معرفی نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک

نرم افزار موشن گرافیک را بهتر بشناسید. نرم افزارهای حرفه‌ای طراحی و ساخت موشن گرافیک به شما کمک می‌کنند که بتوانید ویدئوهایی جذاب و با نرخ مشارکت بالا تولید کنید. برای پیاده سازی انواع موشن گرافی، اتصال نریشن به موشن گرافی، طراحی موشن گرافی 3 بعدی حتی نیاز به چند نرم افزار حرفه‌ای داریم. وجود سناریوی حرفه‌ای موشن گرافیک باعث می‌شود که کار حرفه‌ای تر باشد.

برای طراحی یک موشن گرافیک جذاب بسیار مهم است نرم افزاری را برگزینید که کار با آن راحت باشد و در عین حال ابزارها و قابلیت‌های خوبی را در اختیارتان قرار دهد. به همین دلیل در ادامه معروف‌ترین برنامه‌هایی را که به این منظور طراحی شده‌اند، معرفی خواهیم کرد. با شرکت خدمات طراحی سلام گرافیک همراه باشید.

نرم افزار افتر افکت After Effect

یکی از قوی‌ترین و پرکاربردترین نرم افزارهایی که به منظور طراحی و ساخت موشن گرافیک ارائه شده، افتر افکت است. کمپانی مشهور Adobe افتر افکت را طراحی کرده تا کاربران بتوانند با برخورداری از طبیعت منعطف آن  حرفه‌ای‌ترین انواع موشن گرافیک را دیزاین نمایند. پلاگین‌های متعدد این برنامه به گرافیست‌ها کمک می‌کند تا فرآیند طراحی را با سرعت و سهولت بیشتری پیش ببرند.

پیش زمینه خواندن این مقاله داشتن اطلاعات کافی در زمینه موشن گرافی است، موشن گرافی چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

نرم افزار فتوشاپ Adobe Photoshop

یکی دیگر از برنامه‌های پرطرفدار برای طراحی موشن گرافیک فتوشاپ است. در این برنامه امکان ایجاد تکسچر، انیمیشن، گیف و به طور کلی هر چیزی که برای ساخت موشن گرافیک مورد نیاز است، وجود دارد. برای مثال قادرید از طریق فتوشاپ طرح‌های جدیدی را به کمک فیلترهای مختلف ایجاد کنید یا این‌که دیزاین‌هایی سه بعدی و متحرک را با توجه به نیاز خود بسازید. با اضافه شدن بخش موشن‌ها در فتوشاپ، شما می‌توانید از آن برای طراحی لوگو موشن استفاده کنید.

کار با فتوشاپ در مقایسه با سایر نرم افزارهای گرافیکی پیچیدگی چندانی ندارد، به طوری‌که با کمی حوصله و  شرکت در دوره‌های آموزشی شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک می‌توانید کاملا بر آن مسلط شوید.

نرم افزار ایلوستریتور Illustrator

نرم افزار ایلوستریتور در شرکت ادوبی و به منظور ساخت انواع وکتورهای گرافیکی ارائه شد؛ اما به طور گسترده برای طراحی موشن گرافیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه پیشرفته تعداد زیادی ابزار قدرتمند و کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید جذاب‌‌ترین موشن گرافیک‌ها را بسازید. برای مثال امکان ساخت کلیه المان‌های گرافیکی دو بعدی متحرک که برای دیزاین موشن گرافیک موردنیاز هستند، از طریق این برنامه وجود دارد.

نمونه کارهای طراحی موشن گرافی با ایلاستریتور را می‌توانید ببینید.

نرم ‌افزار پریمیر پرو Premiere Pro

یکی از بهترین نرم افزارها برای طراحی موشن گرافیک پریمیر پرو است که گرافیست‌ها از آن بیشتر برای ادغام ویدئو و صدا استفاده می‌کنند. این برنامه امکان برش قطعات انیمیشن، طراحی گرافیک متحرک، ویرایش غیرخطی ویدئو و دیزاین چندین پروژه به طور همزمان را فراهم ساخته است. پریمیر پرو را به راحتی می‌توانید در سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز و مک نصب نماید و از انواع قالب‌های موشن گرافیک، جلوه‌های ویژه و ابزارهای مختلف تایپ بهره مند شوید.

نرم افزار نیوک Nuke

اگر به دنبال نرم افزاری حرفه‌ای برای کار بر روی پروژه‌های بزرگ هستید، نیوک بهترین انتخاب است؛ زیرا به کمک این برنامه می‌توانید موشن گرافیکی در بالاترین سطح کیفی بسازید.

هزینه طراحی موشن گرافیک با نیوک و دیگر نرم افزارها تفاوتی ندارد و شما فقط، هزینه کار خروجی را می‌دهید.

نرم افزار مایا Maya

مایا برنامه‌ای پرطرفدار و کاربردی برای طراحی انیمیشن و مدل سازی 3D است. این برنامه قابلیت‌ها و ابزارهای گوناگونی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فیلم‌های متحرک بسیار جذابی را بسازید.

نرم ‌افزار سینما فوردی Cinema 4D

معمولاً گرافیست‌هایی که به دنبال طراحی محتوای متحرک هستند، Cinema 4D را انتخاب می‌کنند. این برنامه محیط کاربرپسندی دارد و به منظور مدل سازی و طراحی انواع انیمیشن به کار می‌رود. به طور کلی هدف از طراحی Cinema 4D رندرینگ، تکسچرینگ و طراحی افکت‌های شبیه‌سازی شده است.

یکی از مزایای منحصربه‌فرد سینما فوردی این است که می‌تواند همزمان خود را با چندین موتور رندر شتاب دهنده GPU وفق دهد. از این‌رو گرافیست قادر است مدل‌های سه بعدی را در سطح کیفی بالا طراحی کند.

اگر می‌خواهید بدانید کاراکتر چیست و چه کاربردی دارد مقاله لینک شده را بخوانید.

چطور بهترین نرم افزار را برای طراحی موشن گرافیک انتخاب کنید؟

تمام نرم افزارهایی که در این نوشتار به آن اشاره شد، ویژگی‌ها، نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارا هستند. اگر نمی‌دانید که کدام برنامه برای شما مناسب است، از تیم کارشناسی سلام گرافیک در این زمینه مشاوره دریافت نمایید.

امکان شرکت در دوره‌های آموزش نرم افزارهای گرافیکی نیز در این مجموعه فراهم شده است. فرقی نمی‌کند که یک گرافیست مبتدی هستید یا حرفه‌ای، در هر صورت می‌توانید برای مسلط شدن بر انواع نرم افزارهای گرافیکی درخواست شرکت در این دوره‌ها را در سایت ثبت کنید.

سلام گرافیک در جلسات مشاوره موشن گرافی در رابطه با بندهای قرارداد موشن گرافی اطلاعات کاملی ارائه می‌دهد.

برای ثبت سفارش طراحی موشن گرافی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)
محمد معین
محمد معین
محمد معین هستم، طراح کاراکتر هستم. تقریبا 7 سالی می‌شه که توی حوزه طراحی سه بعدی و کاراکتر مشغول به فعالیت هستم. در حال حاضر در استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک به عنوان طراح ارشد کاراکتر مشغول به فعالیت هستم. اینجا در رابطه با علایقم می‌نویسم.
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله