روش های کسب درآمد از گرافیک

آیا از راه‌های کسب درامد از طریق طراحی گرافیک آگاهی دارید؟ بهترین روش برای به پول رسیدن از طریق گرافیک کدام است؟ پیش از آن که وارد حوزه طراحی گرافیک شوید بهتر است با روش‌های کسب درآمد از این حوزه آشنا باشید تا بتوانید به بهترین نحو از کار خود لذت برید. در این مقاله کارشناسان سلام گرافیک تجربه خود را در این زمینه برای شما بیان می‌کنند.

روش های کسب درآمد از گرافیک (earning from graphic design) گسترده است و طراحان می توانند با انتخاب حوزه زیرشاخه گرافیک مورد نظر خود، فعالیت کسب و کاری خود را شروع کنند. امروزه با ترویج کلاس و کارگاه های مختلف آموزش طراحی گرافیک، نیازی به گذراندن دوره تحصیلی طولانی نخواهید داشت و با انجام نمونه کار طراحی گرافیک می توانید پروژه های مختلفی از گرافیک را داشته باشید. شیوه های کسب درآمد از گرافیک می تواند در حوزه های سفارش طراحی لوگو، سفارش هویت بصری، طراحی ست اداری، طراحی تصویرسازی و … باشد. کسب درآمد با گرافیک نیازمند پیش بردن مسیر و برنامه هایی است.

علاوه بر حوزه های طراحی لوگو، خدمات طراحی بنر، طراحی تصویرسازی، طراحی کاراکتر و … می توانید از فعالیت های دیگری در طراحی گرافیک، کسب درآمد داشته باشید. کسب درآمد با گرافیک از طریق چند روش مختلف امکان پذیر است. این روش هارا کارشناس های طراحی گرافیک مجموعه سلام گرافیک، برای شما گردآوری کرده اند که در ادامه به توصیف هرکدام می پردازیم.

ساده ترین راه کسب درآمد از طراحی گرافیک

راه های ساده و زیادی برای کسب درآمد از طریق طراحی گرافیک وجود دارد. این راهکار های کسب درامد می تواند از طریق به صورت پروژه ای یا استخدامی باشد. پروژه های طراحی گرافیک در حوزه هایی که فوق ذکر کردیم؛ پیاده سازی می شود. در ادامه به روش های بیشتری علاوه بر طراحی موارد بالا اشاره می کنیم.

طراحی قالب: یکی از روش هایی که می توانید کسب درآمد از طریق گرافیک داشته باشید، طراحی قالب و فروش آن است. طراح های گرافیک می توانند به ساخت یک قالب برای دعوت نامه، کتاب یا پوستر بپردازند. سپس برای فروش در سایت های معتبر بارگذاری کنند. فروش قالب توسط طراح های گرافیک امروزه به کاری رایج تبدیل شده است. شاید بتوان گفت که طراحی قالب یکی از راهکارهای کسب درآمد دلاری از گرافیک است.

آموزش طراحی گرافیک:

مشاور طراحی گرافیک:

طراحی فونت گرافیکی:

طراحی لوگوهای آماده:

طراحی گرافیک فریلنسری:

به نظر تاکنون متوجه شده اید که چگونه از گرافیک کسب درآمد کنیم! روش ها بسیار گسترده و متنوع هستند. شما می توانید با صرف کردن زمان متعدد، در یکی از زمینه ها فعالیت خود را علاوه بر فعالیت های دیگر خود شروع کنید.

رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از گرافیک

روش‌های کسب درآمد از گرافیک و طراحی به ویژه برای متخصصان طراح گرافیک از طریق روش‌های نام برده شده در زیر مهیا خواهد بود. در این بخش به سوال چگونه از گرافیک کسب درآمد کنیم را پاسخ خواهیم داد.

کسب درآمد دلاری از گرافیک

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد زیاد از رشته طراحی گرافیک، برای همه حوزه‌های گرافیک از طراح کاتالوگ گرفته تا طراح بسته بندی، استفاده از پتانسیل‌های درآمد دلاری است.

به دلیل اختلاف زیاد قیمت دلار و ریال، استفاده از این فرصت می‌تواند درآمد یک طراح گرافیک را به میزان قابل توجه‌ای افزایش دهد. البته ناگفته نماند که وجود حساب بین اللملی یا داشتن رابطی که بتواند برای شما در وب سایت‌های فریلنسری کشور مقصد حساب باز کند و بتواند مبلغ را برای شما به داخل ایران واریز کند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این حوزه است که البته وجود واسط‌هایی مانند شرکت ایرانی کارت این کار با کمی سختی قابل انجام است.

کسب درآمد از طریق فریلنسری در حوزه گرافیک

تا این جا 2 مورد از راه های کسب درآمد از گرافیک را مورد بررسی قرار دادیم.

کسب درآمد ریالی از گرافیک

کسب درآمد از رشته طراحی گرافیک با استخدام در شرکت

ساخت وبسایت فروشگاهی برای فروش طرح لایه باز و قالب

ایجاد پکیج‌های آموزشی

تاسیس سازمان طراحی گرافیک

از دیگر روش‌هایی که یک نفر طراح گرافیک می‌تواند درآمد کسب کند، تاسیس شرکت طراحی گرافیک است. چالش‌‌ها و موارد گوناگونی وجود دارد که می‌تواند روند پیاده سازی درآمد گرافیک را با مشکل ایجاد کند. شرکت طراحی بسته بندی اینپک یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافیک و به ویژه طراحی بسته بندی حرفه‌ای است.

پیشنهاد می‌کنم مقاله کاراکتر یا کارکتر چیست را بخوانید.

تجربه نشان داده است که تاسیس یک شرکت را باید به عنوان قدم آخر در نظر بگیرید و اگر نتوانستید به هیچ کدام از این روش‌ها کسب درآمد داشته باشید، به فکر ایجاد یک شرکت طراحی گرافیک باشید که خدمات گوناگون از طراحی پرچم حرفه‌ای تا طراحی کاراکتر حرفه‌ای انجام دهد.

پس از خواندن این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مقاله کاربرد گرافیک چیست را بخوانید.

روش های کسب درامد از طراحی گرافیک تنها به طراحی لوگو و تصویرسازی و … محدود می شود؟

خیر، کسب درامد از طراحی گرافیک شامل فروش قالب، مشاوره طراحی گرافیک و … هم می شود.

کسب درآمد دلاری از طراحی گرافیک امکان پذیر است؟

بله، قطعا برخی از زیرشاخه های طراحی گرافیک می توانند برای شما درآمد دلاری داشته باشند.

4.5/5 - (4 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

8 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر خسته نباشید لطفا رزومه کاری خودتون رو به شماره 09355054580 ارسال بفرمایید در تلگرام ممنون

  1. با عرض درود وخسته نباشید
    نیاز به نیروی ماهر در فتوشاپ و پریمیر دارید ؟‌ توضیح بیشتر میدید که برای کار حرفه ای در حوضه گرافیک از کجا باید شروع کرد ؟
    متشکر

    1. سلام روز بخیر ممنون میشیم نمونه کارهاتون رو برامون ارسال بفرمایید..برای کار حرفه ای بهترین راه ارایه طرح های پیشنهادی به کارفرمایان هست

  2. سلام من یک دانش آموز هستم به طراحی گرافیک علاقه دارم اگه از الان شروع کنم آموزش ببینم چقد طول میکشه از طریق طراحی گرافیک به درآمد برسم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز.
      حوزه طراحی گرافیک خیلی گستردست. باید اول مشخص کنید که در چه زمینه ای میخواید فعالیت کنید به عنوان مثال طراحی بسته بندی، طراحی هویت بصری ، موشن گرافی و … و بعد از اون میتونید با پیدا کردن افراد مرتبط با اون حوزه ارتباط برقرار کنید تا سریعتر به درامد برسید.

  3. سلام شما با پلتفرمی آشنایی دارید که بتونم اونجا به صورت فریلنس کار طراحی گرافیک بکنم، پلتفرمی که معتبر باشه و روش‌های پرداختی معتبری داشته باشه حالا چه داخلی چه خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله