیر مستقیمی در هزینه هویت بصری سال 1403 دارد. دیزاین هویت بصری یکی از پیش نیازهای اصلی ساخت یک برند است. برای طراحی هویت بصری تنها مهارت گرافیکی نیاز نخواهید داشت؛ خلاقیت، ایده و قدرت ایجاد تمایز از دیگر شروط اصلی خلق یک هویت بصری هستند.
مهمترین اقلام هویت بصری
هویت بصری را میتوان تک تک رفتارها و تصویری که مخاطب از بیزینس ما میبینید تعریف کرد؛ پس بسیار مهم است که چه تصویری از خود به مخاطب نمایش میدهید. از طریق راهکارهای زیر میتوانید شخصیت برند خود را در معرض دید مخاطب بگذارید:.
- طراحی لوگو
- طراحی بسته بندی
- طراحی لباس کارکنان
- طراحی محیط داخلی محل کار
- طراحی کارت ویزیت
- طراحی لیبل
- طراحی سربرگها
- طراحی اوراق اداری
- طراحی برگه یادداشت
- طراحی بروشور، کاتالوگ و…
این موارد مهمترین اقلام هویت بصری به شمار میروند که هر یک به نوبه خود ارزش و جایگاه ویژهای در طراحی هویت بصری دارند. از مهمترین اقلام دیزاین هویت بصری میتوان به طراحی لوگو اشاره کرد. لوگوها نمادی از کل هویت یک برند هستند که همیشه و همه جا در معرض دید مخاطب قرار میگیرند؛ پس از اهمیت طراحی یک لوگوی خلاقانه غافل نشوید.
طراحی اوراق اداری مانند سربرگها یا پاکتهای نامه نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چرا که این اوراق قرار است برند شما را به دیگران معرفی کنند. در نهایت از تمامی اقلام فوق در جهت ایجاد یک تصویر واحد در ذهن کسب و کار استفاده میشود. شما برای دیدن نمونه کارهای هویت بصری و همچنین دیدن انواع هویت بصری میتوانید با سلام گرافیک تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید که هویت بصری سازمانی با هویت بصری اینستاگرام اجزای و اقلام متفاوتی دارد.
مقالاتتون واقعا کاربدیان و به آدم کمک میکنن.
خواهش میکنم هدف ما کاربردی بودن مقالات هست