عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی موشن گرافیک
طراحی موشن گرافیک برای کسانی که بودجه زیادی به منظور معرفی برند خود ندارند، بسیار کاربردی است. چون هزینه استفاده از این ابزار نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی پایین است. به طور کلی پارامترهای زیر بر قیمت طراحی موشن گرافی تاثیر میگذارند.
زمان ویدئو
مراحل تدوین و ساخت موشن گرافی توسط رایانه انجام میگیرد و شرکتها قیمت آن را براساس تعداد ثانیه تعیین میکنند. اگر تمایل ندارید که هزینه زیادی بابت طراحی موشن گرافیک بپردازید، باید از شرکت گرافیکی بخواهید که زمان آن را به حداقل برساند. برای مشخص کردن محدوده زمانی، میتوانید از مشاوره طراحی موشن گرافیک کمک بگیرید.
موضوع سناریو
اینکه موضوع موشن گرافی تا چه حد تخصصی باشد، بر تعرفه دیزان اثرگذار است. موضوعات پیچیده و تخصصی وقت بیشتری میگیرند که این امر دستمزد طراح گرافیست موشن گرافیک را افزایش میدهد.
المانهای به کار رفته در موشن گرافیک
المانهایی همچون تصاویر اختصاصی، صداگذاری، گذاشتن موزیک و متحرک سازی نرخ طراحی موشن گرافی را تحتالشعاع قرار میدهند. صداگذاری موشنگرافیها فرآیند پیچیدهای دارد که مستلزم صرف وقت و انرژی بسیار است؛ بنابراین این دسته از موشن گرافیها قیمت گرانتری دارند.
چنانچه کاراکترهای اختصاصی و خلاقانه در ساخت موشن گرافی به کار برده شده باشد، تعرفه دیزاین بیشتر میشود. همچنین کیفیت بک گراندی که برای تصاویر متحرک مورد استفاده قرار میگیرد نیز میتواند نرخ را بالا و پایین ببرد.
حجم اطلاعات
چنانچه اطلاعات بسیاری در موشن گرافیک گنجانده شود، قطعا هزینه نهایی افزایش خواهد یافت. برای مثال ممکن است که مشتری بخواهد طراحی آرم تجاری شرکت نیز در موشن گرافی آورده شود که در این حالت گرافیست زمانی را نیز برای دیزاین لوگو صرف میکند.
سایز موشن گرافی
معمولا موشن گرافیهایی که برای اهداف آموزشی یا تبلیغات طراحی میشوند، دارای دو سایز مختلف هستند. این فاکتور نیز هزینه طراحی موشن گرافیک را تحت تاثیر قرار میدهد.
معتبر بودن شرکت
اعتبار شرکت یکی از مولفههای تعیین کننده هزینه نهایی طراحی است. شرکتهای خوشنام برای حفظ اعتبار خود بین مشتریان کیفیت خروجی را افزایش میدهند و مسلما دستمزد بیشتری را هم طلب میکنند.