اقلام طراحی هویت بصری کدامند؟

هر رشته و حرفه ای نیاز به یک سری ابزار و اقلام دارد. هویت بصری هم مانند دیگر حوزه ها، نیاز به برخی وسایل و ابزار ها دارد تا اجرای طراحی راحت تر صورت بگیرد. اقلام طراحی هویت بصری متنوع است که در ادامه به توضیح هرکدام پرداخته ایم.

طراحی هویت بصری دارای اقلام و موارد گوناگونی است که هر کدام از این موارد نیازمند موارد مختلفی است. در این مقاله شرکت گرافیکی سلام گرافیک قصد دارد تا شما را با اقلام طراحی هویت بصری (elements-of-visual-identity-design) آشنا کنیم.

مهم‌ترین اقلام طراحی هویت بصری چیست؟

چگونه می‌توانیم هویت بصری خود را بسازیم و آن را به دیگران نیز معرفی کنیم؟ قبل از هر چیزی فراموش نکنید که دیزاین هویت بصری یکی از پیش نیازهای اصلی ساخت یک برند است. برای طراحی هویت بصری تنها مهارت گرافیکی نیاز نخواهید داشت؛ خلاقیت، ایده و قدرت ایجاد تمایز از دیگر شروط اصلی خلق یک هویت بصری هستند. هویت بصری را می‌توان تک تک رفتارها و تصویری که مخاطب از بیزینس ما می‌بینید تعریف کرد؛ پس بسیار مهم است که چه تصویری از خود به مخاطب نمایش می‌دهید. از طریق راهکارهای زیر می‌توانید شخصیت برند خود را در معرض دید مخاطب بگذارید:

  • طراحی لوگو
  • طراحی بسته بندی
  • طراحی لباس کارکنان
  • طراحی محیط داخلی محل کار
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی لیبل
  • طراحی سربرگ‌ها
  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی بروشور، کاتالوگ و…

این موارد مهم‌ترین اقلام هویت بصری به شمار می‌روند که هر یک به نوبه خود ارزش و جایگاه ویژه‌ای در طراحی هویت بصری دارند. از مهم‌ترین اقلام دیزاین هویت بصری می‌توان به طراحی لوگو اشاره کرد. لوگوها نمادی از کل هویت یک برند هستند که همیشه و همه جا در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرند؛ پس از اهمیت طراحی یک لوگوی خلاقانه غافل نشوید. طراحی اوراق اداری مانند سربرگ‌ها یا پاکت‌های نامه نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند چراکه این اوراق قرار است برند شما را به دیگران معرفی کنند. در نهایت از تمامی اقلام فوق در جهت ایجاد یک تصویر واحد در ذهن کسب و کار استفاده می‌شود.

مهم‌ترین اجزای هویت بصری کدامند؟

از جمله مهم‌ترین اجزای هویت بصری می‌توان به فرم اداری، لوگو، پالت رنگی، و همچنین اوراق اداری اشاره داشت. عناصر هویت بصری برند باید با توجه به فعالیت‌های سازمان و نیاز مخاطبان توسط طراحان متخصص در این زمینه تعیین شوند.

3.7/5 - (4 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید