طراحی بسته بندی خشکبار و آجیل

نیاز به طراحی بسته بندی خشکبار و آجیل دارید؟ چاپ طراحی بسته بندی خشکبار نیاز به ناظر چاپ دارد؟ طراحی جعبه و بسته بندی خشکبار به چه صورتی انجام می‌شود؟انواع بسته بندی خشکبار کدامند؟ بسته بندی آجیل به چه صورتی باید باشد؟ ویژگی‌های گرافیکی یک بسته بندی خشکبار باید چه باشد؟ انواع بسته بندی آجیل و خشکبار کدامند؟ ظروف بسته بندی خشکبار صادراتی به چه صورتی است؟ چه مشخصاتی باید روی بسته بندی خشکبار درج شود؟ اگر نیاز به طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار دارید همراه ما باشید، یا همین حالا مشاوره رایگان دریافت کنید. 09355054580 

بسته بندی به پوشش خاصی گفته می‌شود که محصولات را در بر گرفته و با اهداف خاصی طراحی می‌شود. بسته بندی‌ مزایا و فواید زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سهولت حمل و نگهداری محصول، حفاظت از محصول در برابر عوامل خارجی از جمله رطوبت و نور خورشید، و همچنین بازاریابی و افزایش فروش محصول اشاره داشت. خشکبار و آجیل از جمله محصولاتی هستند که به بسته بندی مناسب و حرفه‌ای برای عرضه در بازار نیاز دارند. اگر طراحی بسته بندی خشکبار به صورت کاملاً حرفه‌ای و اصولی انجام شود می‌توانید از افزایش فروش آن اطمینان داشته باشید. مخاطبان معمولاً به سراغ محصولاتی می‌روند که در بسته بندی‌های زیباتر و شکیل‌تری عرضه شده و به خوبی معرف کالا و برند تولیدکننده آن هستند.

از جمله ویژگی‌های یک بسته بندی خوب و حرفه‌ای می‌توان به آسودگی در استفاده از محصول، افزایش فروش محصول، محافظت از محصول، و همچنین بازاریابی محصول اشاره داشت. طراحی بسته بندی خشکبار معمولاً با توجه به نوع آجیل و همچنین استفاده مشتریان انتخاب می‌شود. به طور مثال بهتر است بسته بندی محصولات کادویی و مخصوص سوغات زیباتر و شکیل‌تر باشند تا به سرعت نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. برای آنکه بسته بندی محصولاتتان موثر واقع شده و شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کند بهتر است این کار را به متخصصان باسابقه و ماهر بسپارید. در ادامه به بررسی بیش‌تر این موضوع در استودیو خلاق طراحی گرافیک سلام گرافیک می‌پردازیم.

طراحی بسته بندی خشکبار و آجیل
سفارش طراحی بسته بندی خشکبار و آجیل

hi-graphic

نمونه کار بسته بندی آجیل و خشکبار

در زیر بهترین نمونه‌های بسته بندی آجیل و خشکبار ایرانی و خارجی را مشاهده می‌کنید.

نمونه کار بسته بندی آجیل و خشکبار

ویژگی‌های گرافیکی طراحی بسته بندی خشکبار

یک بسته بندی خشکبار علاوه بر دارا بودن شرایط یک بسته بندی استاندارد باید دارای ویژگی‌های زیر باشد تا بتوان از آن به عنوان یک بسته بندی مناسب و حرفه‌ای نام برد.

  • جلوگیری کننده از آسیب به خشکبار و آجیل
  • استحکام بالا
  • ظاهر مناسب
  • قیمت ارزان و معقول
  • جذاب و خاص
  • سبک و قابلیت حمل آسان

طراحی جعبه و بسته بندی خشکبار

چاپ بسته بندی خشکبار     

فرآیند چاپ بسته بندی خشکبار از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. هرگونه خطای کوچک در زمان چاپ طراحی بسته بندی خشکبار می‌تواند باعث هدر رفت هزینه شود. اصولا وجود ناظر چاپ در زمان چاپ بسته بندی خشکبار یا هر بسته بندی دیگر به همین دلیل است.

چاپ بسته بندی خشکبار

طراحی بسته بندی خشکبار صادراتی

می‌دانیم که بخش عمده‌ای از خشکبار تولید شده در ایران برای مقاصد صادراتی به کشورهای دیگر ارسال می‌شود. به همین دلیل تولید کنندگان خشکبار توجه ویژه و خاصی به نوع بسته بندی خشکبار دارند. شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک با سابقه طولانی در طارحی بسته بندی خشکبار صادراتی در حال حاضر به یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه تبدیل شده است. نمونه کارهای بسته بندی خشکبار تولید شده را کافی است مشاهده کنید.

طراحی بست بندی خشکبار صادراتی

عوامل موثر در بسته بندی خشکبار

  • عوامل و موارد گوناگونی وجود دارد که می‌تواند در موفقیت یا شکست یک پروژه ساخت بسته بندی برای خشکبار و آجیل تاثیرگذار باشد. لوکس بودن و جذاب بودن بسته بندی آجیل اولین موردی است که در استودیو سلام گرافیک به یکی از چالش‌های همیشگی تبدیل شده است.
  • کیفیت جنس مورد استفاده
  • نوع طراحی
  • زیبایی بصری
  • ماندگاری بسته بندی
  • و…

موارد بالا را می‌توان از عوامل موثر در ایجاد یک بسته بندی آجیل و خشکبار مناسب تاثیرگذار دانست.

عوامل موثر در بسته بندی خشکبار

بهترین نوع طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

گونه‌های مختلفی از طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار وجود دارد که می‌توان هر کدام را به عنوان بهترین نوع بسته بندی آجیل و خشکبار در نظر گرفت. در زیر چند نمونه از بهترین بسته بندی آجیل آورده شده است.

بهترین نوع طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

بسته بندی خشکبار چیست؟

بسته بندی به نوعی پوشش خاص گفته می‌شود که محصول را در بر می‌گیرد. استفاده از بسته بندی مناسب و کاربردی مزایای زیادی به همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به حمل و نقل و ذخیره‌سازی راحت‌تر محصول، محافظت در برابر عوامل خارجی و ناهنجاری‌های محیطی مانند رطوبت، نور خورشید، ضربه، و…، موفقیت کالا در بازار رقبا، اطلاع‌رسانی کامل برای مصرف‌کنندگان، و همچنین افزایش فروش محصول اشاره داشت. افرادی که تنها کمی با بسته بندی آشنا بوده و به آن اهمیت دهند می‌دانند یک بسته بندی مناسب و حرفه‌ای از 2 جزء وابسته به هم تشکیل شده است که عبارت است از:

  • طراحی گرافیکی بسته بندی
  • طراحی صنعتی بسته بندی

بسته بندی مناسب و اصولی یک تجربه احساسی است که حس بینایی، لامسه، و شنوایی مخاطب را به بازی می‌گیرد. مخاطبان می‌توانند با مشاهده طراحی بسته بندی و جزئیات آن به ماهیت محصول درون آن پی برده و بفهمند که چگونه می‌توان آن را به کار بست. همچنین طراحی مناسب می‌تواند ویژگی‌های مخاطبان هدف محصول و گروه سنی آن‌ها را نیز مشخص کند. خرید بسیاری از مخاطبان با توجه به بسته بندی محصول انجام می‌شود. با توجه به این موضوع تعجبی ندارد که محصولاتی با بسته بندی‌های شیک‌تر و جذاب‌تر فروش بیش‌تری دارند.

طراحی بسته بندی خشکبار چه لزومی دارد؟

خشکبار از جمله محصولاتی است که معمولاً به صورت بسته بندی شده عرضه می‌شود. البته خشکبار را می‌توان به صورت فله‌ای و باز نیز خریداری کرد؛ اما معمولاً محصولات خوراکی بسته بندی شده بهداشتی‌تر و سالم‌تر هستند. از این رو توصیه می‌شود که محصولات خشکبار نیز در بسته بندی‌های مناسب ارائه شوند تا اعتماد مخاطبان به خوبی جلب شود. بسته به نوع خشکبار نوع بسته بندی آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است برای بسته بندی هر نوع خشکبار از طراحی مجزا و مرتبط با محصول استفاده شود تا کالا جلوه بهتری در میان دیگر محصولات شرکت‌های رقیب داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که هر اندازه کیفیت محصول بالاتر باشد، مادامی که در بسته بندی مناسبی عرضه نشود مورد استقبال مخاطبان قرار نخواهد گرفت. بسته بندی مناسب می‌تواند موجب شناخته شدن محصول و برند شده و نام کسب و کار شما را در ذهن ثبت کند. به همین دلیل هم طراحی بسته بندی خشکبار باید کاملاً اصولی و خلاقانه باشد. استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت در طراحی بسته بندی این محصول از دیگر نکاتی است که می‌تواند علاوه بر محافظت از محصول فروش آن را نیز افزایش دهد. 

یک بسته بندی خوب برای خشکبار چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسته بندی همانند لباس یک کالا است که می‌تواند آن را به مشتریان عرضه کند. در بسیاری از مواقع ارزش طراحی و گرافیک یک بسته بندی از کالای درون آن هم بیش‌تر است. همانطور که اشاره کردیم بسیاری از مخاطبان تحت تاثیر کیفیت و زیبایی بسته بندی محصول قرار گرفته و نسبت به خرید آن تمایل بیش‌تری از خود نشان می‌دهند. متاسفانه بسیاری از صاحبان و مدیران کسب و کارها در ایران از اهمیت بالای بسته بندی غافل هستند که این مورد موجب ضعف در بازار کالاهای صادراتی شده است.

با بسته بندی مناسب می‌توانید از نهایت پتانسیل موجود در کسب و کار و صنعت خود استفاده کرده و برند خود را در ذهن مخاطبان ثبت کنید. اگر بسته بندی محصولات شما به صورت کاملاً اصولی و مطابق با نکات مرتبط طراحی شود می‌توانید از استقبال بیش‌تر مشتریان مطمئن باشید و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید. برخی از ویژگی‌های مهم یک بسته بندی خوب و باکیفیت را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

آسودگی در استفاده از محصول

یک ویژگی بسیار مهم در بسته بندی حرفه‌ای محصولات آسودگی در استفاده از محصول است. بهتر است به هنگام طراحی بسته بندی خشکبار دغدغه‌ها و مشکلات مصرف‌کنندگان در استفاده از محصول را در نظر گرفته و بسته بندی را متناسب با آن طراحی کنید. کاربران به استفاده از محصولاتی که بسته بندی آن‌ها هوشمندانه طراحی شده است تمایل بیش‌تری نشان می‌دهند. سعی کنید بسته بندی را به گونه‌ای طراحی کنید که به راحتی در دست جای گیرد؛ و اگر محصول بزرگ و سنگین است بتوان آن را به راحتی از زمین بلند کرد. متاسفانه بسته بندی‌های زیادی وجود دارند که به صورت اصولی طراحی نمی‌شوند و حتی با وجود وزن کم ولی با حجم بالا، در حمل و نقل مشکل ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این باز کردن محصول نیز باید به راحتی و به دور از هر گونه پیچیدگی انجام شود. سعی کنید بسته بندی خشکبار را به گونه‌ای طراحی کنید که حتی المقدور بدون استفاده از چاقو، قیچی، یا وسایل جانبی دیگر گشوده شود. همچنین اگر محتوی بسته با یک بار مصرف تمام نشود؛ باید بسته بندی را به گونه‌ای طراحی کنید که مابقی محصول به راحتی در آن حفظ و نگهداری شود و برای این کار به ظرف دیگری احتیاج نباشد.

بازاریابی برای محصول

برخی از طراحان و بازاریابان بزرگ، از بسته بندی محصولات به عنوان تبلیغات خاموش یاد می‌کنند. اگر بسته بندی محصولات شما به صورت اصولی و با رعایت تمام نکات طراحی آماده شود به عنوان یک ابزار مناسب برای تبلیغات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مخاطبان با مشاهده بسته بندی‌ای که در ان از رنگ‌های برند شما استفاده شده آشنایی بیش‌تری با کسب و کارتان پیدا کرده و شعار تبلیغاتی شما را به ذهن می‌سپارند. علاوه بر این بسته بندی باید به خوبی کالای درون خود را معرفی کند. به گونه‌ای که اگر شخصی برای اولین بار بسته بندی را مشاهده می‌کند در یک نگاه به محتویات داخل آن پی ببرد. بدین ترتیب مشتریان وفادار نیز می‌توانند تنها با مشاهده بسته بندی برند شما به سمت محصولاتتان کشیده شده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

افزایش فروش محصول

طراحی بسته بندی خشکبار باید به گونه‌ای انجام شود که بتواند خود را به مشتری عرضه کرده و او را نسبت به خرید خود تشویق کند. نباید فراموش کنید که بسته باید در هر کجا که هست خود را به خوبی نشان داده و خریدار احتمالی را به طرف خود بکشد. علاوه بر این اگر طرح و رنگ بسته بندی با در نظر گرفتن سلیقه خریداران احتمالی تعیین شود موفقیت زیادی در میزان فروش محصول به دست خواهد آمد.

به خاطر داشته باشید که محصولاتی که بسته بندی مناسبی نداشته و بی نام و نشان هستند به هیچ وجه مورد توجه خریداران قرار نمی‌گیرند. داشتن یک بسته بندی مناسب و حرفه‌ای محصول شما را از دیگر رقبای خود در قفسه‌های فروشگاه‌ها متمایز کرده و به افزایش بیش‌تر فروش شما کمک خواهد کرد. البته بهتر است برای رسیدن به این اهداف کار طراحی بسته بندی محصولات خود را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید تا از کیفیت نهایی کار اطمینان کافی داشته باشید. همکاران ما در سلام‌ گرافیک با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی بسته بندی و المان‌های تبلیغاتی در خدمت شما عزیزان هستند.

حفاظت از محصول

از دیگر ویژگی‌های یک بسته بندی خوب و حرفه‌ای قدرت حفاظت کامل از محصول در مقابل عوامل گوناگون است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از محصولات، به ویژه اگر صادراتی باشند، مسیر زیادی را تا رسیدن به دست مشتریان طی می‌کنند. واضح است که سالم ماندن محصولات در این مسیر باید تضمین شده باشد تا اعتبار شرکت خدشه‌دار نشود. بسته بندی مناسب باید توان جلوگیری از بروز هر گونه آسیب ناشی از رطوبت، نور خورشید، و ضربه و تکان‌های شدید به محصول را داشته باشد. بسته بندی‌ای که بتواند کالا را تا مدت زمان طولانی‌تری به شکل اولیه خود نگه دارد از کیفیت مناسب‌تری برخوردار است.

انواع طراحی بسته بندی خشکبار

  • همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بسته بندی خشکبار با توجه به نوع محصول متفاوت انتخاب و طراحی می‌شود. معمولاً اگر حجم و مقدار خشکبار بالا باشد از کارتن‌های بزرگ و مقاوم با استحکام بالا استفاده می‌شود. همچنین بهتر است این جعبه‌ها در مقابل رطوبت نیز مقاوم باشند تا آسیبی به محصولات درون آن‌ها وارد نشود.
  • اگر می‌خواهید محصولاتی را مخصوص سوغات و هدیه ارائه کنید به طور قطع باید بسته بندی شکیل‌تر و زیباتری برای آن‌ها مد نظر داشته باشید. به طور کلی بسته‌های هدیه و سوغات به دلیل جذابیت و زیبایی طرفداران زیادی دارند. بسته بندی محصولات کادویی و سوغات باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر محافظت کامل از محصول، به اندازه کافی زیبا و جذاب باشد تا دیگر به استفاده از هیچگونه تزئینات جانبی نیازی نباشد.
  • در بسیاری از کشورها بسته بندی مناسب و استاندارد برای خشکبار و آجیل بسته‌ بندی‌های مقوایی است که در آن‌ها از طرح‌های زیبا و متنوع استفاده می‌شود. اما می‌توانید برای ایجاد تنوع بیش‌تر محصولات خود را در بسته بندی‌های شیشه‌ای نیز ارائه کنید. شیشه‌های مخصوص برای بسته بندی خشکبار علاوه بر زیبایی و تنوع، از محصول در برابر نور خورشید نیز محافظت می‌کند تا در رنگ و طعم آن تغییری ایجاد نشود.
  • نوع دیگری از بسته بندی آجیل مخصوص مصرف روزانه طراحی می‌شود. این بسته بندی برای کسانی که قصد دارند هر روزه از مقدار مشخصی آجیل در رژیم غذایی خود استفاده کنند بسیار مناسب است.

انواع بسته بندی خشکبار

انواع بسته بندی خشکبار با توجه به کارکرد آجیل

نکته‌ مهمی که شرکت‌های کمی به آن در زمان ساخت بسته بندی خشکبار توجه می‌کنند، نوع آجیل است. شرکت سلام گرافیک با واقف بودن بر این اساس، انواع بسته بندی خشکبار با توجه به آجیل را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد.

این تغییرات بر اساس نوع آجیل می‌تواند باعث زیبایی و همچنین چشم نوازی نوع بسته بندی شود.

انواع بسته بندی خشکبار با توجه به آجیل

آجیل سوغاتی

در این نوع بسته بندی نیاز است که توجه کافی به مسافتی که قرار است سوغاتی حمل شود توجه شود. به همین دلیل در این نوع طراحی، طراح دقت زیادی در جنس بسته بندی دارد.

آجیل مصرف روزانه

این نوع از آجیل به دلیل آن که در مدت زمان کوتاهی مصرف می‌شود و قرار است همیشه دم دست باشد، ظاهر بصری زیبایی دارد.

آجیل صادراتی

در این نوع بسته بندی علاوه بر توجه به جنس به زیبایی و ماندگاری بسته بندی در شرایط سخت و دشوار توجه زیادی می‌شود.

درج مشخصات روی بسته بندی آجیل

وابسته به شرکت تولید کننده مشخصات مختلفی ممکن است روی بسته بندی آجیل و خشکبار درج شود اما مشخصات کلی می‌تواند از قرار زیر باشد.

  • تاریخ تولید
  • شرکت تولید کننده
  • آدرس تولید کننده آجیل
  • تاریخ انقضا
  • شرایط نگهداری از محصول
  • وزن محصول
  • آجیل‌های موجود در بسته بندی
  • آدرس، ایمیل، شماره تماس، آدرس سایت و…

درج مشخصات روی بسته بندی آجیل

آموزش طراحی بسته بندی خشکبار

نیاز به آموزش طراحی بسته بندی خشکبار دارید؟ می‌خواهید در شرکت تولید کننده بسته بندی استخدام شوید؟ شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک در دوره آموزش طراحی بسته بندی اقدام به ارائه آموزش انواع بسته بندی کرده است. همین حالا با شماره 09355054580 تماس حاصل کنید.

آموزش طراحی بسته بندی خشکبار

جنس استفاده شده در بسته بندی خشکبار

بسته بندی خشکبار و آجیل می‌تواند از انواع متریال‌ها استفاده شود. اما در حالت کلی رایج‌ترین نوع جنس بسته بندی خشکبار را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت.

بسته بندی خشکبار شیشه‌ای، پلاستیکی، مقوایی، فلزی، کاغذی و نایلونی در نظر گرفت.

تعرفه انجام ساخت بسته خشکبار چگونه تعیین می‌شود؟

یکی از مسائل مهمی که بهتر است پیش از سفارش طراحی بسته بندی برای محصولات خود به آن توجه داشته باشید تعرفه نهایی کار است. به طور کلی طراحی بسته بندی هزینه‌اش در شرکت‌های مختلف متفاوت است. دلیل آن نیز دخیل بودن موارد گوناگون در تعیین تعرفه طراحی است. از جمله مواردی که می‌توانند بر تعیین طراحی بسته بندی خشکبار و هزینه‌ آن موثر باشند می‌توان به اندازه بسته بندی، حجم طراحی و پیچیده بودن کار، رنگ و نقش انتخابی، تعداد طراحی‌ها، و همچنین سابقه شرکت مورد نظر اشاره داشت. توجه داشته باشید که معمولاً شرکت‌های بزرگ و باسابقه هزینه بیش‌تری برای پروژه‌های خود تعیین می‌کنند. برای سفارش طراحی بسته بندی حرفه‌ای آجیل و خشکبار می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس حاصل کنید یا به صفحه هزینه طراحی بسته بندی مراجعه کنید. 

طراح بسته بندی خشکبار

شرکت‌های بسته بندی خشکبار

 

بسته بندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش یک محصول داشته باشد. مخاطب در نگاه اول بسته بندی را مشاهده می‌کند و پس از آن به سراغ محصول و کیفیت آن می‌رود. اگر به فکر فروش چندین برابری خشکبار و آجیل خود هستید و می‌خواهید صادارات مناسبی داشته باشید کافی است طراحی بسته بندی خلاقانه‌ای برای آجیل و خشکبار خود در نظر بگیرید. 

بله، در صورتی که بسته بندی به درستی و بر اساس استانداردهای جهانی پیاده سازی شود، محصول خشکبار و آجیل ماندگاری بالاتری را تجربه خواهد کرد. 

بله، مشخص است که بسته بندی مناسب و حرفه‌ای یکی از عوامل تاثیرگذار در فرآیند قیمت گذاری است. محصولی که از بسته بندی مناسب‌تری برخوردار باشد امکان افزایش قیمت بیشتری خواهد داشت. مشتریان و خریداران محصولاتی را خریداری می‌کنند که از لحاظ ظاهری و بسته بندی حرفی برای گفتن داشته باشد. 

به شیوه‌های مختلفی می‌توان بسته بندی آجیل را پیاده سازی کرد، اما در حالت کلی می‌توان گفت که بهترین شیوه بسته بندی خشکبار، طراحی بسته بندی به صورتی است که بخشی از محصولات داخل بسته بندی به خوبی قابلیت نمایش داشته باشد. به این صورت مشتریان در نگاه اول می‌توانند از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنند. 

بله، هر کشور برای بسته بندی محصولات مختلف قوانین و مقررات خاصی را وضع می‌کند. به عنوان مثال در ایران تمام محصولات خوراکی باید نشان سیب سلامت را در بسته بندی خود پیاده سازی کنند. 

بسته به نوع آجیل و همچنین سلیقه کارفرما و طراح بسته بندی جعبه بسته بندی خشکبار می‌تواند دارای مواد مختلفی طراحی شود. از اصلی‌ترین جنس‌هایی که برای ساخت بسته بندی آجیل استفاده می‌شود می‌توان به مقوا، کارتن با استحکام بالا، پلاستیک، فلز و… اشاره کرد. 

بله، بسته بندی اصولی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تبلیغات و دیده شدن محصولات داشته باشد. شرکت‌های صادر کننده آجیل و خشکبار اولین قدمی که برای داشتن فروش چندین برابری و دیده شدن محصولات خود برمی‌دارند، ساخت بسته بندی مناسب و حرفه‌ای است.