فرم بندی در طراحی کاتالوگ

فرم بندی چیست و چرا برای طراحی کاتالوگ باید از فرم بندی استفاده کرد؟ فرم بندی یعنی چیدمان و صفحه بندی. برای چیدمان المان‌ها و تمام عناصر موجود در طراحی کاتالوگ باید اصولی در نظر گرفته شود. طراحان گرافیک سلام گرافیک بر این باورند که فرم بندی در طراحی کاتالوگ نقش اساسی دارد. اهمیت فرم بندی و مزایای آن را در ادامه این مقاله بخوانید.

آیا می‌دانید فرم بندی یا چیدمان در طراحی کاتالوگ یعنی چه؟ فرم بندی در طراحی کاتالوگ (Formatting in catalog design) یا همان صفحه بندی کاتالوگ به معنی چینش درست و مناسب تصاویر، متن‌ها و هر آنچه که در روند طراحی و ساخت کاتالوگ نیاز داریم گفته می‌شود. در اصل طراح کاتالوگ یا همان طراح گرافیک باید به صورت اصولی و مناسب توانایی این را داشته باشند که فرم بندی مناسب و حرفه‌ای برای کاتالوگ پیاده سازی کنند.

توجه داشته باشید که هر چه روند فرم بندی درست و اصولی‌تر باشد، روند طراحی و پیاده سازی کاتالوگ بهتر و اصولی‌تر انجام می‌شود.

در چیدمان کاتالوگ توجه به موارد مختلف می‌تواند باعث شود که یک طرح نسبت به طرح دیگر از کیفیت و کارایی بهتر و بیشتری برخوردار شود. به همین منظور عموما قبل از چاپ کاتالوگ و حتی قبل از شروع طراحی کاتالوگ، صفحه بندی کاتالوگ باید به خوبی انجام شود. با ما در استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک همراه باشید.

در چیدمان کاتالوگ به چه مواردی توجه می‌شود؟

موارد گوناگون و مختلفی برای پیاده سازی چیدمان و فرم بندی در طراحی کاتالوگ وجود دارد؛ از عکس‌ها و متن‌ها گرفته تا المان‌های بصری که حکم زیباسازی طرح را برعهده دارند. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

فرم بندی در طراحی کاتالوگ با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

اهمیت استفاده از فرم بندی در انواع کاتالوگ

مزایای استفاده از فرم بندی در چاپ کاتالوگ

سایزهای رایج در فرم‌بندی طراحی کاتالوگ

اصول چیدمان عناصر کاتالوگ

همه کارهای کاتالوگ فرم بندی نیاز دارند؟

بله، اولین مورد برای داشتن یک کاتالوگ، طراحی و نحوه فرم بندی است و این‌کار به جذب مخاطبین هدف کمک فراوانی می‌کند.

فرم بندی تاثیری در قیمت کاتالوگ دارد؟

بله، هزینه طراحی کاتالوگ وابستگی به نوع فرم بندی نیز دارد. هر چیدمان براساس سلیقه کارفرما، به میزان منحصربه فرد و اختصاصی بودن می‌تواند هزینه‌‎های متفاوتی داشته باشد.

4.7/5 - (3 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. نمونه های کاتالوگ یا قالب های اماده کاتالوگ در سایتتون هست ؟
    لطف کنید چند نمونه قرار دهید
    متشکر

    1. سلام و عرض ادب، بله نمونه کارها رو قرار دادیم، توی صفحه نمونه کار طراحی کاتالوگ میتونید ببینید

  2. درود بر شما مقاله مفیدی بود فقط در مورد قیمت گذاری ایکاش بیشتر توضیح میدادید متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله