قیمت طراحی گرافیک

قیمت طراحی گرافیک یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام سفارش برای مشتریان بسیار مهم است و همیشه به دنبال قیمت دقیق ارائه یک خدمات است. قیمت طراحی گرافیک به عوامل مختلفی بستگی دارد و سالیانه بر اساس مصوبه صنف طراحان گرافیک تغییر می‌کند.

تعرفه طراحی گرافیک(Graphic design price) میزان تعرفه‌‌ای است که در ازای خدمات گرافیکی باید به شرکت گرافیکی یا طراح گرافیست پرداخت کنید. قیمت طراحی گرافیک به خدمات آن بستگی دارد. اما بطور کلی می‌توان قیمت طراحی گرافیک را بازه‌ای میان 500.000 هزار تومان تا 5.000.000 میلیون تومان دانست.

شمارهنوع خدمت گرافیکقیمت خدمات گرافیک
1طراحی لوگو5.000.000 تومان
2طراحی بسته بندی5.000.000 تومان
3طراحی هویت بصریچیزی حدود 2.000.000 تومان تا 5.000.000 تومان
4طراحی کارت ویزیت200.000 تومان
5طراحی امضا500.000 تومان
6طراحی پوستر1.000.000 تومان
7طراحی ست اداری1.000.000 تومان تا 3.000.000 تومان
8طراحی تراکت300.000 تومان
9طراحی لیبل3.000.000 تومان
10طراحی بروشور1.000.000 تومان
11طراحی بیلبورد3.000.000 تومان
12طراحی ساک دستی2.000.000 تومان
13طراحی لایت باکس1.000.000 تومان
14طراحی استرابورد2.000.000 تومان
15طراحی پاپ آپ2.500.000 تومان
16عکاسی تبلیغاتی200.000 تومان هر شات
17طراحی استند1.500.000 تومان

قیمت طراحی لیبل سی دی یا کاذ یادداشت جزو ارزان‌ترین خدمات گرافیکی محسوب می‌شوند که تعرفه آن‌ها معمولا زیر یک میلیون تومان است اما برخی از خدمات طراحی گرافیک مانند طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت و دیزاین بسته بندی قیمت بالاتری دارند.

هر ساله یکی از دغدغه‌های کارفرمایان و سفارش دهندگان طراحی گرافیک قیمت و هزینه اجرای طراحی است. قیمت طراحی هر ساله از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تعیین می‌شود. در این لیست قیمت شرایط کلی جامعه و همچنین موارد دیگری در قیمت گذاری لحاظ می‌شود. 

تعرفه خدمات دیزاین گرافیک محیطی به عوامل و موارد گوناگونی وابسته است. هر ساله تعرفه قیمت طراحی گرافیک از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک تعیین می‌شود. شما می‌توانید با تماس با تیم طراحی سلام گرافیک از تعرفه قیمت طراحی گرافیک سال 1401 مطلع بشوید. اینکه قیمت طراحی گرافیک از چه قانون پیروی می‌کند و چگونه محاسبه می‌شود و این هزینه چگونه و در طی چه مراحلی پرداخت می‌شود، مطالبی هست که در این مقاله از وبلاگ استودیو سلام گرافیک برای شما بیان می‌کنیم.

عوامل موثر بر قیمت طراحی گرافیک 

عوامل و موارد گوناگونی وجود دارد که می‌تواند بر قیمت طراحی گرافیک تاثیر بگذارد که در ادامه آنهارا بررسی می‌کنیم:

شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی

شرکت و برند طراحی که کار طراحی را انجام می‌دهد تاثیر بسیار زیادی در روش محاسبه فاکتور طراحی گرافیک دارد. 

طراح گرافیک

طراح گرافیک کیست؟ شخصی که قرار است کار اجرای طراحی را بر عهده بگیرد، تاثیر مستقیمی در هزینه‌‌ها و تعرفه خدمات طراحی گرافیک دارد. تعرفه‌های طراحی گرافیک اشخاص بزرگ حوزه گرافیک در ایران نظیر ابوذر محمدی بسیار بالا و حرفه‌ای است. طراحان گرافیک حرفه‌ای با استفاده از سیستم‌های مخصوص طراحی گرافیک، انواع کارهای گرافیکی را انجام داده و قیمت‌گذاری می‌کنند.

نوع طراحی

معمولا یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت، نوع طراحی است. اینکه شما یک طراحی قالب پیج اینستاگرام سفارش بدهید و یا اینکه قصد طراحی لوگو داشته باشید. قطعا قیمت متفاوتی دارد.یا اینکه سفارش شما رو چه متریالی چاپ بشود مثلا قیمت کاغذ کاربن با کاغذ گلاسه بسیار متفاوت است.

عوامل موثر بر قیمت طراحی گرافیک 

تعرفه طراحی گرافیک در ایران

در طول سال تعرفه طراحی گرافیک توسط اتحادیه طراحان که شامل گروهی از متخصصین است  با درنظرگرفتن تمام شرایطی در یک طراحی دارد و همچنین طرفین قرارداد طراحی گرافیک برای انواع مختلف طراحی‌های گرافیکی قیمتی را مشخص می‌کنند. معمولاً باتوجه‌به تجربه و هنر هر گرافیست و میزان کاری که روی پروژه می‌کنند این قیمت قابل‌افزایش است؛ اما به‌منظور حفظ نظم بازار، کاهش دادن قیمت نسبت به هزینه مصوب توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک برای جذب مشتری بیشتر کار غیرحرفه‌ای است و نتایج زیان باری برای طراحان گرافیک به همراه دارد.

لیست قیمت طراحی گرافیک

طراحی گرافیک زیر شاخه‌های زیادی دارد که با توجه گستردگی پروژه و میزان تجربه طراح گرافیست ممکن است هزینه آنها متغیر باشد. در ادامه به بررسی تعرفه طراحی گرافیک ۱۴۰۱ می‌پردازیم

هزینه طراحی گرافیک اینفوگرافیک

طراحی اینفوگرافی به تصویری گفته می‌شود که تصویر و متن به‌صورت خلاصه و خلاقانه با نمایش چارت گونه و استفاده از آیکون‌های کوچک برای رساندن پیام و مفاهیم مورداستفاده قرار می‌گیرد. باتوجه‌به اینکه تصویر اینفوگرافیک برای چه فضایی طراحی می‌شود توسط استودیو سلام گرافیک معمولاً قیمت بین  تا  دارد

قیمت طراحی صفحات سایت

هر سایتی قبل از اینکه طراحی شود باری اینکه شکل و شمایل آن مشخص باشد و توسط کارفرما تأیید شود نیاز دارد که UI و UX  آن طراحی شود. معمولاً قیمت طراحی صفحات وب در سایت ۱۴۰۱  در شرکت سلام گرافیک بین  تا است.

هزینه طراحی بروشور

طراحی بروشور مجموعه‌ای اطلاعات که در صفحات کاغذ چاپ می‌شود و این اطلاعات می‌تواند توضیح  یک محصول و یا خدمات یک سازمان باشد. قیمت طراحی بروشور باتوجه‌به اینکه چند صفحه است یا به‌صورت پشت‌رو است قیمت‌های متفاوتی دارد که به تعرفه طراحی گرافیک چاپ نیز بستگی دارد اینکه رنگی باشد یا سیاه‌سفید توسط تیم طراح انجام شود یا خو کارفرما. اما در شرکت خدمات و طراحی گرافیک سلام گرافیک از قیمت تا انجام می‌شود.

هزینه طراحی تبلیغات

طراحی تبلیغ نیز وابسته به اینکه برای چه فضاهایی انجام می‌شود و مواردی که کارفرما سفارش می‌دهد قیمت متفاوتی دارد. هزینه طراحی گرافیک برای تبلیغات در استودیو سلام گرافیک از ۲ میلیون شروع می‌شود.

طراحی لوگو

هر سازمان و شرکتی برای ساخت برند خود نیازمند لوگو است و این لوگو به همراه برند شرکت در تمام مکان‌ها و فضا مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ مانند سردر و تابلو شرکت، سربرگ، پوستر، تبلیغات و … . از آنجایی‌که طراحی لوگو یکی از اصلی ‌ترین شاخه‌های دیزاین گرافیک تجاری است، در انتخاب طراح باید دقت کرد. هزینه طراحی لوگو توسط شرکت طراحی گرافیک higraphics از قیمت 3 میلیون تومان شروع می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه قیمت طراحی لوگو مراجعه کنید.

قیمت طراحی گرافیک چگونه تعیین می‌شود؟

همان‌طور که بیان شد قیمت طراحی گرافیکی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که معمولاً شرکت‌های طراحی گرافیک با درنظرگرفتن آنها قیمت نهایی را به مشتری اعلام می‌کند.

میزان تجربه طراح گرافیک

اینکه طراح گرافیک ۶ ماه کار خود را شروع کرده است و کار شما آزمون‌وخطا است یا طراح گرافیک پروژه گرافیک رایانه‌ای شما توسط یک طراح باتجربه ۱۰ساله است و مشابه پروژه شما زیاد انجام داده است قطعاً قیمت متفاوتی است. کسی که تجربه زیادی در طراحی گرافیک دارد و در رزومه خود نمونه کار طراحی گرافیک زیادی مشاهده می‌شود، مناسب‌ترین و بهترین طراحی را برای شما انجام می‌دهد و قطعاً قیمت بیشتری نیز دارد؛ زیرا میزان درامد طراح گرافیک به این کار وابسته است.

زمان پروژه

یکی از عوامل دخیل در تعرفه طراحی گرافیک میزان محدوده زمان تحویل پروژه است. معمولاً تیم‌های طراحی باتجربه و حرفه‌ای باتوجه‌به تخصص و تبحر پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما می‌رساند و دراسرع‌وقت این کار را برای شما انجام می‌دهد و شما زودتر به نتیجه خود می‌رسید که این نیز یکی از پارامترهای افزایش قیمت است.

گستردگی پروژه

اینکه پروژه شما چقدر ریزه‌کاری دارد و چه‌کارهایی قرار است برای شما انجام بشود و چه خدماتی می‌خواهید قیمت متفاوتی دارد.

هزینه و مخارج جانبی برای طراحی گرافیک

بعضی از طراحی‌ها نیازمند استفاده از ابزارهای مهم طراحی و تخصص‌های دیگری است که این نیز یکی عوامل تأثیرگذار در قیمت است.

تعرفه طراحی گرافیک ساعتی است یا تعرفه طراحی گرافیک پروژه‌ای؟

اینکه هزینه طراحی گرافیک به چه روشی مشخص شود به توافق طرفین کارفرما و طراح گرافیک است معمولاً دو روش تعیین هزینه طراحی گرافیک ساعتی و تعیین هزینه طراحی گرافیک پروژه‌ای از روش‌های مرسوم محاسبه قیمت است.

در روش قیمت طراحی گرافیک پروژه‌ای با درنظرگرفتن سفارش و خروجی کار هزینه مشخص می‌شود. به طور مثال طراحی کارت ویزیت با قیمت ۵۰۰ هزار تومان انجام می‌شود. در این روش اینکه طراح چقدر زمان گذاشته است برای کارفرما اهمیت ندارد.

در روش محاسبه هزینه طراحی ساعتی بسته به اینکه چند ساعت روی یک پروژه زمان می‌گذارید قیمت‌های متفاوتی دارد. همچنین اینکه یک طراح گرافیک با استفاده از انواع روش‌های کسب درامد از گرافیک، پروژه انجام می‌دهد یا یک طراح گرافیک آماتور یکی از عوامل تأثیرگذار در تعرفه طراحی ساعتی است. به‌طورکلی طراحی گرافیک متحرک، موشن و سه‌بعدی از قیمت‌های بالای ساعتی ۵۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود.

تعرفه طراحی گرافیک در مشهد

هزینه طراحی گرافیک در مشهد  یکی از قیمت مناسب‌ترین طراحی‌ها در کشور است. باتوجه‌به تجربه استودیو سلام گرافیک در حوزه‌های مختلف طراحی، به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که تمام خدمات با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که استودیو خلاق گرافیک در نظر دارد، رضایت مشتریان است.

میزان تجربه طراح گرافیک

اینکه طراح گرافیک ۶ ماه کار خود را شروع کرده است و کار شما آزمون‌وخطا است یا طراح گرافیک پروژه شما توسط یک طراح باتجربه ۱۰ساله است و مشابه پروژه شما زیاد انجام داده است قطعاً قیمت متفاوتی است. کسی که تجربه زیادی در طراحی گرافیک دارد و دروس رشته طراحی گرافیک را گذرانده است، مناسب‌ترین و بهترین طراحی را برای شما انجام می‌دهد و قطعاً قیمت بیشتری نیز دارد. همچنین سلام گرافیک با انتشار آگهی استخدام طراح گرافیک، گرافیست‌های ماهر را استخدام می‌کند.

زمان پروژه

یکی از عوامل دخیل در تعرفه طراحی گرافیک میزان محدوده زمان تحویل پروژه است. معمولاً تیم‌های طراحی باتجربه و حرفه‌ای باتوجه‌به تخصص و تبحر پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما می‌رساند و دراسرع‌وقت این کار را برای شما انجام می‌دهد و شما زودتر به نتیجه خود می‌رسید که این نیز یکی از پارامترهای افزایش قیمت است

گستردگی پروژه

اینکه پروژه شما چقدر ریزه‌کاری دارد، چه‌کارهایی قرار است برای شما انجام بشود، تعداد اتود دستی گرافیکی چقدر باشد، نیاز به ریدیزاین طراحی گرافیک رایانه‌ای دارد یا خیر و چه خدماتی می‌خواهید قیمت متفاوتی دارد.

هزینه و مخارج جانبی برای طراحی گرافیک

بعضی از طراحی نیازمند استفاده از ابزار و تخصص‌های دیگری است که این نیز یکی عوامل تأثیرگذار در قیمت است.

تعرفه طراحی گرافیک ساعتی است یا تعرفه طراحی گرافیک پروژه‌ای؟

اینکه هزینه طراحی گرافیک به چه روشی مشخص شود به توافق طرفین کارفرما و طراح گرافیک است معمولاً دو روش تعیین هزینه طراحی ساعتی و تعیین هزینه پروژه‌ای از روش‌های مرسوم محاسبه قیمت است.

در روش قیمت طراحی گرافیک پروژه‌ای با درنظرگرفتن سفارش و خروجی کار هزینه مشخص می‌شود به طور مثال طراحی کارت ویزیت با قیمت ۵۰۰ هزار تومان انجام می‌شود. در این روش اینکه طراح چقدر زمان گذاشته است برای کارفرما اهمیت ندارد.

در روش محاسبه هزینه طراحی ساعتی سته به اینکه چند ساعت روی یک پروژه زمان می‌گذارید قیمت‌های متفاوتی دارد. همچنین اینکه یک طراح گرافیک پروژه انجام می‌دهد یا یک طراح گرافیک آماتور یکی از عوامل تأثیرگذار در تعرفه طراحی ساعتی است. به‌طورکلی طراحی گرافیک متحرک، موشن و سه‌بعدی از قیمت‌های بالای ساعتی ۵۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود.

تعهدات کارفرما و طراح گرافیک در مورد تعرفه طراحی گرافیک

طبق مفاد قرارداد طراحی گرافیکی که بین طرفین به امضا می‌رسد هرکدام از طرفین تعهداتی دارند که باید نسبت به آن پایبند باشند. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که طراحی اولیه به تأیید کارفرما رسیده باشد، در صورت تغییر مجدد نیازمند پرداخت هزینه مجدد است و یا اگر کارفرما به‌صورت موازی، موضوع سفارش داده شده را به تیم دیگری بسپارد طراح مختار است که قرارداد را بدون جریمه فسخ کند و هزینه زمانی که صرف کرده است را از کارفرما دریافت کند. همچنین اگر کارفرما قبل از اتمام کامل پروژه از انجام آن منصرف شد، ملزم به پرداخت حق‌الزحمه تا مرحله انجام شده است.

در مقابل طراح گرافیک نیز موظف است در مقابل درخواستی که کارفرما دارد، تعرفه قابل قبولی را باتوجه‌به کیفیت و تخصص خود ارائه دهد و پروژه را در زمان مشخص و طبق قراردادی که بین طرفین به امضا رسیده است، تحویل دهد.

استعلام هزینه‌های خدمات طراحی گرافیک 

برای دریافت لیست هزینه‌های خدمات graphic design می‌توانید با شماره‌ 09355054580  تماس حاصل کنید. همکاران ما در واحد مشاوره دیزاین گرافیک و پشتیبانی وب سایت سلام گرافیک آماده ارائه خدمات دیزاین گرافیک به شما هستند. 

قیمت طراحی تصویرسازی قیمت چاپ سه بعدی قیمت طراحی UX

قیمت طراحی گرافیک چگونه محاسبه می‌شود؟

با توجه به اینکه شما چه سفارشی دارید، روی چه متریالی قابل پیاده سازی است و یا خروجی آن به چه صورت است، توسط چه شرکتی انجام می‌شود و طراح آن کیست قیمت هایی متفاوتی دارد.

از طراحی گرافیک در چه مکان هایی استفاده می‌شود؟

همانطور که در مقاله طراحی گرافیک چیست بیان شد، طراحی گرافیک برای انتقال پیام صورت می‌گیرد. بنابراین هر جایی که قصد رساندن پیام به مخاطب داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید.

4/5 - (15 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

7 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر بله در خدمتتون هستیم ما تقریبا با بیش از 17 شهر ایران و 5 کشور دنیا همکاری داشتیم

    1. سلام دوست عزیز ابتدا هزینه طراحی به صورت دقیق محاسبه میشه و بعد از اون هزینه چاپ در واقع باید طراحی انجام بشه تا هزینه چاپ براورد درستی داشته باشه

  1. سلام و خسته نباشید . هزینه طراحی منو کافی شاپ با یک عکس آماده پس زمینه و طراحی تکست باکس ساده و اندازه 42 در 29/7 و طراحی لوگو دو بعدی از روی طرح آماده هزینه اش چقدر میشه؟؟(فقط عکس پس زمینه آماده بقیه صفر تا صد طراحی شده چیزی حدود 2 3 روز کاری وقت برده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله