حقوق طراح گرافیک

حقوق طراح گرافیک چقدر است؟ قصد داریم به سوال حقوق طراح گرافیک چگونه است پاسخ مناسب و کاملی ارائه دهیم. حقوق طراح گرافیکی به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به شرکت استخدام کننده، میزان تخصص فرد، کیفیت کاری طراح، نوع سبک طراحی، میزان تسلط به ابزارهای طراحی گرافیک، رشته طراحی گرافیک تحصیلی و… است.

طراحان گرافیک حرفه‌ای با رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از گرافیک آشنایی دارند. اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به حداقل حقوق طراح گرافیک بدیم، این میزان حقوق تقریبا بین 5.000.000 تومان تا 10.000.000 تومان خواهد بود. در ادامه با مجموعه سلام گرافیک همراه باشید تا با انواع پارامترهای تاثیرگذار در حقوق طراح گرافیک آشنا شوید.

پارمترهای تاثیرگذار در حقوق طراح گرافیک

موارد و پارامترهای گوناگونی از میزان تخصص، سابقه فعالیت، سبک کاری و غیره وجود دارد که در حداقل حقوق طراح گرافیک تاثیرگذار است.

جونیور یا سینیور بودن طراح

شیوه کاری طراح یکی از مواردی است که باعث می‌شود، میزان حقوق طراح گرافیست ثابت تاثیر گذار است. این موضوع وابسته به نیاز استودیو طراحی گرافیک می‌تواند متفاوت در نظر گرفته شود.

مشخصات حقوق طراح گرافیک جونیور نسبت به یک طراح سینیور کمتر خواهد بود. هرچه میزان تخصص شما بیشتر شود، حقوق دریافتی شما به عنوان یک طراح بیشتر خواهد شد.

سابقه کاری

این که در چه مجموعه‌هایی و چه شرکت‌هایی مشغول به فعالیت بوده‌اید، حتما در میزان حقوق دریافتی شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. کارفرما پیش از عقد قرارداد طراحی گرافیک ابتدا کیفیت کار شما را در نظر خواهد گرفت. هر چقدر شما دارای سابقه و رزومه درخشان باشید و نمونه‌کارهای طراحی گرافیک با کیفیت‌تری را در رزومه خود داشته باشید، اعتماد کارفرمایان به شما بیشتر خواهد شد.

میزان تخصص طراح

تخصص یک طراح گرافیک تاثیر بسیار زیادی در میزان حقوق دریافتی خواهد داشت. حقوق طراحی گرافیک حرفه ای در مشهد در حال حاضر چیزی بین 10.000.000 تومان تا 15.000.000 تومان است. دیزاینری که با مهم‌ترین ابزارهای طراحی گرافیک آشنایی دارد می‌تواند به تخصص خود اضافه کند. معمولا کارفرمایان سفارش طراحی گرافیک خود را به کسی می‌دهند که تخصص لازمدر انواع زمینه‌های گرافیک داشته باشد.

سبک کاری طراح

یکی از عواملی که در تعیین درآمد دیزاینر تاثیر می‌گذارد، سبک کاری او است. مدل کاری که هر طراح انجام می‌دهد و گرافیست و طراح دیگر متفاوت است و معمولا طراحانی که می‌دانند هدف از گرافیک چیست، می‌توانند سبک کاری خود را در حوزه‌های مختلف گرافیک تعیین کنند و به همان نسبت هم درامد داشته باشند.

حوزه کاری گرافیک کار

این که یک طراح در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت است تاثیر زیادی در میازن حقوق یک طراح گرافیک در ایران یا هر کشور دیگر دارد. به عنوان مثال کسی که به عنوان طراح قالب اینستاگرام مشغول به فعالیت است، حقوق متفاوت‌تری دارد نسبت به شخصی که در حال طراحی بسته بندی است. طراح به کمک ارائه انواع خدمات طراحی گرافیک می‌تواند میزان درامد خود را افزایش دهد.

چه مهارت هایی باعث افزایش حقوق گرافیک کار می شود؟

یک گرافیست اگر از دانش بالایی برخوردار باشد و علاوه بر مهارت‌های هنری و دستی و گرافیکی، مهرات‌های کلامی خوبی هم داشته باشد، می‌تواند در کنار کار طراحی، به عنوان مشاور طراحی گرافیک نیز کار کند. یکی دیگر از راه‌های به درامد رسیدن گرافیک کاران، آشنایی با هنرهایی مثل اتود زدن در طراحی و ریدیزاین طراحی گرافیک است. در کنار تمام مهارت و توانایی‌هایی که یک گرافیک دیزاینر باید داشته باشد، خرید سیستم مناسب طراحی گرافیک بسیار بااهمیت است.

 حقوق طراحی گرافیک ایران

حقوق طراح گرافیک چقدره؟ میزان حقوق یک طراح گرافیک در ایران به موارد گوناگونی بستگی دارد، اگر به دنبال پاسخی برای حقوق طراحی گرافیک چقدر است هستید، باید پارامترهای مختلفی که در ابتدای مقاله بیان کردیم را مورد بررسی قرار دهید. تعرفه طراحی گرافیک و قیمت انواع شاخه‌های طراحی که طراح انجام می‌دهد، درآمد او را تعیین می‌کنند. اگر می‌خواهید از تعرفه موشن گرافیک 1401 با خبر شوید کلیک کنید.

حقوق طراحی گرافیک ارشد

یک گرافیست ارشد از چگونگی ایجاد طراحی گرافیکی تبلیغات اطلاعات بالایی دارد و در این زمینه بسیار موفق است. یک طراح ارشد گرافیک تقریبا حقوقی بین 15.000.000 تومان تا 25.000.000 تومان دریافتی خواهد داشت.

 حقوق طراحی گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی

وابسته به نوع کاری و همچنین سابقه می‌تواند این میزان حقوق متفاوت در نظر گرفته شود، به عنوان مثال یک طراح گرافیک ارشد حقوق خیلی بالاتری از یک برنامه نویس متوسط حقوق دریافت می‌کند. اما در حالت کلی وابسته به نوع کاری این حقوق می‌تواند بالا و پایین شود.

حقوق طراح گرافیک در تهران

حقوق طراحی گرافیک چقدر است

حقوق طراحی گرافیک چاپ

حقوق طراحان گرافیک ژاپن

میزان دریافتی یک طراح گرافیک در ژاپن به نسبت ایران حداقل 10 برابر است!

 حقوق طراحی گرافیک ساعتی

حقوق یک طراح گرافیک ساعتی که انواع طراحی مانند گرافیک تجاری را انجام می‌دهد، به میزان تخصص و همچنین سرعت عمل یک طراح وابسته است. در حالت کلی یک طراح گرافیک ساعتی یا فریلنسر ساعتی، چیزی حدود 40.000 تومان تا 150.000 تومان است.

حقوق طراحی گرافیک مشهد

حقوق پایه یک طراح در مشهد چیزی حدود 5.000.000 تومان تا 8.000.000 تومان است. با این حال از آنجایی که طراحی گرافیک محیطی در شهرهای بزرگی چون مشهد بسیار کاربردی و مهم است، گرافیست ماهر در مشهد با تقویت کار خود در این حوزه می‌تواند حقوق خود را به میزان زیادی افزایش دهد.

 پایه حقوق طراح گرافیک حقوق طراح گرافیک ۱۴۰۱

حقوق ماهیانه یک طراح گرافیک

شرکت‌های گرافیکی مختلفی هستند که آگهی استخدام طراح گرافیک با حقوق بالا را پخش می‌کنند. طراحان گرافیک استخدام شده در شرکت‌ها به صورت دائم تقریبا حقوق ثابتی برابر با 7.000.000 تومان دارند.

حقوق طراح گرافیک به چه صورت است

حقوق طراح گرافیک خارج از کشور

میزان درآمد یا همان حقوق دریافتی یک طراح گرافیک در خارج از ایران اگر فرد متخصص باشد، به میزان زیادی بالا است.

چطور می‌توان در حوزه طراحی گرافیک به حقوق بالا رسید؟

با تحصیل در رشته طراحی گرافیک و همچنین گذراندن دوره‌های تخصصی، می‌توان شغل‌های مناسبی را در شرکت‌های مطرح پیدا کرد و یا به صورت دورکار به درآمد رسید.

آیا سوابق کاری طراح گرافیک در افزایش حقوق تاثیر دارد؟

بله. همان‌طور که در مقال گفته شد، پارامترهای زیادی برای سنجش یک گرافیست خوب وجود دارد که می‌تواند در حقوقی که دریافت می‌کند تاثیرگذار باشد. سوابق کاری و رزومه یک گرافیست نشان‌دهنده سطح سواد اوست. بنابراین این پارامتر در میزان حقوق اثر دارد.

3.4/5 - (7 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    میشه بگید پیکتوگرام چیه؟ طراح گرافیک از طراحی یک مجموعه پیکتوگرام چقد درآمد کسب میکنه؟

    1. پیکتوگرام (Pictogram) یا تصویر نگاشت نوعی روش طراحی ساده اما جذاب برای انتقال اطلاعات به مخاطب است که از طریق خلق تصویر انجام میشه. یعنی برای انتقال برخی مفاهیم به جای استفاده از کلمات و جملات طولانی از برخی نمادها و تصاویر مرتبط استفاده میشه
      کسب درآمد از طراحی پیکتو گرام متغیر است و به عواملی مثل تعداد و این که ست باشه یا ن بستگی داره .معمولا بین 2 تا 5 میلیون تومن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله