طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

طراحی بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی اگر به شکلی شکیل و جذاب انجام شود باعث جلب نظر مشتریان و افزایش فروش می‌شود. مشتریان لوازم آرایشی در اولین نگاه بسته‌ بندی محصولات آرایشی و زیبایی را می‌بیند. اگر این بسته‌بندی مورد توجه مشتریان بالقوه واقع شود احتمال زیادی دارد که محصولات را خریداری کنند. محصولات بهداشتی و آرایشی مخاطبان گسترده‌ای دارند. هنگام طراحی بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی باید جنسیت‌ها و رده‌های سنی مختلف را مدنظر قرار داد. توجه به پرسونای مخاطبان هدف اهمیت زیادی در طراحی بسته لوازم آرایشی دارد.بی شک طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی برای معرفی دقیق این دست از محصولات و جلب رضایت مصرف کننده یکی از ضروریات صنایع این حوزه است که باید با درایت خاصی انجام شود. در این نوشتار تلاش می‌کنیم دیزاین بسته بندی این محصولات را از برخی جنبه‌ها بررسی کنیم. بهترین تیم طراحی گرافیک را داریم.

نمونه بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

نمونه کارهای طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی اجرا شده توسط تیم طراحی بسته بندی سلام گرافیک را مشاهده کنید. برای مشاهده نمونه کارهای طراحی بسته بندی پوستی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

سفارش طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

برای ثبت سفارش خدمات بسته بندی صنعتی برای محصول لوازم آرایشی و بهداشتی خود کافی است با ما تماس بگیرید. بهترین جعبه برای محصولات لوازم و آرایشی را از سلام گرافیک بخواهید.

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

چرا بسته بندی لوازم بهداشتی و آرایشی با سلام گرافیک

نمونه کارهای انجام شده و همچنین کیفیت کاری قابل ارائه از جمله مواردی است که باعث می‌شود مشتریان به سمت استودیو سلام گرافیک بیایند. از جمله اصلی‌ترین دلایل استفاده از خدمات گرافیک سلام گرافیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • کیفیت بالا
  • مشتریان راضی 
  • پاسخگو بودن در تمام هفته
  • و…

ایده برای طراحی منحصربفرد محصولات آرایشی و بهداشتی

اگر می‌خواهید بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی شما لوکس و لاکچری باشد پیش از سفارش، ایده‌های مختلف طراحی بسته بندی را بررسی کنید. اما از کجا ایده برای دیزاین محصولات آرایشی بهداشتی پیدا کنیم؟ می‌توانید با یک سرچ ساده برندهای آرایشی مطرح و مدرن بازار را ببینید و الهام بگیرید. با ایده‌های به‌روز و خلاقانه بسته‌بندی محصولات آرایشی خیلی زود مطرح می‌شوید. می‌توانید از طرح‌های هندسی، نقش‌های گل و گیاه، پترن‌های نامنظم و خطوط مرکب در طراحی بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی مثل رژ لب  و پالت سایه استفاده کنید و خلاقیت در فروش محصولات بهداشتی به خرج دهید.

خدمات طراحی باکس محصولات زیبایی و آرایشی

سلام گرافیک با در نظرگرفتن استایل‌ها و سبک‌های مختلف طراحی از مینیمالیستی گرفته تا ماکسیمال، پالت رنگی برند شما، تایپوگرافی مناسب و لایه‌های بسته‌بندی بهترین خدمات طراحی بسته‌بندی محصولات زیبایی را ارائه می‌دهد. کسب رضایت مشتری مهم‌ترین هدف این شرکت است. در همین راستا از جدیدترین ترندهای روز طراحی استفاده می‌کند. کارشناسان این مجموعه برندهای مطرح رقبا مثل برند هدا بیوتی یا کایلی جنر را به دقت بررسی می‌کنند و از طراحی‌های لوازم آرایشی و بهداشتی این برندها ایده می‌گیرند. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به برگزاری دوره آموزشی طراحی بسته‌بندی اشاره کرد.

 الگوهای مدرن طراحی بسته بندی محصولات آرایشی

تغییرکردن و به روز شدن از ضروریات جامعه مدرن این عصر می‌باشد. طراحی مدرن بسته لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برندهای بزرگی که با سالها تلاش نامی در بین مردم درآورده و از رقبا پیش افتاده‌اند بیش از همه به این تغییرات اساسی نیاز دارند. این نکته که درصد قابل توجهی از مصرف کنندگان کالاهای زیبایی نسل جوان هستند، اهمیت به کارگیری الگوهای مدرن در بسته بندی این محصولات را کاملا روشن می‌کند.

پادکست آموزشی روش‌های دیزاین پکیج محصولات زیبایی

بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی بسته به اینکه برای چه کسی بسته‌بندی می‌کنیم،هویت و شخصیت برند، شیوه خرید مشتریان و نوع محصول متفاوت است. در پادکست روش‌های پکیجینگ دیزاین محصولات آرایشی با در نظر گرفتن این فاکتورها با انواع روش‌های بسته‌بندی آشنا می‌شویم. به سلام گرافیک گوش فرا دهید.

فاکتورهای کیفی بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

اصولا وقتی مشتری نسبت به محتوای یک محصول اطلاعات کافی ندارد و قبلا از آن استفاده نکرده است، کیفیت جنس و گرافیک بسته بندی را معیاری بر کیفیت ماده اصلی آرایشی بهداشتی قرار می‌دهد. در واقع در اثر تجربیات قبلی خرید در ناخودآگاه انسان این ارتباط شکل گرفته است. با این استدلال که اگر برای کالای مرغوب‌ هزینه بسته بندی بالا باشد بازهم نسبت به هزینه تولید محصول اصلی منطقی بوده و قیمت نهایی را چندان افزایش نخواهد داد. اما اگر مرغوبیت کالای اصلی کم باشد و درون یک بسته بندی گران عرضه شود، هزینه‌ای که مشتری پرداخت می‌کند نسبت به آن ماده آرایشی یا بهداشتی که دریافت می‌کند به صرفه نخواهد بود.

بنابراین طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی می‌بایست متناسب با کیفیت کالای اصلی انجام شود. برای داشتن یک بسته بندی باکیفیت بالا لازم است فاکتورهای کیفی زیادی مورد توجه قرار بگیرد از جمله:

  • جنس بسته بندی مرغوب باشد. کیفیت جنس مواد مختلف بخصوص آنچه برای بسته بندی کالاهای آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط حس لامسه به خوبی قابل درک است و مشتری به راحتی می‌تواند مرغوب بودن آن را تشخیص بدهد.
  • شکل بسته بندی کاملا تمیز و بی نقص باشد. برای مثلا اگر از جعبه‌های مقوایی استفاده می‌شود، محل برش‌ها و محل اتصالات کاملا صاف و یکدست باشد.
  • طرح گرافیکی و نوشته‌ها، خوانا و جذاب باشد. از فونت زیبا و اصیل استفاده شود. همچنین اگر لوگو به صورت برجسته باشد به راحتی می‌تواند هنگام لمس بسته بندی توسط مشتری جلب توجه کند.
  • درب ظروف مواد پرکاربرد مانند انواع لوسیون‌های تیوپی از جنس باکیفیت و رزوه بندی دقیق و محکم باشد تا هنگام باز و بستن‌های مکرر خراب نشود.

اطلاعات روی بسته بندی محصولات زیبایی

ارائه اطلاعات همیشه و در همه جا برای مصرف کننده جذاب است. برای مثال وقتی یک آگهی تلویزیونی حاوی اطلاعات دقیقی از نحوه استفاده و اثرات مطلوب یک محصول آرایشی یا بهداشتی باشد، با اینکه افراد از تماشای تبلیغات خسته می‌شوند اما چون به آن اطلاعات نیاز دارند با دقت بالا به آگهی توجه می‌کنند. استفاده از محصولات زیبایی که معمولا شامل انواع لوازم آرایش و شامپوها می‌باشد، ممکن است برای افراد جامعه نگران کننده باشد زیرا با سلامت پوست و موی آنها در ارتباط است و هیچ فرد عاقلی دوست ندارد بخاطر کسب زیبایی، موهبت سلامتی‌اش را به خطر بیاندازد، بنابراین ارائه اطلاعات دقیق، مفید و کاربردی بر روی بسته بندی و یا بروشور داخل آن علاوه بر اینکه خیال مصرف کننده را راحت می‌کند، موجب جلب اعتماد وی خواهد شد. اطلاعات ضروری بر روی پکیج محصولات آرایشی و بهداشت به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  • ترکیبات تشکیل دهنده: این مواد حتما باید بر روی بسته بندی ذکر شود تا اگر فردی به یکی از آنها حساسیت داشت، قبل از مصرف نسبت به آن آگاهی یافته و از عوارض آن پیشگیری شود.
  • نحوه مصرف: بسیاری مواد شیمیایی و یا حتی گیاهی ممکن است در صورت استفاده نادرست (برای مثال در مورد انواع ماسک‌ها اگر طولانی تر از مدت استاندارد مصرف شود) ممکن است به پوست آسیب جدی وارد کند. بنابراین مراحل و نحوه استفاده صحیح از محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار ضروری است. همچنین هشدارهای لازم برای استفاده کودکان و نوجوانان داده شود زیرا حساسیت بیشتری داشته و برای انتخاب کالای مصرفی آنها دقت بیشتری نیاز است.
  • اطلاعات تولیدکننده: این مشخصات علاوه بر الزام قانونی، برای جلب اعتماد مشتری ضرورت دارد. زیرا در صورت نیاز می‌داند که قادر به تماس با شرکت تولیدی و دریافت مشاوره‌های لازم خواهد بود.

انواع بسته‌بندی موجود در دنیای آرایشی

استاندارهای پکیجینگ دیزاین محصولات آرایشی بسته به نوع محصول متفاوت است. به عنوان مثال بسته‌بندی محصول شامپو با کرم ضدآفتاب تفاوت چشمگیری دارد. کرم ضدآفتاب اگر در معرض هوا و نور زیاد قرار بگیرد فاسد می‌شود یا شامپو اگر بسته‌بندی مناسبی نداشته باشد در رطوبت حمام خراب می‌شود. طراحان سلام گرافیک با در نظر گرفتن تمامی این استانداردها انواع طراحی بسته‌بندی محصولات زیبایی را انجام می‌دهند. 

  1. طراحی پمپی
  2. طراحی قطره‌چکانی
  3. طراحی اسپری
  4. طراحی بسته‌های وکیوم

انواع بسته بندی لوازم آرایشی

قیمت طراحی بسته‌بندی محصولات زیبایی

هزینه دیزاین بسته‌بندی محصولات زیبایی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. سایز بسته و جعبه، جنس پکیج، مهارت طراح، نوع نرم افزار طراحی بسته‌بندی، شیوه چاپ بسته، میزان پیچیدگی طرح همگی از عوامل تعیین‌کننده قیمت طراحی بسته‌بندی است. شرکت سلام گرافیک برای هر بودجه و سلیقه‌ای کار طراحی را انجام می‌دهد.

قرارداد طراحی بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

پیش از سفارش و انجام هرگونه پروژه گرافیکی باید بین طرفین قرارداد طراحی بسته‌بندی منعقد شود. در این قرارداد مواردی نظیر حقوق طراح، زمان انجام پروژه، زمان عقد قرارداد، شرایط فسخ قرارداد و موضوع قرارداد مطرح می‌شود و نباید هیچگونه ابهامی داشته باشد. نمونه قرارداد دیزاین بسته محوصلات آرایشی را از سایت سلام گرافیک در قالب فایل word و pdf دانلود کنید.

