طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک (Dry fruit packaging design) باید به چه شکلی انجام شود؟ بهترین بسته بندی برای میوه خشک چه نوع جنسی باید داشته باشد؟ طراحی بسته بندی میوه خشک با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت توسط شرکت طراحی سلام گرافیک. میوه‌های خشک شده، خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که تقریبا همه به آن علاقه دارند. در گذشته هدف اصلی خشک کردن میوه، افزایش زمان ماندگاری آن بود اما امروزه با وجود یخچالها و سردخانه‌های بزرگ، مشکل نگهداری تا حدود زیادی حل شده است و میوه‌های مختلف غالبا برای ایجاد تنوع در تنقلات و سوق دادن افراد به سمت تغذیه سالم خشک می‌شوند.

نمونه بسته بندی میوه خشک

چرا طراحی پاکت برای میوه خشک

سلام گرافیک بیش از 10 سال است که در حوزه ساخت انواع بسته بندی مشغول به فعالیت است. استفاده از طراحان گرافیک حرفه‌ای و همچنین توجه به قوانین رایج بسته بندی باعث شده است که نمونه کارهای حرفه‌ای در حوزه میوه خشک داشته باشند. 

  1. جوانیم و پویا!
  2. گرافیک را با گوشت و خون تجربه کرده‌ایم!
  3. کار کارفرما کار خودمان است!

طراحی جعبه کادویی میوه خشک

کادو گرفتن مواد خوردنی برای بسیاری از افراد خوشایند است و از آن استقبال می‌کنند. حال اگر این کادوهای خوشمزه درون جعبه‌هایی با ظاهر چشم گیر و جذاب بسته بندی شده باشند، بدیهی است که خاطره انگیزتر خواهند بود. معمولا جعبه‌های چوبی اعلا که روی آن طرح‌های سنتی کنده‌کاری شده است برای کادو دادن استفاده می‌شود ولی این یک قانون خشک و غیرقابل تغییر نیست. در واقع با پیاده کردن انواع طرح‌های خلاقانه زیبا بر روی جعبه‌های مختلف می‌توان هدیه و سوغاتی دوست داشتنی به وجود آورد. حتی لازم نیست جنس آن نفیس و گرانقیمت باشد بلکه مواد باکیفیت مناسب و قیمت پایین مانند چوب، مقوا، پلاستیک و غیره با کمک صنعت چاپ و هنر گرافیک به راحتی می‌توانند به یک کادوی شایسته تبدیل گردند. به خصوص که قرار است درون آن توسط میو‌های خشک مرغوب و مقوی پر شود.

 

 

0

سفارش اختصاصی طراحی بسته بندی میوه خشک

شما عزیزان اگر در حوزه تولید و فروش میوه خشک فعالیت دارید و برای موفقیت خود چشم انداز روشنی دارید، لازم است به کمک یک تیم گرافیک حرفه‌ای، طراحی بسته بندی مخصوص خود را داشته باشید و از هم اکنون جایگاه برند خود را در بازارهای جهانی محکم نمایید. 

ویژگی‌های یک بسته میوه خشک حرفه‌ای

سمیرا خادم در رابطه با ویژگی‌های یک بسته بندی با میوه خشک اطلاعات کاملی را بیان می‌کند. از جمله این ویژگی‌های می‌توان به باز شدن راحت، کیفیت طراحی، مناسب بودن قیمت تمام شده و… .

میوه خشک‌ با بسته بندی فروش بهتری دارند؟

جواب کوتاه بله است! مجتبی ملاکی، طراح ارشد گرافیک در رابطه با چرایی فروش بیشتر محصول با بسته بندی می‌گوید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق و قیمت و جزئیات این نوع بسته بندی با شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک تماس حاصل فرمایید.

میوه‌های خشک یا چیپس میوه در کارتن یا جعبه‌های مقوایی بسته بندی می‌شوند. حتی می‌توان آن‌ها را در نایلکس بسته بندی کرد. اما این نوع از بسته بندی‌ها هیچ افزوده‌ای برای محصول نخواهد داشت. بهترین بسته بندی‌های چیپس میوه عبارتنداز: بسته بندی پلاستیکی چیپس میوه، بسته بندی با کرافت، بسته بندی در ظروف کریستالی و بسته بندی در قوطی فلزی

faq

چاپ بسته بندی میوه خشک

چاپ کردن بسته‌های میوه خشک به دلیل آن که با خود میوه خشک بسته بندی در ارتباط است، دارای موارد بهداشتی مختلفی است، عدم توجه به این موارد می‌تواند باعث لغو مجوز بسته بندی شما شود. استفاده از پوشش پلاستیکی برای حفظ کیفیت و همچنین عدم چسبندگی میوه به بسته بندی لازم و ضروری است. و رعایت قوانین چاپ کردن بسته بندی‌های میوه خشک لازم و ضروری است. 

چاپ بسته بندی میوه خشک

قرارداد طراحی بسته بندی میوه خشک

بندهای مختلفی برای یک قرارداد رسمی بسته بندی وجود دارد که از جمله این بندها می‌توان به رعایت قوانین رایج کشور، مبلغ قرارداد و … اشاره کرد.

قرارداد طراحی بسته بندی میوه خشک

قیمت طراحی بسته بندی میوه خشک

تعرفه بسته بندی وابسته به نوع بسته بندی، کیفیت گرافیک انجام شده، نوع چاپ و … مشخص می‌شود میانگین هزینه ساخت بسته محصول برای میوه خشک چیزی حدود 5.000.000 تومان است.

قیمت طراحی بسته بندی میوه خشک

بهترین بسته بندی میوه خشک

میوه‌های خشک شده به خودی خود جذابیت بالایی دارند. بسیاری از تولید کنندگان از همین خصوصیت استفاده کرده و محصولات خود را درون بسته‌های شفاف و ساده مانند پاکت‌های پلاستیکی عرضه می‌کنند که هزینه کمتری داشته و اهداف ضروری بسته بندی را تامین می‌کند. این روش معمولا برای کارگاه‌های ناشناخته تولید میوه خشک که فقط بازارهای محلی را هدف قرار می‌دهند کاربرد مناسبی دارد. اما برندهای مطرح و بزرگ که به دنبال تثبیت جایگاه خود در بین دیگر تامین‌کنندگان هستند، از انواع بسته بندی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده است، استفاده می‌کنند. این دسته از تولیدکنندگان با توجه به تجربه‌ای که در تجارت میوه خشک کسب کرده‌اند، نسبت به اهمیت و تاثیر زیاد بسته بندی بر رفتار و انتخاب مشتری آگاهی دارند.

بهترین نمونه طراحی بسته بندی میوه خشک بر اساس موقعیت و نوع میوه متفاوت است اما در کل بسته بندی خوب برای میوه خشک باید به شکلی طراحی شود که انتظارات افراد بیشتری را برآورده کند، به این منظور چند نکته مهم را می‌توان پیشنهاد داد:

  • در سایزهای متنوع و مناسب آماده شود به طوری که بتواند خواسته و نیاز طیف وسیعی از خریداران را تامین کند.
  • از مواد با جنس مرغوب برای بسته بندی استفاده گردد.
  • تنوع بالایی در شکل داشته باشد مثلا از دایره، نیم دایره، ربع دایره، مستطیل، مربع، مثلث، کره، ترکیب چند شکل هندسی و یا اشکال نامنظم استفاده شود.
  • حتی الامکان بخشی از بسته بندی به صورت شفاف (نایلون، شیشه و …) در نظر گرفته شود تا مشتری بتواند میوه‌های خشک درون آن را مشاهده کرده، نسبت به کیفیت آن اطمینان یابد.
  • روانشناسی رنگ برای طراحی رنگ‌بندی بسته بندی مد نظر قرار بگیرد. مثلا از رنگ مشابه و هماهنگ با رنگ میوه استفاده شود یا می‌توان از قانون تضاد رنگ‌ها برای جلب توجه کمک گرفت.
  • نوشته‌های روی بسته بندی ساده و خوانا باشد، تا علاوه بر حفظ خلوت روی طرح، اطلاعات کافی و مفیدی از برند و مشخصات محصول ارائه دهد.
  • از شکل میوه‌های تازه و خشک شده برای تزئین سطح بسته بندی استفاده شود.

تاثیر طراحی بسته بندی میوه خشک بر صادرات

ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه خشک در منطقه شناخته می‌شود. این محصولات تا کنون توانسته در کشورهای مختلف همچون روسیه، ترکیه، عراق و بسیاری از کشورهای اروپایی موقعیت خوبی به دست آورد. اما متاسفانه صادرات میوه خشک به بازارهای بین المللی غالبا به صورت عمده بوده و مراحل بسته بندی و عرضه به بازار خرد در کشور مقصد انجام می‌شود. درحالی که اگر تمامی مراحل تجارت میوه خشک در داخل ایران تکمیل شده و بعد صادر گردد، پتانسیل بالایی در افزایش سطح اقتصادی کشور دارد.

بسته بندی بعد از تولید و فرآوری یکی از مراحل اساسی تجارت میوه خشک است. بنابراین طراحی بسته بندی میوه خشک به عنوان آخرین مرحله در ایران و اولین معرف در کشور میزبان، نقش و اهمیت به سزائی در تبدیل شدن به یک برند جهانی دارد. لذا تاجران و تولیدکنندگان محترم همواره باید بسته بندی را که به جراَت می‌توان گفت پولسازترین مرحله نیز هست، جدی گرفته و به فکر طرحی نو و خارق العاده برای عرضه محصولاتشان باشند.

4.6/5 - (11 امتیاز)
2 پاسخ
  1. تشکر از مطلب خوبتون

  2. سلام. نمونه کارهاتون رو دیدم و تمایل به بستن قرارداد برای طراحی و ساخت جعبه برای میوه خشک دارم. لطف میکنید راه ارتباطی تون در اختیارم بذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *