طراحی بسته بندی پسته

طراحی بسته بندی پسته به فرایند دیزاین یک بسته محصول برای عرضه پسته به بازار گفته می‌شود. برای پسته جعبه‌ یا بسته‌ای طراحی می‌شود که از آن در برابر عوامل خارجی مانند رطوبت و نور محافظت کند و جنبه بصری خوبی برای جذب مخاطب داشته باشد. طبق آمار، 64 درصد افراد عنوان کرده‌اند که اغلب اوقات محصولات مورد نیاز خود را تنها براساس بسته بندی زیبا انتخاب می‌کنند. هنوز هم فکر می‌کنید طراحی و بسته بندی پسته سهم زیادی در فروش آن ندارد؟! پسته با نام ایران گره خورده است و مردم اکثر کشورهای جهان با پسته ایرانی آشنا هستند. پسته کاران تنها با انجام یک اقدام ساده، یعنی طراحی پسته بسته بندی می‌توانند سهم بیشتری از آمار فروش پسته را از آن خود کنند. پسته در جعبه‌های چوبی، کارتنی، کیسه‌های پلی اتیلن بسته‌بندی می‌شود. بسته بندی کردن پسته باعث افزایش فروش، جذب مشتریان بیشتر و همچنین افزایش صادرات این محصول می‌شود. اگر می‌خواهید راجع‌به خدمات طراحی بسته بندی پسته بیشتر بدانید، با شرکت گرافیکی سلام گرافیک همراه باشید.

نمونه بسته بندی پسته

اگر قصد سفارش بسته بندی پسته دارید، قبل از سفارش کافی است که نمونه‌ بسته بندی پسته طراحی شده شرکت سلام گرافیک را ببینید. نمونه بسته بندی خشکبار باعث افزایش قدرت انتخاب و همچنین افزایش کیفیت نهایی کار می‌شود. اگر نمی‌دانید دقیقا چه نوع بسته بندی برای پسته مد نظرتان است، با مشاهده نمونه کارهای طراحی بسته بندی پسته، فرایند تصمیم‌گیری برایتان ساده‌تر خواهد شد.

بسته بندی پسته صادراتی؛ سهم شما از بازار صادرات پسته چقدر است؟

80 الی 90 درصد پسته تولیدی در کشور صادر می‌شود؛ این آمار را به خاطر بسپارید!

صادرات پسته یکی از درآمدزاترین صادرات محصولات ایرانی است. طراحی بسته بندی صادراتی پسته در قالب مناسب و زیبا می‌تواند میزان فروش و همچنین قیمت محصول را تا اندازه زیادی بالا ببرد. استودیو سلام گرافیک مفتخر است که با ارائه ایده‌های نو جهت طراحی بسته بندی پسته، نقش بسزایی در افزایش آمار مربوط به فروش و صادرات پسته مشتریان خود داشته است. در سال‌های 1400 و 1401 جمعا بیش از 100 هزار تن مغز پسته و پسته به کشورهای خارجی صادر شده است؛ شما تا چه میزان از این اعداد و ارقام سهم داشتید؟!

اگر موفق به دریافت سهم زیادی از بازار صادرات پسته نشده‌اید، به احتمال زیاد مشکل در فرایند چگونگی عرضه محصول به بازار است. ما در سلام گرافیک طی جلسات مشاوره و ارزیابی با مشتریان خود، همواره متوجه شده‌ایم که پاشنه آشیل اغلب بیزینس‌ها ضعف آن‌ها در نحوه بسته بندی و ارائه محصول به بازار است. با طراحی و بسته بندی پسته می‌توان میزان فروش آن را تا چندین برابر افزایش داد. 

طراحی بسته بندی پسته

طراحی بسته بندی پسته کوهی

پسته کوهی به خاطر طعم مناسب و کیفیت بالا یکی از اصلی‌ترین پسته‌های صادراتی ایران است. اگر خواهان فروش چندین برابری پسته کوهی هستید، بسته بندی پسته کوهی سریع‌ترین راه و مناسب‌ترین راه برای افزایش فروش است.

پسته بسته بندی شده کوهی همچنین در کشورهای دیگر فروش قابل ملاحظه‌ای دارد. توجه به جنس بسته بندی تاثیر فراوانی در فروش محصول دارد.

اصول بسته بندی پسته

یک بسته بندی غیراصولی به بهای کاهش چشمگیر میزان فروش محصولتان تمام می‌شود. با توجه به اینکه 50 درصد مردم حاضرند برای خرید محصولی با بسته بندی زیبا بیشتر هزینه کنند، با بسته بندی اصولی برای محصول خود، می‌توانید آن را با قیمت بیشتری به بازار عرضه کنید. خلاقیت در طراحی بسته بندی پسته به صورت اصولی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش فروش پسته است. اگر نگاهی به نمونه بسته بندی پسته توسط سلام گرافیک بیندازید، رد پای خلاقیت و ایده‌های نوآورانه را مشاهده خواهید کرد. 

 مهم‌ترین اصول بسته بندی پسته عبارتنداز:

  1. بسته بندی پسته باید از محصول در برابر عوامل محیطی چون نور، اکسیژن و… محافظت کند.
  2. طراحی پسته بسته بندی باید به‌گونه‌ای باشد که معرف کیفیت پسته باشد.
  3. خلاقیت و استفاده از ایده‌های نو یکی از اصول دیزاین بسته بندی پسته است که موجب افزایش فروش آن می‌شود.
  4. بسته بندی پسته نماینده شما به عنوان معرف محصول به مشتری است؛ پس باید اطلاعات محصول را به خوبی به نمایش بگذارد.
  5. طراحی بسته بندی نباید موجب افزایش بیش از اندازه هزینه پسته بسته بندی شده برای مشتری شود.

طراحی بسته بندی در سلام گرافیک با رعایت 5 اصل فوق صورت می‌گیرد. شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک با سال‌ها سابقه تخصصی در زمینه طراحی بسته بندی انواع خشکبار، به خوبی با سلایق خریداران در انتخاب بسته بندی آشناست. 

سفارش طراحی بسته بندی پسته

به دنبال یک طراح بسته بندی کاربلد هستید که با اصول بسته‌ بندی به خوبی آشنا باشد؟ برای ثبت سفارش طراحی بسته بندی پسته همین حالا با ما تماس بگیرید. سلام گرافیک ارائه دهنده طراحی انواع جعبه پسته و بسته سوغاتی برای محصولات پسته در خدمت شماست.

ویدئو ویژگی‌ها واستاندارهای بسته بندی پسته 

از استاندارهای یک بسته بندی حرفه‌ای پسته با خبر هستید؟ مجتبی ملاکی در رابطه با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که یک بسته بندی پسته باید داشته باشد و قوانین بسته بندی در ایران مواردی را بیان می‌کند. 

پادکست موارد حقوقی و فنی برای بستن قرارداد طراحی جعبه پسته

زمان طراحی و ساخت یک بسته پسته باید در قرارداد ساخت بسته بندی به چه مواردی اشاره کنیم؟ مجتبی ملاکی در رابطه با یک قرارداد خوب بسته بندی برای محصولات پسته اطلاعاتی را بیان می‌کند. 

چیزی حدود 5 الی 15 روز زمان برای ساخت یک بسته بندی مینیمال، شیک و حرفه‌ای برای محصول پسته است.

برای ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت سلام گرافیک مراجعه و به صورت انلاین سفارش خود را ثبت کنید همچنین امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی و حضوری در این مجموعه فراهم است.

faq

اهمیت طراحی بسته بندی در صادرات پسته 

طی یک گزارش میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر، 70 درصد مردم اقرار کرده‌اند که بر اساس نوع و ظاهر بسته بندی، کیفیت محصول را قضاوت می‌کنند. این یعنی محصول شما حتی اگر در بالاترین سطح کیفیت تولید شده باشد اما بسته بندی شکیل و زیبایی نداشته باشد، در جلب نظر مشتری عملکرد بسیار ضعیفی خواهد داشت. اهمیت طراحی بسته بندی در محصولات صادراتی دوچندان نیز خواهد شد چراکه کار یک محصول خارجی در قفسه‌های یک فروشگاه برای جلب اعتماد و توجه متشری بسیار سخت‌تر از محصولات بومی و شناخته شده در آن کشور است. اگر می‌خواهید در بازار جهانی پسته جایگاه ویژه‌ای برای خود داشته باشید، پس از کیفیت پسته باید به کیفیت و چگونگی بسته بندی آن توجه داشته باشید.

سلام گرافیک طراح شخصیت محصول است نه تنها بسته بندی!

سلام گرافیک برای پسته‌های تولیدی شما تنها بسته بندی طراحی نمی‌کند بلکه طراح شخصیت و هویت محصول شما در بازارهای جهانی است. الگوی بسته بندی محصولات هر برند معرف شخصیت آن برند است. بله درست شنیدید برندها هم شخصیت دارند و طرح بسته بندی هر برندی باید متناسب با شخصیت آن باشد تا به مرور و در طول زمان در ذهن مردم تثبیت شود. طراحی بسته بندی پسته به صورت اختصاصی برای برند شما باعث می‌شود نام برندتان در کنار کیفیت مرغوب پسته، در یاد مصرف کننده بماند. به عبارتی جاذبه‌های دیداری بسته بندی با لذت خوردن پسته درهم آمیخته و در ناخودآگاه افراد ماندگار می‌شود.

بنابراین از مهمترین فاکتورهای اختصاصی سازی بسته بندی پسته صادراتی، استفاده از شکل و رنگ مناسب بسته بندی، فونت بسته بندی و همچنین نام برند روی بسته بندی است که باید به اندازه کافی بولد و خاص طراحی گردد. همه اینها ماهیت و چهره یک برند را شکل می‌دهند که لازم است حتی الامکان به صورت ثابت و یا با الگوی مشابه در درازمدت استفاده شود. سلام گرافیک با تسلط بر اهداف بسته بندی و آشنایی با ابزارهای بسته‌بندی بهترین بسته‌ها و پاکت‌ها را برای پسته‌های صادراتی طراحی می‌کند.

طراحی بسته بندی پسته اختصاصی

 

انواع روش‌های بسته بندی پسته

پیش از اقدام به طراحی پکیجینگ پسته، طراح بسته بندی ابتدا باید روش‌های رایج عرضه پسته به بازار را در نظر داشته باشد. نحوه عرضه پسته در مراحل و موقعیت‌های مختلف تفاوت دارد. کشاورزان معمولا این کالا را به صورت عمده و فله‌ای به فروش می‌رسانند. در مراکز پخش عمده ممکن است بسته‌ بندی‌های بزرگ مخصوص مانند بسته ‌های پارچه‌ای یا لمینت استفاده شود. انواع پسته در فروشگاه‌های محلی آجیل و خشکبار به دو صورت سنتی فله‌ای و بسته بندی شده به فروش می‌رسد. در هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌های مدرن نیز فقط محصولات بسته‌بندی شده و دارای مشخصات کامل قابل عرضه است. همچنین در فروشگاه‌های اینترنتی انواع بسته‌های پسته در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف مشاهده می‌شود.

با بررسی روند تغییرات عرضه انواع محصولات در جوامع از جمله پسته، متوجه می‌شویم که روش‌های فروش سنتی رو به کاهش بوده و به سرعت جای خود را به نمونه‌‌های فرآوری شده با نمونه بسته بندی صنعتی می‌دهد تا جایی که به زودی خرید فله‌ای پسته در بازارهای روتین برای مردم ممکن نیست. بنابراین طراحی بسته بندی پسته یکی از نیازهای اساسی تمامی عرضه کنندگان این آجیل خوشمزه در دنیای مدرن است.

انواع کارتن‌های بسته بندی پسته

کارتن‌های بسته بندی پسته دارای انواع مختلفی است. کارتن‌های طراحی بسته بندی پسته می‌تواند یک جداره، دو جداره و… باشد. به هنگام انتخاب نوع بسته بندی برای پسته علاوه بر زیبایی و ویژگی‌های ظاهری آن، به بعد امنیت محصول در بسته بندی نیز باید توجه داشت. بسته بندی کارتنی پسته باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. 

پاکت بسته بندی پسته

ارائه پسته در پاکت‌هایی برای مصرف روزانه یکی از ایده‌های جذاب و مناسب است که می‌تواند مصرف روزانه این محصول را برای خریداران آسوده کند. جعبه پسته می‌تواند در اندازه و ابعاد مختلفی ساخته شود، اما در حالت کلی، جعبه پسته بر اساس میزان حجم پسته ابعاد بندی می‌شود. بسته بندی پاکت‌های وکیوم‌شده مناسب است زیرا مغز پسته به راحتی رطوبت هوا را جذب می‌کند و اکسیژن باعث ترشیدگی پسته می‌شود.

مزیت‌های دیزاین بسته بندی پسته

 بسته بندی مزیت‌های فراوانی را با خود به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش قیمت محصول، خرید بیشتر محصول و… اشاره کرد. مزایای بسته بندی پسته از چند جهت قابل بررسی است:

  • الزام قانونی: طبق استانداردهای بهداشتی، آن دسته از مواد غذایی که قابلیت شست‌و‌شو ندارند می‌بایست به صورت بسته بندی شده عرضه گردند که بر روی آن مشخصات کامل از جمله تاییدیه‌های بهداشتی و نشان استاندارد، تاریخ تولید و انقضا، کد تولید، نام و آدرس تولیدکننده ذکر شده باشد. پسته خندان، مغز پسته، خلال پسته و پودر پسته محصولاتی هستند که مشمول این قانون می‌شوند. بنابراین داشتن یک بسته بندی استاندارد علاوه بر اینکه به حفظ سلامت مردم جامعه کمک می‌کند، از نظر قانونی نیز ضرورت دارد.
  • بازاریابی: استفاده از بسته بندی جذاب یکی از رایج ترین روش‌ها برای بازاریابی و تبلیغات است. در واقع طراحی بسته بندی پسته اگر با طرح و الگوی چشم گیر انجام شود، بهترین ابزار برای جلب توجه مشتری است. آیتم‌هایی همچون رنگ بندی زیبا، شکل خاص، تصاویر منحصر به فرد، بسته بندی اولیه و بسته بندی ثانویه مناسب، استفاده از جنس مرغوب و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر از جمله راهکارهایی هستند که با کمک آن می‌توان خریداران زیادی را شیفته یک بسته پسته مرغوب کرد.
  • کسب اعتبار: عرضه محصولات دارای نام و مشخصات می‌تواند برای تولیدکننده اعتبار ایجاد کند. طبق روانشناسی فروش، وقتی کیفیت پسته بالا باشد، مشتری تمایل دارد خریدش را تکرار کرده و به اصطلاح به مشتری وفادار تبدیل شود. برای این منظور وجود مشخصات تولید کننده ضروری است. در صورتی که طراحی بسته بندی پسته و فرآورده‌های آن به صورت اصولی انجام گردد، می‌تواند موجب تبدیل شدن یک نام به برندی معتبر شود.

مزیت های بسته بندی پسته

جذب مشتری خارجی با پاکت ‌های صادراتی پسته

پسته صادراتی ایران جایگاه خوبی در کشورهای مختلف دارد. 57 تا از کشورهای دنیا خواهان پسته ایرانی هستند. این موقعیت با سالها تلاش و صدور مرغوب‌ترین پسته‌های ایرانی به دست آمده است. در گذشته غالبا تجارت جهانی پسته به صورت خام و عمده انجام می‌شد که سود چندانی به دنبال نداشت. اما باید خاطر نشان کرد که با کمک فرآوری و بسته بندی، ارزش هر کیلو پسته بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد. این نکته بازرگانان ایرانی را بر آن داشته تا امروزه پسته و فرآورده‌های آن را به صورت بسته بندی شده و تحت عنوان برندهای بزرگ به دنیا صادر کنند تا هم بازدهی اقتصادی بیشتری داشته باشد و هم اعتبار نام برندهای ایرانی در جهان افزایش یابد.

طراحی بسته بندی پسته صادراتی نیاز به تخصص و مطالعه اصولی دارد تا نتیجه کار از هرجهت برای جوامع مختلف با نظرات گوناگون مورد پسند باشد. چه بسا نیاز باشد الگوهای بسته بندی به صورت جداگانه و متناسب با فرهنگ هر یک از کشورهای مقصد آماده شود که بتواند سریعتر درون برنامه‌ غذایی مردم آن جوامع قرار بگیرد. همچنین لازم به یادآوری است که توجه به فرهنگ ایرانی و ترویج آن به واسطه طرح‌های بسته بندی یکی از روشهای افزایش فروش محصولات اصیل ایرانی و تجارت موفق پسته در دنیاست.

صادرات پسته بسته بندی شده

 

ایده بسته بندی پسته

کشورهای تویلدکننده پسته که در حال حاضر رقابت میان ایران و آمریکاست، با ارائه ایده‌های جدید می‌توانید به جایگاه ویژه‌تری در بازارهای جهانی برسند. در طراحی بسته بندی پسته با هدف صادرات و طراحی پسته بسته بندی شده برای مصرف داخلی، استفاده از ایده‌های خلاقانه برای بسته‌بندی است که باعث می‌شود بسته بندی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و نظر مخاطب را جلب کند.

استفاده از طرح‌های خلاقانه بسته بندی مهم‌ترین کاری است که برای بسته بندی باید در نظر داشت. استفاده از متریال مناسب، دسترسی پذیری عالی، استفاده از طراحی با قسمت شفاف، طراحی بسته بندی پسته مانند طراحی بسته بندی مواد غذایی با هدف بازاریابی، زیبایی بصری بسته بندی و قابلیت حمل آسان پسته بسته بندی شده از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

بسته‌ بندی شفاف پسته؛ کیفیت پسته را به رخ بکشید!

یکی از بهترین ایده‌های بسته بندی پسته، طراحی بسته‌بندی‌های شفاف برای این محصول است. همان‌طور که خواندید 50 درصد خریداران، محصولات موجود درون قفسه‌های یک فروشگاه را براساس ظاهر بسته بندی آن‌ها قضاوت می‌کنند. ا پسته‌های شما به تازگی به بازار عرضه شده‌اند و هنوز کسی نام برند شما را نمی‌شناسد، سخت است که بخواهید مشتری را ترغیب کنید محصولتان را خریداری کند مگر آنکه کیفیت و درشت بودن دانه‌های پسته را از طریق یک بسته بندی شفاف و زیبا به نمایش بگذارید.

بسته بندی جعبه ای پسته؛ اگر می‌خواهید لوکس به نظر برسد

برخی معتقدند بسته بندی‌های شفاف و پلاستیکی به اندازه کافی نمی‌توانند نماینگر لوکس بودن محصول باشند. به همین خاطر ترجیح می‌دهند خدمات طراحی بسته بندی زعفران، پسته، عسل و محصولات لوکس این‌چنینی از جنس نایلون نباشد. 

اگر شما نیز هم‌نظر هستید، از ایده بسته بندی پسته به صورت بسته‌های کارتنی لوکس استفاده کنید. در طراحی جعبه پسته، طراح در استفاده از ایده‌های خلاقانه دست بازتری دارد. باتوجه به حجم پسته‌ای که قرار است در هر جعبه قرار بگیرد، می‌توان از ایده‌های بسیاری برای طراحی‌های خلاقانه‌ کمک گرفت. عرضه پسته در جعبه‌های کارتنی ایده خوبی هم برای بازار داخلی و هم بازارهای خارجی است.

بسته بندی پسته در قوطی‌های فلزی

یکی دیگر از ایده‌های طراحی پکیجینگ پسته، استفاده از قوطی‌های فلزی در سایزهای متفاوت است. این نوع بسته بندی به جهت کاربردی بودن نیز می‌تواند مورد استقبال خریداران واقع شود. کاربردی بودن بسته بندی یک محصول یا به عبارتی قابل استفاده بودن مجدد آن پس از تمام شدن محتویات داخلش، به میزان زیادی فروش آن محصول را افزایش می‌دهد.

نکات طراحی بسته بندی پسته

 

چاپ بسته بندی پسته و ارتباط آن با میزان فروش

نیاز به دریافت خدمات چاپ بسته بندی برای پسته دارید؟ می‌خواهید فرآیند چاپ در بهترین چاپخانه‌های ایران انجام شود؟ همین حالا با ما تماس حاصل کنید. در سلام گرافیک از بهترین متریال‌های چاپ و تکنولوژی چاپ متناسب با بسته از جمله چاپ آفست یا چاپ دیجیتالی استفاده می‌شود. در موفقیت یک بسته بندی تنهاطراحی نقش ندارد بلکه کیفیت چاپ بسته بندی نیز تعیین کننده است. اگر طراحی بسته بندی پسته به بهترین شکل ممکن انجام شود اما چاپ آن کیفیت لازم را نداشته باشد، تمام زحمات طراح نیز به هدر رفته است. برای موفقیت بسته بندی یک محصول فرایند طراحی و چاپ هر دو باید با بالاترین کیفیت ممکن صورت بگیرند.

چاپ بسته بندی پسته

طراحی بسته بندی کوچک پسته

ار آنجایی که پسته را به عنوان یکی از آجیل‌های گران قیمت می‌شناسیم، یکی از اصول بسته بندی پسته این است که فرایند بسته بندی موجب افزایش بیش از حد قیمت تمام شده پسته برای مصرف کننده نشود. از همین‌رو می‌توان پسته‌بندی‌های کوچک و اقتصادی را برای پسته طراحی کرد که هم قیمت پسته مناسب باشد و هم هزینه بسته بندی آن موجب افزایش قیمت زیاد محصول نشود.

پسته؛ یکی از قربانیان شرایط اقتصادی!

با افزایش قیمت پسته، بسیاری از افراد قادر به خرید آن به صورت کیلویی و فله‌ای نیستند. در چنین شرایطی ایده بسته بندی پسته در بسته‌های کوچک می‌تواند فروشتان را چندین برابر کند. از آنجایی که پسته به عنوان میان وعده زیاد استفاده می‌شود، افراد تمایل دارند این بسته‌های کوچک پسته را که قیمت مناسب‌تری هم دارند، برای میان وعده‌های خود خریداری کنند. اگر نیاز به مشاوره برای طراحی بسته بندی پسته کوچک دارید، با ما تماس بگیرید.

قیمت طراحی بسته بندی پسته

قیمت طراحی بسته بندی برای جعبه و بسته پسته به عواملی چون پیچیدگی طرح، میزان مهارت طراح، بسته‌بندی صادراتی، بسته‌بندی چندزبانه و ابزار طراحی بسته‌بندی بستگی دارد. طراحی بسته با فتوشاپ مبلغ بیشتری از ایجاد طرح بر روی کاغذ دارد. در مجموعه سلام گرافیک مطابق با هر بودجه‌ای انواع خدمات گرافیکی مثل طراحی تبلیغات و دیزاین هویت بصری انجام می‌شود. 

 

پسته چیست

 

مشاوره رایگان ساخت جعبه پسته

اگر قصد سفارش جعبه پسته دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید و سوالات زیادی در سر دارید می‌توانید همین حالا تلفن را بردارید و از خدمات مشاوره بسته‌بندی سلام گرافیک به صورت رایگان بهره‌مند شوید. در این جلسه یک ساعته به شما می‌گوییم که چه طرح و جنسی مناسب بسته‌بندی پسته شماست. با سپردن طراحی بسته‌بندی خود به مجموعه سلام گرافیک اعتبار خود را دو برابر می‌کنید!

مشاوره رایگان بسته بندی پسته

4.6/5 - (18 امتیاز)
5 پاسخ
  1. سلام من یک طرح بسته بندی پسته میخوام اما در 3 ابعاد. میخاستم بدونم این در قیمتش تاثیر میذاره

  2. سلام. نمونه دیزاین های جعبه پسته رو لطف میکنید برام بفرستین.

  3. سلام. برای محصول صادراتی پسته طراحی لوگو و فونت به زبان انگلیسی هم انجام میدین؟

    1. ابوالفضل گفت:

      سلام
      من انجام میدم

      1. کاوه ملاکی گفت:

        ابوالفضل عزیزم. ممنونم ازت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *