سناریو موشن گرافیک

سناریو موشن گرافیک پایه و اساس یک ویدئوی تاثیرگذار و موفق است. سناریو ساخت موشن گرافی همان داستان یا روندی است که موشن گرافی قرار است طی کند تا به پایان برسد، به داستان موشن گرافیک سناریو گرفته می‌شود. در واقع این متن موشن گرافیک است که روش‌های ارتباط با مخاطب را مشخص می‌کند؛ از این‌رو باید چیزی فراتر از یک گفتگوی ساده باشد. طراحی سناریو کمک می‌کند که پیام ویدئو در قالب یک ساختار خاص و معین قرار گیرد. بنابراین قبل از نوشتن آن لازم است که فاکتورهایی همچون مدت زمان ویدئو، شخصیت کاراکترها و لحن آن‌ها، پیام و همچنین هدف اصلی به طور کامل مشخص شوند.

گرافیست‌ها برای ساخت موشن گرافیک از سناریو استفاده می‌کنند تا از طریق آن ایده‌ای را به تصویر بکشند و بتوانند پیام برند را به مخاطب منتقل نمایند. با توجه به این مطلب طراح باید ابتدا اصول اولیه فیلمنامه نویسی را فرا بگیرد تا بتواند یک موشن گرافیک حرفه‌ای را به کارفرما تحویل دهد.

توجه داشته باشید که فرقی نمی‌کند که از کدام مدل موشن گرافی استفاده می‌کنید، موشن گرافی 3 بعدی تولید کنید یا دو بعدی وجود یک سناریوی حرفه‌ای برای موشن گرافیک می‌تواند موفقیت را برای شما کسب کند.

نحوه نوشتن سناریو برای موشن گرافیک

برای این‌که بتوانید سناریو موشن گرافیک را با موفقیت بنویسید، باید ابتدا به چند پرسش اساسی در این رابطه پاسخ دهید. نخست باید بدانید که هدف از ساخت موشن گرافیک چیست؟ و قرار است که این ویدئو برای چه قشری نمایش داده شود؟

سپس لازم است که موضوع سناریو به طور کامل مشخص گردد. تنها در این صورت است که می‌توانید سوژه مورد نظر را به درستی برگزینید و فرآیند طراحی را آغاز کنید. پس از آن باید تعیین نمایید که قرار است چه رویدادها و حوادثی در سکانس‌های مختلف نشان داده شود. در نهایت نیز چهارچوب و روند داستان را مشخص کنید.

می‌دانید موشن گرافیک چیست و از مزیت‌های موشن گرافیک برای کسب و کار خود خبر دارید؟

نکات طراحی سناریو موشن گرافیک

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند که سناریوی موشن گرافیک را به صورت کاملاً حرفه‌ای بنویسید:

  • مدت زمان موشن گرافیک را مشخص کنید

طول موشن گرافیک تحت تاثیر فاکتورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین باید بدانید که مدت زمان پروژه کوتاه است یا بلند؟ همچنین قرار است چند مرتبه کات بخورد؟

  • پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید

ویدئوی موشن گرافیک برای مخاطبان ساخته می‌شود، پس توجه به سلیقه و پرسونای مخاطب اهمیت بسزایی دارد. اگر موشن گرافیک با توجه به جامعه هدف ساخته نشود، قطعاً نتیجه‌ای به جز شکست به دنبال نخواهد داشت. برای مثال ویدئویی که برای رده سنی کودکان است با موشن گرافیک طراحی شده برای قشر بزرگسال فرق می‌کند.

  • قدرت داستان را در موشن گرافیک دست کم نگیرید

یکی از مسائلی که کار طراحی سناریو موشن گرافیک را با چالش مواجه می‌کند کمبود داستان است. البته وجود داستان بیش از حد نیز ممکن است که نوشتن سناریو را دشوار نماید. در شرکت‌های معتبری نظیر سلام گرافیک برای غلبه بر این مشکلات تیم طراحی جلساتی را برگزار می‌کنند و ساختار اصلی داستان در طی این جلسات کاملا مشخص می‌شود.

  • از جملات طولانی استفاده نکنید

به کار بردن جملات طولانی برای موشن گرافیک مناسب نیست؛ زیرا ذهن مخاطبان را درگیر می‌کند. از طرف دیگر طراحی آن برای گرافیست‌ها دشواری‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

  • صدای مناسب انتخاب کنید

اگر قرار است یک موشن گرافیک حرفه‌ای داشته باشید، انتخاب نریتور حرفه‌ای باعث می‌شود که کیفیت کاری داستان به میزان قابل توجه‌ای افزایش داشته باشد.

شرکت طراحی سناریو موشن گرافیک

سناریو نویسی برای موشن گرافیک مستلزم نگارش یک قصه جذاب است که این امر مهارت بسیاری را می‌طلبد. در واقع سناریو موشن گرافیک باید به نحوی طراحی شود که در مدت زمانی بسیار کوتاه و به شیوه‌ای آسان تمام مطالب مورد نظر را به مخاطب انتقال دهد. از این‌رو ضروری است پروژه طراحی موشن گرافیک به افراد متخصص سپرده شود تا بازدهی تبلیغاتی مطلوب باشد.

توجه داشته باشید که در زمان دریافت مشاوره رایگان ساخت موشن گرافیک در رابطه با نحوه بستن قرارداد موشن گرافیک و همچنین پس از دیدن نمونه کارهای موشن گرافی، شما با روند کلی ساخت آشنا خواهید شد.

آژانس تبلیغاتی سلام گرافیک با برخورداری از کادری مجرب طراحی سناریو موشن گرافیک را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد تا بازخورد خوبی از مخاطبان بگیرید. این طراحان برجسته با بهره‌مندی از متدهایی مانند روانشناسی رنگ‌ها و برگزیدن تصاویر متناسب با جامعه هدف به طراحی موشن گرافیک خواهند پرداخت، بنابراین تاثیرگذاری تبلیغات شما به حداکثر می‌رسد.

چنانچه گرافیست هستید و تمایل دارید که دانش خود را در زمینه طراحی موشن گرافیک و سناریو نویسی ارتقا دهید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی سایت سلام گرافیک شرکت کنید. این دوره‌ها زیر نظر اساتید برجسته برگزار می‌شوند و تمام اطلاعات لازم را برای سناریو نویسی در اختیار شما قرار می‌دهند.

نحوه استفاده از داستان موشن گرافیک

اصولا پس از تولید داستان، نریتور داستان را می‌خواند، پس از تولید صدا و تصویرهای مورد نیاز با انواع نرم افزارهای موشن گرافیک، روند مچ کردن داستان در موشن انجام می‌شود. داشتن خورده داستان‌هایی برای ساخت لوگوهای متحرک و موشن نیز رایج است.

در صورتی که نیاز به وشن گرافی دارید با بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات گرافیک تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله