گرافیک چیست؟

گرافیک چیه؟ گرافیک یکی از راه‌های ارتباط بین افراد از گذشته تا به حال بوده است. استفاده از گرافیک حتی در سنگ نوشته‌های غارها نشان می‌دهد که گرافیک یک ابزار بصری برای بیان احساسات، عواطف و تمام حالات انسانی است. به نوعی می‌توان گفت که گرافیک همان تصویری است که با دیدن آن پی به موضوع یا مجموعه‌ای از موضوعات می‌بریم. هدف‌های مختلفی را می‌توان برای گرافیک متصور شد که از جمله این موارد می‌توان به گرافیک هنری و گرافیک بیزینسی اشاره کرد. در این مقاله از سلام گرافیک هر آنچه که در رابطه با گرافیک نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت.

گرافیک چیست؟ (what is graphic) یکی از هنرهایی که از دیر ایام با ما همراه بوده است، گرافیک است. به نوعی می‌توان گفت که گرافیک، هنر بیان با استفاده از رنگ، طراحی و اشکال است. در گرافیک اجزای مختلفی وجود دارد که هر کدام از این اجزا سعی در بیان مفهوم یا معنایی دارند.

طراح گرافیک با استفاده از موارد بیان شده و با خلاقیت خود و شاخه‌های رشته طراحی گرافیک، روندی را در گرافیک پیاده سازی می‌کند تا جامعه هدف‌اش بتواند بدون چالش به معنا و مفهوم بیان شده در کار خود را به نمایش بگذارد.

تعریف گرافیک چیست؟

گرافیک همان هنر به تصویر کشیدن است که یک طراح خواه، پکیج دیزاینر خواه طراح کاتالوگ یا هر طراح دیگری، سعی در بیان و رساندن معنا و مفهوم در قالب تصاویر، اشکال و طرح‌های گرافیکی دارد. در این مقاله از شرکت طراحی کارهای گرافیکی سلام گرافیک قصد داریم بیشتر در رابطه با گرافیک، کارهایی که یک گرافیک‌ کار می‌تواند انجام دهد و در حالت کلی با مفهوم گرافیک شما را آشنا کنیم تا با انواع خدمات دیزاین گرافیک آشنا شوید. شرایط استخدام طراح گرافیک به آشنایی با این مفاهیم وابسته است.

هدف از گرافیک چیست؟

هنر و گرافیک را در دو دسته بندی کلی می‌توان تقسیم بندی کرد.

هنر یا گرافیک بیزینسی و هنر یا گرافیک هنری یا همان آرت. در نوع اول طراح گرافیک با ارائه کارهای گرافیکی توسط سیستم‌های مخصوص طراحی گرافیک سعی در به نمایش گذاشتن یک کالا، محصول یا خدمات دارد و با طراحی گرافیک برای تبلیغات، می‌خواهد کار تبلیغ و معرفی محصولات و برندها به‌خوبی انجام شود.

در این شیوه از طراحی گرافیک، هدف نهایی جلب رضایت مخاطب نهایی یا همان مشتری است. به عنوان مثال در طراحی حرفه‌ای لوگو که با هدف بیزینس طراحی و پیاده سازی شده است، اولین مورد مهم، شیوا بودن لوگو برای پیاده سازی است که برای این کار می‌توان از اتود دستی در گرافیک استفاده کرد.

گرافیک رایانه‌ای چیست؟

یکی از زیر شاخه‌های هنر طراحی گرافیک، گرافیک کامپیوتری یا همان گرافیک دیجیتال است. در گرافیک دیجیتال، طراح با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و همچنین تکنیک ریدیزاین طراحی سعی بر ارائه کار در بستر دیجیتال دارد. نمونه کارهای طراحی دیجیتال در حال حاضر بسیار زیاد است. از جمله این کارها می‌توان به خدمات طراحی پوستر دیجیتال، طراحی کارت ویزیت دیجیتال، طراحی بیلبورد دیجیتال، طراحی کاراکتر و… اشاره کرد. برای خلق ایده‌های جدید می‌توانید نمونه‌کار طراحی گرافیک طراحان مختلف را مشاهده کنید.

گرافیک شامل چه اجزایی است؟

وابسته به آن که نوع طراحی چه باشد، گرافیک می‌تواند از اجزای مختلفی تشکیل شده باشد. میزان درامد طراحان گرافیک بر اساس کار در هر کدام از این اجزا مشخص می‌شود.

کاربردهای گرافیک چیست

امروزه با توجه به گسترش فناوری و ارتباطات و تنوع ابزارهای مورد استفاده در طراحی، از گرافیک می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. تبلیغات، بازی سازی، طراحی بسته بندی، انیمیشن سازی و… همگی با گرافیک سر و کار دارند و هرکدام یکی از راه‌های کسب درامد از طراحی گرافیک است. در تمام شبکه‌های تلویزیونی آگهی‌های خلاقانه را مشاهده می‌کنید که هرچه سطح کیفیت گرافیکی آن‌ها بیشتر باشد، مخاطب را بیشتر به خود جذب می‌کند و به مراتب هزینه طراحی گرافیک هم بالا می‌رود. از این رو کاربردهای گرافیک در تمام صنایع مختلف دیده می‌شود. با دانستن انواع دیزاین گرافیک و کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف پیش از عقد قرارداد طراحی گرافیک، می‌توانید در انتهای کار نتیجه بهتری کسب کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه گرافیک و اطلاع از مراحل سفارش دیزاین گرافیک می‌توانید از مشاوره دیزاین گرافیک سلام گرافیک بهره‌مند شوید.

چه مشاغلی به گرافیک نیاز دارند؟

گرافیک دیجیتال چیست

گرافیک محیطی چیست

خلاقیت در گرافیک

نقش گرافیک در بازاریابی

اصول طراحی گرافیک تجاری

تعریف گرافیک محیطی

چرا گرافیک در زندگی ما اهمیت دارد؟

اگر به هر طرف نگاه کنید، پوسترها و بنرها و طراحی‌هایی را می‌بینید که هر کدام پیامی را به شما می‌رسانند. اگر گرافیک نباشد، انتقال پیام تصویری از بین خواهد رفت.

گرافیک به چند صورت انجام می‌شود؟

به روش‌های مختلفی کار گرافیک را انجام می‌دهند؛ اما به طورکلی به دو صورت دستی و دیجیتالی یا رایانه‌ای صورت می‌گیرد که در مقاله بررسی کردیم.

4.7/5 - (9 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

    1. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
      ر نوع شغلی نیاز به دیده شدن داره و این عمل باعث فروش بیشتر خواهد شد پس قطعا نیاز داره که طراحی گرافیکی خوبی هم داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله