قیمت طراحی کاراکتر (The price of character design) چقدر است؟ هزینه طراحی کاراکتر به میزان هزینه‌ای گفته می‌شود که طراح کاراکتر در ازای طراحی، دریافت می‌کند. با بهترین شرکت طراحی گرافیک همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر در نرم افزارهایی همچون فتوشاپ و ایلاستریتور انجام شده و طی این فرآیند یک شخصیت تبلیغاتی قدرتمند ایجاد می‌گردد. از آنجا که در دیزاین کاراکتر نخست شخصیت‌سازی انجام می‌شود، باید گرافیست روندی را که شامل معرفی شخصیت تبلیغاتی و تغییر ظاهر او است، سپری کند. بنابراین قیمت طراحی کاراکتر تحت تاثیر مولفه‌های مختلفی قرار می‌گیرد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

پیچیدگی دیزاین

ممکن است که مشتری برای طراحی و ساخت هویت بصری خود از جمله کاراکتر برند خواستار دیزاینی پیچیده و متفاوت از رقبا باشد. در این‌صورت با توجه به دشوار بودن مراحل طراحی قطعاً هزینه بیشتری در نظر گرفته می‌شود.

مهارت طراح و رزومه کاری او

مهارت و میزان تجربه کاری گرافیست نیز در تعرفه طراحی کاراکتر تاثیر دارد. مسلما طراحان باتجربه دستمزد بیشتری را برای کار خود طلب خواهند کرد.

زمان طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر به یک‌باره انجام نمی‌شود؛ برای این‌که کاراکتر بتواند اهداف مشتری را پوشش دهد، لازم است که به خوبی دیزاین اولیه آن ساخته و پرداخته شود. در واقع برای این‌که شخصیت تبلیغاتی بتواند به خوبی بر جامعه هدف تاثیر بگذارد، ضروری است لایه‌ها و اجزای مختلف آن به طور اصولی دیزاین شود.

همچنین کاراکتر باید به اندازه کافی منعطف باشد تا بتواند یک هویت خاص و منحصربه‌فرد را برای برند به ارمغان بیاورد. بنابراین شکل‌گیری یک کاراکتر تبلیغاتی اصیل به زمان و وقت بسیاری احتیاج دارد. بعضی از طرح‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را دارند؛ بنابراین باید گرافیست زمان زیادی را صرف طراحی کاراکتر کند تا بتواند آن چیزی را که در ذهن دارد، پیاده‌سازی نماید. در چنین مواقعی قطعا تعرفه طراحی گرافیک افزایش خواهد یافت.

اتودهای اولیه و تعداد دفعات ادیت

برای این‌که خروجی کار کیفیت مطلوبی داشته باشد، گرافیست چندین مرتبه اتودهای اولیه را به کارفرما نشان داده و در صورت تایید وی، کار دیزاین ادامه می‌یابد. حال هرچه که تعداد اتودهای اولیه و همچنین دفعات ویرایش بیشتر باشد، قیمت طراحی کاراکتر بالاتر می‌رود.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید