طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
طراحی لوازم آرایشی و بهداشتی آیا تاثیری در قیمت گذاری محصول دارد؟ طراحی محصولات آرایشی و بهداشتی به چه صورتی انجام شود باعث رشد نمودار فروش شرکت میشود؟ ایا کپی کردن از شکل ظاهری بسته بندیهای لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی میتواند مناسب باشد؟ سلامتی و زیبایی، صفاتی هستند که هر فردی آن را چه برای خود، چه برای دیگران دوست دارد. از این رو بازار محصولات آرایشی و بهداشتی همواره رونق زیادی دارد. میتوان گفت تمامی انسانها بدون توجه به سن و جنس به نحوی از این کالاها استفاده میکنند. بی شک طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی برای معرفی دقیق این دست از محصولات و جلب رضایت مصرف کننده یکی از ضروریات صنایع این حوزه است که باید با درایت خاصی انجام شود. در این نوشتار تلاش میکنیم طراحی بسته بندی این محصولات را از برخی جنبهها بررسی کنیم. اگر در رابطه با قیمت طراحی بسته بندی لوازم آرایشی سوالی دارید یا میخواهید از مشاوره رایگان طراحی بسته بندی استفاده کنید، کافی است با شماره 09355054580 تماس حاصل کنید.

0

0

0
ظاهر بسته بندی کالاهای آرایشی و بهداشتی
ظاهر بسته بندی اولین مشخصه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی است که توجه مشتری را جلب میکند. مگر زمانی که کالای خاص از این خانواده امتحان خود را نزد مصرف کننده پس داده و مورد قبول وی واقع شده باشد، در آن صورت احتمال دارد که برای خریدهای بعدی بدون توجه به زیبایی ظاهری بسته بندی به دنبال برند مورد نظر بگردد، اما همین کالا نیز اولین بار به واسطه جاذبههای دیداری مشتری وفادارش را جذب کرده است. از طرفی هم جامعه پر است از مصرف کنندگان ناراضی که در بازار به دنبال محصولی جدید و مرغوب هستند. بنابراین جاذبه بصری طرح بسته بندی و استفاده از الگوهای اطمینان بخش اولین قدمی است که در پروسه فروش برداشته میشود. برخی از خصوصیات ظاهری بسته بندی مطلوب از نظر مصرف کنندگان:
- شکل بسته بندی نرمال بوده و از مدلهای عجیب و غریب استفاده نشده باشد.
- رنگ بندی متناسب با کالای داخل آن داشته باشد.
- تصاویر زیبا و ملیح استفاده شده باشد.
- طرح کلی بسته شیک و امروزی باشد.
- نوشته روی بسته بندی، شامل اطلاعات کافی درباره محصول باشد.

اجزاء بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
محصولات آرایشی بهداشتی بر اساس نوع کالا ممکن است به یک یا چند لایه بسته بندی نیاز داشته باشند. بری مثال کرمهای آرایشی یک ظرف اصلی دارند که کرم درون آن قرار گرفته است. علاوه بر آن یک جعبه مقوایی برای بسته بندی ظرف اصلی استفاده میشود. همچنین ممکن است مقدار اندکی از کرم به صورت جداگانه به عنوان سمپل درون یک بسته کوچکتر داخل جعبه بیرونی گذاشته شود که غالبا برای تست حساسیت کاربرد دارد. بسته بندی لوازم بهداشتی قدری ساده تر است مثلا دستمال کاغذی فقط به یک لایه بسته بندی نیاز دارد که میتواند از جنس مقوا یا پلاستیک باشد.
برای طراحی بسته بندی کالاهای آرایشی و بهداشتی حتما باید به حساسیت ماده داخل بسته بندی توجه شود و در صورت نیاز با چند لایه مجزا از آن محافظت شود ولی این لایهها نباید بیشتر از ضرورت باشد وگرنه امکان دارد گشودن آن برای برخی افراد آزار دهنده باشد.

اطلاعات روی بسته بندی محصولات زیبایی
ارائه اطلاعات همیشه و در همه جا برای مصرف کننده جذاب است. برای مثال وقتی یک آگهی تلویزیونی حاوی اطلاعات دقیقی از نحوه استفاده و اثرات مطلوب یک محصول آرایشی یا بهداشتی باشد، با اینکه افراد از تماشای تبلیغات خسته میشوند اما چون به آن اطلاعات نیاز دارند با دقت بالا به آگهی توجه میکنند. استفاده از محصولات زیبایی که معمولا شامل انواع لوازم آرایش و شامپوها میباشد، ممکن است برای افراد جامعه نگران کننده باشد زیرا با سلامت پوست و موی آنها در ارتباط است و هیچ فرد عاقلی دوست ندارد بخاطر کسب زیبایی، موهبت سلامتیاش را به خطر بیاندازد، بنابراین ارائه اطلاعات دقیق، مفید و کاربردی بر روی بسته بندی و یا بروشور داخل آن علاوه بر اینکه خیال مصرف کننده را راحت میکند، موجب جلب اعتماد وی خواهد شد. اطلاعات ضروری بر روی محصولات به سه دسته اصلی تقسیم میشود:
- ترکیبات تشکیل دهنده: این مواد حتما باید بر روی بسته بندی ذکر شود تا اگر فردی به یکی از آنها حساسیت داشت، قبل از مصرف نسبت به آن آگاهی یافته و از عوارض آن پیشگیری شود.
- نحوه مصرف: بسیاری مواد شیمیایی و یا حتی گیاهی ممکن است در صورت استفاده نادرست (برای مثال در مورد انواع ماسکها اگر طولانی تر از مدت استاندارد مصرف شود) ممکن است به پوست آسیب جدی وارد کند. بنابراین مراحل و نحوه استفاده صحیح از محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار ضروری است. همچنین هشدارهای لازم برای استفاده کودکان و نوجوانان داده شود زیرا حساسیت بیشتری داشته و برای انتخاب کالای مصرفی آنها دقت بیشتری نیاز است.
- اطلاعات تولیدکننده: این مشخصات علاوه بر الزام قانونی، برای جلب اعتماد مشتری ضرورت دارد. زیرا در صورت نیاز میداند که قادر به تماس با شرکت تولیدی و دریافت مشاورههای لازم خواهد بود.
الگوهای مدرن طراحی بسته بندی
تغییرکردن و به روز شدن از ضروریات جامعه مدرن این عصر میباشد. طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برندهای بزرگی که با سالها تلاش نامی در بین مردم درآورده و از رقبا پیش افتادهاند بیش از همه به این تغییرات اساسی نیاز دارند. این نکته که درصد قابل توجهی از مصرف کنندگان کالاهای زیبایی نسل جوان هستند، اهمیت به کارگیری الگوهای مدرن در بسته بندی این محصولات را کاملا روشن میکند. بنابراین فرصت را از دست ندهید، کافیست با کارشناسان شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک تماس بگیرید تا به روزترین طرحهای بسته بندی را به شما پیشنهاد بدهند.
- 0935-505-45-80
- ایران، مشهد، امامت 74
فاکتورهای کیفی بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی
اصولا وقتی مشتری نسبت به محتوای یک محصول اطلاعات کافی ندارد و قبلا از آن استفاده نکرده است، کیفیت جنس و گرافیک بسته بندی را معیاری بر کیفیت ماده اصلی آرایشی بهداشتی قرار میدهد. در واقع در اثر تجربیات قبلی خرید در ناخودآگاه انسان این ارتباط شکل گرفته است. با این استدلال که اگر برای کالای مرغوب هزینه بسته بندی بالا باشد بازهم نسبت به هزینه تولید محصول اصلی منطقی بوده و قیمت نهایی را چندان افزایش نخواهد داد. اما اگر مرغوبیت کالای اصلی کم باشد و درون یک بسته بندی گران عرضه شود، هزینهای که مشتری پرداخت میکند نسبت به آن ماده آرایشی یا بهداشتی که دریافت میکند به صرفه نخواهد بود.
بنابراین طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی میبایست متناسب با کیفیت کالای اصلی انجام شود. برای داشتن یک بسته بندی باکیفیت بالا لازم است فاکتورهای کیفی زیادی مورد توجه قرار بگیرد از جمله:
- جنس بسته بندی مرغوب باشد. کیفیت جنس مواد مختلف بخصوص آنچه برای بسته بندی کالاهای آرایشی مورد استفاده قرار میگیرد توسط حس لامسه به خوبی قابل درک است و مشتری به راحتی میتواند مرغوب بودن آن را تشخیص بدهد.
- شکل بسته بندی کاملا تمیز و بی نقص باشد. برای مثلا اگر از جعبههای مقوایی استفاده میشود، محل برشها و محل اتصالات کاملا صاف و یکدست باشد.
- طرح گرافیکی و نوشتهها، خوانا و جذاب باشد. از فونت زیبا و اصیل استفاده شود. همچنین اگر لوگو به صورت برجسته باشد به راحتی میتواند هنگام لمس بسته بندی توسط مشتری جلب توجه کند.
- درب ظروف مواد پرکاربرد مانند انواع لوسیونهای تیوپی از جنس باکیفیت و رزوه بندی دقیق و محکم باشد تا هنگام باز و بستنهای مکرر خراب نشود.
اهمیت طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی چیست؟
یکی از سادهترین راههایی که مشتری از طریق آن میتواند مرغوب بودن محصول را تشخیص دهد بسته بندی آن است. علاوه بر طراحی مناسب، یکی از مواردی که اغلب تولید کنندگان معروف رعایت میکنند ثبت لوگوی شرکت تولید کننده و توضیحات مرتبط با محصول بر روی بسته بندی است.
رعایت چه نکاتی در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری است؟
- ایجاد طرح اولیه از بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
- انتخاب کردن عناصر مورد نیاز مانند رنگها، فونتها و… در طراحی
- کسب اطلاعات مورد نیاز برای توضیحات محصول و نحوه استفاده از آن
- انتخاب جنس و نوع بسته بندی
- شروع طراحی

0
0