مشاوره رایگان طراحی بسته‌بندی محصولات زیبایی

در تماس با مشاوران سلام گرافیک باشید و به صورت رایگان در خصوص فاکتورهای طراحی پکیجینگ آرایشی مثل طراحی متناسب با برند، ترندهای روز دنیا، جنس بسته‌بندی و تایپوگرافی مشاوره طراحی بسته بندی دریافت کنید. اهمیت بسته‌بندی بر هیچ برند و شرکتی پوشیده نیست اما گاهی پیش می‌آید که شرکت‌ها در انتخاب نوع بسته‌بندی با وجود گزینه‌های زیادی که پیش روی آن‌ها قرار دارد سردرگم می‌شوند. بهترین راه استفاده از مشاوره رایگان کسانی است که در زمینه طراحی بسته محصولات آرایشی بهداشتی تبحر و مهارت دارند.

تیم پکیجینگ دیزاین محصولات آرایشی

طراح بسته محصولات کیست و چه مهرات‌هایی دارد؟ طراحی بسته محصولات زیبایی باید توسط کسی انجام شود که سابقه درخشانی در این زمینه داشته و با انواع نرم‌افزارهای طراحی پکیج مثل فتوشاپ و ایلاستریتور آشنایی داشته باشد. در سلام گرافیک مجموعه‌ای از طراحان باذوق و خلاق بسته‌بندی گرد هم آمده‌اند و هر گونه طرحی که برای بسته آرایشی خود داشته باشید را پیاده می‌کنند. طراحان ما پس از طراحی از خود می‌پریسند که آیا این بسته می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند و قابل استفاده و کاربردی است؟ آیا با گذشت زمان هنوز هم می‌تواند در نظر مخاطب جذاب باشد؟ پس از پاسخ به این سوالات ممکن است در طراحی تجدیدنظر کنند. همچنین نظرات کارفرما را در طراحی دخیل می‌کنند و طراحی متناسب با سلیقه و خواست مشتری در درجه اول برای تیم طراحی بسته‌بندی لوازم آرایشی اهمیت دارد.

چاپ بسته‌بندی محصولات آرایشی بهداشتی

نیاز به خدمات چاپ و پرینت بسته بندی لوازم بهداشتی دارید؟ اگر محصولات آرایشی و بهداشتی کیفیت چاپ خوبی نداشته باشند هیچ خریداری به سمت آن‌ها نمی‌رود. به دلیل اینکه در درجه اول برای انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی به اطلاعات روی بسته مراجعه می‌کنید و اطلاعاتی نظیر تاریخ انقضا، مواد تشکیل دهنده، رنگ محصول را بررسی می‌کنید. متریال چاپ محصولات آرایشی باید باکیفیت و متناسب با محصول و محل نگه‌داری آن باشند. به عنوان مثال اگر شامپو کیفیت چاپ خوبی نداشته باشد در محیط مرطوب حمام تمامی اطلاعات آن پاک شده و زیبایی خود را از دست می‌دهند در نتیجه مشتری در خرید بعدی خود هرگز آن شامپو یا حتی دیگر محصولات آن برند را انتخاب نمی‌کند.

چاپ بسته‌بندی محصولات آرایشی بهداشتی

ظاهر بسته بندی کالاهای آرایشی و بهداشتی

ظاهر بسته بندی اولین مشخصه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی است که توجه مشتری را جلب می‌کند. مگر زمانی که کالای خاص از این خانواده امتحان خود را نزد مصرف کننده پس داده و مورد قبول وی واقع شده باشد، در آن صورت احتمال دارد که برای خریدهای بعدی بدون توجه به زیبایی ظاهری بسته بندی به دنبال برند مورد نظر بگردد، اما همین کالا نیز اولین بار به واسطه جاذبه‌های دیداری مشتری وفادارش را جذب کرده است. از طرفی هم جامعه پر است از مصرف کنندگان ناراضی که در بازار به دنبال محصولی جدید و مرغوب هستند. بنابراین جاذبه بصری طرح بسته بندی و استفاده از الگوهای اطمینان بخش اولین قدمی است که در پروسه فروش برداشته می‌شود. برخی از خصوصیات ظاهری بسته جذاب محصولات زیبایی از نظر مصرف کنندگان:

  • شکل بسته بندی نرمال بوده و از مدلهای عجیب و غریب استفاده نشده باشد.
  • رنگ بندی متناسب با کالای داخل آن داشته باشد و معرف برند و هویت شما باشد.
  • تصاویر زیبا و ملیح استفاده شده باشد.
  • طرح کلی بسته شیک و امروزی باشد.
  • نوشته روی بسته بندی، شامل اطلاعات کافی درباره محصول باشد.
  • فونت بسته‌بندی خوانا و مشخص باشد.
  • از الگوهای بلد و چشم‌نواز استفاده شود.

اجزاء بسته بندی لوازم آرایشی برای مشتری

محصولات آرایشی بهداشتی بر اساس نوع کالا ممکن است به یک یا چند لایه بسته بندی نیاز داشته باشند. برای مثال کرم‌های آرایشی یک ظرف اصلی دارند که کرم درون آن قرار گرفته است. علاوه بر آن یک جعبه مقوایی برای بسته بندی ظرف اصلی استفاده می‌شود. همچنین ممکن است مقدار اندکی از کرم به صورت جداگانه به عنوان سمپل درون یک بسته کوچکتر داخل جعبه بیرونی گذاشته شود که غالبا برای تست حساسیت کاربرد دارد. بسته بندی لوازم بهداشتی قدری ساده تر است مثلا دستمال کاغذی فقط به یک لایه بسته بندی نیاز دارد که می‌تواند از جنس مقوا یا پلاستیک باشد.

بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی ممکن است شامل سه لایه بسته‌بندی بیرونی، بسته‌بندی داخلی و بسته‌بندی محصول شود. مشتریان در نگاه اول با بسته خارجی محصول مواجه می‌شوند مثلا شرکت تولیدکننده موارد آرایشی و بهداشتی ممکن است از یک ساک دستی یا پلاستیک برای ارسال محصولات استفاده کند. بسته بندی داخلی همان بسته‌ای است که محصول آرایشی مثل رژ داخل آن قرار می‌گیرد و اطلاعات روی بسته داخلی شامل مشخصات محصول مثل تاریخ انقضا و مواد تشکیل‌دهنده را می‌توان چک کرد. بسته‌بندی محصولات بهداشتی و آرایشی خود بسته یا ظرفی است که محصول شما در آن قرار گرفته و نگه‌داری می‌شود مثلا لوله رژ لب.

برای طراحی بسته بندی کالاهای آرایشی و بهداشتی حتما باید به حساسیت ماده داخل بسته بندی توجه شود و در صورت نیاز با چند لایه مجزا از آن محافظت شود ولی این لایه‌ها نباید بیشتر از ضرورت باشد وگرنه امکان دارد گشودن آن برای برخی افراد آزار دهنده باشد.

طراحی لیبل لوازم آرایشی و بهداشتی

طراحی تخصصی لیبل با قیمت مناسب برای لوازم آرایشی و بهداشتی. برای مشاهده نمونه لیبل‌های طراحی شده کلیک کنید. 

طراحی لیبل لوازم آرایشی و بهداشتی

ایده یابی برای ساخت بسته لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر می‌خواهید ایده‌های بسته بندی مناسبی پیدا کنید، تنها راه، توجه و پیدا کردن نمونه کارهای گرافیکی حرفه‌ای است. 

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که مشتری از طریق آن می‌تواند مرغوب بودن محصول را تشخیص دهد بسته بندی آن است. علاوه بر طراحی مناسب، یکی از مواردی که اغلب تولید کنندگان معروف رعایت می‌کنند ثبت لوگوی شرکت تولید کننده و توضیحات مرتبط با محصول بر روی بسته بندی است.

  1. ایجاد طرح اولیه از بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
  2. انتخاب کردن عناصر مورد نیاز مانند رنگ‌ها، فونت‌ها و… در طراحی
  3. کسب اطلاعات مورد نیاز برای توضیحات محصول و نحوه استفاده از آن
  4. انتخاب جنس و نوع بسته بندی
  5. شروع طراحی
faq
4.3/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *