طراحی بسته بندی صادراتی (Export packaging design) یا طراحی پکیجینگ صادراتی؛ یعنی طراحی بسته بندی که مناسب صادرات به کشورهای دیگر، غیر از کشور مبدأ باشد. این دیزاین بسته‌بندی اکسپورت، باید متناسب با فرهنگ و سلیقه کشور مقصد باشد تا سریعا بسته‌بندی صادراتی مورد پسند مردم آن اقلیم واقع شود. طراحی‌های بسته‌بندی صادراتی در استدیو طراحی سلام گرافیک توسط طراحان گرافیک حرفه‌ای با فتوشاپ دیزاین شده و طبق قوانین و مقررات طراحی بسته بندی صورت گرفته تا از استاندارد کیفی بالایی برخوردار باشد.

انواع بسته بندی صادراتی برای حمل و نقل بهتر

از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع بسته‌بندی صادراتی می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

جعبه‌های چوبی

جعبه‌های چوبی صادراتی از بخش‌های باریکی در قسمت کناره‌ها و درب آن تشکیل شده است که به همین دلیل نیز می‌توانید کالاهای داخل آن را مشاهده کنید. جعبه‌های چوبی هنگامی که نیاز به بازرسی داشته باشند، بسیار کار را راحت‌‌تر می‌کنند. این جعبه‌های چوبی در محکم‌ترین و با کیفیت‌ترین حالت ممکن ساخته شده اند. جنس جعبه‌های چوبی نیز با توجه مسافت، خطرات احتمالی و ارزش محصولات داخل آن انتخاب می‌شود. 

جعبه‌های فلزی

جعبه‌ها و بطری‌های فلزی برای بسته‌بندی محصولاتی مانند نوشیدنی‌ها، محصولات شیمیایی و لوازم الکترونیکی استفاده می‌شود.

فویل‌ها

برای جلوگیری از خطرِ خوردگی محصولات در هنگام حمل و نقل از بسته‌بندی فویل‌ها استفاده می‌کنند. همچنین برای حمل و نقل تجهیزات، از فویل‌ها برای بسته‌بندی استفاده می‌شود.

بشکه‌های صادراتی

شیار‌های روی بشکه جهت حمل آسانتر طراحی شده‌اند. بشکه‌های صادراتی به دو دسته بشکه پلاستیکی و بشکه فلزی تقسیم می‌شوند که معمولاً برای حمل مایعات و پودرها از بشکه‌های پلاستیکی و از بشکه‌های فلزی برای حمل و نگهداری قیر و فرآورده‌های فله استفاده می‌کنند. انتخاب نوع بشکه به نظر کارشناسان شیمی بستگی دارد. 

جنس بسته صادراتی باید چه باشد؟

متریال اولیه ساخت بسته بندی برای صادرات مهم است. مثلا برای ساخت بسته بندی صابون از متریال مقوا عموما استفاده می‌شود اما اگر با مقاصد صادراتی باشد استفاده از فلز گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مزایای بسته بندی صادرات

در بازارهای جهانی تعداد بسیاری از تولید کنندگان، کالاهای مشابهی را نیز عرضه می‌کنند. بناربراین طراحی بسته‌بندی صادراتی، جز اصول اساسی برای موفقیت در صادرات است. هزینه کردن برای کیفیت و طراحی بسته بندی صادراتی در دراز مدت، درآمد بیشتری را برای شما دارد و از همه مهم‌تر مشتریان زیادی را جذب خود کرده که در پی آن با افزایش فروش همراه خواهد بود. 

از طریق بسته‌بندی صادرات، شرکت‌ها به کمک واسطه‌های مستقل، توانسته محصولات خودشان را در کشورهای دیگر به فروش برسانند. از بزرگترین مزایا بسته‌بندی صادرات تامین نیازهای وارداتی شرکت‌ها با استفاده از ارزهای حاصل از صادرات است. 

استاندارهای بسته بندی صادراتی

استانداردهای مختلفی برای یک بسته بندی وجود دارد که توجه کردن به آن می‌تواند باعث فروش بیشتر محصول شود. توجه داشته باشید که هر محصول یک استاندارد خاص دارد، به عنوان مثال برای بسته بندی سیب زمینی صادراتی باید موارد دیگری را مورد توجه قرار داد.

محصولات صادراتی ایرانی

محصولات مختلفی برای طراحی بسته بندی و صادرات به کشورهای دیگر در استودیو سلام گرافیک وجود دارد، از این میان می‌توان گفت که طراحی بسته بندی زعفران، طراحی بسته پسته، طراحی بسته بندی آجیل، بسته جعبه خرما، بسته مواد غذایی و… بیشتر است.

3.9/5 - (10 امتیاز)
یک پاسخ
  1. سلام قوانین بسته بندی رعایت میشه در کارها؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *