طراحی کاراکتر تبلیغاتی (Advertising character design) به سبکی از طراحی کاراکتر گفته می‌شود که با هدف خلق یک شخصت به منظور بازاریابی و تبلیغات انجام می‌شود. عموما در تبلیغات و برای اجرای بهتر کمپین‌های تبلیغاتی، شرکت‌های مختلف از کاراکترهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. منظور از کاراکترهای تبلیغاتی همان شخصیت‌هایی است که هر برند برای استفاده‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌کند. به عنوان مثال کاراکتر علی بابا یک کاراکتر تبلیغاتی است. نیاز به دیزاین و ساخت کاراکتر دارید؟ استودیو گرافیک سلام گرافیک در خدمت شماست.

طراحی کاراکتر تبلیغاتی (Advertising character design)، یکی از راهکارهای موثری است که افراد برای معرفی برند خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع، وقتی صحبت از برندسازی می‌کنیم، طراحی کاراکتر دیجیتال یا تبلیغات، می‌تواند گزینه ایده‌آل برای این منظور به‌نظر برسد. به همین علت، کاراکتر تبلیغاتی چیزی فراتر از یک طرح معمولی است و می‌تواند به نماد یک برند تبدیل شود.

به نظر شما در تبلیغات مهم‌ترین تاثیر طراحی کاراکتر چیست؟ طراحی یک کاراکتر تبلیغاتی منحصر‌به‌فرد، می‌تواند ارزش‌های برند شما را به‌مراتب بهتر از سایر روش‌های تبلیغاتی به مخاطب القا کند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که تصمیم به طراحی کاراکتر تبلیغاتی اختصاصی برای برند خود گرفته‌اید، توانسته‌اید یک گام رو به جلو برای رسیدن به موفقیت در برندسازی بردارید.

طراحی کاراکتر تبلیغاتی

کاراکتر تبلیغاتی یا مسکات، ترکیبی از خلاقیت و هنر طراحی است که توسط ابزارهای گرافیکی پیاده‌سازی می‌شود. به‌طور معمول، طراحی کاراکتر مشهد، با استفاده از فتوشاپ یا ایلوستریتور و توسط یک یا چند طراح گرافیکی حرفه‌ای صورت می‌گیرد. اما، برای داشتن یک کاراکتر تبلیغاتی ایده‌آل، بکارگیری برخی نکات می‌تواند بسیار مفید باشد:

همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان مجموعه سلام گرافیک برای طراحی کاراکتر در تهران استفاده کنید. کارشناسان این مجموعه به‌دلیل مهارت و تخصص کافی در این زمینه، می‌توانند تجربه خود را برای اجرای بهترین طراحی کاراکتر تبلیغاتی در اختیار شما قرار دهند.

طراحی کاراکتر انیمیشن تبلیغاتی

در حال حاضر، برخی برندها از انیمیشن‌ها برای انجام تبلیغات استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه جذابیت یک انیمیشن تبلیغاتی تا حدود زیادی به کاراکتر آن وابسته است، لذا، باید در طراحی کاراکتر انیمیشن تبلیغاتی دقت زیادی به‌خرج داد. معمولاً، کاراکتر انیمیشن تبلیغاتی را در حالت‌های متفاوتی طراحی می‌کنند تا بتوان در قسمت‌های مختلف انیمیشن از آن استفاده نمود. به همین دلیل، طراحی این نوع کاراکتر معمولاً نیاز به زمان و پیچیدگی بیشتری نیاز دارد.

اهمیت طراحی کاراکتر تبلیغاتی در برندسازی

در دنیای مدرن امروزی که برندسازی از اهمیت ویژه‌ای در جذب مخاطب بیشتر دارد، هنوز هم برخی افراد وجود دارند که برای استفاده از کاراکتر تبلیغاتی یا ساخت کاراکتر بازی به‌منظور کسب اعتبار دچار تردید هستند. اما در دنیای تبلیغات، هیچ چیز اتفاقی نیست. با نگاهی به برندهای موفق در بازار، متوجه خواهید شد که این برندها دارای یک کاراکتر تبلیغاتی مخصوص‌به‌خود هستند که سال‌ها برای تولید محتوای تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند تاثیرات فراوانی بر روی مخاطب داشته باشد و اهداف مورد نظر برند را به‌خوبی پیاده کند. اگر شما نیز به‌دنبال کسب اعتبار برای برند خود هستید، می‌توانید با کمک یک طراح کاراکتر حرفه ای، گام بلند و رو‌به‌جلویی را بردارید.

استفاده از کاراکترهای تبلیغاتی تاثیری در فروش دارد؟

هدف اصلی از طراحی کاراکتر تبلیغاتی توسط افراد، جذب مخاطب بیشتر است. علاوه‌براین، استفاده از کاراکتر تبلیغاتی مزیت‌های دیگری نیز برای کسب و کارها دارد.

افزایش آگاهی از برند

شاید مهمترین نقش استفاده از کاراکترهای تبلیغاتی، افزایش آگاهی از برند باشد که باعث می‌شود افراد بیشتری با خدمات برند شما آشنا شده و در نهایت، این افراد تبدیل به مشتریانی بالقوه و وفاداری شوند.

تغییر رفتار افراد هنگام خرید

تاثیر کاراکتر تبلیغاتی بر رفتار مشتریان هنگام خرید یک محصول و افزایش میزان فروش، موضوعی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار به آن توجه نمی‌کنند.

ترغیب مشتریان به خرید از برند شما

در فضای رقابتی شدیدی که بین برندها وجود دارد، تنها شناخت برند کافی نیست، بلکه باید ازطریق کاراکترهای تبلیغاتی، افراد را ترغیب به خرید محصولات کنید.

مراحل طراحی کاراکتر تبلیغاتی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، طراحی شخصیت تبلیغاتی، یک فرآیند پیچیده و زمانبر است. یک طراح کاراکتر تبلیغاتی، باید توانایی تصویرسازی، توانایی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی، خلاقیت بالا در ایده‌پردازی و… را داشته باشد. همچنین، یک طراح حرفه‌ای کاراکتر تبلیغاتی، باید بتواند ارتباط منطقی بین سلیقه، نیاز، برند و سایر اِلمان‌های تاثیرگذار ایجاد کند.

از‌این‌رو، با توجه به تخصصی بودن این موضوع، سلام گرافیک از افراد خبره برای طراحی کاراکتر تبلیغاتی بهره می‌برد تا بتواند خروجی نهایی را مطابق نیاز مشتری و براساس اصول استاندارد طراحی، پیاده‌سازی کند. موارد زیر مراحل اجرای طراحی کاراکتر تبلیغاتی در سلام گرافیک است که در متن قرارداد طراحی کاراکتر به صورت دقیق ذکر می‌شود.

  1. دریافت اطلاعات مورد نیاز از سوی کارفرما؛
  2. محاسبه هزینه‌های مربوط به طراحی؛
  3. پیاده‌سازی نمونه اولیه؛
  4. انجام ویرایش‌های لازم در صورت نیاز مشتری؛
  5. تحویل فایل نهایی پروژه به کارفرما پس از تایید.

هزینه طراحی کاراکتر تبلیغاتی

هزینه طراحی کاراکتر تبلیغاتی، بسته‌به نیاز افراد می‌تواند متغیر باشد. به همین دلیل، افراد و مجموعه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. با این حال، سلام گرافیک تمام تلاش خود را می‌کند تا سفارشات طراحی کاراکتر تبلیغاتی با قیمتی منصفانه ارائه دهد. معمولاً موارد زیر بیشترین نقش را در قیمت طراحی کاراکتر تبلیغاتی ایفا می‌کنند:

سفارش طراحی کاراکتر برای تبلیغات

انجام سفارش طراحی کانسپت کاراکتر برای تبلیغات، اصول و قواعد مربوط‌به خود را دارد. برای اینکه تجربه موفقی در زمینه طراحی کاراکتر تبلیغاتی داشته باشید، می‌توانید از خدمات سلام گرافیک به‌منظور سفارش طراحی کاراکتر تبلیغاتی استفاده کنید. این مجموعه در زمینه طراحی کاراکتر تبلیغاتی، ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی نسبت‌به دیگر رقبا دارد:

شرکت طراحی کاراکتر برای تبلیغات

با توجه به اهمیت طراحی کاراکتر تبلیغاتی و کیفیت آن، انتخاب یک شرکت طراحی کاراکتر برای تبلیغات، بسیار حائز اهمیت است. برخی شرکت‌ها از کاراکترها و شخصیت‌های بی‌کیفیت یا کپی استفاده می‌کنند که باعث لطمه زدن به اعتبار برندها می‌شوند. لذا، بهتر است به‌دنبال پیدا کردن طراحان حرفه‌ای و خوش‌ذوق باشید و هنگام انتخاب یک شرکت طراحی کاراکتر تبلیغاتی، باید به مواردی مانند داشتن رزومه و نمونه طراحی کاراکتر تبلیغاتی، استفاده از افراد متخصص، تعهد در اجرای سفارشات و… توجه کنید. تیم طراحی کاراکتر تبلیغاتی سلام گرافیک، با بهره‌گیری از افراد خلاق، طرحی را متناسب با نیازهای افراد و طبق اصول استاندارد، پیاده‌سازی می‌کند.

زمان‌بندی تحویل پروژه برای کاراکترهای تبلیغاتی در سلام گرافیک چگونه انجام می‌شود؟

زمان تحویل پروژه براساس نیاز افراد و حجم کاری، معمولاً بین ۵ الی ۷ روز کاری طول می‌کشد و در صورتی‌که قصد دارید سفارش خود را زودتر از موعد تحویل بگیرید، کافی است موضوع را با طراحان این مجموعه در میان بگذارید.

پس از اتمام سفارش طراحی کاراکتر تبلیغی در سلام گرافیک، چه فایل‌هایی در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد؟

پس از اتمام کار و تایید کارفرما، نسخه نهایی پروژه در یکی از فرمت‌های رایج عکس، به‌همراه فایل طراحی که مربوط‌به نرم‌افزار است، به کارفرما تحویل داده می‌شود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *