شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

ویژگی‌ کاتالوگ خوب

ویژگی کاتالوگ خوب

در ویژگی‌ کاتالوگ خوب (features of a good catalog) موارد مختلف و متعددی وجود دارد که به واسطه آن می‌توان یک کاتالوگ خوب و عالی را از یک طراحی کاتالوگ نامناسب شناخت. در این مقاله از سری مقالات شرکت طراحی گرافیکی سلام گرافیک در رابطه با ویژگی‌های یک کاتالوگ عالی می‌خواهیم اطلاعاتی را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

ویژگی‌ کاتالوگ خوب چیست؟

برای اثرگذاری بهتر روی مخاطب و جلب توجه بیننده بهتر است از یک کاتالوگ فوق حرفه‌ای استفاده کرد. یک کاتالوگ مناسب و خوب باید بتواند ویژگی‌های زیر را به بهترین شکل در خود جای دهد.

  • معرفی شرکت یا مجموعه
  • معرفی کامل محصولات به همراه عکس و متن
  • خلاصه‌ای از آنچه شرکت تولید می‌کند
  • خلاصه‌ای از تاریخچه شرکت
  • معرفی بهترین دستاوردهای شرکت
  • استفاده از کال تو اکشن در محل مناسب
  • راهنمای کاربر در رابطه با محصولات شرکت
  • معرفی جدیدترین و بهترین محصولات شرکت
  • معرفی گواهی‌نامه‌های شرکت
  • و…

یک کاتالوگ حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای باید ابتدا دانش خود را در زمینه طراحی کاتالوگ بالا برد. یک طراح گرافیک برای اینکه کاتالوگی جذاب داشته باشد، تمام جوانب طراحی و همچنین خصوصیات محصول یا خدمت موردنظر را می‌سنجد و با در دست داشتن ابزارهای طراحی، اقدام به ایجاد کاتالوگ می‌کند.

ممکن است برای محصولات خود از طراحی بروشور هم استفاده کنید؛ اما باید بدانید کاتالوگ ویژگی‌هایی متفاوت از بروشور دارد. در کاتالوگ باید حتما اطلاعات تماس برای بیننده ذکر شده باشد و برای هر محصول یا خدمت عکس واقعی و واضح به همراه توضیحات کامل قرار داد.

شاید بتوان گفت قرار دادن عکس در کاتالوگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک کاتالوگ خوب دارد. یک طراح گرافیک برای اینکه بتواند مشتری را به سمت محصول یا خدمتی جذب و قانع کند، باید از عکس‌های واقعی و در عین حال باکیفیت مجموعه کارفرما استفاده کند تا باورپذیری آن برای مشتریان راحت باشد.

در بیان ویژگی کاتالوگ خوب می‌توان به آپدیت و به‌روزرسانی محتوا و تصاویر کاتالوگ اشاره کرد. تصور کنید یک مشتری پس از یک بار دیدن کاتالوگ شما، اقدام به خرید محصول کرده است. پس از مدتی حدودا 6 ماهه یا یکساله، مجدد برای خرید محصول شما اقدام می‌کند اما با کاتالوگی روبرو می‌شود که دفعه قبل دیده است؛ بنابراین نکته‌ی تازه‌ای در خرید مجدد خود نمی‌بیند و ممکن است از خرید خود صرف نظر کند. پس بروزرسانی کاتالوگ امری مهم در افزایش بیننده است.

کارشناسان گرافیک سلام گرافیک با داشتن دانش طراحی، می‌دانند که در طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای باید نکاتی رعایت شود. نکاتی که هر چقدر به آن‌ها بهای بیشتری بدهید، می‌تواند در فرایند فروش و معرفی کمک شایانی برای شما باشد.

4.7/5 - (4 امتیاز)
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!

4 پاسخ

        1. درود ادرینا عزیز … مهم ترین موضوع لوگوی شماست که باید طراحی لوگو خیلی جذاب و چشمگیر باشه. بقیه ویژگی ها به نسبت محصول شما در کاتالوگ قرار می گیره . اسم محصولات، کدمحصولات، عکس و… از مواردیه که باید در طراحی کاتالوگ محصول در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله