طراحی بسته بندی صادراتی حرفه‌ای با کیفیت عالی در استودیو گرافیک سلام گرافیک. منظور از بسته بندی صادراتی گونه‌ای از بسته بندی است که با هدف صادرات طراحی و پیاده سازی می‌شود. اگر بسته‌بندی صادراتی طراحی مناسبی داشته باشد، باعث کاهش خسارات و آسیب به محصولات در هنگام حمل و نقل آن می‌شود. ذکر تاریخ انقضا، شماره پروانه ساخت روی بسته، مطابقت داشتن بسته‌بندی با بحث‌های زیست محیطی، ایجاد حس اعتماد در مخاطب، محافظت از کالا در برابر شرایط محیطی و جغرافیایی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسته‌بندی صادراتی محسوب می‌شوند. همچنین در ساخت و دیزاین بسته بندی صادراتی باید به موارد گوناگونی توجه داشت که از جمله این موارد می‌توان به قوانین و مقررات طراحی بسته بندی کشور مقصد اشاره کرد.

بسته بندی صادراتی در سطح‌های مختلفی انجام می‌شود که به سه دسته بسته بندی اولیه، بسته بندی ثانویه و بسته بندی برای جابجایی تقسیم‌بندی می‌شود.

بسته بندی اولیه یعنی آن چیزی که کالا در قالب آن به مشتری عرضه می‌شود. بسته بندی ثانویه نیز برای جابجایی محصولات در بازار است. بسته‌بندی برای جابه‌جایی، ایمن بودن در برابر خطرات پیش‌بینی شده برای جابجایی‌های طولانی مدت به کار می‌رود.

 

انواع بسته بندی صادراتی برای حمل و نقل بهتر

از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع بسته‌بندی صادراتی می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

جعبه‌های چوبی

جعبه‌های چوبی صادراتی از بخش‌های باریکی در قسمت کناره‌ها و درب آن تشکیل شده است که به همین دلیل نیز می‌توانید کالاهای داخل آن را مشاهده کنید. جعبه‌های چوبی هنگامی که نیاز به بازرسی داشته باشند، بسیار کار را راحت‌‌تر می‌کنند. این جعبه‌های چوبی در محکم‌ترین و با کیفیت‌ترین حالت ممکن ساخته شده اند. جنس جعبه‌های چوبی نیز با توجه مسافت، خطرات احتمالی و ارزش محصولات داخل آن انتخاب می‌شود. 

جعبه‌های فلزی

جعبه‌ها و بطری‌های فلزی برای بسته‌بندی محصولاتی مانند نوشیدنی‌ها، محصولات شیمیایی و لوازم الکترونیکی استفاده می‌شود.

فویل‌ها

برای جلوگیری از خطرِ خوردگی محصولات در هنگام حمل و نقل از بسته‌بندی فویل‌ها استفاده می‌کنند. همچنین برای حمل و نقل تجهیزات، از فویل‌ها برای بسته‌بندی استفاده می‌شود.

بشکه‌های صادراتی

شیار‌های روی بشکه جهت حمل آسانتر طراحی شده‌اند. بشکه‌های صادراتی به دو دسته بشکه پلاستیکی و بشکه فلزی تقسیم می‌شوند که معمولاً برای حمل مایعات و پودرها از بشکه‌های پلاستیکی و از بشکه‌های فلزی برای حمل و نگهداری قیر و فرآورده‌های فله استفاده می‌کنند. انتخاب نوع بشکه به نظر کارشناسان شیمی بستگی دارد. 

جنس بسته صادراتی باید چه باشد؟

متریال اولیه ساخت بسته بندی برای صادرات مهم است. مثلا برای ساخت بسته بندی صابون از متریال مقوا عموما استفاده می‌شود اما اگر با مقاصد صادراتی باشد استفاده از فلز گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مزایای بسته بندی صادرات

در بازارهای جهانی تعداد بسیاری از تولید کنندگان، کالاهای مشابهی را نیز عرضه می‌کنند. بناربراین طراحی بسته‌بندی صادراتی، جز اصول اساسی برای موفقیت در صادرات است. هزینه کردن برای کیفیت و طراحی بسته بندی صادراتی در دراز مدت، درآمد بیشتری را برای شما دارد و از همه مهم‌تر مشتریان زیادی را جذب خود کرده که در پی آن با افزایش فروش همراه خواهد بود. 

از طریق بسته‌بندی صادرات، شرکت‌ها به کمک واسطه‌های مستقل، توانسته محصولات خودشان را در کشورهای دیگر به فروش برسانند. از بزرگترین مزایا بسته‌بندی صادرات تامین نیازهای وارداتی شرکت‌ها با استفاده از ارزهای حاصل از صادرات است. 

 

بهترین ابزار بازاریابی در کشور مقصد

استاندارهای بسته بندی صادراتی

استانداردهای مختلفی برای یک بسته بندی وجود دارد که توجه کردن به آن می‌تواند باعث فروش بیشتر محصول شود. توجه داشته باشید که هر محصول یک استاندارد خاص دارد، به عنوان مثال برای بسته بندی سیب زمینی صادراتی باید موارد دیگری را مورد توجه قرار داد.

اندازه بسته

نوع محصول

فرهنگ کشور

حمل و نقل محصول

اطلاعات روی بسته صادراتی

محصولات صادراتی ایرانی

محصولات مختلفی برای طراحی بسته بندی و صادرات به کشورهای دیگر در استودیو سلام گرافیک وجود دارد، از این میان می‌توان گفت که طراحی پاکت زعفران، طراحی بسته پسته، طراحی بسته بندی آجیل، بسته جعبه خرما، بسته مواد غذایی و… بیشتر است.

3.8/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *