معرفی رشته طراحی گرافیک

رشته طراحی گرافیک چیست؟ چطور می‌توان از این رشته به درآمد رسید؟ کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی‌های تخصصی و همچنین رسیدن به جایگاه‌های مناسب نیاز به یادگیری اصولی گرافیک دارد. سلام گرافیک در این مقاله شاخه‌های رشته طراحی و مزایا و معایب شغلی این رشته و... را برای افزایش اطلاعات شما شرح می‌دهد.

رشته طراحی گرافیک (graphic design course) یکی از رشته های فنی حرفه ای است که در هنرستان و دانشگاه ها تدریس می شود. رشته طراحی گرافیک تنوع و زیرشاخه های مختلفی دارد که هرکدام نیاز به خلاقیت و استعداد خاص خود را دارند. رشته طراحی گرافیک یکی از رشته هایی است که نیاز به زبان تصویری و استفاده از اشکال دارد. در این رشته با اصلی‌ترین ابزارهای طراحی آشنا خواهید شد و کاربرد هر یک را می‌آموزید.

اگر قصد انتخاب و تحصیل در رشته هنر گرافیک را دارید و می‌خواهید به یک گرافیک دیزاینر تبدیل شوید، باید خلاقیت و هنر بالایی را خرج کنید. البته نگرانی نداشته باشید زیرا همه چیز به صورت اصولی در مدارس و دانشگاه به شما آموخته می شود. کارشناس های سلام گرافیک قصد دارند تا به معرفی رشته گرافیک رایانه بپردازند.

جالب است بدانید حوزه گرافیک تنها یکی از شاخه های هنر است و رشته های طراحی بسته بندی، رشته طراحی تصویر سازی، رشته انیمیشن و … از دیگر زیرشاخه های هنر است. کسی که بداند گرافیک رایانه‌ای چیست، می‌تواند دروس دیگر این رشته را نیز یاد بگیرد. رشته تحصیلی گرافیک حوزه های بیشتری از خلاقیت و طراحی را در بر می گیرد.

برای آشنایی با رشته گرافیک بهتر است همراه سلام گرافیک باشید تا اطلاعات بیشتری را در زمینه رشته گرافیک به شما بگوییم. کارشناس های طراحی گرافیک مجموعه سلام گرافیک همگی در رشته گرافیک رایانه، تصو

یرسازی، کاراکتر و … تحصیل کرده اند و اطلاعات کافی را برای رفع سوال های شما دارند. جهت تنظیم قرارداد طراحی گرافیک، با ما تماس بگیرید.

تاریخچه رشته گرافیک

بازارکار رشته تحصیلی گرافیک

حوزه گرافیک و طراحی، حوزه ای است که نیاز به جمع آوری نمونه کار و پیاده کردن هنر خلاقیت بر روی آن است. سعی کنید با ساختن یک رزومه خوب وارد بازارکار شوید. هر چقدر کیفیت کار و دانش شما در انواع شاخه‌های طراحی بالاتر باشد و رزومه بهتری داشته باشید، به همان اندازه می‌توانید قیمت دیزاین گرافیک کار خود را برای کارفرما تعیین کنید.

حوزه طراحی گرافیک در ایران به چند بخش تقسیم می شود. یکی از این بخش ها چاپ و دیگری گرافیک است. حوزه چاپ بیشتر بر زمینه های خدمات تصویرسازی، صفحه آرایی، طراحی پوستر سریع، طراحی بروشور یا طراحی کاتالوگ فعالیت دارند.

حوزه گرافیک بیشتر بر بخش های طراحی لوگو شیک، طراحی ست اداری یا طراحی هویت بصری به همراه بازطراحی دخالت دارند که اگر برای شروع طراحی هر یک، از اسکیس یا اتود دستی در گرافیک استفاده شود، طرح‌های بهتری به نتیجه خواهند رسید. اگر نمی‌دانید بازطراحی چیست، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ریدیزاین طراحی گرافیک را مطالعه کنید. راه‌های کسب درآمد رشته گرافیک بسیار می تواند متفاوت باشد و به نسبت حرفه ای تر شدن شما رو به افزایش باشد.

حقوق طراح گرافیک بر اساس توانایی‌هایش سنجیده می‌شود؛ اما طراحان مجموعه های مختلف حقوق پایه 4 میلیون تومان به بالا دارند. البته شرط استخدام طراح گرافیست یا قبولی در این شرکت ها، داشتن رزومه خوب و نمونه کارهای گرافیک متعدد است. پس برای حرفه ای شروع کردن عجله نکنید و گام به گام پیش بروید. درآمد رشته گرافیک می تواند علاوه بر حقوق ماهیانه، حقوق پروژه ای هم باشد. یعنی در ازای پیاده سازی و طراحی یک پروژه مبلغی مشخص (درصد) برای شما در نظر گرفته شود.

اگر در این رشته به مهارت بالایی برسید، می‌توانید به عنوان مشاور هم فعالیت کنید و با ارائه مشاوره طراحی گرافیک، به درامد برسید. یکی دیگر از موارد مهمی که در داشتن یک موقعیت خوب در بازارکار تاثیرگذار است، داشتن یک سیستم مناسب برای طراحی گرافیک است.

انواع شاخه‌های رشته طراحی گرافیک

دروس رشته طراحی گرافیک

مزایا و معایب شغلی رشته گرافیک

از مزایا و معایب رشته طراحی گرافیک چه می دانید؟ در اینجا قصد بر این است تا با راهنمایی کارشناس های طراحی گرافیک به بررسی مزایا و معایب شغلی رشته طراحی گرافیک بپردازیم. شرکت ها و سازمان های کسب و کاری بزرگی هستند که برای کار تبلیغات خود نیاز به طراح دارند و طراحی گرافیک برای تبلیغات برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. البته از مزایای شغلی رشته گرافیک می توان به این موضوع اشاره کرد که فعالیت کاری آن ها به صورتی است که پروژه های دورکار یا فریلنسری را هم می توانند دریافت کنند و یا خدمات دیزاین گرافیک ارائه دهند. در صورتی که تایم حضور در شرکت خود را مدیریت کنند، می توانند به پیاده سازی پروژه های فریلنسری خود بپردازند.

رشته طراحی گرافیک آسان نیست و برای موفق شدن در آن باید به صورت مداوم و مستمر تمرین کرد. اگر برای گرافیک تجاری و طراحی گرافیک محیطی که بسیار موارد حساسی هستند، تمرکز و مهارت کافی نداشته باشید، در دیزاین و به سرانجام رساندن طرح به مشکل خواهید خورد.

رشته طراحی گرافیک بازارکار مطلوبی دارد؟

طراحی گرافیک، تبلیغات، لوگو، ست اداری و تمام زیرشاخه ها از نیاز های کسب وکارها است. پس نمی توان بازارکار آن را محدود جلوه داد.

برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک باید چه کرد؟

در هنرستان یا دانشگاه شهر خود پرس جو کنید. در صورتی که رشته طراحی گرافیک موجود باشد می توانید اقدام به ثبت نام کنید.

4/5 - (8 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

5 پاسخ

  1. ایا ادیت ویدیو بخشی از کار طراحی هستش یا کلا به یک رشته دیگه مربوط هست ؟ تولید موشن گرافیک هم بخشی از کار های حوضه گرافیک هست ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      خیر.ادیت ویدیو بخشی از کار طراحی محسوب نمیشه و رشته جدایی داره.
      موشن گرافیک از کارهای حوزه گرافیک محسوب میشه.

    1. سلام به شما
      اگر در کنار یادگیری، برای دریافت مدرک تحصیلی میخواید این رشته رو انتخاب کنید، بهتره از طریق هنرستان فنی حرفه ای و بعد هم دانشگاه های فنی در این رشته تحصیل کنید. اما برای یادگیری به صورت آزاد هم میتونید به آموزشگاه ها هم مراجعه کنید.

  2. سلام ببخشید من میخوام گرافیک بصری بخونم بعد مشاورمون به من گفته برای ارشدش اگر میخوام طراحی لوگو برم باید گرایش پوستر و نشانه رو بردارم یه سوال داشتم این گرایش ربطی به طراحی لوگو داره اصلا؟ چون من میخوام تا اخر فوق لیسانس هم فقط توی حوضه لوگو و طراحی پوستر و طراحی وب و جلد کتاب کار کنم الان من دقیقا باید چه رشته ای رو برم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله