موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یکی از مهم‌ترین راه‌های تولید تصاویر متحرک است. به وسیله موشن گرافی فیلم‌های خلاقانه‌ای برای برندها و مجموعه‌ها ساخته می‌شود. پس اگر بخواهیم به سوال موشن گرافی چی است پاسخ دهیم، موشن گرافیک هنر به تصویر کشیدن تصاویر به صورت فیلم و ویدئو است که رواج فراوانی پیدا کرده است.

موشن گرافیک چیست؟ موشن گرافیک به معنی تصاویر متحرک است، هر طرح گرافیکی که حرکت داشته باشد، به‌عنوان یک موشن گرافی محسوب می‌شود. طراحان ماهر با استفاده از ذهن خلاق خود این تصاویر متحرک را در نرم افزارهای گرافیکی پیشرفته می‌سازند. امروزه این ویدئوها به طور گسترده در تبلیغات مربوط به برندها، انواع سوشال مدیا، سایت‌ها و حتی در سینما و تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی و دیزاین موشن گرافیک با بهترین استودیو طراحی؛ سلام گرافیک تجربه کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم نمونه کارهای موشن گرافی سلام گرافیک را ببینید.

موشن گرافی چیه؟

موشن گرافی از تصاویر متحرکی تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفتن این تصاویر و اضافه شدن نریشن، سناریوی موشن گرافی و… باعث می‌شود یک داستان مناسب برای تبلیغات پیاده سازی شود. موشن گرافی‌ها دارای انواع مختلفی اند، که در مقاله معرفی انواع موشن گرافی به آن پرداخته‌ایم.

توجه داشته باشید که نرخ موشن گرافی در سال 1402 رشد 50 درصدی داشته است!

مزیت‌های موشن گرافیک

استفاده کردن از موشن گرافیک مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان ثبت هویت بصری قوی در ذهن مشتری در نظر گرفت. لوگو موشن‌ها نیز گونه‌ای کوچک از موشن گرافی‌ها هستند.

معایب استفاده از موشن گرافیک

در مقاله قرارداد موشن گرافیک در رابطه با این که یک قرارداد موفق چیست و در جلسات مشاوره موشن گرافی باید چه مواردی بیان شود اطلاعاتی را بیان کرده‌ایم.

کاربردهای موشن گرافی

موشن گرافیک در حال حاضر کاربرد گسترده‌ای در انواع شبکه‌های اجتماعی، سینما، تلویزیون، نمایش 3 بعدی بسته بندی، پرزنت درست بسته محصول طراحی شده، تبلیغات و مواردی از این قبیل دارد. به طور کلی مهم‌ترین کاربردهای این طرح‌های گرافیکی متحرک به شرح ذیل است:

  1. طراحی لوگوی گرافیکی

یکی از کاربردهای اصلی موشن گرافی‌ها برای طراحی لوگوهای گرافیکی است؛ زیرا این دسته از لوگوها توجه مشتریان را بهتر جلب می‌کنند. چنانچه آرم تجاری گرافیکی برندتان را در سایت خود قرار دهید، جذابیت آن افزایش یافته و مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر می‌شود.

  • انتقال پیام

در موشن گرافیک‌ها صدا و تصویر برای انتقال پیام به کار می‌روند؛ بنابراین منتقل کردن اطلاعات به شکل ساده و موثر انجام می‌گیرد.

  • ساخت ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی

معمولا فروشگاه‌های آنلاین برای این‌که بتوانند فیلم آموزش محصول خریداری شده را به شیوه‌ای جذاب در اختیار کاربران قرار دهند، به سراغ موشن گرافی‌ها میروند. همچنین ویدئوها برای تبلیغات و بازاریابی نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار، بازاریابی دیجیتال را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف ساده و در عین تاثیرگذار کرده است.

  • نمایش عنوان فیلم‌ها

بسیاری از کارگردان‌ها برای آغاز فیلم‌های خود موشن گرافیک را به کار می‌برند تا از این طریق بتوانند توجه مخاطبان را جلب نمایند.

از موشن گرافی در صنعت فیلم سازی استفاده‌های فراوانی می‌شود، از ایجاد جلوه‌های ویژه بصری گرفته تا دیگر موارد. حتی فیلم‌هایی تولید می‌شوند که برای کاهش هزینه از موشن گرافیک به صورت خاص در آن استفاده می‌شود.

  • دیزاین پست‌های شبکه‌های اجتماعی

صاحبان اکانت‌های بیزینسی در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای این‌که تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهند، پست‌ها را در قالب موشن گرافیک به اشتراک می‌گذارند. فرقی نمی‌کند که پست موردنظر آموزشی، طنز، خبری، تبلیغاتی یا هر چیز دیگری باشد؛ در هر صورت با استفاده از تصاویر متحرک می‌توان جذابیت آن را افزایش داد.

موشن گرافی‌ها به وسیله‌ نرم افزارهای خاص موشن گرافیک طراحی می‌شوند.

در صورتی که می‌خواهید موشن گرافی در تهران و موشن گرافی در مشهد را سفارش دهید همین حالا با ما تماس بگیرید.

شغل موشن گرافیک و میزان درآمد

یکی از شغل‌های پرطرفدار در میان طراحان گرافیک، شغل موشن گرافی است، درست است که تخصص موشن گرافی کمی سخت است و تسلط بر نرم افزارهای مختلفی گاهی پیچیده و مشکل می‌شود اما میزان درآمد این حرفه باعث شده است که طیف زیادی از طراحان حتی طراحان بسته بندی را به این سمت بکشاند.

4.1/5 - (7 امتیاز)
محمد معین
محمد معین
محمد معین هستم، طراح کاراکتر هستم. تقریبا 7 سالی می‌شه که توی حوزه طراحی سه بعدی و کاراکتر مشغول به فعالیت هستم. در حال حاضر در استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک به عنوان طراح ارشد کاراکتر مشغول به فعالیت هستم. اینجا در رابطه با علایقم می‌نویسم.
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله