عوامل تاثیرگذار در قیمت عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی نقش مهمی در افزایش آمار فروش کسب و کارهای مختلف دارد. اما پرسشی که معمولا صاحبان برندها با آن مواجه می‌شوند، این است که هزینه خدمات عکاسی تبلیغاتی تحت تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرد. این پارامترها در ادامه بیان می‌شوند. با شرکت گرافیکی سلام گرافیک همراه باشید.

تعداد فریم‌های موردنیاز مشتری

تعداد شات عکاسی تاثیر مستقیمی بر قیمت عکاسی تبلیغاتی دارد. در صورتی که کارفرما به تعداد فریم بیشتری نیاز داشته باشد، باید هزینه بیشتری را به شرکت ارائه دهنده خدمات گرافیکی بپردازد.

نوع عکاسی و تجهیزات مورد استفاده

تعرفه هر شات تحت تاثیر نوع عکاسی قرار دارد. مثلا گرفتن عکس‌های هوایی ضمن دشوار بودن، نیاز به تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای مانند بالابر دارند که این مسئله نرخ ارائه خدمات را بیشتر می‌کند.

جنس محصول و سایز آن

نحوه عکس‌برداری از محصولات بزرگ و کوچک متفاوت است، زیرا باید نورپردازی متناسب با سایز محصولات تنظیم شود. حتی شیوه عکاسی از محصولات براق با انواع مات فرق دارد که تمام این فاکتورها قیمت نهایی را دستخوش تغییر می‌کنند.

دیجیتال یا معمولی بودن عکس

در عکاسی معمولی تصاویر به صورت فیزیکی به مشتری تحویل داده می‌شود. در حالی‌که در عکاسی دیجیتال خبری از چاپ تصاویر نیست و فایل‌های مربوط به عکس محصولات در اختیار مشتری قرار می‌گیرند. هر کدام از این روش‌های عکاسی تعرفه‌های مختلفی دارند. (عکاسی دیجیتال به دلیل عدم چاپ عکس‌ها نرخ ارزان‌تری دارد)

مهارت عکاس

عکاسان ماهر به اهمیت نورپردازی و سایر ترفندهای عکاسی واقفند و پایبندی به این اصول، کیفیت کار آن‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. پس طبیعی است که دستمزد ارائه این کارهای باکیفیت بیشتر باشد.

مدت زمان پروژه

مدت زمان انجام عکاسی تبلیغاتی، طراحی مجسمه و سایر امور گرافیکی در هزینه‌های کارفرما تاثیر دارند. معمولا فرآیند عکاسی تبلیغاتی زمان‌بر است و کارهای عجله‌ای خوب از آب درنمی‌آیند. در پروژه‌هایی که با دقت و در مدت زمان بیشتری انجام می‌شوند، کیفیت کار و به دنبال آن هزینه نهایی افزایش می‌یابد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید